Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2003, 16:31
SmeerlapPrinses
SmeerlapPrinses is offline
Kan iemand mij een duidelijke definitie geven van ego-death?
dank..
Oud 26-03-2003, 17:02
Isa
Isa is offline
check dit maar:

http://www.egodeath.com/
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 19:25
very drunk driver
very drunk driver is offline
jah wordt ik niet echt veel wijzer van. (keb geen zin het allemaal te lezen en in het engels nog ook)

kun je niet een samenvatting geven
Oud 26-03-2003, 19:32
very drunk driver
ik ken wel een megadeth

Oud 27-03-2003, 09:54
Mafheid
Mafheid is offline
Eet een paar porties paddos, en ge zult t misschien wat meer begrijpen.

Het houdt simpelweg in dat je compleet vergeten bent wie je bent en je jezelf niet meer kan bevatten enzo en tegelijkertijd alles bent en t hele universum en zijn in alle staten snapt en beleeft enzo.
Oud 27-03-2003, 10:02
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
is dat leuk?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 10:09
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
"Beltaine" schreef op 27-03-2003 @ 11:02:
is dat leuk?
Nee, drugs is niet altijd leuk.

Maar wel leerzaam.
Oud 27-03-2003, 10:13
Mafheid
Mafheid is offline
Het is allesomvattend. Niet iets wat je zo even voor de lol beleefd. Je hele mentale toestand moet er eerst zodanig voor in de war worden gegooid dat je compleet van de wereld bent, je komt in alle staten terecht die je je kan bedenken en niet kan bedenken, de meest extreme uitersten komen in je beleving, het is hemels en hels, alles vervullend en alles verliezend. Cosmische orde en complete chaos worden beleefd, omvatten elkaar en worden slechts in een fractie van elkaar gescheiden.
Met egodeath kom je in een allesomvattend moment terecht, die met slechts een enkele gedachte, het besef dat je bestaat, compleet uit elkaar valt in de meest gefragmenteerde beleving..

Laatst gewijzigd op 27-03-2003 om 10:40.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 10:17
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 12:13
very drunk driver
oh.

waar kan ik dat kopen
Oud 28-03-2003, 14:20
ConnX
ConnX is offline
Citaat:
Mafheid schreef op 27-03-2003 @ 11:13:
Het is allesomvattend ..... meest gefragmenteerde beleving..
Ik probeer het al n tijdje aan mensen uit te leggen, maar dit was de beste verklaring die er te verzinnen is.

Een ego death komt voor op niveau 5 van een trip op een schaal van zes.

Volgens erowid:
Level - 5 Immaterial status. At this level one may no longer be aware of having a body. Consciousness remains and some thought processes are still lucid, but one becomes completely involved in inner experience and looses all contact with consensual reality. Individuality may be lost; one experiences merging with God/dess, mind, universal consciousness, or bizarre fusions with other objects--real or imagined (e.g. experiences such as merging with a wall or piece of furniture). At this level it is impossible to function in consensual reality, but unfortunately some people do not remain still but move around in this befuddled state. For this reason a sitter is essential to ensure the safety of someone voyaging to these deep levels. To the person experiencing this the phenomenon may be terrifying or exceedingly pleasant; but to an outside observer the individual may appear confused or disoriented.

Sorry, was te lui om te vertalen

Dit kun je (ik in ieder geval) bereiken door het roken van salvia (waarschijnlijk meerdere shots), of een anderhalve tot dubbele portie paddoos.
Salvia kost gemiddeld tussen de 14 en 20 euro per 5 porties (geldt voor zowel 5x als 10x), paddoos ben je ook zoiets kwijt.

Laatst gewijzigd op 28-03-2003 om 14:29.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 21:27
Psychadelic
Psychadelic is offline
houdt in dat je jezelf als het ware losmaakt van je lichaam en tijdelijk vergeet wat je bent.
Oud 28-03-2003, 23:12
Günther
Günther is offline
portie gedroogde hawaainse... was idd wel ff om bij stil te staan...
Oud 29-03-2003, 08:52
Mark87
Mark87 is offline
Citaat:
black angel schreef op 29-03-2003 @ 00:12:
portie gedroogde hawaainse... was idd wel ff om bij stil te staan...
Voor een ego-death, heb je afhankelijk van het persoon toch wel 1,5 of 2 porties nodig.

Zo chill is het helemaal niet!!! Het is een hele enge ervaring en je blijft voor de rest van je leven bang dat het weer gebeurt, of misschien wel een flashback met dezelfde inhoud. Ik kan het echt afraden, aangezien dit heel diep gaat en wanneer je weinig ervaring hebt met hele sterke tripmiddelen dat het helemaal fout kan gaan. Ik ken mensen die helemaal gek zijn geworden van zo'n overdosis Psilobine. Want dacht je dat iedereen zo'n informatiestroom aan kan?

Je wordt idd helemaal van je lichaam los gekoppelt, je weet nog wel dat je daar ligt, en meestal krijgt dat ook een betekenis, maar het meeste speelt zich af in een andere state of mind. Wat de mensen voor mij al vertelden dus.

Laatst gewijzigd op 29-03-2003 om 08:55.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 10:15
Isa
Isa is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 28-03-2003 @ 13:13:
oh.

waar kan ik dat kopen
op die link die ik gegeven heb, egodeath.com
Daar zijn aleerlei soorten brainmachines enzo.
+zie signature.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 11:46
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
Mark87 schreef op 29-03-2003 @ 09:52:
Voor een ego-death, heb je afhankelijk van het persoon toch wel 1,5 of 2 porties nodig.

Zo chill is het helemaal niet!!! Het is een hele enge ervaring en je blijft voor de rest van je leven bang dat het weer gebeurt, of misschien wel een flashback met dezelfde inhoud. Ik kan het echt afraden, aangezien dit heel diep gaat en wanneer je weinig ervaring hebt met hele sterke tripmiddelen dat het helemaal fout kan gaan. Ik ken mensen die helemaal gek zijn geworden van zo'n overdosis Psilobine. Want dacht je dat iedereen zo'n informatiestroom aan kan?

Je wordt idd helemaal van je lichaam los gekoppelt, je weet nog wel dat je daar ligt, en meestal krijgt dat ook een betekenis, maar het meeste speelt zich af in een andere state of mind. Wat de mensen voor mij al vertelden dus.
Je houdt er niet alleen maar slechte dingen aan over, Het is uiterst leerzaam en je zal nooit meer t zelfde naar de wereld kijken. Alleen moet je t wel aankunnen..
Oud 29-03-2003, 11:48
Mafheid
Mafheid is offline
Sommige mensen komen er trouwens al met 1 portie of minder, ligt er aan hoe gevoelig je bent..
Oud 29-03-2003, 11:50
Mark87
Mark87 is offline
Citaat:
Mafheid schreef op 29-03-2003 @ 12:46:
Je houdt er niet alleen maar slechte dingen aan over, Het is uiterst leerzaam en je zal nooit meer t zelfde naar de wereld kijken. Alleen moet je t wel aankunnen..
Weet ik...

Maar er waren al behoorlijk wat positieve reacties, en je moet niet denken dat het zonder problemen kan gaan...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 11:51
Mark87
Mark87 is offline
Citaat:
Mafheid schreef op 29-03-2003 @ 12:48:
Sommige mensen komen er trouwens al met 1 portie of minder, ligt er aan hoe gevoelig je bent..
Ego-death? Dan moet je wel heel gevoelig zijn. Ego-death is wel heel erg diep, en dan moet het voor jou lichaam wel een hele hoge dosis zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 12:00
Mafheid
Mafheid is offline
Als mijn beschrijving klopt, heb ik t al op iets minder dan een hele portie thaise gehad. Misschien heb ik t zelfs vaker gehad, en ik heb nooit meer dan 1 portie genomen.
Maar ik was vroeger ook heel gevoelig, was altijd al helemaal gestoord voordat andere aan t trippen waren.
Tegenwoordig valt wel mee..
Reageren

Regels voor berichten