Advertentie | |
|
![]() |
|
Precies, studeren wordt zo echt niet alleen voor de rijken hoor! Rijk worden die studenten later en dan kunnen ze een lening makkelijk terug betalen. Een lening is een must, dat móet dan wel. De stufi mogen ze best omzetten naar een lening. Ze lenen nu ook al....
|
Hmm hoe had jij gezien dat ik dan mijn studie zelf kon betalen van mijn bijbaantje + er moet ook nog een manier zijn om op school te komen (ik ga met de bus)
En dat kan ik echt niet van mijn loontje betalen hoor ![]() Dan kna je zeggen: Ga dan meer werken..jah Maar dat gaat dan wel ten koste van me studie dus je schiet er niks mee op. Dus ik vin die hele stelling nergens op slaan en ik hoop ook niet dat zoiets ooit doorgevoerd zal worden.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Er moet een zekere vrijheid zijn. De leningsvorm die hier wordt voorgesteld vormt enerzijds het gevaar van de arbeidsdruk, die mij zeer naar lijkt en vormt anderzijds al vooraf een beperking voor de uitgaven van de studenten die bang zijn teveel te kopen. Studenten zullen misschien minder makkelijk een studieboek aanschaffen.
|
![]() |
||
Citaat:
Bovendien moet zo'n lening gecoordineerd afbetaalt worden. Dat houdt in dat er bijvoorbeeld maximaal 5% van het arbeidsloon afgehaald wordt voor de aflossing. Als er geen baan gevonden wordt, heeft de overheid allerlei potjes en uitkeringen, dus dat is echt geen probleem. En over die armen, wat luckyleo zegt, dat is nu toch ook al zo? Nu lenen ze ook, maar nu gaan ze ook studeren hoor!
||
Citaat:
Ik ben denk ik voor minder collegeld en (nog) minder stufi, zodat het onderwijs toegankelijker wordt, maar men tegelijkertijd niet veel hoeft te lenen. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
jaja, veel belasting betalen later, maar misschien moet die rente dan wel aftrekbaar zijn he, net als de hypotheekrente.
En hoe kun je nu zeggen, misschien WILLEN ze wel helemaal niet lenen... dat begrijp ik niet hoor. Waar een wil is is een weg en als je wilt studeren dan komen daar dingen bij kijken. Het is toch niet te verkopen dat straks de leraren nog minder betaald krijgen, de scholing slechter wordt, omdat de studenten niet wíllen lenen... dan moet je wel erg rijk zijn wil je dat kunnen zeggen hoor!
|
1. studenten behoren te studeren, niet te werken. Als ze tijd overhouden voor een baan hebben zegt dat veel over de kwaliteit van de studie.
2. lenen vind ik wel ok, maar ik zie niet in waarom alle studenten een dik betaalde baan gaan krijgen na hun studie. Voor zover ik weet ligt het salaris van een AIO best tegen het minimumloon aan.
|
![]() |
Waarom zou je niet willen lenen, dat is dan jou probleem.
Rente van een lening is trouwens vaak aftrekbaar, dat scheelt ook weer! En het zou toch te gek zijn dat de mensen die veel verdienen net zoveel zouden overhouden als mensen die niet gestudeerd hebben en meteen na school zijn gaan werken, en dat alleen door belasting! |
![]() |
|
Als je hebt gestudeerd krijg je in ieder geval een veel beter salaris dan een melkboer! Dan moet je maar geen sociologie of iets dergelijks gaan studeren, genoeg sociologen dus geen baan, kijk, dan motiveert het ook nog eens om een studie te zoeken waarbij mensen het hardst nodig zijn!
|
![]() |
Ik vind het geen raar idee om studenten die het geld daarvoor hebben, hun eigen studie te laten betalen. Al ben ik daar niet 100 procent voor. Er moet echter wel een betere regeling komen om te zorgen dat studenten die minder geld hebben ook kunnen studeren. Nu schiet dat nog vaak tekort. Bovendien vind ik dat studenten na hun studie geen torenhoge schuld moeten hebben.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Sommige mensen geven liever geen geld uit dat ze niet hebben cq nemen geen voorschot op de toekomst. Wie weet wat het hen brengt? Ook zijn bepaalde banen na studies helemaal niet zo ontzettend dik betaald. Jij noemt nu leraren, je moet toch studenten hebben die leraar willen worden, of niet soms? Door studeren te ontmoedigen zal je minder hoog opgeleiden hebben, iets wat mij absoluut onwenselijk lijkt.
|
![]() |
||
Citaat:
EDIT:én het onderwijs natuurlijk (dank aan wromnie?)
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Bovendien, als je 5% van je loon betaalt aan aflossing, dan maakt het toch niet uit of je beroep slecht of goed betaalt is? Je komt heus wel hogerop hoor, anders kan je net zo goed niet studeren. Mensen, denk nu eens aan al die bezuinigingen die gedaan worden: die moeten toch ergens vandaan komen? Om nu eens lekker te gaan korten op zorg, de rest van het onderwijs en veiligheid daar zitten we niet op te wachten toch?
|||
Citaat:
Bovendien, als je 5% van je loon betaalt aan aflossing, dan maakt het toch niet uit of je beroep slecht of goed betaalt is? Je komt heus wel hogerop hoor, anders kan je net zo goed niet studeren. [/q] [/quote] mensen studeren niet om veel te verdienen (hoop ik voor ze). Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, in de grote lijn ben ik het met je eens op dat gebied
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik wa niet van plan om te gaan lenen eerlijk gezegd want dan ben je dadelijk afgestudeerd en dan zit je met een schuld van weet ik niet hoe hoog..leuk vooruitzicht zeker?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
en als je op verschillende universiteiten practicum hebt? of .. sh*T er was er nog 1.....ben ik ff kwijt, sorry... wat kost zo'n ov eigenlijk per maand?
|
1. Hoe dan ook... het aantal studenten zal als gevolg drastisch afnemen... iets wat natuurlijk niet erg verstandig is als wij in de kenniseconomie willen meedraaien.
2. Het vermogen van starters neemt aanzienlijk af. Iemand die eerst een paar jaar moet werken om zijn studieschuld af te lossen krijgt het moeilijker om te investeren (in een huis, kennis of goederen). Iets wat natuurlijk de economie niet ten goede komt. 3. Mensen kunnen zich pas later kinderen veroorloven. Dit heeft een grotere generatiekloof, medische problemen en vergrijzing tot gevolg. 4. Door de fluctuaties in de economie kan een aansluitende baan niet gegarandeerd worden. Wel een erg duur risico, dat punt 1 tot gevolg heeft. |
![]() |
||
Citaat:
De collegegelden zijn in 20 jaar tijd zo'n 6 keer hoger geworden, behoorlijk meer dan de inflatie. Maar heeft dat ervoor gezorgd dat er minder mensen zijn gaan studeren? Nee, er zijn zelfs meer mensen gaan studeren!
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
In mijn ogen zijn er veel hoogopgeleiden in bepaalde groepen die heel moeilijk een baan in dit segment zullen vinden. Dit mede door de meest bizarre opleidingen die er bestaan tegenwoordig . Ook vind ik t belachelijk dat r bepaalde mensen zij die 5 jaar studeren en dan nog geen diploma hebben. Dit is gewoon verspilling van gemeenschapgeld. |
![]() |
||
Citaat:
Verdubbel het budget, baseer studiefinanciering (minus standaardbul) op prestaties, schaf lesgeld af, en stel het OV ruimer beschikbaar. Als ik student was zou ik emigreren, want dit is echt fucked up.
||
Verwijderd
|
Citaat:
wie wil nou meer geld uitgeven aan een school dan noodzakelijk? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||