Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2003, 07:51
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
DEN HAAG, maandag

Het Comité Solidariteit Geallieerden houdt zaterdag 5 april een demonstratie in Den Haag om steun te betuigen aan de Verenigde Staten en Groot-Brittannië. De demonstratie begint om 11.00 uur op het Malieveld.
Het comité wordt gesteund door onder andere de Jonge Fortuynisten, de Zionistische Actiegroep Saroef en Nieuw Rechts.
Het comité pleit voor actieve steun aan de Verenigde Staten en hun bondgenoten tegen de terreur van Saddam Hoessein. Het Comité wil aan de Nederlandse regering duidelijk maken dat het achter de coalitie staat.

„Saddam heeft zeventien resoluties genegeerd, de consequentie daarvan kon niet uitblijven. Saddam op de knieën krijgen is slechts mogelijk door militair ingrijpen”, aldus een woordvoerder van het Comité.
„De verdrijving van deze Arabische dictator zal een positief effect hebben op de gehele regio.”

KOMT ALLEN!!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2003, 07:55
red_and_black
red_and_black is offline
ik heb nog liever sex met een seropostitiefe dwerg, dan dat ik daar heen ga!!
Oud 02-04-2003, 08:06
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Mensen die voor de oorlog zijn moeten inderdaad ook maar eens gaan demonsteren. Weer eens wat anders dan anders dan vanuit je luie stoel roepen dat er honderduizenden moeten vermoord worden om 'vrijheid' te bereiken.
Oud 02-04-2003, 08:12
Verwijderd
gooi irak plat en daarna noord korea en daarna cuba iran en daarna Mugabe .opgeruimd.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 08:28
Evito
Evito is offline
Ik zie niet in wat de slechtheid van Saddam met Amerika te maken heeft? Kun jij die link soms objectief leggen?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 08:30
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Evito schreef op 02-04-2003 @ 09:28:
Ik zie niet in wat de slechtheid van Saddam met Amerika te maken heeft? Kun jij die link soms objectief leggen?
Er zijn nog steeds mensen die vinden dat de vijand van hun vijand dus hun vriend is.
Oud 02-04-2003, 08:31
Evito
Evito is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 02-04-2003 @ 09:30:
Er zijn nog steeds mensen die vinden dat de vijand van hun vijand dus hun vriend is.
Zoals mijn geschiedenisleraar vroeger zei: - * - = +
en hij had gelijk!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 08:41
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Evito schreef op 02-04-2003 @ 09:31:
Zoals mijn geschiedenisleraar vroeger zei: - * - = +
en hij had gelijk!
Nee, dat was je wiskundeleraar.
Oud 02-04-2003, 08:52
Iotje
Iotje is offline
Ik ga mabe! MAAR WEL NAAR DE TEGEN-DEMONSTRATIE als die georganiseerd wordt!
Oud 02-04-2003, 09:15
idioot.1986.
idioot.1986. is offline
lijkt me irritant om heel erg links te zijn.al die energie steken om amerika weer is te kraken.

Gisteren zat ik in de Mc donalds en er zaten van die gasten die zich druk maakten over globalisatie...ik bedoel hoezo hypocriet.
Oud 02-04-2003, 09:17
Kubstudent
Kubstudent is offline
Overigens wordt deze demonstratie door de JF en nieuwrechts.

Het artikeltje hierboven is niet helemaal compleet, dus hier het officiele communiqe van de JF:

Citaat:
Zaterdag 5 April

Comité "solidariteit geallieerden"

Het militair ingrijpen in Irak door de Verenigde Staten en haar bondgenoten gericht tegen het militaristisch regime van Saddam Hussein is volgens resolutie 1441 legitiem. Dat er vanuit de “linkse hoek” heftig gedemonstreerd wordt tegen deze militaire acties, ligt aan het feit dat deze mensen zich in de illusie wanen, dat als wij Saddam het netjes blijven vragen, hij uiteindelijk zijn macht en wapens zal inleveren. Dat deze, en nog andere, VN-resoluties keer op keer gefaald hebben, en ook zullen blijven falen, is blijkbaar geen signaal naar de mensen toe, die ervoor kiezen om het diplomatieke pad te willen blijven volgen. De enige manier om een dictator als Saddam Hussein op zijn knieën te krijgen, is via militair ingrijpen. Het liefst gesteund door een brede coalitie van verschillende landen. Daarom kiezen wij, van comité ‘solidariteit geallieerden’ ervoor om de VS en haar bondgenoten Groot-Brittannië en Australië te steunen in hun militair ingrijpen in Irak. Dit zal uiteindelijk niet alleen leiden tot stabilisering en hopelijk ook democratisering van het gehele Midden-Oosten, ook zou een democratisch gekozen Irakese president een grote bemiddelende factor kunnen spelen in het Israëlisch-Palestijns conflict. Het doel van deze actie is het laten horen van een ander geluid dan die vanuit de “linkse hoek”. Wij zijn in het beginsel tegen het voeren van oorlog, maar nog meer tegen de praktijken van Saddam Hussein en actievoerders die vlaggen verbranden en oproepen tot haat. Ook willen wij dat de Nederlandse regering zich duidelijker aansluit bij “the coalition of the willing”.

Programma, Zaterdag 5 April:
11:00 hr – verzamelen (plaats nog nader aan te geven)
12:00 hr – aankomst Binnenhof
12:15 hr – speech door de woordvoerder + voorlezen brief gericht aan Bush, Blair en Howard
12:30 hr tot ? vertoon vlaggen/ borden met leuzen

Het is de bedoeling om na afloop even wat te gaan drinken en evalueren

Wij, van het comité “solidariteit geallieerden”, zijn op zoek naar mensen die enthousiast mee willen demonstreren. Heb jij lef en durf je voor je menig uit te komen, aarzel dan niet en mail even naar een van de onderstaande e-mail adressen.

Rotterdam@jongefortuynisten.nl
Michiel@NieuwRechts.NL
of kijk op http://www.nieuwrechts.nl/5april/ voor de meest actuele info omternt de actie.

Het zou leuk zijn als er ook JoVDers mee zouden gaan, dus als je je geroepen voelt, aarzel dan niet, we zijn zelfs druk bezig om veel media te regelen. Het kan een heel geslaagde dag worden! We hebben al een stuk of 150 mensen gestrikt, er komt zelfs een bus met mensen uit Frankrijk!

met vriendelijke groet,
René Schmitt, Jonge Fortuynisten Rotterdam
Oud 02-04-2003, 09:19
Verwijderd
Citaat:
SimShalom schreef op 02-04-2003 @ 08:51:
Het comité wordt gesteund door onder andere de Jonge Fortuynisten, de Zionistische Actiegroep Saroef en Nieuw Rechts.
Oftewel: Gedesillusioneerde Kinderen van LPF-ouders uit Volkswijken, Fanatieke Joden, en de nieuwe incarnatie van de Nederlandse Volks Unie.

Als ik daar al heen ga is het om die demonstratie uiteen te rellen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 09:22
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-04-2003 @ 10:19:
Oftewel: Gedesillusioneerde Kinderen van LPF-ouders uit Volkswijken, Fanatieke Joden, en de nieuwe incarnatie van de Nederlandse Volks Unie.

jaaa, verfbommen!
Oud 02-04-2003, 09:23
idioot.1986.
idioot.1986. is offline
Citaat:

jij lijkt op Volkert van de graa ik bedoel G
Oud 02-04-2003, 09:28
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
idioot.1986. schreef op 02-04-2003 @ 10:23:
jij lijkt op Volkert van de graa ik bedoel G

Jij hebt je nick echt ontzettend goed gekozen, knap hoor!
Oud 02-04-2003, 09:32
Evito
Evito is offline
Citaat:

Dat rellen zou hypocriet zijn. Verder:
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 09:32
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 02-04-2003 @ 10:28:
Jij hebt je nick echt ontzettend goed gekozen, knap hoor!
Sommige mensen hebben nu eenmaal een erg grote zelfkennis...
Oud 02-04-2003, 09:34
Evito
Evito is offline
Michiel@NieuwRechts.NL ??

Is dat niet die gozer met die kale kop die te dom is voor woorden en de LPF-fractie op de kop had gezet (alsof de kop van de LPF'ers al niet allang op de plaats van hun reet zat)
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 09:39
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Evito schreef op 02-04-2003 @ 10:34:
Michiel@NieuwRechts.NL ??

Is dat niet die gozer met die kale kop die te dom is voor woorden en de LPF-fractie op de kop had gezet (alsof de kop van de LPF'ers al niet allang op de plaats van hun reet zat)
Dat zijn van die types waardoor ik ga vertrouwen op Mister nine millimeter hier.
Oud 02-04-2003, 09:52
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:

Nou nou, ga je nou niet tot een bepaald niveau verlagen.
Oud 02-04-2003, 10:07
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 02-04-2003 @ 10:52:
Nou nou, ga je nou niet tot een bepaald niveau verlagen.
Nee, rellen is inderdaad niet netjes. Dat zou ik ook niet zo snel doen.

De coalitie steunen? Okee, dat kan ik begrijpen. Maar op het moment dat ik lees welke namen daar achter staan, namelijk de Jonge Fortuynisten, één of andere radicale zionistenlobby en 'Nieuw Rechts' wat dat dan ook mag zijn (het klinkt verdacht), dan hoef ik eigenlijk niet eens inhoudelijk op hun doelstellingen in te gaan, want dan weet je tóch wel dat het allemaal Bush-Blair-Powell-geblabla is, vers van de Amerikaanse propagandapers.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 10:14
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Waar is een pro-oorlogsmanifestatie goed voor? Je hebt je zin: er is oorlog (en burgerslachtoffers), waar maak je je druk om?

Maar wees maar zeker dat als ik in de buurt van die manifestatie zou zijn, dat ik een tegenbetoging start.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 11:32
Verwijderd
Zitten de Amerikanen te wachten op steun van joodse fascisten, extreem-rechtse boeren en kortzichtige Rotterdammers? Dit initiatief kan ik met de beste wil ter wereld echt niet serieus nemen, vergeef mij m'n linkse arrogantie.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 11:33
Verwijderd
Citaat:
heliosuperjos schreef op 02-04-2003 @ 09:12:
gooi irak plat en daarna noord korea en daarna cuba iran en daarna Mugabe .opgeruimd.
Handen af van Cuba hč Bommetje op deze manifestatie, opgeruimd.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 11:36
Tampert
Tampert is offline
1. Een demonstratie vóór iets wat al gebeurt is het meest loze waar ik ooit van heb gehoord. Ga dan pannenkoeken bakken voor derdewereldlanden. Zelfs dat heeft meer nut.

2. Ik vind het enigszins onsportief (en dat is een gigantisch understatement, zelfs voor mijn doen) om dan maar meteen een tegendemonstratie of rellen te gaan houden. Laat die mensen toch lekker. Als zij zin hebben om voor de oorlog te demonstreren dan hebben ze dat recht. We leven in een enigszins vrije staat waarin je best zonder problemen actie mag voeren. Ik zie namelijk ook nergens tegen-anti-oorlogdemonstraties. Dat betekent dus dat de mensen die voor de oorlog zijn socialer zijn dan de mensen die ertegen zijn... Interessant.
Oud 02-04-2003, 11:39
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-04-2003 @ 11:07:
Nee, rellen is inderdaad niet netjes. Dat zou ik ook niet zo snel doen.

De coalitie steunen? Okee, dat kan ik begrijpen. Maar op het moment dat ik lees welke namen daar achter staan, namelijk de Jonge Fortuynisten, één of andere radicale zionistenlobby en 'Nieuw Rechts' wat dat dan ook mag zijn (het klinkt verdacht), dan hoef ik eigenlijk niet eens inhoudelijk op hun doelstellingen in te gaan, want dan weet je tóch wel dat het allemaal Bush-Blair-Powell-geblabla is, vers van de Amerikaanse propagandapers.
laat ze dan lekker links (euhm.. rechts) liggen. Je ebt werkelijk niets aan tegendemonstraties. We hebben er meer baat bij als mensen door discussie elkaars mening horen dan doormiddel van tegendemonstraties. Met sommigen valt niet te discussieren. De fout die de meeste mensen maken is om dan toch aandacht aan ze te schenken. Dat is heel goed (, voor de mensen die de intonatie van de niet begrepen hebben). Alles waar je energie in stopt groeit. Negatieve energie is ook energie.
Oud 02-04-2003, 16:14
Martian
Martian is offline
Citaat:
„Saddam heeft zeventien resoluties genegeerd, de consequentie daarvan kon niet uitblijven. Saddam op de knieën krijgen is slechts mogelijk door militair ingrijpen”, aldus een woordvoerder van het Comité.
Cool, zei een zionist dat? Dan is hij ook voor de bezetting van Israel neem ik aan!
Oud 02-04-2003, 16:40
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
Martian schreef op 02-04-2003 @ 17:14:
Cool, zei een zionist dat? Dan is hij ook voor de bezetting van Israel neem ik aan!
Oud 02-04-2003, 16:44
luckyleo
luckyleo is offline
die demonstratie wordt natuurlijk geheid rellen met de tegenstanders van die oorlog.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 16:49
Verwijderd
Ach ja. Rellen komen er trouwens toch wel, als het niet tussen links-rechts is, is het wel tussen pacifist-militarist of gewoon algemener, betoger-mobiele eenheid.

Wat is dat Nieuw Rechts trouwens? Klinkt als één of andere dubieuze incarnatie van nationalisme gecombineerd met domheid en xenofobie, dat kan nooit goed gaan.

En die Stichting Saroef ( http://www.stichtingsaroef.tk/) zou ik ook niet vertrouwen. Die gasten zijn echt niet zo koosjer, het zijn zionisten. In feite is het gewoon de AEL, maar dan anders.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 17:36
Verwijderd
uiteraard weer 100% voorspelbare reacties hier.
Die lui die er voor willen demonstreren hebben gewoon net zoveel recht er op als jullie hebben om er tegen te stemmen.
Citaat:
Iotje schreef:
Ik ga mabe! MAAR WEL NAAR DE TEGEN-DEMONSTRATIE als die georganiseerd wordt!
waarom zou er een tegendemonstratie moeten worden gehouden? Bij een anti-oorlogsdemonstratie worden toch ook geen tegendemonstraties gehouden?
Citaat:
che guavra schreef:
Zitten de Amerikanen te wachten op steun van joodse fascisten, extreem-rechtse boeren en kortzichtige Rotterdammers? Dit initiatief kan ik met de beste wil ter wereld echt niet serieus nemen, vergeef mij m'n linkse arrogantie.
om ff volgens jou redenering door te gaan: Zit Frankrijk/Duitsland/China/Rusland/enz.. te wachten op steun van een stelletje kortzichtige communisten , of ultra-linkse moslims??
Citaat:
Tampert schreef:
1. Een demonstratie vóór iets wat al gebeurt is het meest loze waar ik ooit van heb gehoord. Ga dan pannenkoeken bakken voor derdewereldlanden. Zelfs dat heeft meer nut

Om wat tegenwicht te bieden tegen al die ANTI-oorlogsdemonstraties misschien??
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 18:04
LaY-D NiCoLe
LaY-D NiCoLe is offline
*heeft het geovel tussen PVDA mensen te zitten*
Oud 02-04-2003, 18:25
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-04-2003 @ 17:49:

En die Stichting Saroef ( http://www.stichtingsaroef.tk/) zou ik ook niet vertrouwen. Die gasten zijn echt niet zo koosjer, het zijn zionisten. In feite is het gewoon de AEL, maar dan anders.
Nee? Zou je die niet vertrouwen??
Vertrouw je mij niet?
Zionisten zijn zeker niet per definitie fout . Dat denk jij!
Zionisten zijn juist goed...
Zielig hoor.....
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 18:36
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 02-04-2003 @ 12:33:
Handen af van Cuba hč Bommetje op deze manifestatie, opgeruimd.
bij de FRS ken je dvdtje over che guevera kopen he?

maar wie wil demonstreren mag dat volgens de wet. Alleen zie ik het nut niet van een demonstratie in die voor oorlog is als er al een oorlog is. De meeste mensen demonstreren als ze het niet ergens mee eens zijn. Daarom komen jullie erg dom over op mij.

Maar ja, het zal wel weer aan mij liggen
Oud 02-04-2003, 18:52
dystopia
dystopia is offline
Georganiseerd door Michiel "Er is een ding erger dan een neger, een blanke neger" Smit. Nazi eerste klas. Dus wil je 'm een plezier doen, neem dan die swastika vlaggen mee!
Oud 02-04-2003, 19:38
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
heliosuperjos schreef op 02-04-2003 @ 09:12:
JA en daarna 1 op joU!
Oud 02-04-2003, 20:54
theone87nl
theone87nl is offline
Citaat:
DEN HAAG, maandag

Het Comité Solidariteit Geallieerden houdt zaterdag 5 april een demonstratie in Den Haag om steun te betuigen aan de Verenigde Staten en Groot-Brittannië. De demonstratie begint om 11.00 uur op het Malieveld.
Het comité pleit voor actieve steun aan de Verenigde Staten en hun bondgenoten tegen de terreur van Saddam Hoessein. Het Comité wil aan de Nederlandse regering duidelijk maken dat het achter de coalitie staat.

„De verdrijving van deze Arabische dictator zal een positief effect hebben op de gehele regio.”

KOMT ALLEN!!!!!!
ik kom!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 20:56
theone87nl
theone87nl is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 02-04-2003 @ 19:25:
Vertrouw je mij niet?
Zielig hoor.....
mee eens!
islamieten zijn slecht!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 20:57
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Vertrouw je mij niet?
Als jij zo'n fanatieke zionist bent, dan niet nee. Ik haat orthodoxie in alle verschijningsvormen.
Oud 02-04-2003, 21:17
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
DEN HAAG, maandag

KOMT ALLEN!!!!!!
Goh... als ik dan m'n geld heb kan ik wel komen.

Met de Israëlische vlag.

Ik zal er zijn, als het financieel haalbaar is!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 21:22
theone87nl
theone87nl is offline
ja ik ben helemaal voor het zionisme!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 21:23
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Vertrouw je mij niet?
Zielig hoor.....
Door die tekst klikte ik op je profiel... haha.

Ik had je zowat een PM gestuurd om je MSN-adres te vragen...

Maar, we kunnen wel samen gaan misschien...
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 21:25
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
theone87nl schreef op 02-04-2003 @ 22:22:
ja ik ben helemaal voor het zionisme!
Kleine waarschuwing: dit figuur had tot voor kort Heinrich Himmler als verklaring!

Niet op in gaan!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 21:44
Ayeltsnikov
Ayeltsnikov is offline
Citaat:
DEN HAAG, maandag

KOMT ALLEN!!!!!!

Super idee. Laten we ook nog zien dat er mensen in Nederland wonen die wel het gevaar van dergelijk legaal terrorisme inzien
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 22:09
Joostje
Joostje is offline
is de totale vernietiging van irak door coalitiebombardementen dan geen legaal terrorisme?

onee, het is niet gelegaliseerd door de veiligheidsraad...
Oud 02-04-2003, 22:13
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 02-04-2003 @ 18:36:
Om wat tegenwicht te bieden tegen al die ANTI-oorlogsdemonstraties misschien??
en wat heb je precies aan dat tegenwicht?

Met een demonstratie hoop je de politiek ertoe te zetten de huidige koers te veranderen. Met een voordemonstratie hoop je de huidige koers te laten zoals die is... Maar die is al zo.
Oud 02-04-2003, 22:33
Verwijderd
Citaat:
Tampert schreef op 02-04-2003 @ 23:13:
en wat heb je precies aan dat tegenwicht?

Met een demonstratie hoop je de politiek ertoe te zetten de huidige koers te veranderen. Met een voordemonstratie hoop je de huidige koers te laten zoals die is... Maar die is al zo.
laten zien dat Nederland niet alleen anti-oorlog is, ook wat aandacht dus dat er mensen vóór zijn.
Nu is het altijd: ja er komt weer een anti-oorlogsdemonstratie. Maar als je zo'n demonstratie houdt dan weet je toch al: amerika gaat nu echt niet meer de troepen terugtrekken omdat een aantal mensen in de wereld demonstreren tegen de oorlog.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 09:25
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Tampert schreef op 02-04-2003 @ 12:36:
1. Een demonstratie vóór iets wat al gebeurt is het meest loze waar ik ooit van heb gehoord. Ga dan pannenkoeken bakken voor derdewereldlanden. Zelfs dat heeft meer nut.

2. Ik vind het enigszins onsportief (en dat is een gigantisch understatement, zelfs voor mijn doen) om dan maar meteen een tegendemonstratie of rellen te gaan houden. Laat die mensen toch lekker. Als zij zin hebben om voor de oorlog te demonstreren dan hebben ze dat recht. We leven in een enigszins vrije staat waarin je best zonder problemen actie mag voeren. Ik zie namelijk ook nergens tegen-anti-oorlogdemonstraties. Dat betekent dus dat de mensen die voor de oorlog zijn socialer zijn dan de mensen die ertegen zijn... Interessant.
het gaat er niet om dat ze niet mogen demonstreren, of dat we ze willen beletten hun standpunt duidelijk te maken.Het gaat er om dat wij daar staan om te laten zien dat wij het hier absoluut niet mee eens zijn. Er moet toch wel wat tegegas komen?!?!
Oud 03-04-2003, 10:08
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Iotje schreef op 03-04-2003 @ 10:25:
het gaat er niet om dat ze niet mogen demonstreren, of dat we ze willen beletten hun standpunt duidelijk te maken.Het gaat er om dat wij daar staan om te laten zien dat wij het hier absoluut niet mee eens zijn. Er moet toch wel wat tegegas komen?!?!
Kom je dan tegenprotesteren? Gezellig!!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 10:36
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 03-04-2003 @ 11:08:
Kom je dan tegenprotesteren? Gezellig!!
als k geld had om er te komen wel ja....(woon in groningen )
Reageren

Regels voor berichten