Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2003, 14:54
Verwijderd
Met andere woorden, in hoeverre beďnvloeden jouw denkbeelden jouw kleding-, haar- en andere uiterlijke stijl? Doe je het überhaupt wel om iets uit te dragen, of ben je meer iemand die gewoon alles aantrekt wat-ie mooi vindt, ongeacht waar het voor staat (misschien staat het wel nergens voor).

En als je je uiterlijk manipuleert om subtiel je idealen bloot te leggen, hoe doe je dat dan? Hoe denk je dat het overkomt op anderen? Hoe wíl je dat anderen jouw zien en denk je dat ze je in werkelijkheid ook zo zien?

Barst los
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2003, 14:56
Verwijderd
Hmm.. weinig idealen.

Ik ga hier over nadenken en kom er op terug.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 14:59
Evito
Evito is offline
Mijn denkbeelden beďnvloeden mijn lifestyle zoverre, dat ik mij zo min mogelijk wil veranderen om aan een maatschappelijke standaard te voldoen. Ik trek solide, prettigzittende kleding, nette aan, zonder enige boodschap. Mijn haar laat ik heel kort doen, zodat ik er niets mee hoef te doen. Ik draag liever in woorden uit waar ik voor sta.

Ik heb trouwens wel een sikje.

Maar dat is gewoon geil.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 15:03
Verwijderd
Mijn kleding heeft op zich weinig te maken emt m'n denkwijze..
Ik kleed mezelf aan met wat ik mooi vind, hoe ik over dingen denk heeft er bij mij verder weinig te maken (tenzij ik iets draag als "Make love, no war")
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 15:38
Verwijderd
Ownee? En die kat op je hoofd dan? Staat die niet analoog aan het verval van de maatschappij? De immer oprukkende decadentie en de vermacdonaldsinalisering van ons bestaan?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 15:40
rodina
rodina is offline
M'n idealen zijn vooruitstrevend, ja dat komt wel een beetje terug in m'n uiterlijke vormgeving.. i guess
Oud 28-03-2003, 15:57
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik ben niet zo idealistisch ingesteld eigenlijk.
dus je ziet ook niet echt iets aan mn kleding, ik draag het puur omdat ik het mooi vind.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 15:59
Verwijderd
Oh yeah.

Voor mij geldt dat ik m'n denkbeelden niet echt uitdraag in m'n kleding...ik probeer er gewoon netjes uit te zien maar wel casual. Ik loop er niet graag stijfjes bij, vooral als het nu wat warmer weer is loop ik liever op m'n Converse dan op bootschoenen. Wijdvallende gestreepte polo erop, klaar.

Ik hou het wel redelijk neutraal trouwens. Ik probeer het niet te koppelen aan m'n ideeën, ik draag ze liever uit in het debat.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 16:00
Evito
Evito is offline
Citaat:
eXo schreef op 28-03-2003 @ 16:38:
Ownee? En die kat op je hoofd dan? Staat die niet analoog aan het verval van de maatschappij? De immer oprukkende decadentie en de vermacdonaldsinalisering van ons bestaan?
Kat op haar hoofd?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 16:21
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Uhm, niet echt in kleding enzo, behalve dat ik de RMSvlag op een tas heb zitten die ik wel es gebruik.

Maar voorderest niet.

O ja, misschien toch wel, m'n army broek net boven m'n all stars gebonden, om radicaal eruit te zien!(of toch gewoon hip )

Ne ik draag mijn ideologie niet echt uit in m'n kleding.
Oud 28-03-2003, 16:27
Verwijderd
Neuh, ik ben behoorlijk radicaal links maar draag geen alto-kleding of zo. Gewoon beetje mooie, stylo kleding. Maar ik heb wel een Che Guevara-shirtje, een retro DDR-shirtje en een sweater met het Sovjet Unie-teken.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 17:09
Verwijderd
Neuh, ik trek aan wat er in de kast hangt en wat ik toevallig voor de lol koop. Mijn ideologie (veel kankeren op de wereld maar er zelf ook niets aan doen) heeft daar weinig mee te maken.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 17:24
Landslide
Landslide is offline
Er zijn wel een aantal dingen die ik niet draag met een idee er achter, behalve dat ik kleding van Tommy Hilfiger eigenlijk gewoon vind, zou ik nooit van mijn leven iets van een merk willen dragen dat openlijk zegt dat ze niet willen dat aziaten hun kleding dragen. Dat vind ik echt belachelijk.
Verder heb ik wel patches met peacetekens/slogans maar nu draagt iedere debiel een shirt met peace erop (wat ik heel hip vind trouwens) dus ik denk dat dat niks meer uitdraagt eigenlijk
Oja, en ik weiger om dingen met Amerikaanse vlaggen te dragen. Eigenlijk alle vlaggen..
Oud 28-03-2003, 17:29
Verwijderd
Ik draag niet echt wat uit in mn kleding.. tis meer wat ik zelf mooi vind
Ik let er echter wel op dat ik niets draag waarvan ik niet weet wat het betekent, niet weet waar het voor staat, of waarvan ik het niet eens ben met wat het uitdraagt.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 17:31
AtHell
AtHell is offline
Wat kleding betrefd is er niets wat doet vermoeden hoe ik tegen zaken aan kijk. Uiteraard zijn er wel wat dingen die mijn gedachtengang een beetje prijsgeven maar wat ideologiën is er weinig aan me te zien.

Ik laat me liever ontdekken (in bijvoorbeeld een discussie). Dit is dus geen uitnodiging voor geile en vooral grote gespierde mannen om me anaal te schenden.
Oud 28-03-2003, 17:32
Verwijderd
Citaat:
AtHell schreef op 28-03-2003 @ 18:31:
Wat kleding betrefd is er niets wat doet vermoeden hoe ik tegen zaken aan kijk. Uiteraard zijn er wel wat dingen die mijn gedachtengang een beetje prijsgeven maar wat ideologiën is er weinig aan me te zien.

Ik laat me liever ontdekken (in bijvoorbeeld een discussie). Dit is dus geen uitnodiging voor geile en vooral grote gespierde mannen om me anaal te schenden.
Bummer...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 18:01
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
eXo schreef op 28-03-2003 @ 18:32:
Bummer...
Dat blijft dus gewoon praten op die meeting.
Oud 28-03-2003, 18:07
Verwijderd
Citaat:
AtHell schreef op 28-03-2003 @ 19:01:
Dat blijft dus gewoon praten op die meeting.
*zucht* altijd dat eeuwige cliche 'kunnen we geen vrienden blijven'...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 19:11
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
eXo schreef op 28-03-2003 @ 19:07:
*zucht* altijd dat eeuwige cliche 'kunnen we geen vrienden blijven'...
Nouja wie weet vind ik uiteindelijk wel een butt-buddy in je
Oud 28-03-2003, 19:12
strafcorner
strafcorner is offline
ik heb vele idealen maar uit die niet direct in mijn uiterlijk,...
Oud 28-03-2003, 19:31
Morphia
Morphia is offline
Ik denk dat het af en toe wel een soort van stil protest is.
Oud 28-03-2003, 19:33
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
heeft bij mij niets met elkaar te maken, ik ben vrij links maar ik draag ook wel Lonsdale polo's bijvoorbeeld.
Oud 28-03-2003, 19:44
Crimson Death
Crimson Death is offline
Niet. Ik eet vlees, download filmpjes van zeehondknuppelingen, lach om abortussen. ja, goede lifestyle wel
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 21:07
Nuck
Nuck is offline
Mijn denkbeelden en idealen komen niet naar voren in mijn kleding...De kleren die ik draag, draag ik omdat ik ze mooi vind, daar zit verder geen gedachte bij.
Oud 28-03-2003, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Hagezussa schreef op 28-03-2003 @ 18:24:
Oja, en ik weiger om dingen met Amerikaanse vlaggen te dragen. Eigenlijk alle vlaggen..
Ik ook, behalve de Cubaanse vlag dan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2003, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 28-03-2003 @ 22:22:
Ik ook, behalve de Cubaanse vlag dan

Verklaar
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 23:07
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 28-03-2003 @ 22:25:

Verklaar
Fidel Castro + Che Guevara
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 10:51
poesiefox
poesiefox is offline
Ik heb wel bont voor dieren t-shirts. Maar verder dan dat gaat het niet. Ik hoef niet zo nodig als een wandelend reclamebord mijn idealen uit te dragen.

Verder draag ik liever iets dat me goed staat en niet al te onprettig zit en voor de gelegenheid geëigend is.
Oud 29-03-2003, 10:57
Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
Evito schreef op 28-03-2003 @ 15:59:
Ik heb trouwens wel een sikje.

Maar dat is gewoon geil.
Absoluut niet dus...

Gats!
Maar even back to topic:
mijn idealen hebben weinig te maken met mijn lifestyle op het
"be you" - motto na niks eigenlijk.
Oud 29-03-2003, 11:52
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Crimson Death schreef op 28-03-2003 @ 20:44:
Niet. Ik eet vlees, download filmpjes van zeehondknuppelingen, lach om abortussen. ja, goede lifestyle wel
wat een stoer mannetje ben je toch! grote woorden, lekker tegen alles aantrappen, en dat allemaal om even te vergeten dat je in het dagelijkse leven een mislukkeling van de bovenste plank bent... ik leef mee met de mensen in je directe omgeving....
Oud 29-03-2003, 12:03
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
drinks@myplace schreef op 29-03-2003 @ 11:57:
Absoluut niet dus...

.
(Als reactie op Evito's aankondiging dat hij een sikje had en dat wel geil vond staan.)

Tja, het staat je of het staat je niet. In The Ninth Gate heeft Johnny Depp zo'n sikje en toen wou ik meteen dat mijn vriend er ook een liet staan. Maar hem stond het jammer genoeg totaal niet!

Moet Evito toch zijn sik maar eens als foto posten, gaan wij stemmen of-ie eraf moet of niet.
Oud 29-03-2003, 12:08
*Burning water*
*Burning water* is offline
Niet ideologisch eigenlijk.

Ok, ik draag wel dingen die anderen nooit aan zouden trekken (hoewel dat waarschijnlijk voor iedereen geldt), maar gewoon omdat ik die mooi vind, of omdat ik ze nu eenmaal heb en ze niet te versleten of te klein zijn.

Een ideologie laat zich denk ik sowieso moeilijk uitdragen in kleding; veel verder dan opstand of berusting kom je denk ik niet. Dan zit ik denk ik toch eerder aan de opstand-kant, zij het dicht in de buurt van het midden.
Oud 29-03-2003, 14:22
Evito
Evito is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 29-03-2003 @ 13:03:
(Als reactie op Evito's aankondiging dat hij een sikje had en dat wel geil vond staan.)

Tja, het staat je of het staat je niet. In The Ninth Gate heeft Johnny Depp zo'n sikje en toen wou ik meteen dat mijn vriend er ook een liet staan. Maar hem stond het jammer genoeg totaal niet!

Moet Evito toch zijn sik maar eens als foto posten, gaan wij stemmen of-ie eraf moet of niet.
Het staat mij wel, denk ik. Ik had laatst ook een snor laten staan, maar dat stond voor geen meter!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 23:50
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Evito schreef op 29-03-2003 @ 15:22:
Het staat mij wel, denk ik. Ik had laatst ook een snor laten staan, maar dat stond voor geen meter!
Mijn vriend is strafadvocaat, en hij zegt dat hij opsporingsambtenaren in burger al van verre herkent aan hun snor. Heel erg vaag dus, een snor...
Oud 30-03-2003, 01:43
DeadNation
DeadNation is offline
Ik draag wel shirts waar bijv iets op zou kunnen staan in de trant van: The people won't be free untill the last capitalist will dissolve in the blood of the last bureaucrat.....maarja dat komt gewoon omdat ManLiftingbanner een van de gaafste nl bands ooit is.

En che guevara: Je communistenverheerlijking raakt kant nog wal. Top notch hoor de DDR, Sovjetunie en Cuba....
Oud 30-03-2003, 07:19
Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
Mijn lifestyle is heel niet logisch
en al helemaal niet ideologisch
Oud 30-03-2003, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 29-03-2003 @ 00:07:
Fidel Castro + Che Guevara
Ik weet wie Castro en Guevara zijn maar waarom draag je dan een Cubaanse vlag?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 15:50
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 30-03-2003 @ 13:48:
Ik weet wie Castro en Guevara zijn maar waarom draag je dan een Cubaanse vlag?
Als je weet wie het zijn lijkt het me duidelijk, bekijk anders m'n avatar eens goed.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 23:51
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 30-03-2003 @ 16:50:
Als je weet wie het zijn lijkt het me duidelijk, bekijk anders m'n avatar eens goed.

Goed.

Castro: check
Guevara: check

Maar waarom draag je dan die godvergeten cubaanse vlag
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 00:46
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 29-03-2003 @ 13:03:

Neem maar van mij aan dat 't leuk staat.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 05:31
maar
maar is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-03-2003 @ 06:54:
Hoe wíl je dat anderen jouw zien?
Mijn wat?

En mijn denkbeelden beinvloeden mijn stijl niet tot nauwelijks. Wel draag ik bijvoorbeeld geen kleding waar G-sus letterlijk op staat, voel ik me niet prettig in. Over het algemeen trek ik echter wel gewoon aan wat ik mooi vind, maar misschien past die kleding onbewust weer bij mijn idealen....
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 09:02
Hukkie
Hukkie is offline
Het is niet echt te zien.. mjah.. ik heb wel een trui met een Pippi en een politieke leus maar verder ben ik niet heel luidruchtig met mn kleren ofzo. Ik draag wat ik leuk vind/ lekker vind zitten, of dat nou een Lonsdalepolo is of een Zeeman-polo van 3,50; dat boeit me niet zo.

Sikjes zijn vaak geil
Oud 31-03-2003, 09:05
Evito
Evito is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 31-03-2003 @ 01:46:
Neem maar van mij aan dat 't leuk staat.
Dank u, kitty.

Maar ik heb goede hoop mijzelf te kunnen gaan overtuigen van het feit dat ik absoluut een digicam moet gaan kopen. *tobt*
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 09:14
Evito
Evito is offline
Misschien dat ik t-shirts moet gaan laten drukken met politieke overtuigingen en wijze leuzen. Dingen in het Latijn, ofzo. Om de juiste mensen aan te trekken.
Dingen als:

Gloria umbra virtutis est. Roem is de schaduw van uitmuntendheid.

Paucis natus est, qui populum aetatis suae cogitat. Wie alleen aan zijn tijdgenoten denkt, is voor een klein publiek geboren.

Nemo non, cum alteri prodest, sibi profuit. Niemand die anderen helpt, heeft daar zelf geen voordeel bij.

Quomodo fabula, sic vita non quam dio, sed quam bene acta sit refert. Het is met het leven als het een toneelstuk: belangrijk is niet hoe lang het duurt maar hoe goed het gespeeld wordt.

Non potest amor cum timore misceri. Liefde is onverenigbaar met vrees.

Necessaria metitur utilitas: supervacua quo redigis? Nut is de maatstaf van wat noodzakelijk is; maar met welke maat kan je het overbodige gaan meten?

Patet omnbus veritas. De waarheid is voor iedereen toegankelijk.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 09:16
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Evito schreef op 31-03-2003 @ 10:05:

Maar ik heb goede hoop mijzelf te kunnen gaan overtuigen van het feit dat ik absoluut een digicam moet gaan kopen. *tobt*
Psst: via i-net scheelt het een hoop geld!
Oud 31-03-2003, 09:19
Verwijderd
Citaat:
maar schreef op 31-03-2003 @ 06:31:
Mijn wat?
Mijn vinger schoot uit.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 09:19
Evito
Evito is offline
Citaat:
Hukkie schreef op 31-03-2003 @ 10:16:
Psst: via i-net scheelt het een hoop geld!
Heb je een site? En moet dat vanuit Amerika komen dan?

*roept STP* help!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 09:20
Evito
Evito is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-03-2003 @ 10:19:
Mijn vinger schoot uit.
Aiiii Pijnlijke breezerfout hoor
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 09:21
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Evito schreef op 31-03-2003 @ 10:19:
Heb je een site? En moet dat vanuit Amerika komen dan?

*roept STP* help!
Geen idee. Maar weet je wat een goed idee is? Als je STP even PM'd Dat gaat vast veel handiger dan dat het eerst nog via mij moet
Oud 31-03-2003, 14:23
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 31-03-2003 @ 00:51:
Maar waarom draag je dan die godvergeten cubaanse vlag
Om m'n politieke standpunten uit te dragen natuurlijk, dat is toch ideologisch.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten