Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Goed, ontopic dan... ik vind het niet echt een strak plan eigenlijk. Er bestaat toch zoiets als vrijheid van geloof, of ben ik nou gek? En ik vind niet dat ze dat dan uit het onderwijssysteem moeten slopen. Edit -- nou ja, dat doen ze natuurlijk niet... maar ik bedoel maar, als je een bepaald geloof hebt vind ik dat je daar op school best wat van mee mag krijgen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hmnouja, godsdienst maakt toch deel uit van een cultuur, dus ik vind niet dat de godsdienst zelf afgeschaft zou moeten worden, zoals ik hier boven lees. Het onderwijs mag van mij weg, het staat in Nederland dan vooral de integratie in de weg, maar scholen zouden zich in ieder geval op meerdere godsdiensten moeten richten, OF helemaal geen godsdienst moeten volgen, het gewoon aan de leerlingen zelf over laten of ze ergens in willen geloven of niet, en als ze dat willen, doen ze het maar ergens anders. Van mij mogen ze het dus ook wel afschaffen, ja.
|
![]() |
|
Ik vind dat godsdienst geen plaats heeft op een school.
In de tijd dat kinderen naar school gaan zijn ze heel erg te beinvloeden. Waar blijft dan een vrije keus van de godsdienst? Op die leeftijd heb je nog geen enkel benul van wat een godsdienst inhoud, dus waarom zou je dat dan van een vreemde mee moeten krijgen? Dan is het dus zo dat je van jongs af aan al gehersenspoeld word. Laat ouders lekker hun kinderen thuis het hoofd gek lullen erover, of ga ermee naar een kerk oid. Je ouders zijn mensen die het over het algemeen goed met je voor hebben, een leraar op school heeft vaak als enige stimulans zijn portemonnee. Dus ga niet ook nog de school hierin betrekken. En dan nog over dat het deel uitmaakt van de cultuur. Dan heb je maar iets minder cultuur en achterlijke ideeen. Zou stukken schelen..
||
Citaat:
Daar kiezen ze dan toch zelf voor. Van te voren weten ze echt wel wat voor school het is of het een christelijke school is of niet. En als jij op de gemiddelde christelijke school kijkt zie je dat je er geen fuck van ziet. Ik heb op een gewone school gezeten en op een christelijke school. Nou je merkt geen verschil, Alleen dat ze kaarsies aanzetten met kerst! |
![]() |
|
![]() |
Ik had me voorgenomen niet meer op jou stellingen te reageren maar goed
We hebben op school een hele discussie gehad over dit onderwerp en aan de ene kant ben ik het er zeker mee eens dat het afschaffen van confessionele scholen een positief effect zal hebben, in die zin dat de buitenlandse kinderen beter zullen integreren, beter Nederlands zullen leren (en vooral sneller). maar aan de andere kant heb ik zelf op een christelijke school gezeten en daar ben ik best blij om, dus wat dat betreft denk ik, ik vind het beter om wel de confessionele scholen te hebben. Maar toen ik op de basisschool zat was het eigenlijk helemaal geen discussie of het wel of niet zou moeten. Ik heb er een beetje een gedeelde mening over... ik weet het niet. Misschien minder confessionele scholen en meer openbare scholen, maar nog wel wat confessionele scholen, want ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen het heel erg belangrijk vinden om toch godsdienst lessen op school te geven. |
![]() |
|
![]() |
juah khad het gister gelezen in de krant...wat een onzin heej...heb het sowiesow al heluhmaal nie op d66, maar dit vink egt tuh ver gaan..ik bedoel, iedereen moet lekker zelf weten op welke school die zn kind stopt, en als ze tegen religieuze scholen zijn, gaan de kinderen toch lekker naar een openbare school?damn..
|
Verwijderd
|
Het is belachelijk om kinderen naar een school te sturen die uitgaat van een bepaalde religie! Laat ze eerst op een leeftijd komen dat ze niet meer ontvankelijk zijn voor indoctrinatie (ok veel mensen bereiken die nooit, maar goed).
Geef in de plaats daarvan vakken die het individueel, kritisch en inzichtelijk denken bevorderen. Misschien dat we ons dan ergens in de toekomst niet meer als domme, wereldvreemde schapen gedragen. |
![]() |
|
Mijn school is Interconfessioneel. Wordt geen flikker aan het geloof gedaan, godsdienstlessen gaan over de Islam, Boedhisme en over ethiek enzo
![]() Verder heb ik helemaal niet nuttigs aan deze topic toe te voegen....
|
Ik vind niet dat je cofessionele scholen af moet schaffen. Godsdienst in onderdeel van de opvoeding en waarmee je opgroeit. Als mensen hun kinderen ook op school volgens een bepaald straatje willen leven dan vind ik dat prima.
Nu merk dat bij niet al te streng godsdienstige scholen. het godsdienstige aspect afneemt, maar ik vind het prima dat het zo is.
||
![]() |
Citaat:
![]() En als dat niet kan, jah, wat is dan de meerwaarde ervan. Als ouders echt zo graag willen dat hun kinderen iets bij wordt gebracht over godsdienst, laat ze dat dan buiten school om doen ![]() Maar ook daar ben ik geen voorstander van hoor! ![]() Een school waarin gelijktijdig meerdere godsdiensten onderwezen worden kan uitkomst bieden. Omdat in zo een school katholieken, protestanten, moslims, joden en niet gelovigen de mogelijkheid wordt gegeven om, desnoods na school, lessen te krijgen in hun eigen godsdienst of levensovertuiging. Ik stel voor dit uit te proberen in de vorm van een experiment. Gewoon kijken of het werkt, hoe het werkt en of het bevalt. Ter verduidelijking; ik heb het hier dus niet over afschaffing van het bijzonder onderwijs, want daarmee zou je immers één van de burgerrechten afnemen en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Je moet burgers geen dingen opdringen, dat werkt alleen maar averechts. Geef burgers meer keuzemogelijkheden.
|
![]() |
okee, wat zijn jullie allemaal weer negatief.
Volgens mij gaat het niet om die chr. scholen die boxtel wil afschaffen, maar de 'echt'chr, scholen ( ik noem het maar ff zo, dit zijn scholen waar iedereen echt chr. is, en dit is totaal niet te vergelijken met gewone chr. scholen) Waarschijnlijk hebben jullie allemaal niet hier op gezeten, en weten julie dus ook niet hoe dat is om daar op te zitten. Ik vind dat deze scholen niet weg moeten. Op deze scholen leren ze kinderen ook wel dingen over de islam enz. Maar op deze scholen worden ook echt godsdienstlessen gegeven, over de bijbel enz. Ik ben tegen die van boxtel of hoe hij ook mag heten.!!
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
VVD: Geen geld meer voor bijzonder onderwijs op religieuze grondslag AsianDF | 163 | 05-11-2005 15:06 | |
Thom de Graaf stapt op [ontwikkelingen] WillKillForSex | 302 | 28-03-2005 14:04 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
interview voor godsdienst dimitridelvaux | 22 | 14-03-2005 11:29 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Stelling: Religie is de oorzaak veel problemen en zou daarom verboden moeten worden.. Buskruitje | 204 | 22-01-2005 01:32 | |
Ayaan Hirsi Ali Sjied No Clue | 69 | 30-12-2003 18:43 |