Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2002, 12:26
Gothic
Gothic is offline
moeten verplicht werk aannemen als het ze wordt aangeboden...

dus kort gezegd, werkelozen moeten elk werk aanpakken...

eens of niet? Kom wel ff met argumenten en je motivatie...
Oud 25-04-2002, 12:28
Boogie
Boogie is offline
hangt er geheel vanaf hoelang ze al werkloos zijn, als ze al 10 jaar werkloos zijn vind ik van wel, maar als ze nog niet zo lang werkloos zijn vind ik dat er gewacht moet worden tot er een baan gevonden wordt die bij de opleiding van de persoon past
Oud 25-04-2002, 12:29
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Secreet schreef:
wel als ze een uitkering hebben jah...
duh
Oud 25-04-2002, 13:04
Slither
Slither is offline
Ben ik 't totaal mee eens. Werklozen moeten werken voor hun geld. Ook al hebben ze geen opleiding, er is altijd wel 'n baan waar je geen opleiding voor nodig hebt.
Aan de andere kant vind ik het ook een taak van de overheid om werkgelegenheid te creeëren en het werken te stimuleren. 't Moet immers niet van één kant komen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 13:11
Paperz
Paperz is offline
Ligt er aan of ze het werk ook kunnen...
Oud 25-04-2002, 13:45
Verwijderd
Eens.

Om het simpele feit dat iemand die een werkeloosheidsuitkering krijgt ook bereid moet zijn om te werken. Schikt je dat niet, dan maar geen uitkering.

Uitzonderingen op deze regel zijn mensen die het niet kunnen uitvoeren (dus ziek zijn, invalide, enz), maar dat moet dan eveneens blijken uit onderzoek van een onafhankelijke arts.

We verspillen genoeg geld in mijn optiek

En wat Boogie zei over die periodes ben ik het ook wel mee eens. Geef ze eerst 3 maanden de kans ander werk te vinden
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 15:07
amen
amen is offline
Amen, NEE
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 15:08
Luca
Luca is offline
Citaat:
Boogie schreef:
hangt er geheel vanaf hoelang ze al werkloos zijn, als ze al 10 jaar werkloos zijn vind ik van wel, maar als ze nog niet zo lang werkloos zijn vind ik dat er gewacht moet worden tot er een baan gevonden wordt die bij de opleiding van de persoon past
Oud 25-04-2002, 20:53
Shock
Shock is offline
Ik denk dat je ze de keus moet geven uit een paar banen. Het lijkt mij niet goed om een werkloze zomaar een baan toe te wijzen die misschien wel helemaal niet bij die persoon past qua opleiding (of juist geen opleiding), maar om een werkloze verschillende banen af te laten wijzen vind ik ook fout... Ze moeten wel moeite doen om aan hun geld te komen, maar de werkgelegenheid moet ook zodanig zijn dat ze een redelijk aanbod hebben
Oud 25-04-2002, 21:04
Verwijderd
denk aan jullie hart
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 21:05
slisje
slisje is offline
niet eens, want moet een werkloze professor velnuisman worden, omdat er momenteel geen werk in zijn sector is...
vind dat werk op nivo moet zijn, en niet zomaar klakkeloos werk...
Oud 25-04-2002, 21:19
Verwijderd
Citaat:
slisje schreef:
niet eens, want moet een werkloze professor velnuisman worden, omdat er momenteel geen werk in zijn sector is...
vind dat werk op nivo moet zijn, en niet zomaar klakkeloos werk...
Dus als je 10.000 opgeleide advocaten hebt, en maar werk voor 1.000, dan ga je de rest maar lekker de uitkering betalen?

De realiteit is nu eenmaal niet zo. Een opleiding alleen garandeert je geen lekker leven.

Stel ik heb mijn HBO opleiding af en ik doe mijn werk voor geen meter en ga op de uitkering. Wou je mij dan jarenlang uitkering betalen?

Soms kan het niet anders. Als ik morgen het stadspark opruimen moet, dan is dat maar zo. Het is onze samenleving, onze omgeving, iedereen hoort daarvoor te zorgen. Niet alleen de onderste lagen van de samenleving.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Secreet schreef:
wel als ze een uitkering hebben jah...
al helemaal als ze een uitkering hebben bedoel je..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten