Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2002, 10:20
Verwijderd
bron

Citaat:
In Nederland zijn ze nog niet op de markt; in de VS doet men inmiddels verwoede pogingen ze weer uit de schappen te krijgen: de nicotine-lolly’s. De oplossing voor wie wil stoppen met roken of even geen gelegenheid heeft er een op te steken. Of niet?

Tegenstanders vinden vooral de vermomming van dit nicotine-middel in een kindersnoepje stuitend. Op deze manier is het niet duidelijk dat het een lolly is waar nicotine aan toegevoegd is. Temeer omdat het nuttigen van zo’n lolly, zeker de zwaardere variant, schadelijk zou kunnen zijn voor een kind. De hoge dosering nicotine zou de lever kunnen beschadigen.

De fabrikant ziet het allemaal wat minder somber, evenals diverse voorstanders van de lolly. De lolly’s zijn er weliswaar in allerlei snoepsmaakjes, maar worden duidelijk verkocht als nicotine-lolly’s. Bovendien zijn de zwaardere varianten alleen op recept verkrijgbaar.

Tegenstanders willen echter meer onderzoek naar de veiligheid van de lolly’s en eisen een verbod op de verkoop van het snoepgoed tot dit onderzoek is uitgevoerd. De fabrikant heeft al een alternatief achter de hand: de nicotine-lipbalsem.

Wat vind jij van de nicotine-lolly?
Moet kunnen toch? Ik vind het een prima oplossing en zolang ze duidelijk onder die noemer worden verkocht, is er toch niks mee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2002, 10:22
Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
oplossing voor wat

zon lolly lost niks op
Oud 01-05-2002, 10:23
Verwijderd
Citaat:
Bikinie-meisje schreef:
zon lolly lost niks op
Wel, heb ik geen last meer van anderen die roken zie ze liever met een lolly in hun mond
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 10:25
Bikinie-meisje
Citaat:
******** schreef:
Wel, heb ik geen last meer van anderen die roken zie ze liever met een lolly in hun mond
een nicotine-lolly, pf, geloof me, dat word niks, daar is echt geen markt voor, het ROKEN is lekker, niet alleen die nicotine zorgt ervoor dat je het doet ofzo
Oud 01-05-2002, 10:28
Verwijderd
Citaat:
Bikinie-meisje schreef:
een nicotine-lolly, pf, geloof me, dat word niks, daar is echt geen markt voor, het ROKEN is lekker, niet alleen die nicotine zorgt ervoor dat je het doet ofzo
Zo'n lolly vangt wel 2 dingen op: de stress-verminderingsfunctie door erop te zuigen (heb je bij een sigaret ook) en de verslaving aan nicotine waaraan je als roker inmiddels lijdt..

Wat maakt roken nou lekker?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 10:34
Bikinie-meisje
Citaat:
******** schreef:
Zo'n lolly vangt wel 2 dingen op: de stress-verminderingsfunctie door erop te zuigen (heb je bij een sigaret ook) en de verslaving aan nicotine waaraan je als roker inmiddels lijdt..

Wat maakt roken nou lekker?
het vuurtje, de heerlijke geur die ervan af komt, die eerste aanraking met die rook in je mond, tegen je gehemelte, de rook die je uitblaast en de kamer vult , en opnieuw, hijssen, rook, blazen

wauw

er is niets geweldigers
Oud 01-05-2002, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Bikinie-meisje schreef:
*asfalteren van weg naar longen + luchtvervuiling*

wauw

er is niets geweldigers

Het heeft dus een afleidende werking? Je vergeet je zorgen even en gaat wat roken. Hoezo kan dat niet anders? Je weet immers dat het slecht voor je is, of niet?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 11:07
Bikinie-meisje
Citaat:
******** schreef:

Het heeft dus een afleidende werking? Je vergeet je zorgen even en gaat wat roken. Hoezo kan dat niet anders? Je weet immers dat het slecht voor je is, of niet?
Je vergeet je zorgen ? Ach man, ik heb geen zorgen en ik heb geen afleiding nodig. Ik voel me gewoon op mijn gemak met een sigaret, dan voel ik me mezelf, iedereen kent Angela met een peukie in dr mond. Het is gewoon ff een tijd van rust, ff op adem komen, en ik voel me er goed bij. Ik ga niet met iets stoppen waar ik mezelf goed bij voel. Net als bier; het is verdomde lekker en te veel is misschien slecht voor je, maar is dat dan reden om het te laten ? We leven zo kort, leef dan ook zoals jij je er goed bij voelt. En bij mij.. is dat met veel sigaretten en veel drank. Tja
Reageren

Regels voor berichten