![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Door het opdrukken op de knokkels krijg je geen hardere botten. Het enigste wat er veranderd is de gevoeligheid van het weefsel om de knokkels, aangezien je het regelmatig belast. Ik doe het zelf vaak genoeg, maar dat is meer voor de zelfdiscipline ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En bij het mediteren is het concentreren op 1 punt essentieel. Geeft meestal rust ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kim Sou Bong - HAP-KI-DO Training, techniek en taktiek. Opleidingselementen: de ademmethode. 1. Dan-Djon-Ho-Hub-Bob Ademmethode van het middelpunt. Het doel is de zekerheid van het evenwicht en de lichaamshouding alsmede het opbouwen en verbeteren van het concentratievermogen. De ademtechniek van deze methode leidt door het vasthouden van de adem tot spierspanning in het gebied van het midden van de buik. Dit gebied moet zo klein mogelijk zijn, niet groter dan de navel. Men moet kort inademen en de adem dan vasthouden. Dan concentreert met zijn gedachten op het middelpunt van de buik. Deze ademhaling moet innerlijk aan de borstkas voorbij en tot de navel voeren. De adem wordt zo lang mogelijk ingehouden. 2. Chol-Bioch-HoHub-Bob Ademmethode van het ijzeren kapsel. Het doel is het opbouwen van geestelijk en lichamelijk weerstandsvermogen. Zij komt van binnen naar buiten en dient er toe de wil tot weerstand te versterken. 3. Dong-Djach-Ho-Hub-Bob Ademmethode in de beweging. Het doel is, gedurende een actie de controle over het verloop van de beweging te bewaren. De ademhaling is onafhankelijk van de beweging tegen weerstand. --- Tsja, voor de rest heb ik alleen maar plaatjes. Lijkt me beter dit echt onder begeleiding te doen, aangezien een foute methode tot lichamelijk letsel kan leiden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() We hebben wel handschoenen en scheenbeschermers, maar voor de rest trappen we er gewoon op los. Het hoofd is ook niet beschermd en je mag ertegen trappen. Concentratie is dan ook erg belangrijk ![]() Laatst gewijzigd op 05-04-2002 om 23:21. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wilders: "Verbied koran" Donald Duck | 478 | 25-08-2007 20:57 | |
Verhalen & Gedichten |
Een plekje van vertrouwen in mijn hart... tropical_breeze | 15 | 24-08-2006 12:21 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn verhaal: Afscheid tiram | 71 | 20-12-2003 13:30 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
ARTistiek |
Achter de werkelijkheid Inemine | 7 | 11-10-2001 20:36 |