Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2002, 12:23
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Of om je lichaam te harden? Dan bedoel ik niet van: "dan moet je meer melk gaan drinken, zit kalk in" Nee, ik bedoel het op de harde manier. Mensen die aan vechtsporten doen harden hun lichaam ook. Wie weet hier verschillenden manier voor?
Oud 05-04-2002, 12:25
Verwijderd
Sporten?

*doet aan Taekwondo*
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 12:26
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
******** schreef:
Sporten?

*doet aan Taekwondo*
Ja dat snap ik dat je dan stevigere spieren krijgt. Maar ik bedoel om harde botten te krijgen door het opdrukken op de knokkels en zo. Maar mischien dat hier nog meerdere manier voor zijn.
Oud 05-04-2002, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Ja dat snap ik dat je dan stevigere spieren krijgt. Maar ik bedoel om harde botten te krijgen door het opdrukken op de knokkels en zo. Maar mischien dat hier nog meerdere manier voor zijn.
Fout.

Door het opdrukken op de knokkels krijg je geen hardere botten. Het enigste wat er veranderd is de gevoeligheid van het weefsel om de knokkels, aangezien je het regelmatig belast.

Ik doe het zelf vaak genoeg, maar dat is meer voor de zelfdiscipline
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 12:32
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Ja dat bedoel ik met harden, maar bij Taekowando (of zoiets) krijg je toch ook lessen om met energie je lichaam te verstevigen? Of moet ik dan maar bij andere vechtsporten gaan zoeken?
Oud 05-04-2002, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Ja dat bedoel ik met harden, maar bij Taekowando (of zoiets) krijg je toch ook lessen om met energie je lichaam te verstevigen? Of moet ik dan maar bij andere vechtsporten gaan zoeken?
Hapkido doet dat met speciale ademingsoefeningen. Bij Taekwondo word je vanzelf hard .. je moet wel, anders kun je zo slecht tegen al die trappen in je maag enzo
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 13:03
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
En weet je toevallig hoe je dat moet doen bij die Hapkido? De ademhalingoefeningen om harder te worden?
Oud 05-04-2002, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:
En weet je toevallig hoe je dat moet doen bij die Hapkido? De ademhalingoefeningen om harder te worden?
Koop een boek erover

Ik heb het thuis nog liggen, er zijn 3 verschillende methodes, elk met hun eigen vreemde benamingen
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 13:17
Verwijderd
KI-ademhaling

Kan er echter weinig over vinden op het moment.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 13:18
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
******** schreef:

Koop een boek erover

Ik heb het thuis nog liggen, er zijn 3 verschillende methodes, elk met hun eigen vreemde benamingen
Wil je alsjeblieft die methodes vertellen? Want dan ga ik ze meteen uit proberen.
Oud 05-04-2002, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Wil je alsjeblieft die methodes vertellen? Want dan ga ik ze meteen uit proberen.
Uhuh, en dan jammeren als het geen effect heeft? Zoiets duurt lang hoor. Het heeft meer effect als je echt gaat trainen en die ademhalingsoefeningen daarnaast doet..
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 14:12
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
******** schreef:

Uhuh, en dan jammeren als het geen effect heeft? Zoiets duurt lang hoor. Het heeft meer effect als je echt gaat trainen en die ademhalingsoefeningen daarnaast doet..
Ik train al zat en mediteer vaak. En ik ga echt niet jammeren hoor, maar wil je alsjeblieft vertellen hoe dat moet? Ik heb geduld en ik jammer bij niemand hoor.
Oud 05-04-2002, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Ik train al zat en mediteer vaak. En ik ga echt niet jammeren hoor, maar wil je alsjeblieft vertellen hoe dat moet? Ik heb geduld en ik jammer bij niemand hoor.
Ik weet het niet uit mijn hoofd, zal het na moeten lezen. Er is wel 1 oefening waarbij je in paardstand staat en je armen licht gebogen voor je houd. Deze moet je dan omhoog en omlaag bewegen, en elke keer als je ze omhoog beweegt, moet je diep inademen .. als je ze weer laat zakken, moet je uitademen..

En bij het mediteren is het concentreren op 1 punt essentieel. Geeft meestal rust
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 14:28
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Jaah bedankt maar wat heeft dat met je lichaam verstevigen te maken?
Oud 05-04-2002, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Jaah bedankt maar wat heeft dat met je lichaam verstevigen te maken?
Innerlijke kracht. Door deze oefening kunnen sommigen zelfs honkbalknuppels op hun buik kapot slaan.

It's all in the KI
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 14:41
Verwijderd
Je moet uiteraard wel je spieren spannen bij het uitademen

vergeten
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 17:49
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Ok maar moet je niet Ki door je lichaam laten stromen en denken dat je lichaam van steen is bijvoorbeeld als ze een knuppel op je kapot gaan slaan? En als je die oefening doet moet je er dan ook iets bij denken?
Oud 05-04-2002, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Ok maar moet je niet Ki door je lichaam laten stromen en denken dat je lichaam van steen is bijvoorbeeld als ze een knuppel op je kapot gaan slaan? En als je die oefening doet moet je er dan ook iets bij denken?
*pakt boek erbij*

Kim Sou Bong - HAP-KI-DO
Training, techniek en taktiek.

Opleidingselementen: de ademmethode.

1. Dan-Djon-Ho-Hub-Bob
Ademmethode van het middelpunt. Het doel is de zekerheid van het evenwicht en de lichaamshouding alsmede het opbouwen en verbeteren van het concentratievermogen.

De ademtechniek van deze methode leidt door het vasthouden van de adem tot spierspanning in het gebied van het midden van de buik. Dit gebied moet zo klein mogelijk zijn, niet groter dan de navel.

Men moet kort inademen en de adem dan vasthouden. Dan concentreert met zijn gedachten op het middelpunt van de buik. Deze ademhaling moet innerlijk aan de borstkas voorbij en tot de navel voeren. De adem wordt zo lang mogelijk ingehouden.

2. Chol-Bioch-HoHub-Bob
Ademmethode van het ijzeren kapsel. Het doel is het opbouwen van geestelijk en lichamelijk weerstandsvermogen. Zij komt van binnen naar buiten en dient er toe de wil tot weerstand te versterken.

3. Dong-Djach-Ho-Hub-Bob
Ademmethode in de beweging. Het doel is, gedurende een actie de controle over het verloop van de beweging te bewaren. De ademhaling is onafhankelijk van de beweging tegen weerstand.

---

Tsja, voor de rest heb ik alleen maar plaatjes. Lijkt me beter dit echt onder begeleiding te doen, aangezien een foute methode tot lichamelijk letsel kan leiden.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 22:54
Jeronimo
Jeronimo is offline
Citaat:
******** schreef:

Hapkido doet dat met speciale ademingsoefeningen. Bij Taekwondo word je vanzelf hard .. je moet wel, anders kun je zo slecht tegen al die trappen in je maag enzo
O? Taekwondo is toch geen full contact?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 23:17
Verwijderd
Citaat:
Jeronimo schreef:
O? Taekwondo is toch geen full contact?
Ik doe aan ITF-Taekwondo. Wel full contact. Je bedoelt waarschijnlijk WTF-Taekwondo met body-beschermers enzo daar doen wij niet aan

We hebben wel handschoenen en scheenbeschermers, maar voor de rest trappen we er gewoon op los. Het hoofd is ook niet beschermd en je mag ertegen trappen.

Concentratie is dan ook erg belangrijk

Laatst gewijzigd op 05-04-2002 om 23:21.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 16:04
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Ja wat lullen die gasten allemaal over ademhaling, dat snapt geen hond. Ik doe het wel op de oude manier om mij lichaam te verstevigen. Met Ki.

Regels voor berichten