Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2002, 17:18
fruitmand
fruitmand is offline
Ik denk dat iedereen hier wel eens het gevoel heeft van "jezus, wat schaam ik me nu als deel van het nederlandse volk". Op wat voor momenten denk je dat dan?

mijn antwoord;
Ik denk het eigenlijk best vaak, het laatste moment dat ik het dacht was 5 minuten geleden toen ik naar het nieuws keek over de begravenis van Pim Fortuyn. Mensen die zingen "en we staan hier nu te eren pim fortuyn!!", en wild met flaggen, en fotos zitten te zwaaien, maar ondertussen wel met de grootste lach, en ze hebben wel de grootste lol!! mensen die, als de auto langsrijdt, wild naar de camera zwaaien...toen de auto met de kist erin langsreed waren er mensen die op de auto gingen kloppen en bonzen. En was er een groep meiden van rond de 17 die werden gevraagd waarom ze er waren. Toen wisten ze het niet, het enige wat ze konden zeggen was "ja...nou...ik had wel op hem gestemd hoor!!!!". Mensen die langs de snelweg parkeren om 2 seconden de auto te zien langskomen, en hele files veroorzaken...Ik baal gewoon dat Nederlanders zulke dingen doen, en dat ik met hen in dezelfde catogorie zit.
Oud 10-05-2002, 17:20
Verwijderd
Ik ben geen Nederlander
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 17:22
Qamra
Qamra is offline
Denk dat je wel gelijk hebt.. We schijnen in nationale rouw te zijn om zijn dood.. Het was schokkend, owke... Maar om een week lang in een staat van rouw te zijn... MASSAAL...

Blergh..
Oud 10-05-2002, 17:33
Stefjuh...
Stefjuh... is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik ben geen Nederlander
ikke ook nie!

-xxx-
Stefjuh...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 17:34
de
de is offline
als ik me weer eens realiseer dat nederland grotendeels bevolkt wordt door plebs
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 17:45
Verwijderd
Citaat:
de schreef:
als ik me weer eens realiseer dat nederland grotendeels bevolkt wordt door plebs
Als ik me weer eens realiseer dat er ook in Nederland, altijd mensen zullen blijven die zich boven anderen plaatsen, doen alsof ze beter, of meer waard zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 17:53
Verwijderd
Toen ik net van mijn ouders te horen kreeg dat ik thuis moet blijven vanavond omdat er een stille tocht is waar een groot aantal Rechts Extremisten bij aanwezig zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 18:26
crazy_ ella
crazy_ ella is offline
ja dat van die meisje was echt dom
echt kuddegedrag
stoer meelulluh maar niet weten op wat je stemt.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 18:28
crazy_ ella
crazy_ ella is offline
ik schaam me btw dat iemand van ons eigen volk zo n mutserige actie deed door pim neer te knallen...
met zo n muts wonen wij in nederland en hij zal niet de enige muts zijn...
en ik erger mij ook aan de respect loze momenten op tv.
je zag bv mensen die op de begrafenis riepen:ruim kok op ofzow
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 18:32
beuk
beuk is offline
Citaat:
Jewel schreef:

Als ik me weer eens realiseer dat er ook in Nederland, altijd mensen zullen blijven die zich boven anderen plaatsen, doen alsof ze beter, of meer waard zijn.
Als ik zie dat mensen niet meer voor hun ware mening durven uit te komen uit angst niet politiek correct over te komen.
Oud 10-05-2002, 18:34
Spoeleh
Spoeleh is offline
toen we het WK niet haalde
Oud 10-05-2002, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Evil-Cherry schreef:
We schijnen in nationale rouw te zijn om zijn dood..
Ja hier schaam ik me dus ook voor. Mensen die zeggen dat we in nationale rouw zijn. Ja, me reet!
En ik schaam me ook als nederlander wanneer het nederlands voetbal elftal mee doet aan een ek/wk. En dan de hele straten in het oranje zijn en iedereen in rare oranje pakjes rondloopt.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 18:50
tush
tush is offline
Citaat:
Spoeleh schreef:

anyway, 'k ben geen nederlandse, maar moest ik het zijn zou ik me ook wel schamen voor dat gedrag op die begrafenis daarstraks
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 18:52
heldin
heldin is offline
al die mensen die nu opeens op lijst fortuyn gaan stemmen als eerbetoon aan fortuyn..
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 18:54
italianboy
italianboy is offline
als er weer van die randdebielen zijn die denken dat een volksfeest aanleiding mag zijn om de boel te slopen..
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 18:59
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Waarom is het nou toch niet mogelijk om domme mensen legaan af te maken?..... Dan doen we toch ook met dieren waar wat mee aan de hand is wat niet meer verholpen kan worden?....
Oud 10-05-2002, 18:59
crazy_ ella
crazy_ ella is offline
Citaat:
mijsje schreef:
al die mensen die nu opeens op lijst fortuyn gaan stemmen als eerbetoon aan fortuyn..
ja heel dom...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 19:00
de
de is offline
Citaat:
mijsje schreef:
ik denk dat dit kaliber mensen al voor de moord op fortuyn wilden stemmen
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 19:09
Floor k
Floor k is offline
Ik schaam me voor Nederland als ik op tv bijv. van die dronken lui zie met hun biertje in de lucht en die van die stomme Hollandse liedjes zingen. Gewoon dat stomme boeren gedrag. Bah.
En dat is maar één voorbeeld...
Oud 10-05-2002, 19:10
Verwijderd
Ik schaam me dat ik Nederlander ben als ik denk aan de gek diej Pim Fortuijn neerknalde. En als ik er aan denk dat ons hele volk in opstand lijkt te komen, terwijl we een rijk en welvarend land zijn. We moesten ons schamen dat we zo lopen te zeiken over in de file staan, terwijl ze in sommige landen uren naar een waterpomp moeten lopen...

Ik schaam me ook voor al die kuddedieren, die nu opeens massaal vertellen dat ze op Pim (hadden willen) stemmen, terwijl het voorheen juist iets was wat iedereen geheim wilde houden. En ik schaam me ervoor dat Pim nu de hemel in wordt geprezen en dat mensen mensen als Wim Kok en Ad Melkert en de hele media de schuld geven van zijn dood. Nog meer schaam ik me ervoor dat diezelfde mensen posters van Melkert gaan bekladden en zijn mond bloedrood maken. De enige schuldige aan de moord op Pim Fortuijn, is de vent diej diej 5 kogels in zn lichaam knalde.
Met citaat reageren
Floor k
Floor k is offline
Citaat:
italianboy schreef:
als er weer van die randdebielen zijn die denken dat een volksfeest aanleiding mag zijn om de boel te slopen..
Verwijderd
Citaat:
de schreef:

ik denk dat dit kaliber mensen al voor de moord op fortuyn wilden stemmen
Lang niet allemaal.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 19:14
beuk
beuk is offline
Citaat:
Myself! schreef:
We moesten ons schamen dat we zo lopen te zeiken over in de file staan, terwijl ze in sommige landen uren naar een waterpomp moeten lopen...
Dat is echt zo'n bullshit. Net alsof ik ranzige dingen ga eten, omdat de kindertjes in Afrika er blij mee zouden zijn. De maatstaven zijn zo verschillend, dat kun je gewoon niet vergelijken.
Oud 10-05-2002, 19:22
Verwijderd
Citaat:
beuk schreef:

Dat is echt zo'n bullshit. Net alsof ik ranzige dingen ga eten, omdat de kindertjes in Afrika er blij mee zouden zijn. De maatstaven zijn zo verschillend, dat kun je gewoon niet vergelijken.
Okay, iz ook wel waar.. Maar ik vind gewoon dat we hier in Nederland veel te opgefokt zijn en veel te veel zeiken over in mijn ogen onbelangrijke dingen. (Ik bedoel niet alles, want in de politiek komen ook wel boeiende zaken aan bod..maar sommige dingen...)
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 19:28
beuk
beuk is offline
Citaat:
Myself! schreef:

Okay, iz ook wel waar.. Maar ik vind gewoon dat we hier in Nederland veel te opgefokt zijn en veel te veel zeiken over in mijn ogen onbelangrijke dingen. (Ik bedoel niet alles, want in de politiek komen ook wel boeiende zaken aan bod..maar sommige dingen...)
Het een sluit het ander niet uit, je kunt best én het fileprobleem oplossen én aan ontwikkelingshulp doen.
Ik snap best dat jij hongersnood erger vind dan files, maar stel je voor dat je als werkend persoon elke dag in de ochtendspits en in de avondspits staat, dan kijk je er echt wel anders tegenaan.

Ik durf het nauwelijks te zeggen, maar je moet relativeren
Oud 10-05-2002, 19:30
wicce
wicce is offline
als ik van die schapen op tv zie die wim kok de schuld van de moord op pim fortuyn geven
Oud 10-05-2002, 19:31
Verwijderd
als mensen gaan staan zingen en klappen op de coolsingel of waar dan ook voor die lunatic van een Wim Fortuyn.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 19:32
Verwijderd
Citaat:
wicce schreef:
als ik van die schapen op tv zie die wim kok de schuld van de moord op pim fortuyn geven
idd
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 19:34
konflict
konflict is offline
kuddegedrag; Pim die dood wordt geschoten, is natuurlijk vreselijk. Voor mij in de zin dat het aangeeft op welke plaats onze 'democratie' zich op dit moment bevindt, en bovendien omdat ik niets de moeite waard vind om een mensenleven te nemen. De beelden op tv en de dingen die ik hoor van anderen geven echter meer een soort van rouw aan voor Pim himself, om zijn ideeen dus, terwijl ze er eerst tegen waren. Nogal hypocriet.

hooligans; Wanneer Ajax kampioen wordt/Feyenoord de cup wint, gaan de eigen fans de eigen stad in elkaar rossen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 19:40
Verwijderd
Citaat:
beuk schreef:

Het een sluit het ander niet uit, je kunt best én het fileprobleem oplossen én aan ontwikkelingshulp doen.
Ik snap best dat jij hongersnood erger vind dan files, maar stel je voor dat je als werkend persoon elke dag in de ochtendspits en in de avondspits staat, dan kijk je er echt wel anders tegenaan.

Ik durf het nauwelijks te zeggen, maar je moet relativeren
Oh misschien is het best waar wat je zegt, maar ik vind dat wij Nederlanders zo vreselijk kunnen zeiken! En ik vind het helemaal erg dat ze de linkse regering de schuld van Pim zn dood durven te geven!

We moeten blij zijn dat ons land zo welvarend is...die kleine problemen kunnen opgelost worden, maar niet door met zn allen op een partij te stemmen met een dode lijsttrekker..
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 19:43
Luca
Luca is offline
Ik schaam me niet zo snel, maar ik vind het gedrag van de NE-ers bij de begravenis erg beschamend.
Oud 10-05-2002, 19:45
Optima
Optima is offline
op het moment dat er iemand op het Journaal zegt

" waarom betekende Pim zoveel voor je"
" omdat hij zijn mening zei"

dan denk je toch: FGS de vrijheid van meningstuiting bestond al, dat je die niet GEBRUIKT is jouw probleem
Oud 10-05-2002, 19:54
beuk
beuk is offline
Citaat:
Myself! schreef:

Oh misschien is het best waar wat je zegt, maar ik vind dat wij Nederlanders zo vreselijk kunnen zeiken! En ik vind het helemaal erg dat ze de linkse regering de schuld van Pim zn dood durven te geven!

We moeten blij zijn dat ons land zo welvarend is...die kleine problemen kunnen opgelost worden, maar niet door met zn allen op een partij te stemmen met een dode lijsttrekker..
Een van de oorzaken dat het hier zo goed gaat is júist omdat we mogen 'zeiken,' omdat we kritiek mogen leveren op de overheid. Er zijn zat landjes waar dat door de overheid gewoon niet getolereerd wordt.

Niet dat de Nederlandse overheid zich er doorgaans veel van aantrekt, maar je geeft in ieder geval een signaal af: dit en dat is niet goed, en daar kunnen de politici tenminste iets mee.

Kritiek is goed, het kan altijd beter.
Oud 10-05-2002, 20:11
Li
Li is offline
Ik schaam me als Nederlander wanneer fanatieke voetbalhooligans weer met elkaar op de vuist gaan als hun club heeft verloren
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 20:13
de
de is offline
Citaat:
Li schreef:
Ik schaam me als Nederlander wanneer fanatieke voetbalhooligans weer met elkaar op de vuist gaan als hun club heeft verloren
tja..tegenwoordig hoeft hun club niet eens te verliezen
Met citaat reageren
Paperz
Paperz is offline
Ik schaam me niet voor mijn afkomst...
Verwijderd
Citaat:
Li schreef:
tegenwoordig mag het ook als ze gewonnen hebben
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 20:17
Li
Li is offline
Citaat:
de schreef:

tja..tegenwoordig hoeft hun club niet eens te verliezen
excuses
Maar ja... die mensen moeten toch wat met zo'n leven
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 20:19
fruitmand
fruitmand is offline
Citaat:
Spoeleh schreef:

idd
jezus, wat schaamde ik me toen
Oud 10-05-2002, 20:23
fruitmand
fruitmand is offline
Citaat:
Paperz schreef:
Ik schaam me niet voor mijn afkomst...

jezus, nu is het mijn beurt om een je een grote "" te geven

maak dat ons lekker wijs
Oud 10-05-2002, 20:30
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
fruitmand schreef:

jezus, nu is het mijn beurt om een je een grote "" te geven

maak dat ons lekker wijs
Dat uit de mond van de grootste nep-nederlander hier...
Oud 10-05-2002, 20:52
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Ik toen Fortuyn vermoord werd... en dat gevoel was ook weer weg toen ik gisteren als een van de eersten de kathedraal uitkwam en al die mensen zag staan die daar zoveel uren wilden staan wachten...

Maar helaas was het vandaag bij de begrafenis een stuk minder...
Oud 10-05-2002, 22:04
Verwijderd
Toen Fortuyn vermoord werd...

De Nederlandse vertegewoordiging voor et songfestival...schaam je je toch dood voor
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 22:08
Koen
Koen is offline
Ik schaam me 100x meer voor die mutsen die nu LPF stemmen als eerbetoon, dan toen PF vermoord werd. Ik hoef me niet te schamen voor 1 man die een politicus vermoord, hij vertegenwoordigt de Nederlandse samenleving namelijk niet. Dat doen die duizenden mensen die uit eerbetoon LPF stemmen wel.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 22:08
Verwijderd
De mensen die meeliepen in die stille tochten...dat dat soort volk in ons land woont, DAAR schaam ik me voor
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 22:13
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
nare man schreef:
De mensen die meeliepen in die stille tochten...dat dat soort volk in ons land woont, DAAR schaam ik me voor
en de mensen in de luide tocht
Oud 10-05-2002, 22:29
Alet
Alet is offline
Citaat:
nare man schreef:
Inderdaad.
Het vreemdst vind ik nog dat je allemaal verschillende soorten mensen zag, niet alleen mensen van wie je dat soort gedrag nog wel verwacht.
(Zoals je van veel voetbal supporters wel verwacht dat ze gaan rellen)
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 22:45
Joshua
Joshua is offline
ik schaam me niet voor daden die andere mensen doen...
Oud 10-05-2002, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Alet schreef:

Inderdaad.
Het vreemdst vind ik nog dat je allemaal verschillende soorten mensen zag, niet alleen mensen van wie je dat soort gedrag nog wel verwacht.
(Zoals je van veel voetbal supporters wel verwacht dat ze gaan rellen)
Gothic en ik waren in Utrecht, en daar liepen echt alleen maar Hennies en Annies met gouden kettingen, kabeltruien en geblondeerde permanentjes, keihard Pim-leuzen te scanderen en met LPF-posters te zwaaien...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 22:52
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Joshua schreef:
ik schaam me niet voor daden die andere mensen doen...
Idd zo denk ik er ook over...
Reageren

Regels voor berichten