Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2002, 12:34
Optima
Optima is offline
laat me raden: psychologie?

Kun jij je goed manifesteren onder een ' meerdere' ( hoeft niet per se je ' meerdere te zijn maar slechts een labeltje te hebben gekregen' ) bijvoorbeeld je baas, op zaterdagmiddag, of je leraar scheikunde of...je ouders....?
Oud 13-05-2002, 12:39
Qamra
Qamra is offline
Nee, ik ben niet zo tegendraads.. Als ze iets willen dan krijgen ze dat toch.. Behalve als het tegen me principes enzo in gaat.. Dan kunnen ze de schijt krijgen..
Oud 13-05-2002, 12:39
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Kijk uit... straks komt de grote boze Koen langs...
Oud 13-05-2002, 12:40
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef:
Kijk uit... straks komt de grote boze Koen langs...
En die ruikt ongehoorzame forummers
Oud 13-05-2002, 12:41
Optima
Optima is offline
het is toch een op zichzelf staande vraag?

als ik tot forumrebellie zou aanzetten ging ik wel met vuil gooien en namen gebruiken...

dat doe ik niet, dit is gezonde interesse
Oud 13-05-2002, 12:41
Optima
Optima is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:

En die ruikt ongehoorzame forummers
wat is ongehoorzaam?
Oud 13-05-2002, 12:42
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Optima schreef:

wat is ongehoorzaam?
Als je je niet aan het gezag houdt van je meerderen? Daar gaat het toch over? Of ben ik de weg nu compleet kwijt?
Oud 13-05-2002, 12:48
Optima
Optima is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:

Als je je niet aan het gezag houdt van je meerderen? Daar gaat het toch over? Of ben ik de weg nu compleet kwijt?
nee je kunt er problemen mee hebben en je ergeren= passief
je kunt er problemen mee hebben en je verzetten: ongehoorzaam
je kunt er erge roblemen mee hebben tegendraads
nog erger: recalcitrant

of gewoon een pain in the ass
Oud 13-05-2002, 12:52
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Optima schreef:

nee je kunt er problemen mee hebben en je ergeren= passief
je kunt er problemen mee hebben en je verzetten: ongehoorzaam
je kunt er erge roblemen mee hebben tegendraads
nog erger: recalcitrant

of gewoon een pain in the ass
Kan ook.. Hoewel dat laatste gewoon uitlokking is gecombineerd met ongehoorzaamheid..

Wáár gáát het nog over zeg
Oud 13-05-2002, 12:58
Luca
Luca is offline
Nee, ik heb er geen problemen mee als iemand mij gaat zeggen wat ik moet doen. Al is het mijn baas of mijn ouders, leraar of iemand anders. Denk niet dat ik echt er tegen in zal gaan. Tenzij ze echt heel onredelijk zijn en mij echt in mijn ongelijk stellen.
Oud 13-05-2002, 13:06
miro
miro is offline
Ik ben helemaal niet tegendraads, ik kan meestal wel goed opschieten met mn meerdere. Er zijn wel mensen die een groot gezagsprobleem hebben, die vind ik eigenlijk maar zielig.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 18:25
*Miss-Teeq
*Miss-Teeq is offline
ik wel. ik had laats nog ''ruzie'' met mijn leidinggevende van die dag (ik heb er meerdere) en zondag heb ik een vaste leidingevende met die heb ik ook wel eens ruzie. maar ik mag 'm wel
but hey ik ben een boogschutter die moeten geen belemmeringen krijgen en willen graag hun vrijheid en dat kan niet asl er een bitch van een leidinggevende je de hele tijd op de vingers kijkt. god i hate her so much
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 18:28
mickael
mickael is offline
Nee, alhoewel ik weiger om te gehoorzamen als iets 'onredelijk' is.. dus in hoeverre je dat een gezagsprobleem noemt...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 18:29
damaetas
damaetas is offline
ik kan best wel tegen 'meerderen' ingaan, maar ik probeer het beleefd te houden zodat ze geen reden hebben om te zeggen, "zeg onbeleefde snotaap, wie denk je wel dat je bent?"
maar dat heeft lang geduurd alvorens ik dat kon
Oud 13-05-2002, 19:14
martijn1985
martijn1985 is offline
nee, ik heb geen gezagsprobleem

Ik heb wel een probleem met mensen die stellingen plaatsen, en dan op tegenargumenten niet (meer) in durven te gaan.
Oud 14-05-2002, 12:43
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Luca schreef:
Nee, ik heb er geen problemen mee als iemand mij gaat zeggen wat ik moet doen. Al is het mijn baas of mijn ouders, leraar of iemand anders. Denk niet dat ik echt er tegen in zal gaan. Tenzij ze echt heel onredelijk zijn en mij echt in mijn ongelijk stellen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 12:45
Verwijderd
Hm, heel eerlijk? Ik kan er niet zo goed tegen als iemand mij commandeert om iets te doen; ik ben erg tegendraads, in dat geval, ik probeer het liever op m'n eigen manier. (Ja, ik weet het, dat is onverstandig, puberaal of hoe je het ook wilt noemen..)
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 12:54
Verwijderd
Nee.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 12:58
italianboy
italianboy is offline
ik wil een eigen zaak
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 13:05
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Luca schreef:
idem
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 13:07
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Jewel schreef:
Hm, heel eerlijk? Ik kan er niet zo goed tegen als iemand mij commandeert om iets te doen; ik ben erg tegendraads, in dat geval, ik probeer het liever op m'n eigen manier. (Ja, ik weet het, dat is onverstandig, puberaal of hoe je het ook wilt noemen..)
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 13:10
Verwijderd
Commanderen is iets anders dan een opdracht geven. Als ik als ondergeschikte van mijn baas een opdracht krijg om iets te doen, dan doe ik dat, om de eenvoudige reden dat ik in een hiërarchische verhouding tot hem sta. Een ander verhaal wordt het wanneer hij mij gaat afbekken, en misbruik maakt van zijn machtspositie. Dat kan en mag je niet pikken. Maar een probleem met het opvolgen van opdrachten die andere mensen je geven, nee. Het lijkt me niet goed als je daar een serieus probleem mee hebt. Dan krijg je het nog heel moeilijk in je komende leven.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 13:24
Sommetje
Sommetje is offline
Ik denk niet dat ik een probleem heb met het gezag.
Oud 14-05-2002, 14:17
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Als iemand op z'n plaats zit kan ik het hebben, anders niet. Het grote gros aan leraren valt dus AF.
Oud 14-05-2002, 14:27
Tampert
Tampert is offline
studie heb ik vrijwillig gekozen
ouders, daar heb ik gewoon respect voor te hebben
werk, zie studie.

Ik zie dus niet in waarom ik zourebelleren tegen mensen die ik zelf boven mij gekozen heb danwel mensen waar ik respect voor heb... (uitgaande van een docent, ouder of werkgever die niet gaat meppen of andere ongeoorloofde dingen doet.)...

En ik doe ook wel eens aan communicatie met bijvoorbeeld docenten. Daarmee kun je veel meer bereiken dan met rebellie
Oud 14-05-2002, 18:25
mar87
mar87 is offline
nee, 'k dacht het niet. Als ze tegen me zeggen wat ik moet gaan doen, dan doe ik dat meestal ook wel, tenzij het natuurlijk onredelijk en stom is enzo.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 20:29
waaromniet?
waaromniet? is offline
Ik kies zelf waar ik aan gehoorzaam, zie ook de reply van Tampert.

Heb er dus eigenlijk nooit problemen mee
Oud 15-05-2002, 13:15
Methuselah
Methuselah is offline
volgens m'n ouders wel, volgens mij niet
Oud 16-05-2002, 15:46
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
volgens m'n ouders wel, volgens mij niet
ROCK AND ROLL, houwe zo!

Probeer wat aan de autoriteit te doen, is nog leuk ook.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef:
laat me raden: psychologie?

Kun jij je goed manifesteren onder een ' meerdere' ( hoeft niet per se je ' meerdere te zijn maar slechts een labeltje te hebben gekregen' ) bijvoorbeeld je baas, op zaterdagmiddag, of je leraar scheikunde of...je ouders....?
ligt eraan

is mijn baas een klootzak dan krijg ik een algemeen probleem met hem en vice-versa

maar over het algemeen kan ik wel orders opvolgen.. tenzij ze tegenstrijdig/niet correct zijn... dan doe ik wat mezelf het beste lijkt of helemaal nix
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 17:59
FlyingPinguin
FlyingPinguin is offline
meestal valt het wel mee, er zijn personen bij wie ik graag het tegenovergestelde doe van wat ze me vragen, maar dat zijn uitzonderingen, en die hebben meestal al wat misdaan (in mijn ogen).
Reageren

Regels voor berichten