Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2002, 22:03
Verwijderd
zoals deze: i
ntervieuwer vraagt aan fortuyn: wat ging er door u heen??
fortuyn: een paar kogels maar geen haar op me hoofd die daar aan dacht!!!

wat vind je hier nou van? vind je dat kunnen zo snel na de gebeurtenis of niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2002, 22:04
DaaF
DaaF is offline
Waarom maak je ze dan openbaar? Doos
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:04
Verwijderd
Citaat:
DaaF schreef:
Waarom maak je ze dan openbaar? Doos
nou waarom niet?
ik vraag alleen of jij het vind kunnen
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:05
Methuselah
Methuselah is offline
is beetje vroeg, maar over een paar dagen/weken kan er wel mee gelachen worden

humor blijkt trouwens vaak een middel om pijnlijke gebeurtenissen te boven te komen
Oud 06-05-2002, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef:

humor blijkt trouwens vaak een middel om pijnlijke gebeurtenissen te boven te komen
ja vind ik ook...
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:17
Monica
Monica is offline
Citaat:
Methuselah schreef:

maar dit is inderdaad te snel.
Oud 06-05-2002, 22:23
Signy
Signy is offline
Citaat:
tootsiewootsie16 schreef:
intervieuwer vraagt aan fortuyn: wat ging er door u heen??
fortuyn: een paar kogels maar geen haar op me hoofd die daar aan dacht!!!
Slechte mop..
Oud 06-05-2002, 22:24
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Ik kan nooit lachen om moppen over dat soort dingen, vind het zielig en een gebrek aan respect...
Oud 06-05-2002, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Signy schreef:
Slechte mop..
ik heb hem niet verzonnen hoor...
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 23:12
Scorpio
Scorpio is offline
Citaat:
Signy schreef:
Slechte mop..
hele slechte....
Oud 06-05-2002, 23:19
DaTommy
DaTommy is offline
Oud 06-05-2002, 23:49
D@mien
D@mien is offline
ik vind ze wel leuk hoor...
die BEN dingen blijven super goed...
Die moppen zijn nooit bedoeld om te kwetsen, dus is et ok..

*Pim: BEN de pijp uit*
Oud 06-05-2002, 23:50
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
D@mien schreef:
ik vind ze wel leuk hoor...
die BEN dingen blijven super goed...
Die moppen zijn nooit bedoeld om te kwetsen, dus is et ok..

*Pim: BEN de pijp uit*
Al zijn ze niet kwetsend bedoeld, dan kunnen ze nog wel zo overkomen....
Oud 06-05-2002, 23:57
lady_x
lady_x is offline
Wat is dat in godsnaam voor stom gezeik???
eenbeetje respect aub!!!
Oud 06-05-2002, 23:58
Verwijderd
Ja, dat kan heel goed. Humor is een manier om tragische gebeurtenissen te relativeren en te verwerken, dus ik vind het zeker wel kunnen, ja...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 00:02
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ja, dat kan heel goed. Humor is een manier om tragische gebeurtenissen te relativeren en te verwerken, dus ik vind het zeker wel kunnen, ja...
Oud 07-05-2002, 00:05
Dikkie
Dikkie is offline
Citaat:
nare man schreef:
you suck...
Oud 07-05-2002, 00:08
Verwijderd
En jullie hebben geen relativeringsvermogen...

Eenvoudige zielen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 00:10
Verwijderd
Citaat:
Secreet schreef:

R-E-S-P-E-C-T
Het was ook niet echt tegen jou gericht Mylene

Meer tegen mensen die me vertellen dat ik 'suck' zonder verder commentaar
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 00:11
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
nare man schreef:
En jullie hebben geen relativeringsvermogen...

Eenvoudige zielen.
tjahh... is weer een man die het zegt...
Oud 07-05-2002, 00:12
Verwijderd
Citaat:
lady_x schreef:

tjahh... is weer een man die het zegt...
Wat maakt dat uit? Wil je beweren dat vrouwen geen relativeringsvermogen kunnen hebben? Want dat impliceer je met je stelling.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 00:14
Verwijderd
Citaat:
Secreet schreef:

Tis Mylène

Ok

Citaat:
en er stond jullie

Njah ik vind gewoon dat je het nu nog niet kunt maken...tis nog te vroeg en de wond is nog vers...
Typo

Kijk, ik vind het ook heel erg, geloof me. Ik was ook geschokt. Maar zoals ik al zei, het is een feit dat humor pijn kan verlichten. Je moet niet bij voorbaat afwijzen omdat 'het zo erg is'.

Er is o.a. ook lachtherapie bij terminaal-kankerpatiënten...dat werkt ook perfect. Humor is de sleutel, zie dat nou in mensen

Respect
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 00:24
Remqo
Remqo is offline
mja het staat wel respectloos zulke moppen maar ja....
toen Herman Brood van het Hilton sprong waren die dag daarna ook al moppen. Op 12 september stond m'n meelbox ook roodgloeiend met grapjes over de aanslagen.

Maar idd het is nog te vroeg om er nu al moppen er over te maken, er zijn een hoop mensen die het amper beseffen en ff tot rust willen komen die kunnen die grappen ff niet hebben. Ik vind dat daar rekening mee gehouden moet worden
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 00:26
Verwijderd
Maar we maken die grappen ook niet voor de deur van de Palazzo di Pietro, maar hier op dit forum..da's een ander verhaal. Ik vind dat sommige mensen zich hier ronduit schijnheilig gedragen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 01:54
maar
maar is offline
Ik ben het met nare man eens; voor sommigen is humor de manier om deze ontzettend schokkende gebeurtenis te verwerken, voor sommigen agressie, voor sommigen alcohol - als jij nu geen behoefte hebt aan grappen is dat goed, maar je toont dan niet gelijk meer respect dan anderen die er wel om lachen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2002, 06:58
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
kijk, ik was niet voor pim, maar je hebt wel respect voor die man, wat die allemaal bereikt heeft! hij heeft het hele debat aangewakkerd. Dus ik vind het ook heel erg dat hij dood is, heb op een bepaalde manier wel respect voor hem.
Maar zoals vele mensen hier al zeggen: humor is de remedie voor pijn. Het is altijd zo dat er grapjes worden gemaakt na een ernstige gebeurtenis, dat is menselijk, je kunt niet leven zonder te lachen.
Een eigen mening is, of het te snel is. Ik vind het normaal...tis wat er altijd gebeurd...ik ben er niet op tegen, al zijn sommige moppen wel erg grof, maar toch.
En voor de mensen die de grappen nu niet kunnen hebben...die moeten deze topic niet in kijken, want je kan er donder op zeggen dat er moppen in staan.
[no offence]
Oud 07-05-2002, 07:31
beuk
beuk is offline
Nogal schijnheilig inderdaad. Weet men nog 11 september, het was een zwarte dag, de wereld zou nooit meer hetzelfde zijn, etc etc. Ik weet zeker dat de meerderheid van jullie ook om de leuke en minder leuke plaatjes gelachen hebben die binnen enkele dagen circuleerden.

Als er nu iets leuks zou zijn zou ik er ook zeker wel de humor van kunnen inzien. Dat geldt helaas niet voor het slordige, haastige 'ben(c) omgelegd' plaatje, een concept dat tot treurens toe is uitgemolken..

Humor is taboedoorbrekend en een krachtig wapen.
Oud 07-05-2002, 08:05
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Flauw... toen ik gisteren deze topic opende werd ie meteen weg gehaald......
Oud 07-05-2002, 08:08
Verwijderd
moah, ik vinnet nie echt kunnen nog,is noga allemaal erg gevoelig, maar als je dan een mop verzint, verzin dat tenminste een goeie en neit dat wat hier boven stond...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 08:14
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
M'n vader had het gisteren al over een fortuynLIJK
Ik vind 't niet kunnen, van mij hoeft het helemaal niet, ook niet over een paar weken ofzo
Oud 07-05-2002, 08:26
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ben het eigenlijk wel met Nare Man en Beuk eens.
Je kunt wel allemaal politiek correct gaan lopen lullen dat het niet kan maar humor is niet iets om je voor te schamen.
Vroeger hadden wij ook veel problemen thuis met m'n pa. Dat was echt een verschrikkelijke vent. Je moest eens weten hoe vaak wij (moeder, zussen, ik) dubbel hebben gelegen aan tafel. Ja, humor kan een situatie echt verlichten.
Om dan te zeggen, nu mag het nog niet maar over een paar weken wel is ook een beetje stom. Want de een heeft een dag nodig om aan het idee te wennen en de ander een maand etc.
Humor is idd een goed middel om dingen te relativeren, een krachtig wapen. Natuurlijk had niemand dit gewild of gewenst, maar dat suggereer je toch ook niet als je om die grappen lacht?
Dat is gewoon een menselijke reactie.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 08:50
Verwijderd
ppfff...

Maakt het uit, je moet er maar tegen kunnen vind ik..
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 08:56
Tahval
Tahval is offline
het moet kunnen, met mate..
dus niet in die zin dat er hartelijk gelachen word om de dood van iemand.. en dat er naar voren komt dat mensen er blij mee zijn..
dat vind ik dus niet kunnen..
Hij heeft nooit iemand de dood toegewenst,
ook al veroordeelde iedereen hem altijd al bij voorbaat, maar als je nu met moppen komt waarin duidelijk word dat je blij bent met wat er is gebeurd, dan vind ik je maar een ziek persoon..
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 09:07
Verwijderd
Het is ziek dat je aan dat soort grappen denkt op het moment dat die aanslag net gepleegd is... Dat is TE vroeg.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 09:49
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
perseus schreef:
Het is ziek dat je aan dat soort grappen denkt op het moment dat die aanslag net gepleegd is... Dat is TE vroeg.

Blij dat je erkend dat we ziek zijn.... als je er last van hebt, kijk je maar de andere kant op......
Oud 07-05-2002, 09:54
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Tahval schreef:
het moet kunnen, met mate..
dus niet in die zin dat er hartelijk gelachen word om de dood van iemand.. en dat er naar voren komt dat mensen er blij mee zijn..
dat vind ik dus niet kunnen..
Hij heeft nooit iemand de dood toegewenst,
ook al veroordeelde iedereen hem altijd al bij voorbaat, maar als je nu met moppen komt waarin duidelijk word dat je blij bent met wat er is gebeurd, dan vind ik je maar een ziek persoon..
Tja iedereen mag vinden wat hij wil (ok niet iedereen vind dat je mag vinden wat je vind anders zou pim nog leven), maar volgens de grondwet mag het, dus mag iemand ook blij zijn met zijn dood... net als jij dat weer 'niet vind kunnen' mag vinden...
Oud 07-05-2002, 11:07
Firebolt
Firebolt is offline
Dat was ook met Enschede, Volendam en de Twin Tower aanslag, en deze valt nog wel mee
Oud 07-05-2002, 11:11
Luca
Luca is offline
Ik vind het niet echt kunnen, nee.
Oud 07-05-2002, 11:17
Krugdinho
Krugdinho is offline
Citaat:
Signy schreef:
Slechte mop..
Oud 07-05-2002, 11:23
Caroo
Caroo is offline
njah je moet er maar tegen kunnen hoor...
Oud 07-05-2002, 11:50
Dikkie
Dikkie is offline
Citaat:
nare man schreef:

Het was ook niet echt tegen jou gericht Mylene

Meer tegen mensen die me vertellen dat ik 'suck' zonder verder commentaar
kan je dat zelf niet bedenken, wie heeft er nou geen relativeringsvermogen , ik vind gewoon dat dit niet kan, zeker nu niet, ik heb tenminste nog een beetje respect, iets wat voor jou blijkbaar een vreemd woord is.
Oud 07-05-2002, 11:52
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
eens
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Dikkie schreef:

kan je dat zelf niet bedenken, wie heeft er nou geen relativeringsvermogen , ik vind gewoon dat dit niet kan, zeker nu niet, ik heb tenminste nog een beetje respect, iets wat voor jou blijkbaar een vreemd woord is.
't is maar wat je respect noemt. Lees de reply van bubbels e.a. er nog maar eens op na. Sommige mensen kunnen er na een week al tegen, anderen misschien pas na een half jaar. Hoe kun je weten wanneer je welke grap moet maken? Ik vind dat mensen maar over voldoende relativeringsvermogen moeten beschikken om de humor ervan te kunnen inzien, kunnen ze dat niet, dan hebben ze pech en zijn ze gewoon sociaal zwakker
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 11:59
Talon
Talon is offline
Citaat:
nare man schreef:

't is maar wat je respect noemt. Lees de reply van bubbels e.a. er nog maar eens op na. Sommige mensen kunnen er na een week al tegen, anderen misschien pas na een half jaar. Hoe kun je weten wanneer je welke grap moet maken? Ik vind dat mensen maar over voldoende relativeringsvermogen moeten beschikken om de humor ervan te kunnen inzien, kunnen ze dat niet, dan hebben ze pech en zijn ze gewoon sociaal zwakker
hmm..
moeten we dan ook kunnen lachen om de 2e wereldoorlog?
en moeten we dat dan nog wel herdenken als toch om veel dingen gelachen mag worden?
Oud 07-05-2002, 12:22
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
Talon schreef:

hmm..
moeten we dan ook kunnen lachen om de 2e wereldoorlog?
en moeten we dat dan nog wel herdenken als toch om veel dingen gelachen mag worden?
Lachen erom in de zin van zulke grappen maken betekent niet dat je heel de 2e wereldoorlog niet serieus neemt. Lachen is een manier om op dat moment een situatie even te verlichten. Om het even vanuit een ander perspectief te zien, het te relativeren. (op z'n nare mans )
Jij lacht toch ook weleens om een grap over domme blondjes? Dat betekent toch niet dat je alle blonde vrouwen niet serieus neemt? Om maar even een voorbeeldje te geven.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 12:31
Verwijderd
Anja, je bent goed.

PS voeg me eens toe op MSN! Ik heb je geadd maar nog niks gezien, of heb ik het verkeerde adres?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 12:32
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:

Jij lacht toch ook weleens om een grap over domme blondjes? Dat betekent toch niet dat je alle blonde vrouwen niet serieus neemt? Om maar even een voorbeeldje te geven.
is wel een goed voorbeeld
Oud 07-05-2002, 12:34
marlies
marlies is offline
Citaat:
Lucky Duck schreef:
Ik kan nooit lachen om moppen over dat soort dingen, vind het zielig en een gebrek aan respect...

Juistem, maar ja ik verbaas me allang niet meer over bepaalde mensen die hierzo rondlopen...
Oud 07-05-2002, 12:40
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
marlies schreef:

Juistem, maar ja ik verbaas me allang niet meer over bepaalde mensen die hierzo rondlopen...
Die overal rondlopen... er schijnen echt mensen te zijn die zo ongeveer feest aan het vieren zijn omdat Fortuyn vermoord is... Hier in de buurt zo ook een paar
Oud 07-05-2002, 13:30
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ach ja tis triest.....

BTW: ik heb gister nog iets op een bekladderde muur in de trein iets gelezen over Pim Fortuyn. Ik las dat om 5 uur, dus dat was nog een uur voor zijn dood. Waarschijnlijk geschreven door een Ajax-supporter:

Pim Fortuyn is aan het woord
In het land van Feyenoord
Das niet zo frappant
Want homo's lopen hand in hand (kamarade)
...

...
Nu het zo recent is vind ik het nie leuk al die moppen maar nu over een weekje of zo kun je er wel mee lachen, maar van de andere kant spot je dan met iemand. Eigenlijk mag het niet, want het is heel erg wat gister is gebeurd...
Reageren

Regels voor berichten