Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Kijk, ik vind het ook heel erg, geloof me. Ik was ook geschokt. Maar zoals ik al zei, het is een feit dat humor pijn kan verlichten. Je moet niet bij voorbaat afwijzen omdat 'het zo erg is'. Er is o.a. ook lachtherapie bij terminaal-kankerpatiënten...dat werkt ook perfect. Humor is de sleutel, zie dat nou in mensen ![]() Respect ![]() |
![]() |
|
mja het staat wel respectloos zulke moppen maar ja....
toen Herman Brood van het Hilton sprong waren die dag daarna ook al moppen. Op 12 september stond m'n meelbox ook roodgloeiend met grapjes over de aanslagen. Maar idd het is nog te vroeg om er nu al moppen er over te maken, er zijn een hoop mensen die het amper beseffen en ff tot rust willen komen die kunnen die grappen ff niet hebben. Ik vind dat daar rekening mee gehouden moet worden |
![]() |
|
Ik ben het met nare man eens; voor sommigen is humor de manier om deze ontzettend schokkende gebeurtenis te verwerken, voor sommigen agressie, voor sommigen alcohol - als jij nu geen behoefte hebt aan grappen is dat goed, maar je toont dan niet gelijk meer respect dan anderen die er wel om lachen.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
kijk, ik was niet voor pim, maar je hebt wel respect voor die man, wat die allemaal bereikt heeft! hij heeft het hele debat aangewakkerd. Dus ik vind het ook heel erg dat hij dood is, heb op een bepaalde manier wel respect voor hem.
Maar zoals vele mensen hier al zeggen: humor is de remedie voor pijn. Het is altijd zo dat er grapjes worden gemaakt na een ernstige gebeurtenis, dat is menselijk, je kunt niet leven zonder te lachen. Een eigen mening is, of het te snel is. Ik vind het normaal...tis wat er altijd gebeurd...ik ben er niet op tegen, al zijn sommige moppen wel erg grof, maar toch. En voor de mensen die de grappen nu niet kunnen hebben...die moeten deze topic niet in kijken, want je kan er donder op zeggen dat er moppen in staan. [no offence]
|
Nogal schijnheilig inderdaad. Weet men nog 11 september, het was een zwarte dag, de wereld zou nooit meer hetzelfde zijn, etc etc. Ik weet zeker dat de meerderheid van jullie ook om de leuke en minder leuke plaatjes gelachen hebben die binnen enkele dagen circuleerden.
Als er nu iets leuks zou zijn zou ik er ook zeker wel de humor van kunnen inzien. Dat geldt helaas niet voor het slordige, haastige 'ben(c) omgelegd' plaatje, een concept dat tot treurens toe is uitgemolken.. Humor is taboedoorbrekend en een krachtig wapen.
|
![]() |
Ben het eigenlijk wel met Nare Man en Beuk eens.
Je kunt wel allemaal politiek correct gaan lopen lullen dat het niet kan maar humor is niet iets om je voor te schamen. Vroeger hadden wij ook veel problemen thuis met m'n pa. Dat was echt een verschrikkelijke vent. Je moest eens weten hoe vaak wij (moeder, zussen, ik) dubbel hebben gelegen aan tafel. Ja, humor kan een situatie echt verlichten. Om dan te zeggen, nu mag het nog niet maar over een paar weken wel is ook een beetje stom. Want de een heeft een dag nodig om aan het idee te wennen en de ander een maand etc. Humor is idd een goed middel om dingen te relativeren, een krachtig wapen. Natuurlijk had niemand dit gewild of gewenst, maar dat suggereer je toch ook niet als je om die grappen lacht? Dat is gewoon een menselijke reactie. |
![]() |
|
het moet kunnen, met mate..
dus niet in die zin dat er hartelijk gelachen word om de dood van iemand.. en dat er naar voren komt dat mensen er blij mee zijn.. dat vind ik dus niet kunnen.. Hij heeft nooit iemand de dood toegewenst, ook al veroordeelde iedereen hem altijd al bij voorbaat, maar als je nu met moppen komt waarin duidelijk word dat je blij bent met wat er is gebeurd, dan vind ik je maar een ziek persoon.. |
![]() |
||
Citaat:
Blij dat je erkend dat we ziek zijn.... als je er last van hebt, kijk je maar de andere kant op......
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
moeten we dan ook kunnen lachen om de 2e wereldoorlog? en moeten we dat dan nog wel herdenken als toch om veel dingen gelachen mag worden?
||
![]() |
Citaat:
![]() Jij lacht toch ook weleens om een grap over domme blondjes? Dat betekent toch niet dat je alle blonde vrouwen niet serieus neemt? Om maar even een voorbeeldje te geven. |
![]() |
||
Citaat:
Juistem, maar ja ik verbaas me allang niet meer over bepaalde mensen die hierzo rondlopen...
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Ach ja tis triest.....
BTW: ik heb gister nog iets op een bekladderde muur in de trein iets gelezen over Pim Fortuyn. Ik las dat om 5 uur, dus dat was nog een uur voor zijn dood. Waarschijnlijk geschreven door een Ajax-supporter: Pim Fortuyn is aan het woord In het land van Feyenoord Das niet zo frappant Want homo's lopen hand in hand (kamarade) ... ![]() ... Nu het zo recent is vind ik het nie leuk al die moppen maar nu over een weekje of zo kun je er wel mee lachen, maar van de andere kant spot je dan met iemand. Eigenlijk mag het niet, want het is heel erg wat gister is gebeurd...
|
![]() |
|
|