Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Natuurlijk(?) ben ik van mening dat de zwakkeren in de maatschappij geholpen dienen te worden, dat is menselijk. Maar de vraag is of dat wel goed is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je krijgt zo steeds meer mensen .. een hogere kwantiteit gecombineerd met een lagere kwaliteit -> degeneratie lijkt het wel. Op het moment dat je mensen helpt, verwekken zij weer meer mensen die deze hulp nodig hebben .. en heb je weer meer hulp nodig om dit te compenseren. Begrijp me niet verkeerd, ik spreek in theorie. Als we mensen helpen kunnen is dat gevoelsmatig natuurlijk het juiste, maar zuiver rationeel gezien fout. |
![]() |
|
mijn moeder is 53, opgeleid tot apothekers assistente, maar stopte met werken toen ze mij kreeg. mijn ouders gingen scheiden. en zij werd achtergelaten met niets. Op mijn 6e ging ze weer werken, maar kwam niet mee rterecht in de branche. Sindsdien heeft ze in de tuinbouw gewerkt, van aspergesteekster tot komkommerplukster.
nu op haar 53 werkt ze al 1,5 jaar in de tomaten. Ze heeft versleten benen en kan maar net rondkomen. Zonder huursubsidie was mijn moeder in de bijstand gekomen. maar erger...wat als er helemaal geen bijstand was. wat was DAN een alternatief?....
||
![]() |
Citaat:
Toch zal het merendeel van de personen met me eens zijn dat de huursubsidie terecht is toegekend. |
![]() |
|
|