Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2002, 22:05
Verwijderd
Ik kwam net met iemand in een grote discussie op MSN. Ik had, laat ik zelfs ruim gokken 10 seconden niets gezegd. Op een gegeven moment:
Hij: "Ben je er nog wel"
Ik: "Ja hoor, hoezo?"
Hij: "Omdat je niet zo snel reageert"

Hieruit kwam de discussie, hij vond dat wanneer je met iemand aan het chatten was je deze gene "Full attention" moest geven, en NIET andere dingen ondertussen gaan doen.

Mijn standpunt was dat ik me er niet aan stoor dat mensen niet meteen reageren, maar me meer ergerde aan de mensen die het gelijk na 10 sec. al vroegen. Hij vond dat het traag reageren een normen en waarden vervaging was. Hij vergeleek het met een telefoongesprek. Ik vond dat onvergelijkbaar.

Hij wilde niet zo behandeld worden, en vond op die manier er niets aan om te chatten, hij wil een normaal gesprek voeren. Wat hij anders heeft dan ik, is dat hij 20 mensen in MSN heb, en ik rond de 80. Ik ben ook regelmatig met andere dingen bezig, en ook mede doordat ik meer mensen online heb, kan ik niet altijd reageren. Hij vond dit maar onbeleefd.

Wat vinden jullie? Is het werkelijk een normen&waarden vervaging en onbeschoft, als iemand op MSN niet binnen 20 seconden reageert?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2002, 22:08
beuk
beuk is offline
Ik pas me aan; reageert de ander meteen, dan doe ik dat ook, doet hij er een halve minuut over dan kan ik ook wel even wat drinken gaan pakken etc.
Oud 04-06-2002, 22:08
Shock
Shock is offline
Citaat:
henri schreef:
Wat vinden jullie? Is het werkelijk een normen&waarden vervaging en onbeschoft, als iemand op MSN niet binnen 20 seconden reageert?
Onzin.. dan moet dat figuur waarmee je zat te chatten wel heel weinig te doen gehad hebben.. Ik heb vaak een stuk of 3 venstertjes gelijk open staan als het er niet meer zijn en ondertussen ook nog forummen en surfen... dan tik je je de vinkentering...
Oud 04-06-2002, 22:09
Wasp
Wasp is offline
Ach, 't kan nog véél erger..

Echt gelijk in dezelfde minuut op de chatbox:

<msngirl> hoi
<msngirl> hallo??
<msngirl> haloooooooooooooo
<msngirl> ben je er????????///
<msngirl> dan niet klootzak

Bv.
Oud 04-06-2002, 22:11
BendeBen
BendeBen is offline
ja idd heel irritant als mensen om de zoveel sec vragen of je er wel bent ofzo of shit gaan herhalen voor het geval je het niet ehbt ontvangen

gelukkig heb ik ze dat wel duidelijk gemaakt dat ze dat niet moeten doen

verder,
het ligt aan het gesprek
als je een serieus gesprek hebt (gebeurt zelden) dan vind ik "full attention" wel logisch/sociaal

zo niet, dan maakt het me niet zo veel uit
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 22:13
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Wasp schreef:
Ach, 't kan nog véél erger..

Echt gelijk in dezelfde minuut op de chatbox:

<msngirl> hoi
<msngirl> hallo??
<msngirl> haloooooooooooooo
<msngirl> ben je er????????///
<msngirl> dan niet klootzak

Bv.
haha ja treurige mensen heb je toch

alsof jij nu vet loopt te balen door dat "dan niet"
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 22:18
Wasp
Wasp is offline
Citaat:
BendeBen schreef:
alsof jij nu vet loopt te balen door dat "dan niet"
Ja idd.
Oud 04-06-2002, 22:20
Alet
Alet is offline
Ik antwoord wel zo snel mogenlijk.
Als ik denk dat de andere persoon me een beetje traag vindt, vertel ik de reden ertoe. Sim-pel.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 22:26
Tom
Tom is offline
Ligt een beetje aan het gesprek zelf.. als het gewoon wat geklets is dan boeit het niet dat je niet gelijk antwoord... maar als iemand z'n problemen komt vertellen of het een serieuzer onderwerp is, dan is het inderdaad niet netjes.. dan moet je wat meer aandacht geven.
Oud 04-06-2002, 22:38
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Ligt er inderdaad aan hoe belangrijk het gesprek is, maar ik reageer gewoon altijd zo snel mogelijk met msn en icq
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 22:55
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Ik reageer ook ASAP met MSN, vin het soms ook wel irri als ik een minut moet wachten op een antwoord, maar zeg er nooit wat van, alleen kan het gesprek me dan vaak al niet meer boeien.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 23:04
Verwijderd
Ik reageer binnen een redelijke termijn. Zelfs al heb ik tien MSN-vensters open, dan werk ik gewoon het rijtje af: voor elk wat wils Ik typ natuurlijk ook supersnel, dat scheelt ook.

Alleen als ik echt zelf iets aan het doen ben, dan vergeet ik die venstertjes wel eens. Als ik intensief aan het zoeken ben of iets anders aan het doen ben met een ander programma, dan reageer ik heel onregelmatig.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 23:30
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Serieuze gesprekken reageer ik - als ik het plingplongplunggeluidje hoor iig - vrij snel. Niet-serieuze gesprekken duurt het soms vijf minuten ofzo, ja. Maar dat komt van de andere kant dan ook.

Naja, als ik iets persoonlijks weten wil van iemand, dan vraag ik het een ander wel.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 00:53
dystopia
dystopia is offline
Meestal ben ik ook wel met wat andere dingen bezig. Dus dan reageer ik wat trager. En dat die schermpjes omhoog komen of dat die geluidjes komen, dat staat netjes uit. Eerste is zeer irritant tijdens het gamen of tijdens iets anders serieus in't algemeen.

Het hangt er ook vanaf. Als het gezellig is dan blijf je wel hangen, als het iemand is die je lang niet meer hebt gesproken ook, als het een bekende is met een probleem ook. Zo zijn er vast nog wel meer situaties.

En als ik lig te slapen reageer ik ook niet. Goh
Oud 05-06-2002, 01:43
wabbit
wabbit is offline
achja heb k wel vaker....ben ik tv aan het kijken en dan worden ze pissed omdat k niet reageer...
Oud 05-06-2002, 06:05
KazzZ
KazzZ is offline
ik reageer wel vaker traag, omdat ik op dat moment net met iets anders bezig ben (en ik niet alles tegelijk kan doen ) of ik zit met meerderen te chatten. Ik vind het totaal iets anders als een telefoongesprek, het is veel onpersoonlijker. Ik maak lekker zelf wel uit hoe snel ik iemand beantwoord.
En mensen die meteen antwoord eisen, komen in aanmerking voor de "block"
Oud 05-06-2002, 06:15
Talon
Talon is offline
ik vind wel dat ik toch binnen de 10 minuten wel een antwoord mag verwachten..
want hoe geloofwaardig is het nou als iemand zegt: ik wil met je chatten en vind het leuk, als die gene antwoord na een kwartier...?
Oud 05-06-2002, 06:19
KazzZ
KazzZ is offline
Citaat:
Talon schreef:
ik vind wel dat ik toch binnen de 10 minuten wel een antwoord mag verwachten..
want hoe geloofwaardig is het nou als iemand zegt: ik wil met je chatten en vind het leuk, als die gene antwoord na een kwartier...?
misschien werd diegene ff onderbroken ofzo??
Oud 05-06-2002, 06:37
Verwijderd
Ik reageer meestal vrij snel. Maar ze zijn nu van mij gewend dat ik binnen 10 sec. reageer dus als ik ff met meer mensen chat of met iets anders bezig ben is het van: Ben je er nog? Zo zijn gewoon verwend.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 06:45
Gothic
Gothic is offline
ik probeer het aantal schermpjes beperkt te houden, kan ik tenminste nog forummen... gister 3 schermpjes, ik moest me echt super haasten ... maar ja ik vind het wel leuk om full attention te krijgen, al moet je dan wel heel snel zijn... ach zolang ik niet heel lang moet wachten vind ik het niet zo heel erg, ik bedoel, we hebben het forum nog...
Oud 05-06-2002, 07:56
Verwijderd
Citaat:
henri schreef:

Absoluut niet, de vergelijking die hij maakt met een telefoongesprek gaat niet op omdat je op msn (vaak) met meerdere mensen tegelijk praat in tegenstelling tot één persoon aan de telefoon. Bovendien ben je vaak, zoals jij al zei, ook met andere zaken bezig.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 07:57
Verwijderd
Citaat:
BendeBen schreef:

verder,
het ligt aan het gesprek
als je een serieus gesprek hebt (gebeurt zelden) dan vind ik "full attention" wel logisch/sociaal

zo niet, dan maakt het me niet zo veel uit
Ja ook mee eens
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 09:04
Wijze vrouw
Wijze vrouw is offline
Het probleem is bij mij, dat ik niet altijd zo snel kan reageren. Bij ons stopt de verbinding ergewoon mee. Dan moet je ff w8ten. Dus sorry aan al die mensen die daardoor geen normaal gesprek kunnen voeren met mij!
Oud 05-06-2002, 10:26
Talon
Talon is offline
Citaat:
Miss_Kazzz schreef:

misschien werd diegene ff onderbroken ofzo??
altijd..?
het is gewoon eerder regel dan uitzondering bij sommige mensen..
Oud 05-06-2002, 12:22
Denise84
Denise84 is offline
het kan best irritant zijn denk ik om niet snel te antwoorden, maar ik ben zelf meestal traag omdat ik vanalles tegelijk doe. Ik stoor me er dus niet aan als mensen niet meteen antwoorden, want dat lees ik vaak toch niet meteen
Oud 05-06-2002, 12:58
Amidala
Amidala is offline
Hangt helemaal van de persoon af ,en waar we het over hebben.
En als ik even ergens anders mee bezig ben, dan gaat dat 9 van de 10 keer vóór het chatten.
Dan wachten ze maar even....
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 13:27
Verwijderd
neej het ligt er wel aan op welke manier.
als iemand een heel verhaal vertelt en ik geef meteen antwoord, maar ik vertel dan een verhaal en het duurt een eeuw voor diegene wat zegt hebt zoiets van: das een beetje aso.

Maar ik antwoord soms ook niet meteen en het boeit me ook niet als anderen niet meteen antwoorden.

Wat ik wél irri vind, is dat sommige mensen (k noem geen namen ) er zelf altijd een eeuw over doen voordat ze antwoorden, en zelf ook niet zeer spraakzaam zijn
maar als IK dan een keertje niet meteen antwoord of niet veel zeg beginnen ze meteen te zeiken "nou de volgende x mag je wel meer zeggen hoor" of "wat duurt het toch lang voordat je antwoordt".
Dan denk ik GRRRRRRRR denk ff na!!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 13:48
Monica
Monica is offline
Als er een avond veel mensen op msn me aanspreken, ja dan ben ik niet echt snel.. als het iets rustiger is dan forum ik tussendoor ook nog een beetje of typ ik een mailtje. Ik probeer iig wel in een redelijke tijd weer te reageren, te lang moeten wachten is niet echt leuk. Maar dan nog heb ik wel eens een reactie gehad dat ik niet snel was (jah diegene had makkelijk praten met een hele snelle muis en alles )

Maar niet snel reageren, nee dat vind ik niet onbeschoft.
Oud 05-06-2002, 13:53
Verwijderd
hmpff wat een onzin, als ie je echt zow graag wil spreken dan moet ie je maar opbellen..
voor mij is msn-en gewoon iets wat je tijdens het surfen doet, en meestal msn je dan met een aantal mensen tegelijk....
Als het erg druk is op msn dan ga ik niej meer internetten maar alleen chatten met die mensies jah, maar ik ga echt niet me alleen op 1 persoon richten op msn, en de rest maar afsluiten/blokken/negeren ofzow...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 14:43
heldin
heldin is offline
bij gewoon een simpel en gezellig gesprek kan iemand best even wachten vind ik. tis toch ook logisch dat je ook nog andere dingen doet? als het belangrijker is, of écht ergens over gaat reageer ik wel meteen. maar bij zo'n gesprek doe ik op dat moment er niks anders naast.

wat ik ook heeeel irritant vind is dat iemand 'hoi' ofzo zegt meteen als ik online kom, maar dan niks terug zegt als ik een vraag stel of zo dus niet na 10 seconde pas he gewoon echt niet.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 15:54
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ja heeft iemand ook wel eens gezegd toen ik misschien 15 seconden nie had gereageerd.
Veel mensen in mijn lijst reageren vaak ook heel traag. Vind ik best irri, maar mot het maar accepteren als het bij die andere persoon druk is. Maar bij sommige mensen maakt me dat niet echt veel uit omdat ik soms nie weet wat ik mot zegge. Alleen bij goede vrienden die ik al een tijdje niet heb gesproken vind ik het wel rot als ze traag reageren als ik wil bijkletsen. Maar dat ik daar dan een hele discussie over ga maken, vind ik ook te ver gaan.
Reageren

Regels voor berichten