Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2002, 17:37
Verwijderd
gediscrimineerd of een gewoon een racistische opmerking gemaakt tegen een bepaald persoon zonder dat deze er aanleiding toe gaf?

Klinkt heel frusti, maar ik ben nu zo verschrikkelijk chagerijnig, omdat een of andere pauper het nodig vond de Hitlergroet voor mijn neus te doen, terwijl ik gewoon op weg naar huis ben.

Is het niet triest dat dit gebeurd? Ik bedoel ik kan me niet fysiek verweren want nouja ik ben niet bepaald groot, ik moet het hebben van mijn linguïstische talenten tegen dit soort onderklassevolk. Maar het zijn niet alleen dit soort bouwvakkers in spé die dit doen.
Ik zal mijn hele leven op moeten boksen tegen vooroordelen...
Volgens mij heb je als niet blanke nauwelijks kans om echt groot te worden..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2002, 17:42
mickael
mickael is offline
Sodejuu Philip... dat meen je niet....

Nee, ik heb dat nog nooit gedaan...
Je moet mensen in hun waarde laten, als mensen er aanleiding toe geven ben ik de eerste die er een opmerking over maakt.

Een keer toen ik bedreigd werd door 2 marokkaanse jongens heb ik ze nageschreeuwd dat ze dat beter in hun eigen land konden doen.

En natuurlijk het gebruikelijke verhaal, die bijstandstrekkende buitenlandse figuren die hier alleen komen om te lamballen mogen van mij ook een schop onder hun aars krijgen... ze vergallen namelijk de naam van alle immigranten en buitenlandse mensen...
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 17:59
Verwijderd
Citaat:
mickael schreef:
Sodejuu Philip... dat meen je niet....

Nee, ik heb dat nog nooit gedaan...
Je moet mensen in hun waarde laten, als mensen er aanleiding toe geven ben ik de eerste die er een opmerking over maakt.

Een keer toen ik bedreigd werd door 2 marokkaanse jongens heb ik ze nageschreeuwd dat ze dat beter in hun eigen land konden doen.

En natuurlijk het gebruikelijke verhaal, die bijstandstrekkende buitenlandse figuren die hier alleen komen om te lamballen mogen van mij ook een schop onder hun aars krijgen... ze vergallen namelijk de naam van alle immigranten en buitenlandse mensen...
Hmmja om eerlijk te zijn.. Ik heb het ook moeilijk met de buitenlander die niet wil integreren, maar ik zal nooit generaliseren of mensen bevooroordelen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 18:38
Luca
Luca is offline
Ik heb ooit eens een rotopmerking gemaakt naar een jongen uit mijn klas. Hij had het op dat moment heel zwaar en ik wilde hem behoeden voor opmerkingen van anderen die nog veel gemener waren. Ik maakte de opmerking niet goed: de jongen had een overgewicht. Beetje dom van mij. Nooit over na gedacht.

De jongen is 2 maand later overleden aan een tumor.
Oud 07-06-2002, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Phreshness schreef:
...een of andere pauper... tegen dit soort onderklassevolk... bouwvakkers in spé...
gefrustreerd?

ik heb t trouwens nog nooit gedaan.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 19:15
Talon
Talon is offline
laten we nou niet schijnheiliger gaan doen dan we zijn..

ik heb het zo vaak gedaan, en waarschijnlijk zal ik het in de toekomst nog veel vaker gaan doen ook.
Reageren

Regels voor berichten