Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2002, 16:10
-Meisje-
-Meisje- is offline
...je nationaliteit, je houding, je karakter, je uiterlijk,....?
Of had je liever bij de coole Belgen gehoord Of had je liever wat socialer geweest? Of had je liever wat magerder geweest en heb je het karakter niet om te vermageren...? Enzo...

Ik ben wel blij om een Belg te zijn en ik ben ook wel trots op mijn sterk karakter dat ik heb... Mijn uiterlijk? Nou, ben ik best wel tevreden mee (en vroeger was da wel anders ) Maar kvind da'k soms ni zo 'heftig' mag zijn

Jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2002, 16:13
fruitmand
fruitmand is offline
ik ben trots op mn nationaliteit!
ben de enige nederlander bij mij op school (700 kinderen), en ze pesten me er telkens om (oh, hoi stoner!!!) maar ik trek me er niets van aan en ben trots op me land
Oud 14-06-2002, 16:21
Boogie
Boogie is offline
ik ben trots op mijn Nederlandersschap, al is het sinds de verkiezingen van 15 mei wel een klein stukje minder
Oud 14-06-2002, 16:24
]{ing
]{ing is offline
trots? mnee zo noem ik het niet.. maar ik denk wel dat het een soort van trots is al ik zeg dat ik blij ben dat ik niet in maastricht ben geboren maar in utrecht
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 16:45
fruitmand
fruitmand is offline
Citaat:
]{ing schreef:
trots? mnee zo noem ik het niet.. maar ik denk wel dat het een soort van trots is al ik zeg dat ik blij ben dat ik niet in maastricht ben geboren maar in utrecht
whaha, nu zijn alle mensen die in maastricht zijn geboren boos op je

(ik ben ook in utrecht geboren)
Oud 14-06-2002, 16:50
damaetas
damaetas is offline
ik ben een coole belg
mijn karakter, euh ik had liever wat minder luid geweest en wat opener, maar daar wordt hard aan gewerkt
mijn uiterlijk is wel ok
Oud 14-06-2002, 16:50
Tom
Tom is offline
Trots niet, tevreden over het algemeen wel.. dingen die je iets anders had willen zien blijf je altijd wel houden.. maar ben wel tevreden met alles
Oud 14-06-2002, 17:22
Verwijderd
ben absoluut niet trots op dat ik een nederlander ben.. *don't hit me* niets tegen nederland hoor.. zou gewoon liever ergens anders wonen.

trots op mn uiterlijk.. nee, helemaal niet. Maar ik ben wel trots dat ik ben wat ik wil zijn, dat ik niet bang ben om er iets anders dan de crowd bij te lopen. Ik ben trots op mn karakter die het mogelijk maakt om overal gelijk in te hebben () en ik ben ook trots op de eigenaardigheden die ik heb en die mensen vreemd schijnen te vinden (mandarijntjesverslaafd, hentaigek, praten tegen dieren, sarcasme.. op zich helemaal niet raar, maar bij elkaar kan ik soms wat vreemd overkomen - blijkbaar).

Ik ben trots op mn persoonlijkheid, maar het liefst zou ik toch iemand anders zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 17:33
Dorus
Dorus is offline
Of het nederlander zijn iets is om trots op te zijn weet ik niet, maar op mezelf ben ik wel redelijk trots
Oud 14-06-2002, 18:40
Knipoog*1
Knipoog*1 is offline
ik was liever japanner geweest ofzo, of fransman.

en op mn uiterlijk ben ik wel enigszins trots, maar met mate. en sociaal ben ik ook wel, heb veel vrienden en erger me aan weinig mensen.

mn karakter: soms iets te verlegen en soms te brutaal (paradoxaal) en soms iets te grappig.

mn houding: ik schijn soms arrogant over te komen, maar ik ben het niet. dat zou anders kunnen, maar zou niet weten hoe ik het moet veranderen. kan moeilijk met gebogen rug gaan lopen ofzo.
Oud 14-06-2002, 18:46
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Boogie schreef:
ik ben trots op mijn Nederlandersschap, al is het sinds de verkiezingen van 15 mei wel een klein stukje minder
Wat heb jij gestemd dan?
Oud 14-06-2002, 18:50
punkyfish
punkyfish is offline
ik heb een fucked up karakter (waar ik dus niet trots op ben), maar gelukkig zie ik dat nu in zodat ik het toch nog goed kan proberen te maken, en zodat ik de fouten die ik gemaakt heb kan goed maken, voor zover dat nog kan... heb al eentje goed gemaakt, en daar ben ik wél trots op

op mijn nationaliteit ben ik niet trots. ik vind het niet iets om trots op te zijn. wat maakt het uit in welk land je woont, het gaat toch om de persoon die je bent? imho wel iig...

mijn uiterlijk, tja, daar ben ik niet trots op, maar ik vind mezelf ook niet superlelijk ofzo. mijn buik moet minder, daar ben ik niet trots op , maar voor de rest kan het er allemaal wel mee door. ben wel telkens trots als ik nieuwe kleertjes heb, maar dat telt zeker niet mee...
Oud 14-06-2002, 19:51
Wijze vrouw
Wijze vrouw is offline
Ik ben trots op alles wat ik ben. Meestal wel.
Oud 14-06-2002, 19:55
Monica
Monica is offline
Ik ben er redelijk trots op dat ik hier woon, zou ook niet weg willen. Trots op mezelf? Dat wisselt enorm. Soms kan ik mezelf wel schieten, soms heb ik zoiets van 'ah, kan er toch wel mee door vandaag?' en soms weer iets van 'ze nemen me maar zoals ik ben'.

Ik hoef in ieder geval niet af te vallen
Oud 14-06-2002, 20:04
Slaughterer
Slaughterer is offline
Citaat:
Monica schreef:

Ik hoef in ieder geval niet af te vallen
Ik ook niet
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 20:04
Verwijderd
Ik ben trots op alles wat ik door hard werken in mijn leven bereikt heb: een grote algemene kennis, m'n VWO-diploma en de kennis die ik nu van de rechtswetenschap bezit (die over twee jaar ook beloond zal worden met een bul en de titel meester)

Trots zijn op uiterlijk, karakter of nationaliteit is dom. Daar heb je zelf namelijk niks voor hoeven doen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 20:10
Verwijderd
M'n uiterlijk daar is nix positiefs over te melden dus daar ga k verder niet op in

Ow, ik heb wel wat te zeggen over wat Nare Man net zegt.
Soms kun je wél trots zijn op je uiterlijk, maar dan wanneer je er bijv altijd verzorgd uitziet en leuke kleren aanhebt etc.
Daar heb je dan wel zélf wat voor gedaan.

Nou volgens die stelling mag ik ook niet trots zijn op m'n pas behaalde diploma.
Maar toch ben ik dat

En ik ben trots dat ik ruimdenkend ben en niet zo'n burgertrutjuh

En ik ben trots dat ik Fries bloed heb, puh
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 20:47
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
nare man schreef:
Trots zijn op uiterlijk, karakter of nationaliteit is dom. Daar heb je zelf namelijk niks voor hoeven doen.
karakter wel.
Oud 14-06-2002, 21:38
Verwijderd
Citaat:
-Meisje- schreef:
Of had je liever bij de coole Belgen gehoord Of had je liever wat socialer geweest? Of had je liever wat magerder geweest en heb je het karakter niet om te vermageren...? Enzo...

Ik ben wel blij om een Belg te zijn en ik ben ook wel trots op mijn sterk karakter dat ik heb... Mijn uiterlijk? Nou, ben ik best wel tevreden mee (en vroeger was da wel anders ) Maar kvind da'k soms ni zo 'heftig' mag zijn

Jullie?
Op mijn nationaliteit niet echt. Waar moeten wij trots op zijn; we hebben niet echt een "lief" verleden, ik ben wel trots dat ik Amsterdammer ben...dat is er echter "ingepompt"

Verder zou ik wat karakter ibetreft nderdaad wat socialer willen zijn en wat uiterlijk betreft, mja zo ben ik
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 21:44
Denise84
Denise84 is offline
ja ik ben trots op/tevreden met minj nationaliteit, houding, karakter, uiterlijk over het algemeen
Oud 14-06-2002, 21:45
Verwijderd
Trots zijn op mijn land vind ik belachelijk, ik draag op dit moment niets bij aan dat land, ik vind 't ook zeker niet goed gaan, daar bemoei ik me niet mee.. M'n nationaliteit.. Ach, ik heb 'm nou eenmaal, het interesseert me niet of ik nou Nederlander of Belg ben, ik ben in ieder geval niet zo'n persoon die z'n land het beste land in de wereld vind..

Trots op m'n uiterlijk; totaal niet. Verder niets over te zeggen.
Trots op m'n karakter; totaal niet. Ik heb eerlijk gezegd echt een klote-karakter, het kost alleen zoveel moeite om mezelf te veranderen. Ik ben te zwak.

*zucht*
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 21:46
de
de is offline
Ik draag rood/wit en blauw
.en ben daarom een enorme patriottist
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 21:49
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik ben trots op alles wat ik door hard werken in mijn leven bereikt heb: een grote algemene kennis, m'n VWO-diploma en de kennis die ik nu van de rechtswetenschap bezit (die over twee jaar ook beloond zal worden met een bul en de titel meester)

Hier ben ik het mee eens ik ben trots op de dingen die ik bereikt heb die ik echt wou bereiken en wat dus gelukt is. Dingen waarvoor ik hard gewerkt heb en me voledig op heb gegeven.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 21:55
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Jewel schreef:
Trots op m'n karakter; totaal niet. Ik heb eerlijk gezegd echt een klote-karakter, het kost alleen zoveel moeite om mezelf te veranderen. Ik ben te zwak.

*zucht*
niet met de vis-therapie
Oud 14-06-2002, 22:02
Methuselah
Methuselah is offline
op m'n nationaliteit, best wel, 't kon erger geweest zijn

op mezelf:
qua inzet voor school: niet echt

qua karakter voor de rest: best wel

qua uiterlijk: kon beter, maar kon ook slechter...
Oud 15-06-2002, 02:52
beuk
beuk is offline
soweiso
Oud 15-06-2002, 03:31
Gonzo
Gonzo is offline
Ben trots op mezelf - niet mijn nationaliteit .
Oud 15-06-2002, 11:51
Piccola
Piccola is offline
Ik snap eerlijk gezegd nooit echt waarom iemand trots is op zijn nationaliteit?! Wat boeit mij het nou of ik Nederlander, Belg, Duitser of iets anders ben?! Mjah, dit ben ik...

Op mijn karakter ben ik niet altijd zo trots. Ik wou dat ik iets socialer was, niet zo onzeker was en ik kan af en toe echt te gemeen zijn! Maar verder baal ik nergens van hoor!

Trots op mijn uiterlijk? Ben er wel tevreden mee. Er zijn natuurlijk dingen die ik liever anders had gezien enzo, maar ben niet ongelukkig met mijn uiterlijk ofzo!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 12:31
Shock
Shock is offline
trots... najah, laat ik het op tevreden houden. Tis niet dat ik me ervoor schaam, zkers niet, maar ik ga ook niet van de daken schreeuwen dat ik Nederlander ben... tevreden is het goeie woord
Oud 15-06-2002, 12:36
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik ben trots op mijn smurfenvriendinnetjes
Oud 15-06-2002, 12:38
miro
miro is offline
Citaat:
Boogie schreef:
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 14:12
Roos
Roos is offline
Citaat:
de schreef:
Ik draag rood/wit en blauw
.en ben daarom een enorme patriottist
Tis echt je lieveningswoordje he?
(ik draag ook veel rood,wit,blauw )

Ik ben niet trots op mijn afkomst o.i.d., beetje loos, want je kan er niets aan doen. Je komt nu eenmaal uit een bepaald land.
Trots op m'n karakter? Ik mag af en toe wat minder lui zijn en minder aangebrand, maar verder ben ik best beleefd en lief.
Trots op m'n uiterlijk, niet bepaald trots. Ik ben blij dat ik er normaal uit zie en over straat kan zonder dat mensen me raar aankijken, ben best bij met m'n uiterlijk
Oud 15-06-2002, 14:31
Luca
Luca is offline
Ik ben niet blij met mijn houding en nationaliteit. Kan ik niet uitleggen.

Ik had liever wat dunner geweest en wat minder last gehad van mijn bindingsangst.
Oud 15-06-2002, 15:44
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Gothic schreef:

Wat heb jij gestemd dan?
PvdA
Oud 15-06-2002, 15:56
Mollusc
Mollusc is offline
Citaat:
-Meisje- schreef:
Nationaliteit: Nederland is wel okee. Ben er niet echt trots op ofzo, het is gewoon zo en ik voel me thuis in dit land.

Houding: Ik ben erg tevreden over mijn houding tegenover andere mensen. Ben sociaal, zie iedereen als gelijke en help waar ik helpen kan. Soms offer ik mezelf wat te veel op voor andere mensen, dat moet ik nog afleren. Ik moet mezelf óók als mens (en 'gelijke') zien.

Karakter: Ja. Zie 'Houding'.

Uiterlijk: Ik vind mezelf te dik. Anderen vinden van niet maar ja. Gezicht is okee, hoewel ik niet tevreden ben over de kringen onder m'n ogen en het feit dat ik nogal bleek ben.

Trots ben ik eigenlijk nergens op, ben erg bescheiden
Oud 15-06-2002, 16:04
Verwijderd
Citaat:
punkyfish schreef:
karakter wel.
Hoezo? Je karakter is aangeboren. Net zoals je capaciteiten op het gebied van intelligentie, mensenkennis, humor, relativeringsvermogen. Daar heb je allemaal niets voor hoeven doen.

Kijk, als je een ontzettend rotkarakter hebt en je probeert dat met alle macht te veranderen, omdat je aardiger wilt zijn, dan kun je dáár trots op zijn, maar niet op je karakter sec.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 16:05
skyscraper
skyscraper is offline
Ik ben best trots op mezelf nadat ik geslaagd ben. Ben trots omdat ik nederlander ben.
Oud 15-06-2002, 16:08
Verwijderd
Citaat:
skyscraper schreef:
Ik ben best trots op mezelf nadat ik geslaagd ben. Ben trots omdat ik nederlander ben.
Waarom ben je er nou trots op dat je Nederlander bent? Daar heb je toch niks voor hoeven doen? (Tenzij je een allochtoon was die na een moeilijke inburgering de Nederlandse nationaliteit heeft gekregen.)
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 17:17
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Ik barst van de trots, ben trots op mijn ouders, vrienden vriendinnen, en mezelf omdat ze mij lief vinden.

Ben trots op mijn diploma, mijn nationaliteit, mijn karakter.

Ze noemen me ook wel eens arrogant.
Oud 15-06-2002, 18:23
Geraldine
Geraldine is offline
ik ben overal wel tevrede mee hoor.
Oud 15-06-2002, 19:43
BBEM
BBEM is offline
ik ben dus echt niet trost op dat ik nederlander ben, half nederland bestaat toch uit een stel idiote figuren.
Oud 15-06-2002, 20:03
Verwijderd
Trots zijn is sowieso een raar begrip. Mensen verwarren 'trots zijn op' heel vaak met 'blij zijn met'. Er is een verschil tussen die twee, en het verschil zit 'm erin dat 'trots zijn op' een bepaalde hoeveelheid verzet werk veronderstelt. Ik bedoel hiermee dat je alleen trots kunt zijn op iets waar je zelf veel energie en moeite in hebt gestoken. Trots zijn op je nationaliteit of huidskleur is derhalve ook de grootst mogelijke onzin, omdat je werkelijk níks hebt gedaan om dat te bereiken: het is je bij wijze van spreken komen aanwaaien. Je hebt geen werk verricht om het te bereiken - je kunt hooguit blij zijn met het feit dat je Nederlander bent, of blij zijn dat je een mooi gezicht hebt.

Trots zijn kun je zoals gezegd wél zijn op dingen die een hoop moeite hebben gekost. Als je elke dag keihard hebt geblokt, enkele jaren lang, om een bepaald diploma te halen, dan heb je recht om trots te zijn. Als je heel erg je best doet om een bepaalde karaktereigenschap te onderdrukken of juist te ontwikkelen, en dat lukt, dan kun je daar trots op zijn. De mate van trots kun je afleiden uit de hoeveelheid werk die je hebt verzet (en de individuele en maatschappelijke waardering daarvoor). Als je je VWO-diploma haalt zonder ook maar iets uit te voeren, waarop zou je dan trots moeten zijn? Op het feit dat je geboren bent met voldoende hersens om zonder noemenswaardige moeite die school te doorlopen? Dacht het niet...je kunt hooguit blij zijn met het feit dat je toevallig slim genoeg geboren bent om dat te doen zonder veel werk te hoeven verrichten.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 20:24
Verwijderd
Hmm, volgens de definitie van nare man zijn er maar weinig dingen waar ik trots op kan zijn.

Mijn HAVO diploma deed ik veels te weinig voor .. mijn propedeuse idem dito :/

Het enigste waar ik wel veel werk in stopte, dat was op mijn 16e toen ik een heel systeem, geschreven door mijn vader in PowerBASIC, omzette naar Visual Basic. Ik moest de dialogen ontwerpen, code herschrijven, de gegevensopslag in bestanden vervangen door een database, etc, etc, etc..

Het pakket leverde destijds 8000 gulden op

Was wel een leuk vakantiebaantje toen
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 20:31
UnUsual
UnUsual is offline
Wat heeft het nou voor zin om trots te zijn op je nationaliteit, daar heb je niet zelf voor gezorgd hoor.. Ik bedoel ik ben blij dat ik een Nederlandse ben maar om er nou trots op te zijn.. da kan ik nie
Oud 15-06-2002, 21:40
-Meisje-
-Meisje- is offline
Goh ik bedoelde eigelijk: stel, moesten jullie Nederlanders nu lekker mee naar het WK gekonnen (?) hadden, en ze zouden gewonnen zijn, wereldkampioen he Dan heb je toch zo iet van "wauw, en ik ben ook Nederlander!"... T is maar een voorbeeld he.. Da noemen ze ook wel 'chauvinisme'
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 22:12
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
-Meisje- schreef:
Goh ik bedoelde eigelijk: stel, moesten jullie Nederlanders nu lekker mee naar het WK gekonnen (?) hadden, en ze zouden gewonnen zijn, wereldkampioen he Dan heb je toch zo iet van "wauw, en ik ben ook Nederlander!"... T is maar een voorbeeld he.. Da noemen ze ook wel 'chauvinisme'
nu gaan wij dat mogen zeggen over onszelf (maar dan over't feit dat we Belgen zijn )
Oud 15-06-2002, 22:18
Roozie
Roozie is offline
Ik ben trots op het behalen van mijn VWO-diploma

ik ben niet trots op mijn huidskleur, nationaliteit of iets maar ik ben wel blij dat ik in Nederland ben geboren en niet in een oorlogsland, ben gewoon een geluksvogel
Oud 15-06-2002, 22:27
M@rco
M@rco is offline
Als ik zo'n stel bezopen Nederlanders in Frankrijk ofzo zie, ben ik er juist niet trots op dat ik een Nederlander ben...

Mijn houding tegenover anderen daar kan ik meestal wel mee leven... en anderen ook wel, denk ik Maarja... iets socialer zou misschien ook wel leuk zijn...
Oud 15-06-2002, 22:47
Li
Li is offline
wat ik bereikt heb in golf en dat ikj hopelijk nog meer ga bereiken erin.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 11:46
simple creed
simple creed is offline
ja ik ben trots op mezelf.

Ik heb het heel moeilijk gehad maar ik heb mezelf er aardig doorheen geslagen ik ben al bijna weer op de goede weg

En ja ik ben ook trots op mijn nationaliteit. Nederland is
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten