Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ben absoluut niet trots op dat ik een nederlander ben.. *don't hit me* niets tegen nederland hoor.. zou gewoon liever ergens anders wonen.
trots op mn uiterlijk.. nee, helemaal niet. Maar ik ben wel trots dat ik ben wat ik wil zijn, dat ik niet bang ben om er iets anders dan de crowd bij te lopen. Ik ben trots op mn karakter die het mogelijk maakt om overal gelijk in te hebben ( ![]() Ik ben trots op mn persoonlijkheid, maar het liefst zou ik toch iemand anders zijn. |
![]() |
|
![]() |
ik was liever japanner geweest ofzo, of fransman.
en op mn uiterlijk ben ik wel enigszins trots, maar met mate. en sociaal ben ik ook wel, heb veel vrienden en erger me aan weinig mensen. mn karakter: soms iets te verlegen en soms te brutaal (paradoxaal) en soms iets te grappig. mn houding: ik schijn soms arrogant over te komen, maar ik ben het niet. dat zou anders kunnen, maar zou niet weten hoe ik het moet veranderen. kan moeilijk met gebogen rug gaan lopen ofzo.
||
Citaat:
|
![]() |
ik heb een fucked up karakter (waar ik dus niet trots op ben), maar gelukkig zie ik dat nu in zodat ik het toch nog goed kan proberen te maken, en zodat ik de fouten die ik gemaakt heb kan goed maken, voor zover dat nog kan... heb al eentje goed gemaakt, en daar ben ik wél trots op
![]() op mijn nationaliteit ben ik niet trots. ik vind het niet iets om trots op te zijn. wat maakt het uit in welk land je woont, het gaat toch om de persoon die je bent? imho wel iig... mijn uiterlijk, tja, daar ben ik niet trots op, maar ik vind mezelf ook niet superlelijk ofzo. mijn buik moet minder, daar ben ik niet trots op ![]()
|
Ik ben er redelijk trots op dat ik hier woon, zou ook niet weg willen. Trots op mezelf? Dat wisselt enorm. Soms kan ik mezelf wel schieten, soms heb ik zoiets van 'ah, kan er toch wel mee door vandaag?' en soms weer iets van 'ze nemen me maar zoals ik ben'.
Ik hoef in ieder geval niet af te vallen ![]()
|
Verwijderd
|
Ik ben trots op alles wat ik door hard werken in mijn leven bereikt heb: een grote algemene kennis, m'n VWO-diploma en de kennis die ik nu van de rechtswetenschap bezit (die over twee jaar ook beloond zal worden met een bul en de titel meester)
Trots zijn op uiterlijk, karakter of nationaliteit is dom. Daar heb je zelf namelijk niks voor hoeven doen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
M'n uiterlijk daar is nix positiefs over te melden dus daar ga k verder niet op in
![]() Ow, ik heb wel wat te zeggen over wat Nare Man net zegt. Soms kun je wél trots zijn op je uiterlijk, maar dan wanneer je er bijv altijd verzorgd uitziet en leuke kleren aanhebt etc. Daar heb je dan wel zélf wat voor gedaan. Nou volgens die stelling mag ik ook niet trots zijn op m'n pas behaalde diploma. Maar toch ben ik dat ![]() En ik ben trots dat ik ruimdenkend ben en niet zo'n burgertrutjuh ![]() En ik ben trots dat ik Fries bloed heb, puh |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Verder zou ik wat karakter ibetreft nderdaad wat socialer willen zijn en wat uiterlijk betreft, mja zo ben ik ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Trots zijn op mijn land vind ik belachelijk, ik draag op dit moment niets bij aan dat land, ik vind 't ook zeker niet goed gaan, daar bemoei ik me niet mee.. M'n nationaliteit.. Ach, ik heb 'm nou eenmaal, het interesseert me niet of ik nou Nederlander of Belg ben, ik ben in ieder geval niet zo'n persoon die z'n land het beste land in de wereld vind..
Trots op m'n uiterlijk; totaal niet. Verder niets over te zeggen. Trots op m'n karakter; totaal niet. Ik heb eerlijk gezegd echt een klote-karakter, het kost alleen zoveel moeite om mezelf te veranderen. Ik ben te zwak. *zucht* |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
op m'n nationaliteit, best wel, 't kon erger geweest zijn
![]() op mezelf: qua inzet voor school: niet echt ![]() qua karakter voor de rest: best wel ![]() qua uiterlijk: kon beter, maar kon ook slechter... ![]()
|
![]() |
|
![]() |
Ik snap eerlijk gezegd nooit echt waarom iemand trots is op zijn nationaliteit?! Wat boeit mij het nou of ik Nederlander, Belg, Duitser of iets anders ben?! Mjah, dit ben ik...
Op mijn karakter ben ik niet altijd zo trots. Ik wou dat ik iets socialer was, niet zo onzeker was en ik kan af en toe echt te gemeen zijn! Maar verder baal ik nergens van hoor! ![]() Trots op mijn uiterlijk? Ben er wel tevreden mee. Er zijn natuurlijk dingen die ik liever anders had gezien enzo, maar ben niet ongelukkig met mijn uiterlijk ofzo! |
![]() |
|
trots... najah, laat ik het op tevreden houden. Tis niet dat ik me ervoor schaam, zkers niet, maar ik ga ook niet van de daken schreeuwen dat ik Nederlander ben... tevreden is het goeie woord
||
Citaat:
(ik draag ook veel rood,wit,blauw ![]() Ik ben niet trots op mijn afkomst o.i.d., beetje loos, want je kan er niets aan doen. Je komt nu eenmaal uit een bepaald land. Trots op m'n karakter? Ik mag af en toe wat minder lui zijn en minder aangebrand, maar verder ben ik best beleefd en lief. Trots op m'n uiterlijk, niet bepaald trots. Ik ben blij dat ik er normaal uit zie en over straat kan zonder dat mensen me raar aankijken, ben best bij met m'n uiterlijk ![]()
||
![]() |
Citaat:
Houding: Ik ben erg tevreden over mijn houding tegenover andere mensen. Ben sociaal, zie iedereen als gelijke en help waar ik helpen kan. Soms offer ik mezelf wat te veel op voor andere mensen, dat moet ik nog afleren. Ik moet mezelf óók als mens (en 'gelijke') zien. Karakter: Ja. Zie 'Houding'. Uiterlijk: Ik vind mezelf te dik. Anderen vinden van niet maar ja. Gezicht is okee, hoewel ik niet tevreden ben over de kringen onder m'n ogen en het feit dat ik nogal bleek ben. Trots ben ik eigenlijk nergens op, ben erg bescheiden ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kijk, als je een ontzettend rotkarakter hebt en je probeert dat met alle macht te veranderen, omdat je aardiger wilt zijn, dan kun je dáár trots op zijn, maar niet op je karakter sec. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Trots zijn is sowieso een raar begrip. Mensen verwarren 'trots zijn op' heel vaak met 'blij zijn met'. Er is een verschil tussen die twee, en het verschil zit 'm erin dat 'trots zijn op' een bepaalde hoeveelheid verzet werk veronderstelt. Ik bedoel hiermee dat je alleen trots kunt zijn op iets waar je zelf veel energie en moeite in hebt gestoken. Trots zijn op je nationaliteit of huidskleur is derhalve ook de grootst mogelijke onzin, omdat je werkelijk níks hebt gedaan om dat te bereiken: het is je bij wijze van spreken komen aanwaaien. Je hebt geen werk verricht om het te bereiken - je kunt hooguit blij zijn met het feit dat je Nederlander bent, of blij zijn dat je een mooi gezicht hebt.
Trots zijn kun je zoals gezegd wél zijn op dingen die een hoop moeite hebben gekost. Als je elke dag keihard hebt geblokt, enkele jaren lang, om een bepaald diploma te halen, dan heb je recht om trots te zijn. Als je heel erg je best doet om een bepaalde karaktereigenschap te onderdrukken of juist te ontwikkelen, en dat lukt, dan kun je daar trots op zijn. De mate van trots kun je afleiden uit de hoeveelheid werk die je hebt verzet (en de individuele en maatschappelijke waardering daarvoor). Als je je VWO-diploma haalt zonder ook maar iets uit te voeren, waarop zou je dan trots moeten zijn? Op het feit dat je geboren bent met voldoende hersens om zonder noemenswaardige moeite die school te doorlopen? Dacht het niet...je kunt hooguit blij zijn met het feit dat je toevallig slim genoeg geboren bent om dat te doen zonder veel werk te hoeven verrichten. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hmm, volgens de definitie van nare man zijn er maar weinig dingen waar ik trots op kan zijn.
Mijn HAVO diploma deed ik veels te weinig voor .. mijn propedeuse idem dito :/ Het enigste waar ik wel veel werk in stopte, dat was op mijn 16e toen ik een heel systeem, geschreven door mijn vader in PowerBASIC, omzette naar Visual Basic. Ik moest de dialogen ontwerpen, code herschrijven, de gegevensopslag in bestanden vervangen door een database, etc, etc, etc.. Het pakket leverde destijds 8000 gulden op ![]() Was wel een leuk vakantiebaantje toen ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
|
Als ik zo'n stel bezopen Nederlanders in Frankrijk ofzo zie, ben ik er juist niet trots op dat ik een Nederlander ben...
![]() Mijn houding tegenover anderen daar kan ik meestal wel mee leven... en anderen ook wel, denk ik ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
waar ben jij trots op? Verwijderd | 55 | 25-10-2009 21:23 | |
De Kantine |
Waar ben jij trots op? Missy | 256 | 26-02-2008 11:53 | |
Psychologie |
Waar ben jij trots op? Missy | 52 | 11-02-2007 15:28 | |
Psychologie |