Advertentie | |
|
![]() |
|
Meerdere malen 240 Volt ervaren..
Denk nu een keertje of 5. Waarvan de eerste keer ik ongeveer 7 jaar oud was. Was nogal nieuwsgierig naar hoe dat zou voelen, en stak twee spijkers in het stopcontact. ![]()
|
*steekt hand op*
6/9 Volt (6jr) vader: niet zo'n platte batterij op je tong doen hoor! ik: whatever...ZAP! 230 volt Schroevendraaier in stopcontact kortsluiting apparaat 10.000 volt Natuurkundeleraar haalde een geintje uit...ging beetje fout...gelukkig laag ampère...deed alsnog f*cking veel zeer...maar, de TL-buis ging wel branden...
|
Verwijderd
|
Batterijen en schrikdraad is het enige wat ik ervaren heb. Ken wel een jongetje die stopte een dartpijlte in het stopcontact maar die leeft ook nog wel. Ik heb me ook wel eens verveeld op een zaterdagmiddag en ging toen in een elektriciteitsmast klimmen, is niks an maar goed
![]() |
![]() |
|
Keertje opdonder gehad via de verwarming
![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
hmmm ja 1 X 220 volt toen ik een paar jaar terug aan het schakelaartje van mijn terrarium aan het kloten was en was vergeten de stekker eruit te trekken
![]()
|
ik aantal keer.
- Bij het vastschroevem van de kapjes van de stopcontacten (na behangen) - Aan een lichtslang, was het dopje aan het uiteinde eraf (3 kwartier een lamme hand gehad ![]() - Laatst op het werk bij het verplaatsen van de radio (had in de regen gestaan)
|
1. Op een stopcontact staat spanning, stroom gaat er pas lopen als er een belasting aangesloten is
2. Ja, toen ik als 14-jarig ventje een bewegings melder aan het testen was. Dat stomme ding deed het niet meer, dus ik sloot de fase en nul op de melder aan (zonder belasting ofzo) om te horen of ie aanschakelde... dat deed ie. Vervolgens ging ik er een lampje op aansluiten, eerst de fase, oke, toen de nul, en BOEM! Ik een opduvel, verder de rest van het huis zonder licht... nja nu weet ik hoe ik zo'n ding na moet kijken ![]()
|
|