Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2002, 18:38
Wit Pareltje
Wit Pareltje is offline
Hoi!

Ik heb sinds de vakantie in Turkije een Turkse vriend van 19! Hij komt in november naar Nederland. Hij spreekt erg goed Engels en een klein beetje Duits en natuurlijk Turks. Nou woon ik in Duitsland, aan de grens bij Nederland, bij Nijmegen. Hij komt natuurlijk hier naar toe. Dus wil hij in Nijmegen wonen en werken.

Nou is mijn vraag, wat zou een passend baantje zijn waarmee hij dus ook nog wat verdient? Hij kan (nog) geen Nederlands (dat ben ik 'm aan het leren) alleen maar goed Engels en hij heeft economie gestudeert aan de universiteit, het eerste deel, 3 jaar dus. Ik ben zelf wat jonger dus weet ik eigenlijk niet zo goed wat ie allemaal zou kunnen doen....Zouden jullie een paasend baatje weten?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Wit Pareltje
Oud 29-07-2002, 18:39
Verwijderd
Probeer het bij een telemarketing-bedrijf wat op Turken mikt, heeft een Turkse vriendin van me ook gedaan.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 19:27
euro
euro is offline
Ga gewoon 's naar het uitzendbureau ofzo, of je kan ook mailen/bellen voor tips, of misschien hebben zij wel werk!
Oud 29-07-2002, 19:34
Slaughterer
Slaughterer is offline
Ik werk zelf in een supermarkt. Daar werkt sinds een tijdje een Pool. Hij spreekt ook Engels. Hij kan natuurlijk geen planten helpen, maar hij kan er prima werken.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 19:39
LittleLucille
LittleLucille is offline
ik werk in een kas en er werken polen die praten ook engels en beetje duits .. duz dat gaat goed en het verdient niet verkeerd..
maar jah ligt er aan wat je gewend bent kwa inkomsten ...
bij mij op werk is het zo dat als je pak nu gewoon effe gemiddelde leeftijd 20 bent verdien je 10.50 in guldens duz in euro iz dat 4.77 meen ik..
als je een beetje tegen de warmte kunt iz het een ideale job
Oud 29-07-2002, 19:54
Verwijderd
Krantenwijken zoals Telegraaf/Trouw/AD/Volkskrant vedienen goed
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Slaughterer schreef:
Ik werk zelf in een supermarkt. Daar werkt sinds een tijdje een Pool. Hij spreekt ook Engels. Hij kan natuurlijk geen planten helpen, maar hij kan er prima werken.
Ik denk ook niet dat die planten er veel harder door zouden gaan groeien als je er wel Nederlands tegen praat.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 20:07
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Fietsenmaker.

Groeten,

Uncle_Sam die een eenzijdige stereotypering in z'n achterhoofd heeft zitten.
Oud 29-07-2002, 20:18
REIE
REIE is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef:

Uncle_Sam die een eenzijdige stereotypering in z'n achterhoofd heeft zitten.
Laat me raden, schoonmaker? Da's lullig, dat kunnen ook Nederlandssprekenden.

Zo'n gast kan toch goed in een Turkse winkel werken? Dan is taal geen probleem.

REIE
Oud 29-07-2002, 20:20
REIE
REIE is offline
Citaat:
REIE schreef:

Laat me raden, schoonmaker? Da's lullig, dat kunnen ook Nederlandssprekenden.

Zo'n gast kan toch goed in een Turkse winkel werken? Dan is taal geen probleem.

Enne, als je economie hebt gestuurd en Engels kan dan zijn er veel die hem wel als stagiere willen hebben

REIE
Oud 29-07-2002, 20:33
LittleLucille
LittleLucille is offline
Citaat:
nare man schreef:

Ik denk ook niet dat die planten er veel harder door zouden gaan groeien als je er wel Nederlands tegen praat.
jah denk het ook hoor *giegel giegel*
Oud 29-07-2002, 20:34
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
heeft hij een verblijfsvergunning?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 20:50
Slaughterer
Slaughterer is offline
Citaat:
nare man schreef:

Mjah...mbl...
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 22:11
Balance
Balance is offline
simpel data entry werk ofzo

kheb werk gedaan waarbij ik alleen maar alles wat ik op papier zag letterlijk over moest typen... daarvoor hoef je toch niet te snappen wát je typt?

maar oké, 't verdient niet super en is ook niet echt leuk, dus mss idd beter idee om ff bij het uitzendbureau langs te gaan!

btw: deze vakantie of ken je hem langer? kbedoel, je bent 15 en kent hem dan pas kort.... is het niet een 'gewone vakantieliefde' en komt ie daarvoor over uit turkije om hier te gaan wonen?
als dit alles niet van toepassing is: sorry
Oud 29-07-2002, 22:24
Dark Angel
Dark Angel is offline
Err, verblijfsvergunning? Of ben je van plan ook maar gelijk met 'm te trouwen?
Oud 29-07-2002, 23:12
rockyj
rockyj is offline
Oud 30-07-2002, 00:43
Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
zonder nederlands werkvergunning + sofie nummer kom je niet ver geloof ik
Oud 30-07-2002, 06:59
ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Ik heb nog wel een afwas van een week of twee...

om te beginnen..
Oud 30-07-2002, 08:27
Wit Pareltje
Wit Pareltje is offline
Heel erg bedankt voor het goede advies wat ik gekregen heb! Oja, nog als antwoord op een paar vragen: Ik ben 15 ja, en het was niet gewoon een vakantie liefde. Maar denk je nou echt dat hij speciaal voor mij naar Nederland komt? Dat wilde die al heel erg lang maar hij kon niet omdat hij vast zat aan zijn baan tot november. En dat met die verblijfsvergunning enzo, dat zoekt ie zelf maar uit, daar heb ik namelijk zelf ook geen idee van....
Oud 30-07-2002, 08:51
Talon
Talon is offline

weer zo'n turk erbij in nijmegen!
alsof we er niet al genoeg van hebben!
ik las in dit topic het werk als fietsenmaker... maar volgens mij word er fietsenjatter bedoeld.
kan hij niet in duitsland gaan wonen?!
het ziet hier nu al zwart van die illegalen
straks moet ik zelf nog gaan verhuizen omdat zo'n buitenlander bij mij in de buurt woont..
alles word al duurder, want ze calculeren al dat jatwerk mee in de prijs.. echt niet normaal..

maar waren ze geen nieuwe regels opgesteld door onze nieuwe regering?
Oud 30-07-2002, 08:56
Talon
Talon is offline
Citaat:
Mennuz schreef:
Fietsen stelen, drugs dealen, telefoons uit vrachtwagens stelen, Poolse en russische meisjes pooien, dat soort werk is er genoeg!
de droom van iedereen he..
van je hobby je werk maken
Oud 30-07-2002, 09:33
Verwijderd
*schudt haar hoofd terwijl ze al die berichten leest*

Ze heeft NIET gevraagd naar jullie (VEELAL RACISTISCHE) mening over Turken. Ze heeft ook NIET gevraagd om commentaar op wat dan ook. De meeste van jullie hier zitten echt VOL van vooroordelen. Misschien moeten jullie je ff realiseren dat lang niet al die Turken geinteresseerd zijn in jullie fietsen, dat er best bij zijn met fatsoen in hun lijf! Er zijn ook Nederlanders die fietsen jatten hoor

*hypocriete, asociale, racistische, bevooroordeelde mensen*
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 10:37
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Talon schreef:

weer zo'n turk erbij in nijmegen!
alsof we er niet al genoeg van hebben!
ik las in dit topic het werk als fietsenmaker... maar volgens mij word er fietsenjatter bedoeld.
kan hij niet in duitsland gaan wonen?!
het ziet hier nu al zwart van die illegalen
straks moet ik zelf nog gaan verhuizen omdat zo'n buitenlander bij mij in de buurt woont..
alles word al duurder, want ze calculeren al dat jatwerk mee in de prijs.. echt niet normaal..

Oud 30-07-2002, 10:49
me-myself&anne
me-myself&anne is offline
Nja.. ik vind die stukje hierboven van Talon etc idd behoorlijk sneu, maargoed.. er zijn genoeg baantjes te bedenken waarvoor je geen Nederlands hoeft te kennen, alles wat niet veel met mensen te maken heeft komt in principe in aanmerking.
Maare... wat heeft hij gestudeerd daar dan?? En vinden je ouders zoiets goed ?? En is het niet een beetje snel dat hij hierheen komt ??!
Iig suc6 rmee xXx
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 11:16
DutchTerror
DutchTerror is offline
Wc,s schoonmaken
Oud 30-07-2002, 11:17
DutchTerror
DutchTerror is offline
goed werkje voor hun
Oud 30-07-2002, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Talon schreef:
Jazek'r mien jong, die LPF, die zorgt doar wel veur!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 12:33
[DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
plee schrobbe

putjes scheppen

kranten rondbrengen
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 12:37
bam
bam is offline
We hebben nog iemand in de tuin nodig die tomaten wil plukken zijn zat medemensen daaro dus hij is welkom
moetie alleen wel even naar het westland komen
(ojah in Den Haag schijn je aan valse paspoorten te kunnen komen maar da moet je maar aan isrie vragen die weet er alles van ook voor bltgd kaarten voor maar 14 euro omdat z'n moeder jarig was)

dat lucht op....
Oud 30-07-2002, 12:46
Roos
Roos is offline
Ga jij hem zelf nederlands leren? Kan hij dat niet veel beter ergens anders doen
Oud 30-07-2002, 17:14
Gonzo
Gonzo is offline
Citaat:
rosi schreef:
Ga jij hem zelf nederlands leren? Kan hij dat niet veel beter ergens anders doen
Volgens mij hebben de LOI e.d. instanties ook al cursussen Turks - Nederlands.
Oud 30-07-2002, 20:13
REIE
REIE is offline
Citaat:
Mennuz schreef:
Mja, best kut dat die fagmaster hier nog blijft wonen ook, straks gaan al die turken meisjes van 15 paaien om in nederland te komen, niemand die er wat tegen doet, want o wee als je aan hun vriendje komt, DAN ben je een racist, wawawa, Hitler 2, wheeeeeeheeeeeeh, jullie snappen het niet, hij is speciaal, terwijl hij meteen de eerste de beste Fatima pakt die die ziet.. Naja, veel plezier met um .. D8 je nou echt dat ie het meende dat ie werk zocht
Ik had laatst Zembla gezien (niet cool voor DK ) en dan hadden ze het over importhuwelijken. Volgens mij had Van Boxtel nog een ontwerpwet hiervoor. De toekomstig partner moest 22 zijn, en een inkomen hebben van boven het bestaansminimum geloof ik.

REIE
Oud 30-07-2002, 20:18
DaaF
DaaF is offline
Sorry maar ik vind dit echt vet naief klinken..
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 20:31
DarkRaven
DarkRaven is offline
Pffff.....er zijn zoveel baantjes waarvoor je geen NL hoeft te kennen.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 20:43
skyscraper
skyscraper is offline
vuilnisman.... betaald goed en je hoeft er geen NL voor te spreken
Oud 30-07-2002, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Talon schreef:

Misschien kan Talon je vriend Nederlandse les gaan geven
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 21:16
Wit Pareltje
Wit Pareltje is offline
Mensen!! Ik vroeg toch helemaal neit om jullie mening over Turken in Nederland of over mijn relatie met hem...(die overigens niks bijzonders is maar hij wil al zijn leven lang naar Nederland komen...maar nu die mij heeft weet ie het zeker)!!!
Ik vind echt die opmerkingen die er over Turken gemaakt worden erg racistisch...!!! Jij zijn echt bevooroordeeld!!! Maar goed...
Heel erg bedankt aan de mensen die wel serieuze reply's hadden!!!
Oud 30-07-2002, 22:19
CrazY G
CrazY G is offline
een turk die naar europa komt zonder werk zonder taal
1 oplossing:

kassen
Oud 30-07-2002, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Wit Pareltje schreef:
Mensen!! Ik vroeg toch helemaal neit om jullie mening over Turken in Nederland of over mijn relatie met hem...(die overigens niks bijzonders is maar hij wil al zijn leven lang naar Nederland komen...maar nu die mij heeft weet ie het zeker)!!!
Ik vind echt die opmerkingen die er over Turken gemaakt worden erg racistisch...!!! Jij zijn echt bevooroordeeld!!! Maar goed...
Heel erg bedankt aan de mensen die wel serieuze reply's hadden!!!
jo en dan genieten van de staatzeker?.. hoe wilt een diplomaloze (neem ik aan ) turk nou in nederland?..

inderdaad een uitkering, en jou snel zwanger maken komt er nog is kinderbijslag bij ook!!

ik zou zeggen laat hem maar in turkeije een mooi jobje zoeken

a:hij spreekt de taal
B; waarschijnlijk heeft hij daar een diploma
C: anders rot jij maar op en emigreer je naar turkije en leer je daar maar turks

D: nee ik ben niet rasistisch
e: ja, ik heb op lpf gestemt
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 22:43
CrazY G
CrazY G is offline
Citaat:
siNix schreef:

inderdaad een uitkering, en jou snel zwanger maken komt er nog is kinderbijslag bij ook!!

lol zo gaat dat precies met die turkjes ja. Ik ken ze maar al te goed. Een turkse man met een nederlandse. haha dat kan nooit serieus zijn. Meisje je wordt gewoon gebruikt alst ie genoeg van je heeft dumpt ie je. En als hij aan een serieuse relatie toe is dan neemt hij wel een turkse schoone.
Laat me raden hoe oud is hij 20+ ?
Oud 30-07-2002, 23:12
Verwijderd
Citaat:
siNix schreef:
jo en dan genieten van de staatzeker?.. hoe wilt een diplomaloze (neem ik aan ) turk nou in nederland?..
Bij de marine gaan?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 23:16
@pie
@pie is offline
als ie aan een verblijfsvergunning kan komen en een sofinummer krijgt kan ie vast wel solliciteren bij philips ofzo.. voertaal is in dat bedrijf engels, en kan ie meteen doorgaan met economie

ofcoz heeft ie waarschijnlijk nog een flinke refreshcourse over de europese economie voor de boeg

edit: laat maar, zonder papiertje kom je bij bijna geen enkel bedrijf dat niet mcdonalds of raamclean&co heet binnen, zo is het voor nederlanders, zo is het voor turken

als je al geen turks papiertje hebt, laat staan ZONDER een internationale master-degree, zul je lang aan het zoeken zijn..
Oud 30-07-2002, 23:21
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:

Bij de marine gaan?
nee want daar heb je een officeel nederlandse indentiteits bewijs voor nodig , en je moet ongeveer deel van je leven hier wonen .

enne.. kraak de marine niet zo af
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 10:26
Wit Pareltje
Wit Pareltje is offline
Ok....misschien moeten jullie eerst ff goed lezen wat er staat, er staat namelijk dat hij een diploma heeft, hij heeft economie gestudeerd en dat ie 19 is!! En scheer Turken in Nederland niet zo over één kam!!!!!! Ik kan dat echt niet hebben weet je!!! Ik vroeg alleen maar een klein dingetje....iets dat helemaal niet te maken had met verder Turken in Nederland en meteen krijg ik er allemaal reply's op dat die Turken maar weg moeten uit Nederland enz....
Niet alle Turken zijn! En BTW. Hij is helemaal opgevoed zoals wij in de Westerse cultuur onze kinderen opvoeden!!!!! Dat merk je aan alles wat ie zegt en doet!!!!!!

:
Oud 31-07-2002, 11:35
DutchTerror
DutchTerror is offline
Citaat:
Wit Pareltje schreef:
Ok....misschien moeten jullie eerst ff goed lezen wat er staat, er staat namelijk dat hij een diploma heeft, hij heeft economie gestudeerd en dat ie 19 is!! En scheer Turken in Nederland niet zo over één kam!!!!!! Ik kan dat echt niet hebben weet je!!! Ik vroeg alleen maar een klein dingetje....iets dat helemaal niet te maken had met verder Turken in Nederland en meteen krijg ik er allemaal reply's op dat die Turken maar weg moeten uit Nederland enz....
Niet alle Turken zijn! En BTW. Hij is helemaal opgevoed zoals wij in de Westerse cultuur onze kinderen opvoeden!!!!! Dat merk je aan alles wat ie zegt en doet!!!!!!

:
nederland is vol dus je vriend kan niet komen
Oud 31-07-2002, 12:40
playboy2002
playboy2002 is offline
Citaat:
DutchTerror schreef:

We sturen jou naar Turkije en die vriend komt hier Probleem opgelost
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 12:41
playboy2002
playboy2002 is offline
Citaat:
Wit Pareltje schreef:

:
Maar Turken hebben een slechte reputatie hier in Nederland snap je?!?!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 13:08
Wit Pareltje
Wit Pareltje is offline
Ik snap echt wel dat Turken een slechte reputatie hebben hoor. Maar dat was gewoon niet wat ik vroeg... Ik vroeg alleen of iemand een baantje wist voor een jongen van 19 die geen Nederlands spreekt, ik vroeg om niemands mening over het feit dat ie Turks is en of jullie vinden of die wel of niet moet komen!!!! Ik weet echt wel dat Turken een slechte reputatie hebben.....
Oud 31-07-2002, 13:18
Joostje
Joostje is offline
gewoon bij uitzendbureau langsgaan. kan waarschijnlijk wel een of ander hersendodend baantje in een fabriek krijgen, voor de rest zou ik het niet zo weten
Oud 31-07-2002, 14:25
Verwijderd
Citaat:
DutchTerror schreef:

Kijk als je je hele leven opgekropt in een rijtjeshuis in een of ander pauperdorp woont, dan krijg je die indruk inderdaad snel.
Gelukkig heb ik daar geen last van
In principe valt het best mee. Uiteindelijk moet er alleen wat gedaan worden aan de criminaltiteit onder de allochtone bevolkingsgroepen en daar mag best wat harder tegen opgetreden worden. Elke Turk, Marrokaan of Ethiopier die het nodig vindt om binnen 5 jaar na aankomst in Nederland de wet te overtreden moet gewoon het land uit geflikkerd worden. Soort proeftijd zeg maar .Daarnaast moeten illegale allochtonen gewoon meteen het land uitgezet worden en daarvoor is een gezamelijk Europees beleid voor nodig.

Ben trouwens benieuwd hoe lang de LPF het uithoudt in Nederland

'As soon as one becomes unhappy one becomes moral'
Marcel Proust

Als ik jouw vriend was, zou ik gewoon lekker ergens anders naar toe gaan; Nederland is een evengroot pauperland als al die andere landen in Europa, het volk veel en veel dommer dan het zelf denkt en het weer is ook altijd kut met peren .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten