Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2002, 12:31
**thuggirl**
**thuggirl** is offline
sorry bij voorbaat, ik had geen idee waar ik dit neer moest zetten, dus als niet goed is verplaats maar...

ik heb een probleem, een groot probleem... ik had de scooter van een vriend samen met mijn vriendin geleend, maar hij ging niet aan elektrsich, dus wij kickstart, vergeten op standaard te zetten, met als gevolg dat hij naaer voren vloof, en dus veeeeeeette krassen en scheur in de kap... wij aan verzekering opgegeven, maar een ander verhaal datr hij gevallen was omdat we d8en dat anders niet vergoed werd... nu blijkt dus dat niet helemaal wordt vergoed, er zaten al andere krassen op van een x dat hij zelf was gevallen,die wij nu dus betalen uiteindelijk... ik voel me echt kut erover, en vind dat ik dus zelf moet betalen met mijn vriendin, en dat word dus zker €300 per persoon, en datheb ik lang niet, dus nu moet ik al me loon alleen maar voor hem sparen, in plaats voor de vakantie... me ouders zeggen dat ik niet hoef te betalen, omdat hij ons ten eerste niet aan de scooter moesten laten, en omdat de verzekering het nu eenmaal zo heeft besloten...
wat denken jullie ervan, moet ik dat wel of niet betalen??????????
PauLuZ, U aRe a FuN LoViNG CRiMiNaL WHaHaHa!!! when u love something, give it away, angel#1 told y'all so!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2002, 12:38
Verwijderd
Je had natuurlijk gewoon eerlijk tegen de verzekering moeten vertellen wat er gebeurd was, dan had je in ieder geval niet achteraf gezeten met niet-kloppende verhalen enz. Liegen over een ongeluk is altijd het domste wat je kunt doen.

Het oordeel van de verzekering is dus niet helemaal op waarheid gebaseerd, alleen al daarom moet je er niet op afgaan. Het lijkt mij niet meer dan redelijk dat jij en je vriendin de schade vergoeden...jullie hebben die schade veroorzaakt, dus moeten jullie dat ook betalen. Dat het eigen schuld is omdat hij de scooter zelf heeft uitgeleend is natuurlijk onzin, hij gaat ervanuit dat jullie de scooter niet in de vernieling helpen. Als je het gewoon goed onderhands wilt regelen, spreek dan met je vriendin en die jongen af dat jullie elk een derde betalen, dat lijkt me een redelijke schikking.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 12:39
Verwijderd
Ik denk dat je samen met je vriend een oplossing moet zoeken voor dit probleem. Als ik het zelf zou hebben zou ik me echt ontzettend schuldig voelen en samen met die vriendin die 300 euro aan hem betalen.... je vriend heeft zijn scooter aan jou en je vriendin uit vertrouwen uitgeleend en jij hebt dat vertrouwen samen met je vriendin wel een beetje beschadigd dus het minste wat je kunt doen is naar mijn mening die 300 euro betalen.. sterkte ermee!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 12:40
Verwijderd
ik ben het met nare man eens.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 12:43
**thuggirl**
**thuggirl** is offline
Citaat:
nare man schreef:
Je had natuurlijk gewoon eerlijk tegen de verzekering moeten vertellen wat er gebeurd was, dan had je in ieder geval niet achteraf gezeten met niet-kloppende verhalen enz. Liegen over een ongeluk is altijd het domste wat je kunt doen.

Het oordeel van de verzekering is dus niet helemaal op waarheid gebaseerd, alleen al daarom moet je er niet op afgaan. Het lijkt mij niet meer dan redelijk dat jij en je vriendin de schade vergoeden...jullie hebben die schade veroorzaakt, dus moeten jullie dat ook betalen. Dat het eigen schuld is omdat hij de scooter zelf heeft uitgeleend is natuurlijk onzin, hij gaat ervanuit dat jullie de scooter niet in de vernieling helpen. Als je het gewoon goed onderhands wilt regelen, spreek dan met je vriendin en die jongen af dat jullie elk een derde betalen, dat lijkt me een redelijke schikking.

ja ik weet het je hebt ook gelijk, en ik wil dat zkerrrrrrr betalen, maar het probleem is dat ik het geld niet heb, en we zouden sowieso al alle3 een derde betalen... en ik weet dat je niet moet liegen, maar we wisten allemaal noet wat we moesten doen...
PauLuZ, U aRe a FuN LoViNG CRiMiNaL WHaHaHa!!! when u love something, give it away, angel#1 told y'all so!!!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 12:44
funest
funest is offline
brokken = dokken...simpel....

gewoon betalen....
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 12:46
Verwijderd
Citaat:
**thuggirl** schreef:
ja ik weet het je hebt ook gelijk, en ik wil dat zkerrrrrrr betalen, maar het probleem is dat ik het geld niet heb, en we zouden sowieso al alle3 een derde betalen... en ik weet dat je niet moet liegen, maar we wisten allemaal noet wat we moesten doen...
Misschien ouders eens lief aankijken? Als ik het goed begrijp willen je ouders dus dat jij niks betaalt? Dan kan die jongen jullie in principe gewoon aansprakelijk stellen, dat zal hij natuurlijk niet doen voor 300 uiro, maar de verhoudingen lopen wel een gevoelige deuk op...ik zou dus maar gewoon betalen, eventueel over een langere termijn, misschien willen je ouders je iets voorschieten../
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 12:47
*Morgrist*
*Morgrist* is offline
Citaat:
AM schreef:
brokken = dokken...simpel....

gewoon betalen....
Oud 13-08-2002, 12:56
Verwijderd
Lifestyle, yeah.. right....

DK
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 13:41
Ninnoc
Ninnoc is offline
Dit is inderdaad geen lifestyle, ik weet zelf ook niet zo goed waar hij hoort, enige oplossing is denk ik DK, dus ik verplaats m

Nog ff mijn mening over je vraag..ik vind dat je moet betalen (liegen tegen verzekering is uitermate dom trouwens), jij hebt schade gemaakt dus moet je betalen, wel zo netjes. Aangezien je het geld niet hebt, zou ik eens met die vriend, met je vriendin en met jullie ouders om de tafel om een andere oplossing te bedenken iets als zijn krantenwijk lopen ofzo. Je moeders redenering slaat op stront, verzekering doet alles om oder betaling uit te komen, en verder is het nog altijd jullie verantwoordelijkheid als je iets leent.
Oud 13-08-2002, 14:24
Faery
Faery is offline
kijk RuSeN anders even lief aan....
Oud 13-08-2002, 14:35
`CrazY G
`CrazY G is offline
je moet vragen of die scooter all risk of wa verzekerd is.
Ik neem aan dat ie wa verzekerd is, omdat de verzekering dan niet uitbetaalt bij een ongeluk waarvan jij de oorzaak bent.

Ik weet niet of het nog kan, maar vertel de verzekering gewoon dat je aangereden bent door een auto ofzo, maar die auto is gewoon doorgereden, je moet dan ook wel eerst aangifte bij de politie doen. En misschien een paar nepgetuigen meenemen.
Dan krijg je de schade wel verzekerd. Dan kan je die 300 euro lekker gebruiken voor de vakantie
Oud 13-08-2002, 14:59
niels18
niels18 is offline
met alle respect, maar ik vind de reactie van je ouders belachelijk om de jongen zelf te willen laten betalen. degene die een ander helpt krijgt zo dus zelf de ellende op zijn brood. Ben blij dat de tegenpartij je geen vergoeding claimt voor het niet over de brommer kunnen beschikken of emotionele schade!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 17:18
Shock
Shock is offline
jij en je vriendin allebei de helft zou ik zeggen... die jongen heeft er niks mee te maken dat jullie dat ding vernield hebben, dus die moet gewoon niks hoeven betalen vind ik
Oud 13-08-2002, 17:22
Bor
Bor is offline
vergoeden, jij brengt door eigen toedoen 'leed' toe aan andermans spullen; dus vergoeen..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten