Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2002, 19:42
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
hoeveel euro bekeuring?
IK heb al een paar keer geoefend met mijn vriend, zo ook afgelopen woensdag, wij reden op een stil industrieterein en ik reed gewoon netjes, was aan het oefenen. Ik had gordel om, reed gewoon 50 en slingerde niet of dergelijke. OP een gegeven moment kreeg ik 1 tegenligger, juist politie. Ik probeerde zo rustig mogelijk door te rijden, tot mijn verbazing waren we ze kwijt. Totdat ik 3 minuten later in me spiegel keek en zag dat ze zowat op ons reden. Ik ben naar de kant gegaan en er werd naar mijn rijbewijs gevraagd. De rest begrijp je wel. Ik kreeg dus een bekeuring. maar van hoeveel? Dit vraag ik omdat mijn vriend dit wilt betalen en hij wilt absoluut niet dat ik het betaal. Ik heb zoiets van is het nou 100 euro? 200? 150? misshien maar 80? wie weet dit, heeft hier ervaring mee of wat dan ook?

Please let me know........

Bij de weg, ik wist absoluut niet waar ik dit moest posten dus ik hoop dat het hier mag blijven staan.

thnx
Oud 09-08-2002, 19:50
bam
bam is offline
Ik zou een klaag brief (ofzo) sturen naar de Politie (op de envelop van de bekeuring staat een adres) en daar alles uitleggen misschien dat je de bekeuring dan niet hoeft te betalen.

Maar de boete weet ik niet.
Oud 09-08-2002, 20:16
Unexplained
Unexplained is offline
144 Euro plus dat je moet voorkomen bij het O.M.

Je zult binnenkort een brief krijgen met de mededeling dat jij en/of je ouders moeten voorkomen bij het kantongerecht.

De rechter zal dan je verdere straf bepalen. Waarschijnlijk zal dit iets van 2 jaar rijontzegging zijn, wat betekent dat je twee jaar lang je rijbewijs niet kunt halen of lessen mag nemen.

Ohja, je vriend krijgt misschien een bekeuring voor rijles geven zonder bevoegdheid. Dit kost hem 310 Euro. Dit is bovenop de boete die jij krijgt!!

Edit: even opgezocht
Oud 09-08-2002, 20:34
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
da's lullig
Oud 09-08-2002, 20:36
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
da's lullig
Dat is niet lullig, dat is haar eigen schuld.

Levensgevaarlijk en volledig onverantwoord om zonder rijbewijs zomaar in een auto te gaan rijden.
Oud 09-08-2002, 20:41
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Lijkt me iets voor De Kantine.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 20:45
Shock
Shock is offline
Citaat:
bambix schreef:
Ik zou een klaag brief (ofzo) sturen naar de Politie (op de envelop van de bekeuring staat een adres) en daar alles uitleggen misschien dat je de bekeuring dan niet hoeft te betalen.

dat gaat dus niet werken he
tis gewoon dom om zonder papieren te gaan rijden, dus eigen schuld. als je fout zit, zit je fout
Oud 09-08-2002, 20:46
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

Levensgevaarlijk en volledig onverantwoord om zonder rijbewijs zomaar in een auto te gaan rijden.
ja
maar wel vet duur
Oud 09-08-2002, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:

*middelvinger*

bijna iedereen doet het, en meneer de moraalridder niet?

get real, autorijden is neit moeilijk; zeker niet op verlaten weggetjes.

laat de politie eens op dat punt gedogen ipv. roofovervallers na een jaar al op straat te zetten.

ik heb in ieder geval geen vertrouwen meer in de politie, ik heb een dikke mag-lite naast me bed staan; mocht er iemand binnensluipen, dat krijgt ie een staaf aluminium op ze plaat
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 21:09
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
ja
maar wel vet duur
Mij ontgaat even het verband tussen 'duur' en 'onverantwoord'.

Citaat:
Havock schreef:
*middelvinger*

Zeg, gaan we op de man spelen? Doe niet zo ontzettend infantiel alsjeblieft.
Citaat:
Autorijden is inderdaad niet echt moeilijk. Aan het verkeer deelnemen is echter een heel ander verhaal!!
Het is niet voor niets dat er in Nederland relatief strenge eisen voor gelden. Autorijden is gewoon een heel verantwoordelijk iets.
Citaat:
laat de politie eens op dat punt gedogen ipv. roofovervallers na een jaar al op straat te zetten.
Hele andere afdeling. Omdat het één niet goed op te lossen is, is dat natuurlijk geen vrijwaring om iets anders ook te versloffen.
Citaat:
ik heb in ieder geval geen vertrouwen meer in de politie, ik heb een dikke mag-lite naast me bed staan; mocht er iemand binnensluipen, dat krijgt ie een staaf aluminium op ze plaat
On-topic graag.
Bovendien ben ik niet gediend van dit soort 'eigen rechtertje spelen'. Daaraan gaat de democratie kapot. We werken in Nederland met een gedelegeerde veiligheid, zo heeft het volk het gewild. Het is bijzonder asociaal om daar als individu op deze wijze tegenin te gaan.
Oud 09-08-2002, 21:13
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Tsja, maar eigenlijk als-ie het je leert maakt het toch nix uit??? Is toch hetzelfde als een rijschool, maar dan gewoon een beetje illegaal dus eigenlijk zou je daarvoor een boete motten krijgen. Hoe hoog die is... kweenie...
Oud 09-08-2002, 21:18
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef:
Tsja, maar eigenlijk als-ie het je leert maakt het toch nix uit??? Is toch hetzelfde als een rijschool, maar dan gewoon een beetje illegaal
Daar stel je de werkelijkheid iets anders voor dan 'ie is.

Een instructeur heeft wekenlang training gehad over hoe hij moet ingrijpen. Bovendien is een lesauto dubbel uitgevoerd (twee remmen, bijvoorbeeld).
Oud 09-08-2002, 21:25
fibonacci
fibonacci is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

Mee eens. En degenen die zeggen dat autorijden niet moeilijk is: dat is wel zo, maar zonder ooit een rijbewijs gehaald te hebben mis je niet alleen het benodigde inzicht en heb je dus een verhoogd kans op een ongeluk, je bent ook nog eens onverzekerd, dus bij een akelig ongeluk kun je je halve leven afbetalen...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 21:26
tacidvs
tacidvs is offline
Wees blij dat je niemand de IC ingereden hebt. Je bent namelijk niet helemaal verzekerd, wat inhoudt dat jij de rest van je leven kan blijven dokken. Nadenken...
Oud 09-08-2002, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:

Zeg, gaan we op de man spelen? Doe niet zo ontzettend infantiel alsjeblieft.

gaan we dure woorden gebruiken? niet zo bekakt he

Autorijden is inderdaad niet echt moeilijk. Aan het verkeer deelnemen is echter een heel ander verhaal!!
Het is niet voor niets dat er in Nederland relatief strenge eisen voor gelden. Autorijden is gewoon een heel verantwoordelijk iets.

ik vind op een verlaten weggetje rijden neit echt "aan het verkeer deelnemen"

Hele andere afdeling. Omdat het één niet goed op te lossen is, is dat natuurlijk geen vrijwaring om iets anders ook te versloffen.

waar ik op doel is dat ze op de verkeerde dingen gedogen, hier is geld uit te halen dus is dat het belangrijkste, criminelen opsporen is duur en dus minder fijn

On-topic graag.
Bovendien ben ik niet gediend van dit soort 'eigen rechtertje spelen'. Daaraan gaat de democratie kapot. We werken in Nederland met een gedelegeerde veiligheid, zo heeft het volk het gewild. Het is bijzonder asociaal om daar als individu op deze wijze tegenin te gaan.

eigen baas in eigen huis, die regeltjes maken de democratie kapot.
Ik vermoord die lui echt neit hoor, heb geen zin in een lijk in me huis

maar maak ze wel duidelijk dat ze niet meer terug hoeven te komen... is KO slaan en snachts in het bos dumpen ook erg? worden ze vast bang van; alleen, in het enge beestenbos

(en ik ben best off-topic, maar we voeren er nog een discussie bij )
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 21:31
Verwijderd
Citaat:
fibonacci schreef:

Mee eens. En degenen die zeggen dat autorijden niet moeilijk is: dat is wel zo, maar zonder ooit een rijbewijs gehaald te hebben mis je niet alleen het benodigde inzicht en heb je dus een verhoogd kans op een ongeluk, je bent ook nog eens onverzekerd, dus bij een akelig ongeluk kun je je halve leven afbetalen...
daarom rij je dan ook op verlaten landweggetjes
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 23:38
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
fibonacci schreef:
je bent ook nog eens onverzekerd, dus bij een akelig ongeluk kun je je halve leven afbetalen...
Citaat:
tacidvs schreef:
Wees blij dat je niemand de IC ingereden hebt. Je bent namelijk niet helemaal verzekerd, wat inhoudt dat jij de rest van je leven kan blijven dokken. Nadenken...
Ze rijdt wel eens waar onverzekerd, maar:
1) Haar ouders zijn verantwoordelijk voor haar.
2) "je hele leven" is overdreven. Door de schuldsaneringswet kun je helemaal 'clean' zijn van schulden door 3 jaar op sociaal minimum te gaan leven. Nog steeds een kleine ramp, maar financiëel niet zo erg als je doet voorkomen.

Wat ik veel erger vind, is dat er een verhoogd risico is op andere, onschuldige, mensen te verwonden of mogelijk te doden.

Citaat:
Havock schreef:
gaan we dure woorden gebruiken? niet zo bekakt he
Heeft niets met bekakt te maken, maar met beschaafd. Zou je nu willen stoppen met mij persoonlijk aan te vallen?
Houd mensen en stellingen goed uitelkaar.
Citaat:
ik vind op een verlaten weggetje rijden neit echt "aan het verkeer deelnemen"
Gelukkig denkt de wet daar anders over.
Citaat:
waar ik op doel is dat ze op de verkeerde dingen gedogen, hier is geld uit te halen dus is dat het belangrijkste, criminelen opsporen is duur en dus minder fijn
Stem op een politieke partij die daar iets aan doet. En als die er neit is, begin je je eigen partij. Zo werkt het in Nederland.
Citaat:
eigen baas in eigen huis, die regeltjes maken de democratie kapot.
Eigen huis is nog steeds Nederlands grondgebied.
Citaat:
Ik vermoord die lui echt neit hoor, heb geen zin in een lijk in me huis

maar maak ze wel duidelijk dat ze niet meer terug hoeven te komen... is KO slaan en snachts in het bos dumpen ook erg? worden ze vast bang van; alleen, in het enge beestenbos
Stoer.

Citaat:
daarom rij je dan ook op verlaten landweggetjes
Statistisch gezien gebeuren dus de meeste ongelukken op zogenaamde provinciale wegen. Slecht idee dus.
Oud 10-08-2002, 00:12
`CrazY G
`CrazY G is offline
ik vind het wel goed dat die boetes voor het rijden zonder rijbewijs zo hoog zijn. Als dit niet het geval was dan zou iedereen gewoon maar zonder rijbewijs rijden met alle gevolgen van dien. Ook al rij je op een verlaten gebied, je weet maar nooit of er iets kan gebeuren(ineens een kind dat uit de bosjes springt). En als je onervaren bent met rijden kan je niet snel genoeg reageren op dat soort situaties.
maar hoe dan ook mag ik de politie niet echt.

maar unexplained dus jij laat jezelf gewoon beroven als iemand savonds je huis binnensluipt??
Oud 10-08-2002, 02:41
Scorpion3000
Scorpion3000 is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

\o/

op een industrieterrein weg, dat zijn wegen die extra breed zijn. Kom je 1 tegenligger tegen. En jij durft het woord Levensgevaarlijk te gebruiken? onverantwoord ben ik het mee eens, maar levensgevaarlijk is je reinste onzin.

En dan komt er weer een antwoord met zoveel mogelijk "moeilijke" woorden, omdat dat volwassener overkomt enzo. Je weet wel, *blaat*
Oud 10-08-2002, 05:08
Hippielove
Hippielove is offline
Tja, regels zijn regels. En ik vind het goed dat de politie af en toe die regels toch nog handhaaft. Er wordt al veel te veel gedoogd hier in Nederland. Dus tja, die boete doet pijn in je portemonnee, maar is moreel wel juist.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 06:45
@pie
@pie is offline
Citaat:
bambix schreef:

de SP heeft níet bepaald gewonnen de laatste verkiezingen hoor..
Oud 10-08-2002, 06:49
@pie
@pie is offline
Citaat:
Havock schreef:

hmm, ik heb het idee dat jij je ooit tegen een boom kapot gaat rijden

maar ok, toen ik zowat klemzat tussen bomen in de berm en een maïsmachine was ik blij dat er nog een instructeur naast me zat, dat ik dat dus had geleerd..

uit jouw woorden zie ik wel dat je er alsnog met 6000 toeren@2e versnelling langsgaat, puur en alleen omdat ie dan misschien schrikt
Oud 10-08-2002, 09:40
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
`CrazY G schreef:
maar unexplained dus jij laat jezelf gewoon beroven als iemand savonds je huis binnensluipt??
Er komt niemand 's avonds mijn huis binnen, dat is punt één.
Punt twee is dat ik hem vervolgens aanhoud. Wat ongeveer zoveel wil zeggen dat ik bovenop hem ga zitten (3 jaar judo gedaan, dus dat lukt mij wel). Daarna bel ik de politie of ze hem op willen halen.

Citaat:
Scorpion3000 schreef:
op een industrieterrein weg, dat zijn wegen die extra breed zijn. Kom je 1 tegenligger tegen. En jij durft het woord Levensgevaarlijk te gebruiken? onverantwoord ben ik het mee eens, maar levensgevaarlijk is je reinste onzin.
Aha, en wat wil de topicstarter gaan doen als er opeens een grote 18-tonner aankomt rijden?
Vrachtwagenchauffeurs staan niet echt bekend om hun sociale weggedrag, bovendien.
Citaat:
En dan komt er weer een antwoord met zoveel mogelijk "moeilijke" woorden, omdat dat volwassener overkomt enzo. Je weet wel, *blaat*
Ga jij nou ook al op de man spelen?
(tip: als je bepaalde woorden niet begrijpt, gebruik de Van Dale)
Oud 10-08-2002, 12:08
Scorpion3000
Scorpion3000 is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

Aha, en wat wil de topicstarter gaan doen als er opeens een grote 18-tonner aankomt rijden?
Vrachtwagenchauffeurs staan niet echt bekend om hun sociale weggedrag, bovendien.
gewoon doorrijden, de medebestuurder kan het stuur ook recht houden, maar zoals ik al zei, die industriewegen zijn enorm breed, dat is echt geen probleem. Bovendien zie je die ver van te voren aankomen en kan je de auto aan de kant zetten.
Levensgevaarlijk is gewoon niet toepasselijk hier, onverantwoord helemaal mee eens, maar levensgevaarlijk, nee.

Citaat:

Ga jij nou ook al op de man spelen?
(tip: als je bepaalde woorden niet begrijpt, gebruik de Van Dale)
Ik heb geen moeite met jouw taalgebruik, maar dit is een scholierenforum, en er zullen er genoeg zijn die dat wel hebben. Als je een forum wil van hoger niveau, ze zijn er genoeg, hier kan je je best een beetje aanpassen, maar goed, laten we het offtopic stukje maar wegdoen, sorry dat ik er over begon.
Oud 10-08-2002, 12:18
droomkoningin
droomkoningin is offline
mn vriend ook gedaan
kon 180 euro betalen
heeft ongeluk gehad

Oud 10-08-2002, 12:28
girl18
girl18 is offline
ik heb ook weleens samen met me vriend gereden (maar gelukkig kiest mijn vriend goeie weggetjes uit) en we hebben nooit ergens last van gehad.. hij kiest gewoon de goeie weggetjes uit. (meestal in bos of haven)
Oud 10-08-2002, 12:36
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

Oud 10-08-2002, 12:39
Verwijderd
dat is idd ontzettend dom.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 13:09
Knipoog*1
Knipoog*1 is offline
De topic-maakster is inderdaad niet echt slim bezig geweest. Ook op industrieterreinen kunnen savonds mensen onverwachts van rechts komen en niet goed reageren. Stel je voor dat 2 mensen zonder rijbewijs op hetzelfde moment het idee hadden om daar te gaan rijden om te oefenen.

De boete is terecht. Als mijn auto door zo iemand beschadigd zou worden, zou ik behoorlijk kwaad zijn. Waarom kan iemand niet gewoon ff wachten? Een hoop mensen betalen zat geld voor rijlessen en de ander moet het gratis doen.

Ik hoop dat je 2 jaar niet mag rijden. Lijkt me een leuke straf.
Oud 10-08-2002, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:

Eigen huis is nog steeds Nederlands grondgebied.
kan best zijn, maar ik laat me spul niet jatten...

en sorry voor het "op de man spelen", maar mijn vreemde gevoel voor humor laat niets anders toe..

maar ik heb tenminste het lef om iemand eruit te rammen; ga jij maar lekker liggen bibberen onder deken, bellend naar de politie die toch pas volgende ochtend aankomt, dan los ik de problemen wel per direct op.

Citaat:
@pie schreef:

hmm, ik heb het idee dat jij je ooit tegen een boom kapot gaat rijden

maar ok, toen ik zowat klemzat tussen bomen in de berm en een maïsmachine was ik blij dat er nog een instructeur naast me zat, dat ik dat dus had geleerd..

uit jouw woorden zie ik wel dat je er alsnog met 6000 toeren@2e versnelling langsgaat, puur en alleen omdat ie dan misschien schrikt
volgens mijn instructeur ben ik een goeie coureur, maar een middelmatige chauffeur ^_^'
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 14:59
skyscraper
skyscraper is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

Punt twee is dat ik hem vervolgens aanhoud. Wat ongeveer zoveel wil zeggen dat ik bovenop hem ga zitten (3 jaar judo gedaan, dus dat lukt mij wel). Daarna bel ik de politie of ze hem op willen halen.

Sorry, maar jij bent de hele tijd iedereen de regels aan het leren. Dan moet je ook weten dat als iemand jou huis in komt, jij hem niet eens aan mag raken. Jij mag niemand aan houden. Jij mag mondeling de persoon er op aanspreken dat hij moet blijven staan. Maar wanneer jij op iemand gaat zitten om hem aan te houden mag het al niet...... ook al zit je 3 jaar op Judo.
Oud 10-08-2002, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:

ik heb 3 jaar judo, 5 jaar jiu jitsu en heel wat lessen Militaire ZelfVerdediging achter de rug.

dus ik kan em ook wel gewoon aan; armklem vergezeld van trap op knieen waarna je zijn spaakbeen en ellepijp "uit de kom" rukt is zéér effectief.

maar das misschien iets té "overkill", aangezien iedereen in de straat dan wakker zal worden van zijn gegil

btw. hoe wou je én bellen, én die vent in bedwang houden?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 20:03
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Havock schreef:

dus ik kan em ook wel gewoon aan; armklem vergezeld van trap op knieen waarna je zijn spaakbeen en ellepijp "uit de kom" rukt is zéér effectief.

maar das misschien iets té "overkill", aangezien iedereen in de straat dan wakker zal worden van zijn gegil
En jij meteen ook wordt gearresteerd voor geweldpleging want zo gaat het hier...
Oud 10-08-2002, 20:05
Zwarma
Zwarma is offline
strafbaar
Oud 10-08-2002, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef:

En jij meteen ook wordt gearresteerd voor geweldpleging want zo gaat het hier...
lees die onderste 2 regels.

maar ik weet nog wel meer manieren om iemand onschadelijk te maken hoor...

voeten aan handen vastbinden en extra strak aantrekken.

doet ie niks meer (behalve je bedreigen, uitschelden en verdommen)
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 23:28
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
skyscraper schreef:
Sorry, maar jij bent de hele tijd iedereen de regels aan het leren. Dan moet je ook weten dat als iemand jou huis in komt, jij hem niet eens aan mag raken. Jij mag niemand aan houden. Jij mag mondeling de persoon er op aanspreken dat hij moet blijven staan.
Er bestaat zoiets als burgerarrest...
Iedere burger mag iemand aanhouden, mits daarbij geen geweld wordt gebruikt.
Oud 11-08-2002, 00:10
LM
LM is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

Parkeer plaats? Bossen? Dood lopend weggetje?

Ik vindt het overdreven.
Oud 11-08-2002, 02:38
@pie
@pie is offline
om even een eind te maken aan deze nutteloze discussies:

Rijden zonder rijbewijs is...... STOM

slotje please!
Oud 11-08-2002, 11:57
Yamyam
Yamyam is offline
Ik oefen ook samen met mijn moeder op een achtergelegen weggetje. Gelukkig ben ik nog nooit bekeurd, maar ik weet bij God niet hoeveel dat zal zijn. Ik denk wel veel. Ik hoop voor je dat ze het niet zagen als joy-riding.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 12:09
xsten
xsten is offline
Dom
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 12:18
Onlyme
Onlyme is offline
Onverantwoordelijk en strafbaar.
Oud 11-08-2002, 12:22
Bor
Bor is offline
Stupide
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 13:11
Knipoog*1
Knipoog*1 is offline
Citaat:
Yamyam schreef:
Ik oefen ook samen met mijn moeder op een achtergelegen weggetje.
Ik zie dat je 15 bent
Oud 11-08-2002, 13:17
Verwijderd
Nou...ik geloof er niet zoveel van dat je keurig 50 reed en niet slingerde. Je wordt heus niet 'zomaar' aan de kant gezet en naar je rijbewijs gevraagd als je gewoon normaal rijdt. Misschien was het juist dat voorzichtige, in combinatie met een jong meisje achter het stuur, dat ze besloten je aan te houden.

En terecht. Je hoort niet te rijden zonder rijbewijs. Niks 'oefenen met vriendje'. Daar heb je rijscholen voor.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 13:18
Bor
Bor is offline
Citaat:
Knipoog*1 schreef:

Ik zie dat je 15 bent
jong geleerd is oud gedaan
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Bor schreef:
jong geleerd is oud gedaan
Een ongeluk zit in een klein hoekje
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 13:23
Bor
Bor is offline
Citaat:
nare man schreef:

Een ongeluk zit in een klein hoekje
en dan dempt men de put pas nadat het kalf is verdronken
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 13:57
don't_fade
don't_fade is offline
zoals ik het opgezocht heb kom ik niet hoger dan een boete van 144 euro en dat is dan voor het rijlesgeven zonder certificaat(particulier). dit heb ik van de boetebase van de site van het OM en daar kan ik niets bij vinden van voorkomen voor de rechter.

Zelf oefen ik ook elke week wel even met me vader. ik ben als ik rij ten volle bewust van de risico's die ik loop wanneer ik aan het rijden ben zonder rijbewijs, het mag niet maar ja.. stelen mag ook niet. Voordat ik mocht gaan rijden moest ik wel eerst zo'n boekje met verkeersregels leren zodat ik toch wat beter voorbereid was op de verkeersregels. ik ben eerst begonnen met rijden op een industrieterrein en daarna af en toe door de stad heen.

Je mag dan wel niet zelf oefenen maar ik vind dat de overheid het zelf ook wel uitlokt dat mensen zelf gaan oefenen, als de overheid de rijles prijzen in de hand zou houden dan zouden mensen veel minder snel geneigd zijn om zelf te oefen. Zeg nou zelf tegenwoordig betaal je toch al snel 30 euro voor een uurtje rijles daar moet je bijna een hele dag voor werken. terwijl als je in je eigen auto rijd kost het je misschien 5 euro. dan is de keuze niet meer zo moeilijk
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 14:05
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
don't_fade schreef:
Zelf oefen ik ook elke week wel even met me vader. ik ben als ik rij ten volle bewust van de risico's die ik loop wanneer ik aan het rijden ben zonder rijbewijs, het mag niet maar ja.. stelen mag ook niet.
Of het nou dertig of driehonderd euro is; je betaalt het maar. Er rijden al genoeg onbekwame klootzakken rond op de weg.

Ik denk dat iedereen wel weet dat als heel nederland opnieuw voor hun examen op zouden gaan, een groot deel gigantisch zou falen.

De wet is er ook voor andermans veiligheid, en als jij op de weg gaat rijden zonder rijbewijs, ben je groter een potentieel gevaar voor de ander, dan iemand met een rijbewijs. Hetzij een landweg, hetzij de snelweg, hetzij een verlaten parkeerterrein.

Door "God het is te duur laat ik het maar zelf leren met mijn moeder in een onaangepaste auto" gedrag, gaan we er allemaal een keertje aan.

Stelen is een verschil, dan speel je niet met 'tig andere levens.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 14:14
don't_fade
don't_fade is offline
ik denk dat je op zich niet zo'n groterere bedreiging voor de veiligheid bent als je met je ouders aan het lessen bent (tenzij je onveantwoordelijke ouders hebt) omdat je toch in de achterhoofd hebt dat je gevaarlijk bezig bent en daarom zul je veel beter opletten dan van die gasten die net hun rijbewijs hebben omdat die denken dat ze alles mogen alleen omdat ze hun papiertje hebben en daarom roekeloos gaan rijden.

en Marcade met stelen mag ook niet bedoel ik meer dat je sommige dingen gewoon maar moet doen ik bedoel je leeft maar een keer. en daarin moet je soms risico's lopen en geen moreel gezeik hierover.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten