Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
tis gewoon dom om zonder papieren te gaan rijden, dus eigen schuld. als je fout zit, zit je fout
||
Citaat:
maar wel vet duur ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
bijna iedereen doet het, en meneer de moraalridder niet? get real, autorijden is neit moeilijk; zeker niet op verlaten weggetjes. laat de politie eens op dat punt gedogen ipv. roofovervallers na een jaar al op straat te zetten. ik heb in ieder geval geen vertrouwen meer in de politie, ik heb een dikke mag-lite naast me bed staan; mocht er iemand binnensluipen, dat krijgt ie een staaf aluminium op ze plaat ![]() |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is niet voor niets dat er in Nederland relatief strenge eisen voor gelden. Autorijden is gewoon een heel verantwoordelijk iets. Citaat:
Citaat:
Bovendien ben ik niet gediend van dit soort 'eigen rechtertje spelen'. Daaraan gaat de democratie kapot. We werken in Nederland met een gedelegeerde veiligheid, zo heeft het volk het gewild. Het is bijzonder asociaal om daar als individu op deze wijze tegenin te gaan.
|
Tsja, maar eigenlijk als-ie het je leert maakt het toch nix uit??? Is toch hetzelfde als een rijschool, maar dan gewoon een beetje illegaal
![]()
||
Citaat:
Een instructeur heeft wekenlang training gehad over hoe hij moet ingrijpen. Bovendien is een lesauto dubbel uitgevoerd (twee remmen, bijvoorbeeld).
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||||||
Citaat:
Citaat:
1) Haar ouders zijn verantwoordelijk voor haar. 2) "je hele leven" is overdreven. Door de schuldsaneringswet kun je helemaal 'clean' zijn van schulden door 3 jaar op sociaal minimum te gaan leven. Nog steeds een kleine ramp, maar financiëel niet zo erg als je doet voorkomen. Wat ik veel erger vind, is dat er een verhoogd risico is op andere, onschuldige, mensen te verwonden of mogelijk te doden. Citaat:
Houd mensen en stellingen goed uitelkaar. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
ik vind het wel goed dat die boetes voor het rijden zonder rijbewijs zo hoog zijn. Als dit niet het geval was dan zou iedereen gewoon maar zonder rijbewijs rijden met alle gevolgen van dien. Ook al rij je op een verlaten gebied, je weet maar nooit of er iets kan gebeuren(ineens een kind dat uit de bosjes springt). En als je onervaren bent met rijden kan je niet snel genoeg reageren op dat soort situaties.
maar hoe dan ook mag ik de politie niet echt. maar unexplained dus jij laat jezelf gewoon beroven als iemand savonds je huis binnensluipt??
||
Citaat:
op een industrieterrein weg, dat zijn wegen die extra breed zijn. Kom je 1 tegenligger tegen. En jij durft het woord Levensgevaarlijk te gebruiken? onverantwoord ben ik het mee eens, maar levensgevaarlijk is je reinste onzin. En dan komt er weer een antwoord met zoveel mogelijk "moeilijke" woorden, omdat dat volwassener overkomt enzo. Je weet wel, *blaat*
||
![]() |
Citaat:
![]() de SP heeft níet bepaald gewonnen de laatste verkiezingen hoor..
||
![]() |
Citaat:
maar ok, toen ik zowat klemzat tussen bomen in de berm en een maïsmachine was ik blij dat er nog een instructeur naast me zat, dat ik dat dus had geleerd.. uit jouw woorden zie ik wel dat je er alsnog met 6000 toeren@2e versnelling langsgaat, puur en alleen omdat ie dan misschien schrikt
||||
Citaat:
Punt twee is dat ik hem vervolgens aanhoud. Wat ongeveer zoveel wil zeggen dat ik bovenop hem ga zitten (3 jaar judo gedaan, dus dat lukt mij wel). Daarna bel ik de politie of ze hem op willen halen. Citaat:
Vrachtwagenchauffeurs staan niet echt bekend om hun sociale weggedrag, bovendien. Citaat:
(tip: als je bepaalde woorden niet begrijpt, gebruik de Van Dale)
|||
Citaat:
Levensgevaarlijk is gewoon niet toepasselijk hier, onverantwoord helemaal mee eens, maar levensgevaarlijk, nee. Citaat:
|
ik heb ook weleens samen met me vriend gereden (maar gelukkig kiest mijn vriend goeie weggetjes uit) en we hebben nooit ergens last van gehad.. hij kiest gewoon de goeie weggetjes uit. (meestal in bos of haven)
||
Citaat:
|
![]() |
De topic-maakster is inderdaad niet echt slim bezig geweest. Ook op industrieterreinen kunnen savonds mensen onverwachts van rechts komen en niet goed reageren. Stel je voor dat 2 mensen zonder rijbewijs op hetzelfde moment het idee hadden om daar te gaan rijden om te oefenen.
De boete is terecht. Als mijn auto door zo iemand beschadigd zou worden, zou ik behoorlijk kwaad zijn. Waarom kan iemand niet gewoon ff wachten? Een hoop mensen betalen zat geld voor rijlessen en de ander moet het gratis doen. Ik hoop dat je 2 jaar niet mag rijden. Lijkt me een leuke straf.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
en sorry voor het "op de man spelen", maar mijn vreemde gevoel voor humor laat niets anders toe.. maar ik heb tenminste het lef om iemand eruit te rammen; ga jij maar lekker liggen bibberen onder deken, bellend naar de politie die toch pas volgende ochtend aankomt, dan los ik de problemen wel per direct op. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
dus ik kan em ook wel gewoon aan; armklem vergezeld van trap op knieen waarna je zijn spaakbeen en ellepijp "uit de kom" rukt is zéér effectief. maar das misschien iets té "overkill", aangezien iedereen in de straat dan wakker zal worden van zijn gegil ![]() btw. hoe wou je én bellen, én die vent in bedwang houden? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar ik weet nog wel meer manieren om iemand onschadelijk te maken hoor... voeten aan handen vastbinden en extra strak aantrekken. doet ie niks meer (behalve je bedreigen, uitschelden en verdommen) |
![]() |
||
Citaat:
Iedere burger mag iemand aanhouden, mits daarbij geen geweld wordt gebruikt.
|
Verwijderd
|
Nou...ik geloof er niet zoveel van dat je keurig 50 reed en niet slingerde. Je wordt heus niet 'zomaar' aan de kant gezet en naar je rijbewijs gevraagd als je gewoon normaal rijdt. Misschien was het juist dat voorzichtige, in combinatie met een jong meisje achter het stuur, dat ze besloten je aan te houden.
En terecht. Je hoort niet te rijden zonder rijbewijs. Niks 'oefenen met vriendje'. Daar heb je rijscholen voor. |
![]() |
|
![]() |
zoals ik het opgezocht heb kom ik niet hoger dan een boete van 144 euro en dat is dan voor het rijlesgeven zonder certificaat(particulier). dit heb ik van de boetebase van de site van het OM en daar kan ik niets bij vinden van voorkomen voor de rechter.
Zelf oefen ik ook elke week wel even met me vader. ik ben als ik rij ten volle bewust van de risico's die ik loop wanneer ik aan het rijden ben zonder rijbewijs, het mag niet maar ja.. stelen mag ook niet. Voordat ik mocht gaan rijden moest ik wel eerst zo'n boekje met verkeersregels leren zodat ik toch wat beter voorbereid was op de verkeersregels. ik ben eerst begonnen met rijden op een industrieterrein en daarna af en toe door de stad heen. Je mag dan wel niet zelf oefenen maar ik vind dat de overheid het zelf ook wel uitlokt dat mensen zelf gaan oefenen, als de overheid de rijles prijzen in de hand zou houden dan zouden mensen veel minder snel geneigd zijn om zelf te oefen. Zeg nou zelf tegenwoordig betaal je toch al snel 30 euro voor een uurtje rijles daar moet je bijna een hele dag voor werken. terwijl als je in je eigen auto rijd kost het je misschien 5 euro. dan is de keuze niet meer zo moeilijk |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat iedereen wel weet dat als heel nederland opnieuw voor hun examen op zouden gaan, een groot deel gigantisch zou falen. De wet is er ook voor andermans veiligheid, en als jij op de weg gaat rijden zonder rijbewijs, ben je groter een potentieel gevaar voor de ander, dan iemand met een rijbewijs. Hetzij een landweg, hetzij de snelweg, hetzij een verlaten parkeerterrein. Door "God het is te duur laat ik het maar zelf leren met mijn moeder in een onaangepaste auto" gedrag, gaan we er allemaal een keertje aan. Stelen is een verschil, dan speel je niet met 'tig andere levens. |
![]() |
|
![]() |
ik denk dat je op zich niet zo'n groterere bedreiging voor de veiligheid bent als je met je ouders aan het lessen bent (tenzij je onveantwoordelijke ouders hebt) omdat je toch in de achterhoofd hebt dat je gevaarlijk bezig bent en daarom zul je veel beter opletten dan van die gasten die net hun rijbewijs hebben omdat die denken dat ze alles mogen alleen omdat ze hun papiertje hebben en daarom roekeloos gaan rijden.
en Marcade met stelen mag ook niet bedoel ik meer dat je sommige dingen gewoon maar moet doen ik bedoel je leeft maar een keer. en daarin moet je soms risico's lopen en geen moreel gezeik hierover. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
Rijden zonder rijbewijs steffaboy | 3 | 10-01-2014 09:35 | |
Verkeer & Vervoer |
Rijles- en Rijbewijstopic #15! Verwijderd | 500 | 25-11-2010 14:29 | |
Werk, Geld & Recht |
Verzekeringsbewijs/kentekenbewijs vraagje(Bromfiets) wr_faya | 34 | 01-03-2007 10:41 | |
Werk, Geld & Recht |
rijden zonder rijbewijs mijnnaamishaas | 60 | 04-08-2005 00:01 | |
Werk, Geld & Recht |
rijden zonder rijbewijs + identificatieplicht Fade of Light | 17 | 20-01-2005 12:27 | |
De Kantine |
speciaal voor RSManiak dinkie | 4 | 21-04-2003 11:19 |