Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Daarom dringen veel allochtonen ten onrechte, maar door de schuld van hun ouders, niet door in de vwo-opleiding. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
het heeft dus nix met het allochtoon zijn te maken maar aan de scholen, ten 2de als je allochtoon bent en je wilt in NL studeren wordt je meestal geplaatst in instroom klassen, en ja.... das vaak nivo 0, ze hebben misschien meer tijd nodig maar ze blijven heus niet allemaal op het vbo hangen, als ze klaar zij met et vbo gaan ze net zoals de meeste nederlanders gewoon doorstuderen zoals mijn zus heeft gedaan: mavo, havo, wvo... en zo zijn er nog veel meer |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar je zult moeten toegeven het feit dat men vaak nauwelijks ervaring heeft op het gebied van het Nederlands, - behalve bij heel slimme mensen - veel ellende oplevert. Ik pleit er dan ook voor dat men thuis Nederlands spreekt (en voor de duidelijkheid: ik ben zeker niet tegen het beschermen van de eigen cultuur, maar hier gaat het om toekomstperspectieven, en die liggen voor de meeste allochtonen waarschijnlijk toch in Nederland). |
![]() |
||
Citaat:
@MaBoQ: 648 discrimineert niet, hij is geen rasist zover ik weet, het enige dat hij op dit moment doet is constateren. Bij ons op school (zelfstandig Gym), zit in de hele 5e 1 allochtoon, in de 6e geen, in de 4e 1 in de 3e geen, in de 2e 1 en in de brugklas 3... Kijk jij eens op het VBO... 648 bedoelt het niet lullig, maar zoiets kan je niet ontkennen, en zoals Abt al zei, komt dat vermoeddelijk door het niet goed genoeg beheersen van de Nederlandse taal...
||
Citaat:
bron: yorin FM vanmorgen. In feite worden de kinderen dus niet dommer, ze hebben alleen een lager IQ omdat die testen anders gaan worden. oh ik was niet de eerste met dit feit
|
Ik denk btw dat de kinderen tegenwoordig het ook steeds minder belangrijk vinden...school...
Vroeger was het nog echt nodig een goed diploma te halen...Maar nu kun je je zonder vooropleiding voor alles inschrijven...ongeacht hoe oud je bent... En cursussen zijn dan ook een stuk aantrekkelijker dan nog 6 jaar school...
||
![]() |
Citaat:
Maar ik denk dat 't voor een groot gedeelte komt omdat alle kinders voor meer tijd en geld uitgeven aan GSM's, uitgaan, make up & uiterlijk. School, lezen of andere nuttige dingen doen vind 'men' steeds minder belangrijk.. |
Advertentie |
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het duurt dus langer voordat ze de taal machtig zijn. Maar dan nog denk ik dat het het meeste te maken heeft met de begeleiding van de school. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Logisch? Geen idee.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Wat dacht je anders van die scholen tegenwoordig... die zijn ook niet zo geweldig meer. Veel lesuitval enzo...
En met een VMBO-diploma kun je volgens mij ook niet zo gek veel meer.
||
Citaat:
![]() Maar constateer idd dat er meer allochtonen op VBO e.d. zitten, zal zeerwaarschijnlijk komen door de slechte beheersing van de taal en dat is op zijn beurt weer terug te leiden naar de groepsvorming in de grote steden. Iets wat waarschijnlijk pas over 2 generaties oid is opgelost.
|
![]() |
Ik denk dat dit niet echt door de ouders ofzo komt, maar gewoon door de mens zelf zeg maar. Door dat we al zo lang bestaan, worden we steeds kwetsbaarder. Mensen zijn veel vaker allergisch voor dingen dan 100 jaar geleden bv. Misschien is dit ook zo'n soort proces. Over 1000 jaar is de mens misschien gewoon nog maar een zwak hoopje nix.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat het ook te maken heeft met het feit dat veel kinderen weinig gestimuleerd worden thuis. Er zijn plannen om de leerplicht te verlagen naar vier jaar en er wordt in de laatste jaren ook meer aandacht besteed aan de kwaliteit van peuterspeelzalen om enigszins te compenseren wat thuis ontbreekt.
Dat van die intelligentietesten vind ik een heel vreemd verhaal, ik ga dat toch eens navragen op de universiteit. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Je hebt trouwens niet echt gelijk omdat je je baseert op de cijfers van slechts één school... Slimheid heeft niets met opleidingsniveau te maken (in zoverre dat slimheid vooral te maken heeft met je gedragingen in de maatschasppij. IQ maakt daar zeker een eel van uit, maar er zijn ook andere zaken die medebepalend zijn zoals je taalkennis, je sociale gedrag, de manier waarop je anderen manipuleert, etc...)
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |