Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar even on-topic: ik vind dat je wel gelijk hebt, en volgens mij is dit al vaker aangetoond door onderzoek en door logisch redeneren kom je er ook wel. |
![]() |
|
![]() |
Het zal zeker dat gedrag niet tegenwerken.. Maar al zou moeders wel thuis zijn.. wat zou dat veranderen.. ?
Ik vraag me eigelijk af of ouders daar invloed op hebben..
||
![]() |
Citaat:
die conclusie volg ik niet - jongere kinderen gaan meestal toch voetballen of bij een vriendje computeren ofzow - en tieners laten zich niet controleren door hun ouders, dus maakt het niet uit of de ouder(s) wel/niet thuis zijn |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) O ja? 3) Dit bewijst dat het waar is. Als ouders wel interesse hebben voor hun kinderen, hebben hun kinderen dat ook voor hen, en zullen ze zich minder snel laten gaan. |
![]() |
|
![]() |
Ja, maar als kinderen gaan hangen zijn er geen ouders bij.. Je denkt toch niet dat ze gezellig met vader of moeder een kopje thee gaan drinken op de bank.. Nee.. die gaan naar buiten.. hangen..
||
![]() |
Citaat:
2. Basisschool kinderen zie ik eigenlijk nooit ergens hangen. 3. Bijna alle tieners zijn wel wat opstandig tegen hun ouders, omdat ze een eigen visie gaan ontwikkelen op bep. onderwerpen, waardoor er conflicten komen agv de generatiekloof. Een kenmerk van die opstandigheid is, is je eigen gang gaan, en juist niet doen wat ouders willen. |
![]() |
|
als je thuiskomt en het zijn altijd dezelfde mensen die je opvangen (ouders bvb.) .. dan kan het beginnen te irriteren..
(that is.. op 'oudere' leeftijd.. (>14j) afwisseling is welgekomen! En ik zie niet in wrom kinderen van ouders die fulltime werken en die nu en dan savonds een paar uurtjes alleen thuis zijn en/of door iemand anders worden opgevangen.. persé depressief en/of 'crimineel' zouden worden.. Dat heeft volgens mij (nog alles) te maken met de opvoeding én met de omgeving van het kind. |
![]() |
|
Grotendeels gelijk. Het hangt wel van de leeftijd af. Als kinderen van jongs af aan steeds alleen thuis zijn, vervelen ze zich, en zoeken vertier op veldjes e.d. En als ze dan ook nog een beetje met andere 'foute' kinderen (waarvan de ouders ook niet thuis zijn) optrekken, zoeken ze uitdagende/spannende dingen om te doen. Gaan ze elkaar uitdagen enzo.
Natuurlijk kan dit ook gebeuren bij kinderen waarvan de ouders wel thuis zijn. Het ligt natuurlijk ook aan de opvoeding, Als je ouders je normen en waarden bij brengen, je niet alles laten doen wat je wilt, en voor een fatsoenlijke oppas zorgen, denk ik dat dit al een hoop scheelt.
|
volgens die beredenering zou ik EN crimineel EN depressief moeten zijn
ten eerste: - zeer veel pubers voelen zich weleens down of depri - zeer veel jeugd met bemoeierige ouders zijn OOK crimineel ( juist door zich af te zetten tegen thuis) - door de afwezigheid van ouders kan het ook positief uitpakken dat het kind zelfstandig wordt en juist beter voor zichzelf kan zorgen... bah..ik wordt er gewoon ziek van om telkens maar weer op die stellingen ( lees : drogredenen) van je in te gaan het is gewoon BULLSHIT
|
Geen bullshit
Crimineel gedrag komt voort uit vele dingen die meespelen in een jeugd. Als je elke dag thuis komt en je ouders zijn er niet dan word je gewoon veel minder vaak gecorrigeerd als dat nodig is, dus als je je dus niet aan regels houdt. Dit kan of eindigen in een veel zelfstandigere ontwikkeling van het kind of juist het tegenovergestelde. Ik denk trouwens niet dat kinderen van de basisschool gaan hangen omdat ze daar gewoon te veel fantasie voor hebben. Maar het lijkt me meer dan waarschijnlijk dat er meer criminelen en depressieven voortkomen uit gezinnen waarvan de ouders weinig omgaan met hun kinderen. Ook depressief omdat er minder sociaal contact is.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
2) Doe het dan niet... (het zijn overigens geen drogredenen) 3) ... maar het raakt je nogal, niet? Je laat je tenminste aardig kennen. Sterkte! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Jij steelt koekjes omdat je honger hebt. Je steelt geld omdat je een auto/op reis/een huis wilt. Enz. Enz. Waar is het einde? |
![]() |
||
Citaat:
Maar is het ook niet zo dat er ouders zat zijn die wel de hele dag thuis zijn/liggen en de controle over hun kind verliezen en is het ook niet zo dat het ook mogelijk is je kinderen wel een bepaalde basis mee te geven die ze op het rechte pad houdt zonder elke middag met de thee klaar te zitten? Volgens mij moeten ouders een balans zien te vinden tussen hun zogenaamde carriere waarmee ze misschien denken hun kinderen een dienst te bewijzen danwel een voorbeeld te geven, en hun aanwezigheid en zorg voor hun rotjong.
||
Citaat:
![]() Mja.
|
Verwijderd
|
Ik ben het er eigenlijk wel mee eens. Toen ik klein(er) was en mijn moeder hele dagen werkte, heb ik dat af en toe echt als zeer eenzaam ervaren. Ik kwam thuis en er was niemand. Zodra ze dan thuiskwamen was er amper aandacht voor mijn verhaal, omdat mijn vader zijn verhaal moest vertellen. (het was dan: Hoe was het op school? "Goed" en dan hapte ik naar adem om te vertellen en het gesprek was alweer weg)
Ook nu merk ik verschil. Mijn moeder werkt 2 dagen in de week en dat bevalt me goed. Waarom? Omdat ik langer/ meer kan internetten+eigen regels naleven als ze niet thuis is. Ik weet dat ik wanneer ze er wel is makkelijker en serieuzer aan mijn huiswerk werk. Ik vind het opzich fijn dat ze er niet is die 2 dagen, maar ik zou het niet fijn vinden wanneer ze er de hele week niet zou zijn. Het gaat er niet om dat ik dan echt doorlopend met haar klets (amper eigenlijk) maar meer om het feit dat ze er is. Ik denk dat het vooral voor jongere kinderen belangrijk is dat ze weten dat hun ouders (meestal moeder) thuis is en op hun wacht. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik ben het er ook mee eens. Het wil natuurlijk niet zeggen dat ieder kind waarvan de ouders minder thuis zijn per definitie een crimineel is, maar ik denk wel dat van een groot percentage jongeren dat al crimineel is de ouders weinig thuis waren.
Als kind heb je een stabiele factor nodig in je leven. Meestal is dat thuis, bij je ouders. En als die er dan niet zijn, moet je op zoek naar iets anders. Zo zoeken veel mensen die thuis niet terecht kunnen elkaar op, en ontstaan er van die hang-jongeren... |
![]() |
|
![]() |
Ik ben het er wel mee eens ja. Ik ken lui waarvan de ouders nooit thuis zijn. Ze kunnen dus doen en laten wat ze willen. Niemand die ze op hun fouten wijst of ergens iets van zegt en verbiedt ofzo. Bij sommigen heb ik zelfs het idee dat ze hun eigen kind niet eens kennen gewoon omdat ze er nooit zijn en altijd druk zijn met hun carriere. Ik heb het nu trouwens over 7 jongens. Deze jongens hebben al meerdere keren ingebroken, dingen kapot gemaakt, mensen lastig gevallen en ander soort gezeik. Volgens mij komt dit gewoon, omdat ze totaal niet worden opgevoed. Niemand die er is om ze een halt toe te roepen ofzo. En als de ouders eens ergens van op de hoogte worden gebracht dan krijg je dit "Ahh, dat doen mijn kinderen niet! Het is vast de schuld van iemand anders!"
|
![]() |
|
het geeft ze wel meer de mogelijkheid om rond te hangen en daardoor in contact te komen met types die crimineel gedrag vertonen, maar het hoeft niet te betekenen dat dit ook altijd het geval is.
het ligt vooral aan het kind. Ik denk dat als een kind graag wil rondhangen en met dat soort types om wilt gaan dat ook wel doet als z'n ouders thuiszijn. Maar een beetje interesse van ouders' kant kan geen kwaad denk ik.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
de abt van sion ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik weet niet ik ben hoger opgeleid dan jou ik heb geld genoeg en ik hou niet van mensen bedriegen dit gaat me te ver.
|
Vaak komt dat wel voor ja. Ze komen thuis, er is niemand. Je moet eigenlijk huiswerk maken, maar daar heb je geen zin in en omdat er niemand dan op je zit te "zeuren" ga je maar ontspannende dingen toen.
Nu kan een deel van de jeugd gewoon dan wat vrienden opbellen en wat gewoon thuis relaxed zitten, wat TV kijken, puteren etc. Die lopen dan minder de kans om op het verkeerde pad te komen dan jongeren die in dat soort situaties de hord op gaan. Maar ook heb je na school opvang of niet, het lijkt erop dat je tegenwoordig als ouder vaak niet in de hand hebt welk "pad" je kind op gaat, ook al voed je hem/haar zo goed mogelijk op.
|
Ik denk dat je wel gelijk hebt... kijk het wil niet zeggen dat alle kinderen die na school alleen thuis komen crimineel of depressief worden. Het wil ook niet zeggen dat kinderen die na school wel door hun ouders worden opgevangen, niet crimineel of depressief kunnen worden.. de kans is alleen minder klein waarschijnlijk ja.
Owja, als de repliers van dit topic eerst eens even de tekst van de topic GOED lezen, voordat ze hun reactie geven, zou ik dat zeer op prijs stellen ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[Tweewekelijks] Op welke partij ga jij stemmen bij de Tweede Kamerverkiezingen? #2 Axel11 | 99 | 24-06-2012 11:02 | |
De Kantine |
Het regent, saa(i)d :bloos::bloos: #884 Verwijderd | 500 | 25-02-2010 23:21 | |
Psychologie |
Na een plotseling overlijden.. Miracle | 55 | 09-01-2005 18:25 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Het grote 'terrorisme in Rusland' topic! Verwijderd | 353 | 30-09-2004 15:04 | |
Algemene schoolzaken |
klas(sen) overslaan Verwijderd | 58 | 21-08-2003 10:55 | |
Psychologie |
stukje over dyscalculie, 'k snap 't niet... Verwijderd | 22 | 03-04-2002 12:17 |