![]() |
|
![]() |
Bron: Haagsche Courant
Stelt u zich een voor: u heeft een kind gebaard van uw vriend, met wie u dus niet gehuwd bent. De gemeenschap veroordeelt u hierom met de doodstraf. Hieraan wordt toegevoegd de kwelling van de tijd die u door de voorzienigheid is toegemeten uw baby borstvoeding te geven. Is die tijd om en kan uw baby van de borst, dan wordt u opgehaald en naar een plek gebracht waar men gewapend met schoppen een kuil graaft. De kuil wordt tot aan uw borst gedicht en wanneer dat is geschied, wordt u omringd met mensen in de schittering van de helse zon. Die pakken de stenen op en bekogelen u zo lang tot u aan uw pijnen en bloedingen bezwijkt. Dit staat Amina Lawal ergens in Nigeria te wachten. Misschien mag haar baby ook nog toekijken. Voor wie inzake het asielbeleid 'opvang in de regio' voorstaat, die werpe nu de eerste steen. Nee, ik bedoel niet te katten. Dit is ernst. U hoeft alleen maar even uw computer aan te zetten. Vervolgens surft u naar: http://www.mertonai.org/amina/OpenLetter.htm U laat uw naam en e-mailadres achter op de website en steunt hiermee Amnesty International met haar wereld wijde actie om Amina te redden. Een eerdere actie voor een Nigeriaanse vrouw in dezelfde situatie heeft alsnog tot vrijspraak geleid. Dus het kan. Geef een paar minuten van uw tijd. U gaat er niet dood van. En zij hopelijk ook niet. Ok dit lijkt me nogal duidelijk. Dus surf naar http://www.mertonai.org/amina/OpenLetter.htm
|
![]() |
|
![]() |
en dan? en dan? alsof wij daar invloed hebben...bijna het enige wat we kúnnen doen is zulke petities ondertekenen, dus dat doen mensen dan ook. of ze tevreden met zichzelf zijn, weet ik niet, maar ze kunnen iig trotser op zichzelf zijn dan diegenen die dat niet doen. En als het weer gebeurt, dan tekenen we gewoon weer! het klinkt natuurlijk erg gemakkelijk, maar als het werkt, is dat waar het om gaat!
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
als een vriend van jou in elkaar geslagen word, ga jij dan ook niet helpen omdat het nutteloos is en het toch dagelijks gebeurt?? en ga niet zeggen dat het anders is...
||
Citaat:
Twee - het is wél anders als er een vriend van me in elkaar geslagen wordt, omdat ik daar wel een directe band mee heb. Kijk, om eerlijk te zijn kan ik er niet wakker van liggen dat die vrouw gestenigd wordt. Ik vind het vervelend en onterecht, maar ik kan er gewoonweg niet echt wákker van liggen. En ik denk ook niet dat de meerderheid van de mensen dat wél heeft, anders zouden ze wel op een actieve(re) manier vechten voor de rechten van de mens. Omdat mij het nét niet genoeg kan schelen ben ik wel bereid om die petitie te ondertekenen, maar meer ook niet. Als het me écht kon schelen, zou ik wel zorgen dat het stenigen definitief afgeschaft werd, dat het definitief zou verdwijnen. Als een goede vriend in elkaar geslagen wordt waar ik bij ben, zou ik wél actie ondernemen, omdat die persoon veel dichter bíj me staat, en dát is precies waarin deze twee gevallen van elkaar verschillen... Ik hoop dat je volgende reactie normaal en vooral niet beledigend is, want als ik íets zat ben zijn het wel beledigende reacties uit onvermogen tot een passende reactie. |
![]() |
|
![]() |
Excuses over mijn vorige bericht, inderdaad misschien een beetje voorbarig en het was zeker niet beledigend bedoeld.
Maar goed ik zeg ook niet dat ik er wakker van zou liggen als er iemand gestenigd word of wat dan ook. Elke vorm van geweld is en blijft erg, maar je kan er nooit van wakker gaan liggen. Als je dat doet zou je wel een heel vervelend leven hebben denk ik. Ik vond het alleen een beetje jammer dat je het gelijk als nutteloos bedrukte alsof het je allemaal niks kon schelen en daar kan ik slecht tegen. Maar daar kom ik op terug... Alsnog mijn excuses ![]()
||
Citaat:
![]() Ik denk trouwens dat er wel degelijk mensen zijn die er wél wakker van liggen - zoals heel amnesty international. Misschien was 'nutteloos' een verkeerde woordkeus, enigszins overdreven, maar ik ben en blijf van mening dat het erg weinig uitmaakt als je één iemand redt. Althans, gezien in verhouding met het totale aantal gestenigde vrouwen maakt het weinig uit. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar als je zoiets ziet op internet of in de krant dan sta je er toch wel even bij stil denk ik... of heb ik dat verkeerd en op dat moment denk je toch dat zoiets heel veel uit kan maken.... je moet overal ergens een begin maken vind ik...
|
deze discussie is al eens eerder geweest en ik sluit me bij slighter aan.
Wij, de goedhebbers(zoals ik onzelf vaak omschrijf), krijgen een voldaan gevoel als we ergens voor tekenen. Je helpt mensen pas als je echt actie onderneemt en niet je digitale handtekening plaatst en er vervolgens niet meer over nadenkt. Ik vind het net zo verschrikkelijk als iedereen dat dit gebeurt, maar ik vind het schijnheilig van mezelf om een handtekening te zetten voor iets waar ik waarschijnlijk niet meer verder over nadenk. Zoiets moet wel oprecht zijn en geen afkoop van je eigen geweten.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben nog nooit zoveel gequote
![]() Maarrr ik meng me ook even in de discussie.. Ik ben niet zo iemand die er niet wakker van ligt. Het zal heus nog wel eens door mijn hoofd spoken en ik heb ook dat vakje aangeklikt om ook de uitkomst te weten. Ik heb die site een beetje doorgelezen en ik heb het NIET gedaan om mijn geweten af te kopen. Momenteel ben ik te jong om me in te zetten om het leed van mensen te verbeteren, maar dat wil niet zeggen dat dat in de toekomst niet zou kunnen veranderen. En daarbij...Je kunt niet in je eentje de hele wereld verbeteren, je kunt alleen maar je steentje (btje foute woordkeuze mbt dit onderewerp) bijdragen.. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Ik teken het niet. Ziehier.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering PetitieJeugd | 39 | 31-10-2013 13:01 | |
Liefde & Relatie |
Omgaan met ongelijkheid Rerisen Phoenix | 112 | 26-12-2007 12:12 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Opleiding niet zo belangrijk Sander1984 | 2 | 04-03-2006 16:49 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 |