Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
dat gaat toch niet goed. dan kan dat kind beter opgroeien met gescheiden ouders, dan met ouders die constant ruzie hebben met elkaar.. lijkt mij dan.. trouwen om geld, dat zou zeker kunnen. maar dan getrouwd in naam, zodat je er allebei beter van word. maar toch beide je eigen leven leiden met een andere partner..
||
Citaat:
||
Citaat:
geen idee wat ik dan zou doen.. denk dat ik zou twijfelen bij een abortus, het is het logische om te doen.. maar aan de andere kant, je kind groeit al.. dan moet je dus echt hele goede afspraken met elkaar gaan maken, als je het gevoel hebt dat het niet eeuwig zal zijn..
|
Nee, ik vind het niet echt iets eigenlijk..
Dan moet je je hele leven doorbrengen met iemand waar je verder niks voor voelt! alleen vanwege het geld.. Tja natuurlijk is geld echt wel handig, en ik vind het een beetje onzin als mensen zeggen "geld maakt niet gelukkig" want wat moet je zonder geld beginnen, maar ik zou niet trouwen met iemadn omdat die toevallig veel te bieden heeft.. Er moet ook gevoel bij.. Het moet wel iemand zijn met wie je de rest van je leven ook WILT doorbrengen.. En kinderen.. tja ik zou denk ik niet naar bed gaan met een man van wie ik niet hou (god wat klink ik truttig ![]()
||
Citaat:
wel een vaag idee ![]() niks voor mij, maar goed ![]() het kan ![]()
|
Zoiets is ook bij mn oom en tante, die blijven getrouwd om het geld, terwijl mijn oom zeer vaak vreemdgaat... dat vind ik echt ziek. Ik vind et dom van mn tante, hoe kun je jezelf zo verlagen?
Ik zou et nooit doen, ben liever alleen en arm EN gelukkig, dan rijk en samen met iemand EN me onprettig voelen doordat diegene me bedriegt... trouwens ook al bedroog ie me niet, maar hield ik gewoon niet van em, dan nog zou ik het niet kunnen... is gewoon een principe-kwestie denk ik.
|
de enige voorwaarde die ik stel aan mijn partner, is dat hij zijn studie geneeskunde afrond
verde rmag ie er alles bijdoen wat ie wil: filosofie, culturele antropologie der niet westerse samenlevingen.. hij doet maar maar dat is niet echt materialistisch, eerder idealistisch
||
Citaat:
denk niet dat de materialistische eisen aan de partner van toepassing zijn in dit topic....Het gaat er simpelweg om of trouwen (of een soort van relatie) je zou kunnen accepteren of niet...en studie zie ik trouwens ook niet echt als materialistisch op zich...misschien enkelt het papiertje wat ermee behaalt wordt...
|
geloof dat mensen dit blijven zien als liefde...het is geen liefde, het heeft er zelfs niet mee te maken....
Wanneer je als rijke man/vrouw iemand nodig hebt als symbool en een arm maar knap? mens uit de goot haalt, het een goed huis geeft en het slechts nodig hebt als symbool in ruil voor de kans tot zelfontwikkeling bv... zo moet je het niet, geen seks, geen liefde, geen perverse dingen, enkelt huwelijk...ik denk dat zoiets een beter huwelijk zou maken dan de 20 jarigen die denken te trouwen en binnen 5 jaar iets anders willen (zag laatst dat dat nogal veel voorkomt laatste tijd...)
|
![]() |
Ik wil niet trouwen, wat heeft het tegenwoordig nog te betekenen, trouwen uit liefde? Ik zal me daardoor echt niet hechter bij iemand voelen, en ik zal daardoor ook niet meer of altijd van diegene houden. Als ik zou trouwen zou ik het juist om zo'n reden als geld, makkelijker voor de belasting enz. doen, niet omdat ik van diegene houd. Dat kan ik ook op een andere manier duidelijk maken, heb geen idee hoe, maar trouwen uit liefde heeft voor mij niet die betekenis die mensen gewoonlijk hebben als ze trouwen.
|
![]() |
||
Citaat:
*offtopic vraag*
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat: