Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2002, 19:27
Secreet
Secreet is offline
en verplaats dit nou niet, ik vraag het me al zo lang af en het heeft absoluut niks met liefde te maken. Vroeger werden mensne uitgehuwelijkt om geld en/of status, of om vrouwen die goede kinderen zouden baren. Vandaag de dag trouwen mensne nog steeds, om hun kinderen, of blijven getrouwd voor hun kinderen. Ik weet dat veel mensen dit als hypocritie zien maar eigenlijk vind ik er best een punt inzitten...trouwen uit materialisme, waarom niet?

Je kunt er zelfs een paar minaars op na houden wanneer de regels daar duidelijk over zijn...

Zou jij het accepteren als de voorwaarden redelijk waren?
Oud 04-10-2002, 19:28
Talon
Talon is offline
nee, ik zou het onder geen enkele voorwaarden accepteren als ik van iemand zou houden.
dan is diegene van mij, en mij alleen.. lekker egoistisch, maar goed...

als ik neit van iemand zou houden zou ik er geen moeite mee hebben.
Oud 04-10-2002, 19:30
Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Talon schreef:
nee, ik zou het onder geen enkele voorwaarden accepteren als ik van iemand zou houden.
dan is diegene van mij, en mij alleen.. lekker egoistisch, maar goed...

als ik neit van iemand zou houden zou ik er geen moeite mee hebben.
dat is het punt nu juist, je trouwt...zeg met de vader/moeder van je kind om je kind een gelukkige opvoeding te geven maar geeft al helemaal niks meer om elkaar....

of je trouwt om geld...Klinkt misschien wat hard maar als ik in de goot zou liggen zou ik het even hard overwegen denk ik?
Oud 04-10-2002, 19:31
Roos
Roos is offline
Als ik op straat zou wonen en ik geen geld, geen huis, helemaal niets had, en ook geen andere mogelijkheid zag om op te klimmen, zou ik het wel doen.
Ik zou niet m'n hele leven getrouwd blijven met die man.
Oud 04-10-2002, 19:32
Talon
Talon is offline
Citaat:
Secreet schreef:
dat is het punt nu juist, je trouwt...zeg met de vader/moeder van je kind om je kind een gelukkige opvoeding te geven maar geeft al helemaal niks meer om elkaar....

of je trouwt om geld...Klinkt misschien wat hard maar als ik in de goot zou liggen zou ik het even hard overwegen denk ik?
ik zou pas een kind "nemen" als ik al iets met diegene heb, niet eerst een kind en dan voor het kind gaan trouwen..
dat gaat toch niet goed.
dan kan dat kind beter opgroeien met gescheiden ouders, dan met ouders die constant ruzie hebben met elkaar.. lijkt mij dan..

trouwen om geld, dat zou zeker kunnen.
maar dan getrouwd in naam, zodat je er allebei beter van word.
maar toch beide je eigen leven leiden met een andere partner..
Oud 04-10-2002, 19:37
Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Talon schreef:
ik zou pas een kind "nemen" als ik al iets met diegene heb, niet eerst een kind en dan voor het kind gaan trouwen..
dat gaat toch niet goed.
dan kan dat kind beter opgroeien met gescheiden ouders, dan met ouders die constant ruzie hebben met elkaar.. lijkt mij dan..

trouwen om geld, dat zou zeker kunnen.
maar dan getrouwd in naam, zodat je er allebei beter van word.
maar toch beide je eigen leven leiden met een andere partner..
een kind kan ook ongewenst komen...en vooralsnog ruzie's komen meestal JUIST voor wanneer de ouders nog gevoelens voor lekaar hebben...stel dat je die niet hebt...dan moet een kind opvoeden niet zo moeilijk zijn...je bent gewoon vriendschappelijk met elkaar...en wanneer je het je kind vanaf kleinsaan duidelijk maakt zal het zich heus niet afvragen waarom jullie appart slapen of iets...
Oud 04-10-2002, 19:42
Talon
Talon is offline
Citaat:
Secreet schreef:
een kind kan ook ongewenst komen...en vooralsnog ruzie's komen meestal JUIST voor wanneer de ouders nog gevoelens voor lekaar hebben...stel dat je die niet hebt...dan moet een kind opvoeden niet zo moeilijk zijn...je bent gewoon vriendschappelijk met elkaar...en wanneer je het je kind vanaf kleinsaan duidelijk maakt zal het zich heus niet afvragen waarom jullie appart slapen of iets...
als een kind ongewenst komt, das wat anders ja..
geen idee wat ik dan zou doen..
denk dat ik zou twijfelen bij een abortus,
het is het logische om te doen.. maar aan de andere kant, je kind groeit al..

dan moet je dus echt hele goede afspraken met elkaar gaan maken, als je het gevoel hebt dat het niet eeuwig zal zijn..
Oud 05-10-2002, 21:48
Verwijderd
Hell yes Ik trouw maar om 1 reden, als ik er een bak geld aan over houd. Ik ga niet trouwen om t officieel te maken zeg maar. Ik hoef er niet zonodig me liefde voor iemand me te bewijzen.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 22:00
PardonMe
PardonMe is offline
Nee, ik vind het niet echt iets eigenlijk..
Dan moet je je hele leven doorbrengen met iemand waar je verder niks voor voelt! alleen vanwege het geld..
Tja natuurlijk is geld echt wel handig, en ik vind het een beetje onzin als mensen zeggen "geld maakt niet gelukkig" want wat moet je zonder geld beginnen, maar ik zou niet trouwen met iemadn omdat die toevallig veel te bieden heeft..

Er moet ook gevoel bij.. Het moet wel iemand zijn met wie je de rest van je leven ook WILT doorbrengen..
En kinderen.. tja ik zou denk ik niet naar bed gaan met een man van wie ik niet hou (god wat klink ik truttig )
Oud 05-10-2002, 22:41
Talon
Talon is offline
Citaat:
PardonMe schreef:
Nee, ik vind het niet echt iets eigenlijk..
Dan moet je je hele leven doorbrengen met iemand waar je verder niks voor voelt! alleen vanwege het geld..
Tja natuurlijk is geld echt wel handig, en ik vind het een beetje onzin als mensen zeggen "geld maakt niet gelukkig" want wat moet je zonder geld beginnen, maar ik zou niet trouwen met iemadn omdat die toevallig veel te bieden heeft..

Er moet ook gevoel bij.. Het moet wel iemand zijn met wie je de rest van je leven ook WILT doorbrengen..
En kinderen.. tja ik zou denk ik niet naar bed gaan met een man van wie ik niet hou (god wat klink ik truttig )
hmm, je kan ook met iemand trouwen voor het geld, en dat je beiden een apart leven leid ofzo..
wel een vaag idee
niks voor mij, maar goed
het kan
Oud 06-10-2002, 21:01
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Zoiets is ook bij mn oom en tante, die blijven getrouwd om het geld, terwijl mijn oom zeer vaak vreemdgaat... dat vind ik echt ziek. Ik vind et dom van mn tante, hoe kun je jezelf zo verlagen?

Ik zou et nooit doen, ben liever alleen en arm EN gelukkig, dan rijk en samen met iemand EN me onprettig voelen doordat diegene me bedriegt... trouwens ook al bedroog ie me niet, maar hield ik gewoon niet van em, dan nog zou ik het niet kunnen... is gewoon een principe-kwestie denk ik.
Oud 06-10-2002, 21:02
gizmo
gizmo is offline
belachelijk.. daarom getrouwd blijven.. nee dankje
Oud 07-10-2002, 12:56
Black Bird
Black Bird is offline
Secreet, ik heb je zaterdag gezien in Korsakoff geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 09:57
Optima
Optima is offline
de enige voorwaarde die ik stel aan mijn partner, is dat hij zijn studie geneeskunde afrond

verde rmag ie er alles bijdoen wat ie wil: filosofie, culturele antropologie der niet westerse samenlevingen..

hij doet maar

maar dat is niet echt materialistisch, eerder idealistisch
Oud 08-10-2002, 09:57
Optima
Optima is offline
ohja en trouwen: amme never nooit nie
Oud 08-10-2002, 21:06
Secreet
Secreet is offline
Citaat:
bLaCk BiRd schreef:
Secreet, ik heb je zaterdag gezien in Korsakoff geloof ik.

kan kloppen

waarom ziet iedereen me maar komt dat neit ff zeggen ofzo?

Bwah eng zo...
Oud 08-10-2002, 21:09
Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Optima schreef:
de enige voorwaarde die ik stel aan mijn partner, is dat hij zijn studie geneeskunde afrond

verde rmag ie er alles bijdoen wat ie wil: filosofie, culturele antropologie der niet westerse samenlevingen..

hij doet maar

maar dat is niet echt materialistisch, eerder idealistisch

denk niet dat de materialistische eisen aan de partner van toepassing zijn in dit topic....Het gaat er simpelweg om of trouwen (of een soort van relatie) je zou kunnen accepteren of niet...en studie zie ik trouwens ook niet echt als materialistisch op zich...misschien enkelt het papiertje wat ermee behaalt wordt...
Oud 08-10-2002, 21:10
-niels-
-niels- is offline
Ach... basis... 't kan volgens mij wel een aardig extraatje zijn...
Maar om er nou alleen voor te trouwen... :/
Oud 08-10-2002, 21:17
Secreet
Secreet is offline
geloof dat mensen dit blijven zien als liefde...het is geen liefde, het heeft er zelfs niet mee te maken....

Wanneer je als rijke man/vrouw iemand nodig hebt als symbool en een arm maar knap? mens uit de goot haalt, het een goed huis geeft en het slechts nodig hebt als symbool in ruil voor de kans tot zelfontwikkeling bv...

zo moet je het niet, geen seks, geen liefde, geen perverse dingen, enkelt huwelijk...ik denk dat zoiets een beter huwelijk zou maken dan de 20 jarigen die denken te trouwen en binnen 5 jaar iets anders willen (zag laatst dat dat nogal veel voorkomt laatste tijd...)
Oud 08-10-2002, 21:25
nenne
nenne is offline
Ik wil niet trouwen, wat heeft het tegenwoordig nog te betekenen, trouwen uit liefde? Ik zal me daardoor echt niet hechter bij iemand voelen, en ik zal daardoor ook niet meer of altijd van diegene houden. Als ik zou trouwen zou ik het juist om zo'n reden als geld, makkelijker voor de belasting enz. doen, niet omdat ik van diegene houd. Dat kan ik ook op een andere manier duidelijk maken, heb geen idee hoe, maar trouwen uit liefde heeft voor mij niet die betekenis die mensen gewoonlijk hebben als ze trouwen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 22:45
Secreet
Secreet is offline
Citaat:
nenne schreef:
Ik wil niet trouwen, wat heeft het tegenwoordig nog te betekenen, trouwen uit liefde? Ik zal me daardoor echt niet hechter bij iemand voelen, en ik zal daardoor ook niet meer of altijd van diegene houden. Als ik zou trouwen zou ik het juist om zo'n reden als geld, makkelijker voor de belasting enz. doen, niet omdat ik van diegene houd. Dat kan ik ook op een andere manier duidelijk maken, heb geen idee hoe, maar trouwen uit liefde heeft voor mij niet die betekenis die mensen gewoonlijk hebben als ze trouwen.
hoe kom jij aan je nickname?

*offtopic vraag*
Oud 09-10-2002, 10:54
Methuselah
Methuselah is offline
ik zou nooit trouwen of getrouwd blijven puur uit materialisme, ik kan begrijpen dat mensen dat doen maar ik zou 't nooit doen.
Oud 13-10-2002, 19:13
Black Bird
Black Bird is offline
Citaat:
Secreet schreef:

kan kloppen

waarom ziet iedereen me maar komt dat neit ff zeggen ofzo?

Bwah eng zo...
Ik wist niet zeker of jij het was. Daarna zag ik The prophet (of hoe je dat ook schrijft) en hij zei ook dat jij er was. Maar daarna zag ik je niet meer. Volgende keer kom ik wel even iets zeggen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 19:36
cin-D
cin-D is offline
absoluut niet
Oud 15-10-2002, 06:46
Secreet
Secreet is offline
Citaat:
bLaCk BiRd schreef:
Ik wist niet zeker of jij het was. Daarna zag ik The prophet (of hoe je dat ook schrijft) en hij zei ook dat jij er was. Maar daarna zag ik je niet meer. Volgende keer kom ik wel even iets zeggen.
bwah moet hier minder komen...'t word eng zo
Oud 15-10-2002, 16:18
A* & cmncb
A* & cmncb is offline
Reageren

Regels voor berichten