Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik herinner me ook dat de Bijlmerramp toen ik jong was (ik denk 6) een grote indruk op me heeft gemaakt, hoewel ik me afvraag in hoeverre ik de ernst van zo'n ramp begreep.
11 september 2001 natuurlijk, maar dat is onontkomelijk. En de cafébrand in Volendam, afschuwelijk. Ik let nu zelf ook veel beter op nooduitgangen en dergelijke, vind het soms doodeng in café's.
|
Verwijderd
|
Mwjah.. ik weet dat ik 11 september toen ik alles live volgde zeg maar echt geshockeerd was en zo.. en er zijn erge dingen gebeurd.. maar toch heeft vorig jaar persoonlijk veel indruk op me gemaakt. Hoe makkelijk het gaat dat je leven inene op zijn kop staat. Hoe broos je gezondheid/lichaam eigenlijk is. Hoe andere mensen er wel of niet voor je zijn. Hoe makkelijk het weer fout kan gaan. Enz.
|
![]() |
||
Citaat:
Dingen hebben wel indruk op me gemaakt, maar niet uitzonderlijk veel. Waarschijnlijk omdat alles zo ver van me af staat; ik heb nog nooit iets van dergelijke omvang van dichtbij gezien...
|
Verwijderd
|
De moord op Rowena Rikkers btw ook...lees er net weer iets over... Rochelle is zo ongeveer het evenbeeld van een oppaskindje van mij...elke keer als ik foto's zie, moet ik aan dat meisje denken, dat brengt het ook nog dichter bij. Plus dat zo iets me echt heel erg lijkt als dat je overkomt...
|
![]() |
|
Er zijn niet echt dingen uit de (vaderlandse) geschiedenis..
Ja, misn 11 september, daar was ik iig wel erg van geschrokken. Omdat het me zo onvoorstelbaar leek dat mensen tot zulke dingen in staat zijn, en *onschuldige* mensen doden op zo'n manier.. Uit m'n eigen leven de dood van m'n moeder, en de overplaatsing naar m'n pleeggezin. Door de manier waarop, en doordat mijn leven een gigantische puinzooi werd erna.
|
idd bijlmerramp. Was op m'n verjaardag en alle aandacht ging naar de tv en niet naar mij. Daardoor besefte ik pas voor het eerst hoe erg een ramp wel niet kon zijn (dat m'n familie zo geschrokken was en dat persé wilde zien. Hoewel ik op het moment zelf behoorlijk kwaad was, dat ze nou juist MIJN verjaardag hadden uitgekozen!).
Verder Volendam, 11 september, Pim Fortuyn doordat je het niet verwacht en ik die dingen heel erg gevolgd heb. En persoonlijke dingen als dood en ernstige ziektes van dierbaren, omdat je gaat beseffen dat toch ook in jóu leven ernstige dingen zich voordoen en het niet altijd goed komt ![]()
|
Dat mensen hun leven hebben gegeven in de strijd voor vrijheid (WO II, 80 jarige oorlog enz).
Gewoon het gevoel dat je strijd voor een gedachte, de gedachte dat iedereen vrij en gelijk is, daar krijg ik altijd kippevel van. En ik heb ook respect voor de mensen die daar voor gevochten hebben.
|
![]() |
11 September, de moord op Pim Fortuyn, meisje van Nulde, Dutroux..
Uit mijn eigen leven de dood van mijn oma! En op mijn 9de verjaardag hebben mijn opa & oma giga ruzie met mijn ouders gekregen.. Na die verjaardag heb ik ze 6 jaar niet meer gezien! Ondertussen heb ik wel weer contact met mijn oma, maar mijn opa is in de tussen tijd overleden.. |
![]() |
||
Citaat:
|
-11 september, omdat ik alles toen live heb gevolgd, ik was alleen thuis en ik vond het zo raar, dat zoiets kon gebeuren.
-moord op PF, ook live gevolgd, ik had nooit gedacht dat zoiets zou kunnen gebeuren (beetje naief natuurlijk ok) - dat met dutroux en het meisje van nulde naja al die ontvoeringen enzo, omdat ik gewoon niet kan begrijpen dat mensen zoiets doen, iedere x weer. verder niet zoveel...ik heb zelf (gelukkig) ook nog nooit iets ergs meegemaakt wat me echt is bijgebleven. ik zie heel veel mensen zeggen; de bijlmerramp, maar daar kan ik me echt niets van herinneren, heel gek, naja misschien was ik er toen nog te jong voor, ik heb geen idee, en amsterdam is ook niet echt dicht bij huis....toch gek dat ik daar eigenlijk helemaal nix van weet... ![]() en ik vergeet Volendam en Enschede...naja lijkt me duidelijk, ik kan me niet voorstellen dat het geen indruk op je heeft gemaakt eigenlijk...
|
Verwijderd
|
- 11 September 2001 (kon mijn ogen niet geloven toen ik de beelden zag.. dacht eerst dat het niet echt was)
- 1 Januari 2000 (was enorm benieuwd naar 2K bugs) - Het afspuiten van mijn hond (zijn ogen bleven open staan en keken mij regelrecht aan) - Dat mijn vader in het ziekenhuis belandde (we kregen achteraf te horen dat hij bijna overleden was, maar dat bagatelliseerden ze aanvankelijk, zodat hij er rustig onder bleef) Ach ja, ik kan zo eigenlijk nog lang doorgaan.. |
![]() |
|
![]() |
Damn wat zijn de meeste van jullie makkelijk onder de indruk. Een paar doden ergens ver weg, die je nooit gekend hebt, en hoppa, het is zo vreselijk boehoe. Gadver.
Ik zou eigenlijk niet weten wat het meest indruk op mij heeft gemaakt, niets dat er echt boven uit steekt denk ik :/
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Slechte eerste indruk emyh | 2 | 26-05-2009 16:20 | |
Psychologie |
gebeurtenissen die veel indruk maken op je Jazzcrime | 11 | 05-09-2007 20:19 | |
Liefde & Relatie |
Eerste indruk droomkoningin | 34 | 12-07-2005 10:22 | |
Lifestyle |
Eerste indruk Laïs | 69 | 22-06-2004 14:59 | |
Lifestyle |
Eerste indruk SoMeBoDy | 120 | 23-07-2003 17:18 | |
Films, TV & Radio |
Welke film film heeft het meest indruk op je gemaakt ? Menahem | 64 | 17-12-2002 18:05 |