Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
ik denk niet dat je voor de mensen daar kan spreken door te zeggen dat ze te bang waren oid.
mss waren ze uit angst wel 'bevroren' konden ze niks doen zeg maar. ik weet het ook niet, maar ik vind niet dat je (iemand die zoiets nog nooit meegemaakt heeft, neem ik aan) voor een ander kan spreken en denken... kvind ook niet dat ze een boete verdienen. en wat betreft dat ze gestraft moeten worden: ik denk dat die mensen hun hele leven dit niet meer vergeten en voor altijd spijt hebben dat ze niet in hebben gegrepen (al konden sommigen het mss niet eens). Dat beeld is niet zo snel weg met een stille tocht hoor... Die mensen zijn voor hun hele leven gestraft, denk ik.
|
Ik ben het eens met linda85.
Ben je zelf wel eens in zo'n situatie geweest? Natuurlijk vind ik ook dat mensen "moeten" ingrijpen maar je weet niet hoe je in zo'n situatie reageert. Iedereen wil graag van zichzelf denken dat ze in durven te grijpen en het is erg makkelijk om heel erg boos te worden op de omstanders. Maar als je zelf nooit in zo'n situatie bent geweest is het heel moeilijk om over die mensen te oordelen. Ik kan me voorstellen dat je idd aan de grond genageld van angst en ontzetting bent. Geloof je zelf echt dat die mensen daar voor hun lol stonden toe te kijken, het als amusement zagen? Ik denk dat die mensen zich voor de rest van hun leven schuldig voelen. Je kunt alleen maar hopen dat je zelf anders reageert in zo'n situatie. Mensen straffen voor hun angst... ik denk niet dat dat goed of zelfs effectief is. Mensen moeten van te voren aangesproken op de mogelijkheid dat ze in zo'n situatie belanden en gedwongen worden na te denken over hoe ze moeten reageren. Een boete is achteraf, en wat wil je daar in godsnaam nog mee bereiken?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Een boete achteraf, idd, misschien denken ze er de volgende keer anders over en GRIJPEN ZE WEL IN!... en ik denk niet dat je 10 minuten vastgenageld staat van angst, natuurlijk schrik je wel effe, maar het is eerder de angst dat jeelf iets overkomt dan dat je zo geschrokken bent dat je niks meer kan, natuurlijk zijn er wel van die personen, maar ik denk niet dat al die mensen die erbij betrokken waren het zo beleefde... |
![]() |
||
Citaat:
![]() niet ieder mens reageert hetzelfde en je kan dan ook nooit voor een ander denken 'als ik d'r stond had ik geen angst gehad (of slechts een minuutje en daarna niet meer) dus moet dat bij een ander ook niet zo zijn.' ik ben zelf niet echt dapper aangelegd en hoop vanuit het diepste in m'n hart dat ik zoiets nooit zal meemaken en als ik het toch mee maak, dat ik dan kan ingrijpen. Maar ik durf het niet hardop te zeggen dat ik het ook daadwerkelijk zou doen, want daarvoor ken ik mezelf te goed en denk ik dat ik toch echt óf aan de grond genageld sta óf overstuur raak en dan al helemaal niks meer kan... en een boete: 1. je bestraft emoties die je in dergelijke situaties (zoals ik met mijzelf als voorbeeld hierboven probeer duidelijk te maken) niet altijd kan beheersen. 2. 't voorkomt zoiets ook niet, want de mensen die nou niet ingrepen deden dat niet omdat 't geen voordeel voor hen had ofzo. Dus wanneer er wel een voordeel is (het NIET krijgen van een boete) zal men ook niet denken 'oh wacht, ik krijg een boete, laat ik ingrijpen'...
|
Wat erg dat je in elkaar geslagen bent.
Ik begrijp je boosheid op die omstanders dan ook heel goed, toch heb je niet in de situatie gezeten waar ik op doelde (die van de omstander) en kun je je dus ook geen goed beeld vormen van de gevoelens van die mensen. Ik denk dat juist het feit dat je zelf slachtoffer bent geweest van geweld je minder objectief maakt. Denk je echt dat een persoon die ziet dat iemand in elkaar geslagen wordt zal ingrijpen omdat hij anders een boete krijgt? Ik geloof dat echt niet, omdat ik niet geloof dat het de omstanders niets kan schelen, maar dat ze te bang/laf zijn om in te grijpen. Dat verhelp je niet met het geven van een boete.
||
Citaat:
Je kan zó makkelijk zeggen: Als ik ernaast stond had ik wat gedaan! Als je met een stel vrienden door de stad loopt en er gebeurt zoiets; dan is dat misschien iets wat je zou doen. Maar als ieder voor zich daar loopt, ga jij daar dan even tussen staan? Die gasten hebben puur zinloos geweld gepleegd. Als jij daar in je eentje tussenin gaat staan loopt 't met jou ook niet goed af. Dan is 't dus zaak meerdere mensen te vinden om er wat tegen te doen, maar zie maar eens minstens 4 man te vinden die bereid zijn er tussen te gaan staan. Voor zoiets kan je een mens niet straffen. Het is jammer dat het niet gebeurt, maar je kan een mens niet verplichten zich in een ruzie te mengen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() marco bakker had met zijn dronken kop een vrouw overreden en kreeg 240 of 340 uur dienstverlening?!... nou 1 van die 2 strontvliegen had al eens een straf van tegen de 200 uur gehad, wat moet ik me nu voorstellen, dat deze bijna een moord begaan had?!...ja als ik de straffen van de mensen naast elkaar leg die bekend gemaakt worden ( broemdheden enzovoorts )... Ik weet niet, het waren geen lievertjes, de arrogantie om daarna zelfs die winkel nog in te lopen gaat bij mij helemaal te ver...Als ik het voor het zeggen had, zaten ze nu vastgebonden ergens in een kerker te verdrogen en te verhongeren, wie het hard kan spelen kan het hard terug krijgen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Er stond gister (geloof ik) in de Haagsche Courant een stukje over waarom de omstanders niets hadden gedaan.. Als je in je eentje erbij staat, heb je een veeeeeel grotere verantwoordelijkheid dan dat je met z'n 20'en eromheen staat..
Verder; als ik er had gestaan zou me eerste reactie geweest zijn; ertussen springen.. Maar wat moet ik, een meisje van 54 kilo tegen twee gasten van 18 die aanzienlijk zwaarder en sterker zijn dan ik. Ik zou wel gaan gillen dat iemand me zou moeten helpen, dat ik niets in me eentje kon oplossen.. Maar ja.. Of ik dat ook irl zou doen.. Mwoeah ik denk het wel.. ![]() (stom kuttig kut forum, doe eens wat ik zeg.. nou ja ik kan de urrel niet geven, mocht je willen kijken hij staat op www.haagschecourant.nl en dan ffies naar het archief gaan..)
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vind gewoon dat alles nu hard aangepakt moet worden, en ik wil effe wat rechtzetten je bestraft de mensen hier niet op hun reactie maar op hun niet reageren... Dat doe je ook als mensen niet reageren op rood licht... Ik bedoel, watvoor oplossing had jij in gedachten?!... Moet jij je voorstellen als je langs de rand van een fietspad gewurgd word en er fietsen en lopen zoveel mensen langs die gewoon geen ene pokken doen?!... Wat zou jij willen doen zodat deze mensen eindelijk zo zelfverzekerd zijn of minder laf zodat ze wat doen?!... |
![]() |
||
Citaat:
'dat houdt in dat je een strafbaar feit mag plegen om jezelf of iemand anders te beschermen tegen mishandeling' ( AD )... Maar dan nog vind ik dit nogal een beetje ingewikkeld er staat namelijk ook in 'Voorwaarde is wel dat de verdediging in verhouding moet staan tot het gevaar'... Ik vraag me af of dat wel altijd na te gaan valt ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind het onzin, ze kunnen de wet houden zoals hij nu is. Het zal je hele leven blijven knagen als iemand voor je ogen is vermoord, en wel een paar dagen als iemand in elkaar wordt gemept. De meeste mensen zouden geen kans maken om tussenbeide te komen bij zo'n gevecht.
De politie hoort daar eigenlijk te zijn, maar aangezien die toch vaak niet op tijd zijn, is het een moeilijk punt. Ik zou niet hebben ingegrepen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat het laatste betreft...dat kunnen ze imo niet controleren. Het is altijd het ene woord tegen het ander. Dan wint het "slachtoffer" meestal ![]()
||
Citaat:
De mensen waren terecht bang voor die vent, en het is wel heel erg makkelijk om als buitenstaander te zeggen dat die mensen fout zaten. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|