Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Ja, het was mij ook al opgevallen. Mat-ice vervalt telkens in onzinnige zinnen (Leuke woordspeling trouwens ![]()
|
geen
![]() ik denk wel dat er nog 'hogere' dingen zijn in dit heelal, maar niet zoals ze in een boek als de bijbel omschreven staan ![]()
|
Verwijderd
|
Uhmm..Mjah, hoe zal ik dat eens gaan uitleggen?
![]() Mijn vader is Christen, mijn moeder gelooft ook, maar heeft de kerk afgezworen. Ze is meer iemand die spiritueel is. Ik heb eigenlijk een combinatie van beiden. Ik ben Christenlijk, ik geloof dat Jezus heeft bestaan en ik geloof ook in God. (dat allereerst) Maar ik geloof bijvoorbeeld niet in de duivel. Mensen die kopspijkers hebben gekeken afgelopen zaterdag: Zoiets geloof ik dus. ![]() Wat ik bijvoorbeeld over Jezus denk, is dat hij net als wij allen een kind van God is. En dat hij een wijze man was, die een voorbeeld was voor ons. Maar niet dat hij daadwerkelijk is opgestaan uit de dood. Ik geloof dat hij dus een mens was zoals jij en ik, maar wel een ontzettend goed mens. De bijbel vind ik een boek dat je niet letterlijk maar figuurlijk moet nemen. Verder geloof ik in reincarnatie. Beetje onsamenhangend verhaal maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar eh ontopic.. ik heb niet echt een standaardgeloof, ik heb mn eigen geloof en dat is dat ik eigenlijk praktisch nergens in geloof ![]() Ik ben wel gedoopt, communie blablabla, want dat hebben mn ouders me meegegeven zeg maar... nu heb ik de leeftijd dat ik zelf mag kiezen of ik naar de kerk ga en of ik me aan dat geloof houd zeg maar. Ik ga nu niet meer naar de kerk, puur en alleen omdat ik niet geloof in een god of wat dan ook... het lijkt me prachtig om in zoiets te kunnen geloven, maar bij mij is dat gewoon niet het geval.
|
ik heb communie gedaan .. vormsel.. omdat het zo "hoorde" ofzo..
Maar ik geloof helemaal niet in een God. en hoe de katholieke kerk het uitlegt... Eerst most ik mee naar de kerk.. maar nu hoef ik niet meer en ga ik ook absoluut niet meer. Ik geloof wel in iets hogers.... maar niet dat er een schepper is en die het zo wil dat dingen zo lopen .. bla bla
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Dat kán zo simpel zijn, als je niet gelovig opgevoed bent en je blijft ook niet gelovig. Zouden meer mensen moeten doen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
officieel RK, maar dat vind ik een nepgeloof. Dus nu ben ik eigenlijk niets, ik zie het nut niet zo. (bijna iedereen loopt achter zijn ouders aan)
Ik geloof ook niet in iets hogers omdat ik me daar ab-so-luut niets bij kan voorstellen. Alles gebeurd gewoon, omdat het moet gebeuren. Een bal valt omdat de aarde aan hem trekt, enz enz.
|
Verwijderd
|
Atheist, maar doe d'r tegenwoordig niet zo veel meer aan...
![]() ![]() Ouders zijn wel gelovig..hervomd dacht ik.. daarom ben ik ook gedoopt en sta nog ingeschreven bij de kerk..laat me volgend jaar uitschrijven.. vind het nog steeds een beetje een rotgevoel dat ik ingeschreven sta..somehow ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Enquête: grote verschillen in denkwijzen gelovigen en niet-gelovigen? Syzygy | 128 | 21-06-2005 17:02 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Eigen mening? Verwijderd | 129 | 13-05-2005 21:48 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote voeding en gezondheids topic # 51 Daantje_0705 | 500 | 11-05-2005 18:45 | |
Bidden??? kleinedraak | 26 | 23-05-2004 13:00 | |
welk geloof zuurstokjuh | 1 | 12-11-2003 19:00 | |
Psychologie |
God helpt je maar al te graag! *judith* | 94 | 17-12-2001 18:19 |