Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2003, 23:04
G.T.C.
G.T.C. is offline
Ik wil samen met een vriend nog een keer op vakantie. Dat zal waarschijnlijk deze zomer dan worden.
We willen niet naar Salou ofzo, maar echt een beetje actieve reis voor de verandering. Die vriend wilde wel naar afrika ofzo.
Weten jullie toevallig nog goeie web adressen voor rondreizen buiten europa?
Natuurlijk zijn goeie tips ook welkom. Leuke bestemmingen, reisorganisaties enz enz.

Alles is welkom!

P.S. Kom nou niet met; ga naar Amerika. Huur een camper en ga daar een paar weken cruisen. HEt moet natuurlijk wel financieel haalbaar zijn . Natuurlijk kost het veel, maar Amerika is wel meteen het toppunt.
Oud 16-02-2003, 02:20
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Moet het buiten europa zijn?

Anders heb ik nog wel een leuke aanbieding voor je namelijk; Tsjechie
Het is een mooi land, er is heel veel te doen/zien/beleven en bovendien: het is er goedkoop
Oud 16-02-2003, 08:58
Thomas
Thomas is offline
Ga naar de VS en huur om camper om daar een aantal weken rond te cruisen...

Weet ik veel, ga naar Turkije, Hongarije.. etc.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 13:13
Verwijderd
Het voormalig oostblok, meestal wel goedkoop daar.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 13:39
Nate
Nate is offline
http://www.iyhf.org/home_gb.html

Dat is de site van International Youth Hostel Foundation, zij hebben goedkope slaapplaatsen, eh, overal. Dus waar je ook heen gaat, ik zou in ieder geval even daar checken als je wilt overnachten.
Oud 16-02-2003, 14:11
Yolcu
Yolcu is offline
Bij Vacansoleil kun je een camper in Cuba huren en daar weet ik veel hoeveel dagen mee rondcruisen.

Verder denk ik aan bv baobab, maar das meer voor oude mensen.

Wat dacht je van backpacken in Australië of Nieuw-Zeeland?

Je hebt het over 'rondreizen' buiten Europa, vaak zijn deze rondreizen gezelschapsreizen, dus met een vast reisgezelschap 15 dagen door een land cruisen. Ik krijg de indruk dat je eigenlijk meer vrijheid wilt, zelf iets van het land zien. Klopt dat?

Dan lijkt mij de oplossing om ergens heen te vliegen, een auto te huren en maar te zien waar je uitkomt. Bijvoorbeeld Afrika, Zuid-Amerika..

En de IYHF is zeker een goede tip voor de overnachtingen.
Oud 16-02-2003, 19:47
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Unique schreef:

Je hebt het over 'rondreizen' buiten Europa, vaak zijn deze rondreizen gezelschapsreizen, dus met een vast reisgezelschap 15 dagen door een land cruisen. Ik krijg de indruk dat je eigenlijk meer vrijheid wilt, zelf iets van het land zien. Klopt dat?

Jah, dat klopt inderdaad wel. Ik heb niet zoveel zin om aan een vast programma mee te doen.
Maar het is zeker wel verstandig om een route uit te stippelen of niet?
Oud 16-02-2003, 19:50
Dminor
Dminor is offline
Turkije
Hoe eerder we dat land bezet hebben hoe beter.
Oud 16-02-2003, 22:17
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Dminor schreef:
Turkije
Hoe eerder we dat land bezet hebben hoe beter.
Oud 16-02-2003, 22:27
Nate
Nate is offline
Ik zou zeggen; zuid-oost Azië. Maar die mening is erg gekleurd bij mij, dus daar moet je misschien niet al teveel waarde aan hechten. Wel is een tourtje Thailand, Vietnam, Maleisië, Singapore, China zelfs, niet erg duur. En mooi. Maar nogmaals, ik ben niet de juiste persoon om je daar iets objectiefs over te vertellen
Oud 16-02-2003, 23:22
coecie
coecie is offline
azie ja... de ticket kost wel een beetje, maar daar betaal je geen reet voor alles wat je nodig hebt... en het is echt... zooooooooo cool
Oud 16-02-2003, 23:35
Nate
Nate is offline
Helemaal mee eens Voor een indicatie van de prijzen van zo'n ticket; het verst en duurst dat je kunt gaan is Japan zo'n beetje, en dat kost je minimaal 800 euro retour buiten het hoogseizoen. Gooi daar in de zomer dus gerust de helft nog eens bij.

Maar, naar China, bv. beginnende in Hong Kong, is het weer ietsje goedkoper en ter plekke valt het inderdaad ook hartstikke mee. Natuurlijk moet je niet alle sjieke tenten opzoeken dan, maar dat begrijp je zelf ook wel. Degelijk eten is in elk geval in vrijwel heel de regio goed(koop) te krijgen, en import DVD's e.d. voor de geeks
Oud 17-02-2003, 02:40
Verwijderd
Canada
hoeft absoluut niet duur te zijn, hehe.
Tickets kun je best goedkoop krijgen, (tenminste ik heb tickets gehad van 350 gulden.. en jullie zijn maar met zn tweeen dus dat moet lukken)
tis alleen zo dat je dan wel geld zou moeten hebben om een auto te huren. Of een tour gaan...
canada iz mooi
En je kunt ook altijd nog richting india gaan ofzo. Het ligt echt helemaal aan jezelf.. als je goed zoekt kun je altijd goedkope tickets en onderdak vinden
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 14:15
murwari
murwari is offline
Misschien eens navragen of je geen rondreis-trein ticket kan verkrijgen (zijn meestal vrij voordelig) en dan met de tent
Oud 18-02-2003, 22:14
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
murwari schreef:
Misschien eens navragen of je geen rondreis-trein ticket kan verkrijgen (zijn meestal vrij voordelig) en dan met de tent
EEn rond reis trein ticket voor buiten europa Neeh, lijkt me sterk. Maar ja, het is wel een leuk idee, dus ik zal is gaan rondvragen
Reageren

Regels voor berichten