Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2002, 14:15
Q
Q is offline
En kan mij uitleggen hoe dat werkt... en hoeveel nou zo'n GRATIS creditcard nu echt kost.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2002, 14:24
Q
Q is offline
Niemand?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 14:25
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Citaat:
Q schreef:
Niemand?
het gaat niet zo snel op de kantine
Oud 16-12-2002, 14:29
Q
Q is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef:
het gaat niet zo snel op de kantine
sorry... k heb wel ff geduld dan maar....
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 14:40
Thomas
Thomas is offline
Ik niet.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 14:51
Maurice
Maurice is offline
het kost een hoop.
Oud 16-12-2002, 16:23
Q
Q is offline
Citaat:
morris schreef:
het kost een hoop.
hoeveel? Aan wat? Waarom? Zoveel vragen zo weinig antwoorden...
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 17:09
Quiana
Quiana is offline
Ik niet.. zou toch gelijk rood staan denk ik.
(of werkt dat niet zo?)
Oud 16-12-2002, 17:30
Jon
Jon is offline
Kheb een Rabocard. Kost dacht ik iets van 15 euro per jaar. Verder zijn opnamen bij een automaat redelijk duur (4 euro 50), maar daar heb ik hem ook niet voor.
Oud 16-12-2002, 17:30
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
ik nie
Oud 16-12-2002, 17:33
Tox
Tox is offline
Ik heb wel een red-card voor mensen zonder geld
Oud 16-12-2002, 17:34
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
(roos)

Ik niet, maak wel dankbaar gebruik van die van pappa
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 17:45
Q
Q is offline
Citaat:
Jon schreef:
Kheb een Rabocard. Kost dacht ik iets van 15 euro per jaar. Verder zijn opnamen bij een automaat redelijk duur (4 euro 50), maar daar heb ik hem ook niet voor.
Waar heb je hem allemaal voor? Als je iets op internet besteld moet je dan ook betalen? En schrijven ze het direct van je rekening af? Of krijg je later nog n giro toegestuurd? Bij VISA kan je namelijk een gratis kaart krijgen... maar waar verdienen ze dan aan.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 17:47
luckyleo
luckyleo is offline
Ik niet
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 17:47
Dark Angel
Dark Angel is offline
M'n vorige cc was een Britse (in Engeland gebruiken ze die dingen veel meer omdat ze geen PIN systeem hebben zoals hier)
Die had geen jaarlijkse kosten; wel een tamelijk stijle maandelijkse rente, maar ik betaalde 'm dan ook trouw iedere maand af.

Huidige is een E-go van de Postbank; 12 euro per jaar geloof ik. Rente weet ik niet, heb nog nooit een bedrag laten staan.

'k zal 't even kort uitleggen:
Bij een creditcard begin je altijd op 0. Je krijgt een limiet (afhankelijk van je inkomen, maar bij jonge mensen/studenten zelden meer als 2500 euro). Zoveel kan je gebruiken. Je betaald iedere maand af wat je gebruikt hebt (of een gedeelte ervan). Daar zit vaak een minimum op (m'n huidige heeft €45)
Dat wat je niet afbetaald blijft dus 'staan' voor de volgende maand, plus de rente daarover.

Als je je creditcard trouw elke maand volledig afbetaald, is het geen duur ding. Bij mijn huidige dus een euro per maand. Dat overleef je wel. Maar let op; bij een 'gratis' CC (dus zonder jaarlijkse kosten) is de rente waarschijnlijk een stuk stijler. Als je dus een keer een bedrag laat staan loopt dat stukken sneller op. Dat CC-bedrijf moet z'n winst tenslotte ergens vandaan halen!

Even een (hopelijk overbodige) waarschuwing: het is geen goed idee om een creditcard te nemen als je geen vast maandelijks inkomen hebt. Je moet van jezelf weten dat je de discipline hebt om het ding verstandig te gebruiken; dus geen uitspattingen, en altijd zeker weten dat je het geld (om af te betalen) hebt of op z'n minst snel zult hebben.
Goed gebruikt is het een handig ding op reis en op het internet; slecht gebruikt is het een goede manier om jezelf tot aan je nek in de schulden te helpen.
Oud 16-12-2002, 17:51
Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
Q schreef:
Bij VISA kan je namelijk een gratis kaart krijgen... maar waar verdienen ze dan aan.
Aan de moordende rente die ze rekenen als je ooit wat schuld laat staan. Hey, als je €25 laat staan overleef je het wel, maar als het de maand daarop weer niet lukt stapelt de schuld zich sneller op dan je "die pokke-creditcard ook!" kan zeggen.
Oud 16-12-2002, 17:53
Q
Q is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:
M'n vorige cc was een Britse (in Engeland gebruiken ze die dingen veel meer omdat ze geen PIN systeem hebben zoals hier)
Die had geen jaarlijkse kosten; wel een tamelijk stijle maandelijkse rente, maar ik betaalde 'm dan ook trouw iedere maand af.

Huidige is een E-go van de Postbank; 12 euro per jaar geloof ik. Rente weet ik niet, heb nog nooit een bedrag laten staan.

'k zal 't even kort uitleggen:
Bij een creditcard begin je altijd op 0. Je krijgt een limiet (afhankelijk van je inkomen, maar bij jonge mensen/studenten zelden meer als 2500 euro). Zoveel kan je gebruiken. Je betaald iedere maand af wat je gebruikt hebt (of een gedeelte ervan). Daar zit vaak een minimum op (m'n huidige heeft €45)
Dat wat je niet afbetaald blijft dus 'staan' voor de volgende maand, plus de rente daarover.

Als je je creditcard trouw elke maand volledig afbetaald, is het geen duur ding. Bij mijn huidige dus een euro per maand. Dat overleef je wel. Maar let op; bij een 'gratis' CC (dus zonder jaarlijkse kosten) is de rente waarschijnlijk een stuk stijler. Als je dus een keer een bedrag laat staan loopt dat stukken sneller op. Dat CC-bedrijf moet z'n winst tenslotte ergens vandaan halen!

Even een (hopelijk overbodige) waarschuwing: het is geen goed idee om een creditcard te nemen als je geen vast maandelijks inkomen hebt. Je moet van jezelf weten dat je de discipline hebt om het ding verstandig te gebruiken; dus geen uitspattingen, en altijd zeker weten dat je het geld (om af te betalen) hebt of op z'n minst snel zult hebben.
Goed gebruikt is het een handig ding op reis en op het internet; slecht gebruikt is het een goede manier om jezelf tot aan je nek in de schulden te helpen.
Geld zat, geen enkel probleem dus. Maar hoe moet je afbetalen? Wordt het automatische afgeschreven? En moet je alleen maar rente betalen wanneer je niet afbetaald?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 18:02
Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
Q schreef:
Geld zat, geen enkel probleem dus. Maar hoe moet je afbetalen? Wordt het automatische afgeschreven? En moet je alleen maar rente betalen wanneer je niet afbetaald?
Ik betaal online af; maak gewoon het restbedrag over via girotel. Als ik dat nalaat schrijft Postbank zelf €45 af.
Ik vind dit zelf niet zo handig; ik krijg nu nooit een bericht thuis hierover. M'n vorige kaart stuurde een maandoverzicht toe met een acceptgiro. Ik vulde dan zelf het bedrag in en stuurde het ding op. Die overzichten bewaarde ik, het was dus makkelijker om overzicht te houden.

Rente betaal je alleen als je geld laat staan, maar er zijn andere kosten: voor mij bijvoorbeeld €0,11 per transactie. Per opname (bij een geldautomaat) zit er ook een bedrag aan, maar dat heb ik er nog nooit mee gedaan.
Oud 16-12-2002, 18:50
Q
Q is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:
Ik betaal online af; maak gewoon het restbedrag over via girotel. Als ik dat nalaat schrijft Postbank zelf €45 af.
Ik vind dit zelf niet zo handig; ik krijg nu nooit een bericht thuis hierover. M'n vorige kaart stuurde een maandoverzicht toe met een acceptgiro. Ik vulde dan zelf het bedrag in en stuurde het ding op. Die overzichten bewaarde ik, het was dus makkelijker om overzicht te houden.

Rente betaal je alleen als je geld laat staan, maar er zijn andere kosten: voor mij bijvoorbeeld €0,11 per transactie. Per opname (bij een geldautomaat) zit er ook een bedrag aan, maar dat heb ik er nog nooit mee gedaan.
OK, heel erg bedankt, ik zal VISA ns ff een mailtje sture
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 19:08
Shock
Shock is offline
met gewoon m'n pinpas red ik het ook
Oud 16-12-2002, 19:51
Jon
Jon is offline
Ik gebruik hem voor de wat grotere uitgaven, betalingen via internet, in het buitenland of als m'n prive-rekening even geen crediet meer heeft. Afbetalingen gebeuren maandelijks en automatisch, met een mooi overzichtje. Transacties zijn voor zover ik weet gewoon gratis.
Oud 19-12-2002, 04:38
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:

[blont]Dus iedere maand moet je een bepaald bedrag uitgeven met je cc?[/blont]
In dat geval is zo'n ding voor mij niet echt handig, aangezien ik 'm de helft van het jaar niet zou gebruiken.
Oud 19-12-2002, 05:47
Dark Angel
Dark Angel is offline
Lees nog een keer. Natuurlijk hoef je het ding niet te gebruiken. Maar als je 'm wel gebruikt - stel je maakt over december €250 schuld - dan betaal je per maand minimaal €45 af daaraan.
Oud 19-12-2002, 06:04
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:
Lees nog een keer. Natuurlijk hoef je het ding niet te gebruiken. Maar als je 'm wel gebruikt - stel je maakt over december €250 schuld - dan betaal je per maand minimaal €45 af daaraan.
D'OH.

Snap het.

Nog last gehad van Illinois nazis de laatste tijd?
Oud 19-12-2002, 09:46
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
'Heb een black card .

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2002, 10:29
Verwijderd
Neuh ik heb er geen een.....ik zou niet weten wat ik daarmee moet, ik heb toch geen geld
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 12:07
a new noise
a new noise is offline
mn pa 2
Oud 19-12-2002, 19:28
Slither
Slither is offline
Citaat:
Q schreef:
En kan mij uitleggen hoe dat werkt... en hoeveel nou zo'n GRATIS creditcard nu echt kost.
Gratis?

Ik heb 'n postbank mastercard. Omdat ik student ben is-ie 11 euro per jaar, in plaats van 18. Opnamen bij 'n pinautomaat kosten E 4,50, maar ik gebruik 'm hoofdzakelijk voor internetaankopen.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 20:23
the tourist
the tourist is offline
Nee, mijn moeder wel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten