Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het maakt me dan ook vrij weinig uit of die verantwoordelijkheid later nog komt of niet... Maarjaaaaah, de castratiestraf zal hier toch nooit worden ingevoerd denk ik. Stel dat iemand nou wel 10 keer iemand verkracht heeft, dan is hij mét zijn geslachtsdeel toch gewoon een gevaar voor de samenleving. Zonder niet. En het scheelt plaatsen in de gevangenis...enzo. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij zedendelicten, met name bij seriedaders, speelt vaak macht een prominente rol. Het probleem zit meer tussen de oren dan tussen de benen. Daarnaast is het uitermate belangrijk de omstandigheden op te nemen bij elke daad.
Om het simpel te houden: het is te moeilijk om hier een verantwoorde maatstaf voor te geven. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
iedereen vindt de straffen hier veel te laag. zo zegt er een 5 jaar voor aanranding van 4 vrouwen.
dat is 1/3 van mijn leven op dit moment. je krijgt het nog heel moeilijk. een baan zoeken als je eruit komt lukt niet. je wordt niet meer aangekeken door je familie. je carriere is over. als je nog op school zat. dan kun je bijna niet meer terug dus dat is ook over. en dan zit je 5 jaar van je leven nog in de gevangenis. het is daar geen pretje binnen. er zitten allemaal criminelen binnen. en er je zit tussen verkrachters en als jij niet zo sterk bent wordt je verkracht ( ![]() ![]() anders gezegt je leven is verpest. en ik vind dan 5 jaar genoeg. als je het nou over moord heb. daar is geen straf te laag voor denk ik (geen doodstraf want we zijn katholiek)
|
![]() |
Voor mijn part geen celstraf. Plaatsing in een inrichting hetzij intensieve begeleiding moet genoeg zijn.
Nouja goed dat verschilt per situatie. Maar ik ben van mening dat 12 max. lang genoeg is, mits ze ook nog intensief behandeld worden tijdens hun verblijf.
||
Citaat:
Het slachtoffer zelf zit er levenslang aan vast! ![]() Ikzelf vind sowieso dat het rechtssysteem in Nederland wel wat zwaarder mag worden, de buitenlanders lachen erom. Btw. je krijgt max 15 jaar voor moord (1 moord dan he ![]() Wat de dader voor verkrachting mag krijgen? Lul eraf is helaas niet erg realistisch... Ik vind zeker dat ze een bepaalde psychische behandeling moeten ondergaan, waar ze meekrijgen wat voor pijn het slachtoffer heeft, waardoor ze inzien wat ze hebben gedaan, en waar ze dus verbeterd uitkomen, zodat ze het nooit meer doen. Ook de gevangenisstraf mag wat langer zijn (verkrachters krijgen, als het al wordt aangetoond!, maar hooguit 3 jaar ofzo)... Trouwens, gevangenis hier in Nederland is net een hotel, als je geld hebt, heb je een eigen cel met tv... ![]()
||
Citaat:
![]() Wat mij betreft gooien ze zo'n verkrachter voor een jaar of twintig in een cel, maar er is al een cellentekort, en de cellen díe er zijn kun je dan m.i. beter gebruiken voor moordenaars e.d. Misschien een minder drastische maatregel dan... iets waardoor die verkrachter geen erectie meer kan krijgen ofzo. Daarmee los je het probleem wel degelijk op, want de kans dat 'ie dan ooit nog iemand verkracht wordt heel erg klein. Tuurlijk, als 'ie echt wanhopig is zijn er altijd nog voorbinddildo's... ![]()
|
![]() |
|
![]() |
1. Heel cliche, maar Amerika is 't bewijs dat langere of strengere straffen criminaliteit nauwelijks tot niet tegengaan.
2. Ook verkrachting kent zijn gradaties. Moet een baas die zijn werkneemster betast ook meteen *knip - floep*? 3. Het castreren van een verkrachter betekent het stigmatiseren van iemand die in de loop van zijn leven tot inkeer kan komen. Als mijn handen afgehakt zouden zijn bij die ene keer dat ik op m'n elfde een zak snoep uit de Etos heb gejat dan was de kans op een normaal leven nihil. Het is of doodstraf of celstraf, lijfstraffen zijn uit den boze.
|
Ik stel het volgende voor:
Artikel 242 Hij die door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand dwingt tot het ondergaan van handelingen die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt als schuldig aan verkrachting gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie. ![]()
||
![]() |
Citaat:
Soort contributie voor verkrachters ![]()
|
hangt in 't Belgisch Strafrecht vanaf: is er bedreiging of geweld of niet, is de persoon familie van de betrokkene of niet, is hij ouder of jonger dan 16, is er sprake van foltering voorafgaandelijk of opsluiting of niet, of die persoon misbruik heeft gemaakt van gezag of faciliteiten tot zijner beschikking (leraars en dergelijke), of geneesheren ofzo, dan worden de straffen nog verzwaard. (zie art. 372-378bis Strafwetboek)
Verkrachting is elke daad van seksuele penetratie van welke aard en met welk middel ook, gepleegd op een persoon die daar niet in toestemt. Toestemming is er met name niet wanneer de daad is opgedrongen door middel van geweld, dwang of list of mogelijk is gemaakt door een onvolwaardigheid of een lichamelijk of een geestelijk gebrek van het slachtoffer.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
En het Nederlandse juridische systeem is een van de beste ter wereld.
||
Citaat:
![]()
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Ik vind dat ook 'n domme wet, maar als signaal naar internationale instellingen was het wel ok. Dat zijn conclusies die nergens op slaan. Nee, die zitten niet vooral met debiele jury's opgescheept. Zij worden voorgedragen door politieke partijen en verkozen en gaan zo de meningen van die partijen verkondigen. Cfr. die rechter uit Florida die ten tijde van de verkiezingen 't plecht tvv Bush beslechtte, zij was van dezelfde politieke kleur. Noem dan 3 zaken die in de afgelopen 10 jaar in jouw ogen belangrijk waren en verloren werden door 't OM.
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Opsluiten en een een taakstraf toedienen die hij in gevangenschap de rest van zijn leven uit kan voeren. Dan is hij of zij ook nog nuttig voor de maatschappij. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar wat die geldboete uit de vijfde categorie is? (vijfde categorie is toch het hoogste? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
implantaat om die mensen te volgen en op afstand te meten hoeveel seksueel verlangen ze hebben. heb ik in de krant gelezen, ze implanteren sommige pedofielen op deze manier.
iig vind ik dat er wel gekeken moet worden naar de oorzaak van de verkrachitng. sommige mensen zijn gewoon van nature slecht, andere zijn heel hun jeugd mishandeld. ik ga bij die laatste niet zomaar de ballen eraf hakken. |
![]() |
||||
Citaat:
er worden geen lullen afgehakt in Amerika. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
ben ik t niet mee eens, je verkracht iemand de doorzaak moet dan sowieso onderzocht worden maar t is niet in te schatten of t echt gebeurd is, of een slechte jeugd daarin meespeelt of niet, jij doet t. Ik ken ook mensen die een slechte jeugd hebben gehad/hebben en die geen foute dingen doen, dat vind ik geen excuus en zijn die meisjes ermee geholpen? dat hij een slechte jeugd gehad heeft of niet? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Levenslang; Geen troep, mooie straf, geen risico dat de dader zich opnieuw vergrijpt, en het geeft de slachtoffers een veiliger gevoel (je hoort vaak dat slachtoffers helemaal flippen als hun aanranders oid weer op vrije voeten komen en zich niet meer veilig kunnen voelen, waar ik mij goed in kan vinden).
|
![]() |
||
Citaat:
Geef die lui liever een baan onder toezicht, laat ze zich lekker nuttig maken. Laat ze wolkenkrabbers bouwen enzo, als er eentje naar beneden valt, ligt niemand daar echt wakker van. Of stuur ze naar een land dat in oorlog is, laat ze terreur acties uitvoeren op de familieleden van de tegenpartij. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Recht in eigen hand nemen tegenwoordig toegestaan? MB | 53 | 05-03-2006 17:12 | |
Psychologie |
Vragen seksueel misbruik Angelos | 23 | 12-04-2005 19:16 | |
Ilse weigert pedofielensite Verwijderd | 415 | 04-02-2005 19:54 | |
Gerechtigdheid (y) Seksslavernij voor het eerst berecht door tribunaal Sierre Leone Gatara | 14 | 05-07-2004 23:49 | |
Seksualiteit |
Wat zou je doen? AngelLena | 29 | 24-05-2004 21:15 |