Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Kan natuurlijk ook een transsexueel zijn die in het proces van sekse-verandering is...
Als ik het niet zeker weet glimlach ik extra en wens hij/zij/het een 'goedemorgen! hoe kan ik u helpen?' of zoiets dergelijks. Als het echt moeilijk te zien is - of als het bv. een mannelijk-uitziend iemand is die duidelijk de best doet om er vrouwelijk uit te zien - dan kies ik veel liever voor veilig, dan doe ik ook niemand pijn door ze verkeerd aan te spreken. (ter verduidelijking - een sekse-verandering is meer dan alleen een operatie. Er gaan jaren overheen voordat iemand van een mannelijk lichaam veranderd is in een vrouwelijk. Inclusief hormonen, spraaktherapie, zich leren kleden, emotionele ellende etc. Ergens op die weg zit een tijd dat iemand er nogal onzijdig uitziet... en juist in die tijd valt het extra hard als ze aangesproken worden als man. Dus: als je het niet zeker weet, niet raden.
|
![]() |
Ikheb een keer als zevenjarige een eeuwige doodsvijand gemaakt door aan mijn buurkindje in de klas te vragen: hee, ben jij nou een jongetje of een meisje? En waarom zeg je nooit wat?
Ik werd in die tijd met mijn polleke-koppie en mijn jongensachtige belhamelgedrag eigenlijk altijd aangezien voor jongetje, dus wat mij betreft was het een hele legitieme vraag. Nooit meer goedgekomen tussen mij en dat knulletje, al die jaren niet. Bij volwassenen vergis ik me nog wel eens met van die ombouwexemplaren. Heel genant, ja.
|
Een keer.. Toen ik met me handen in me zakken over straat liep.. "Je bent toch een meisje.. Of niet soms?"
Was een of andere chagerijnige ouwe man met een rollator... Maar anders niet....
|
Jaaa, gisteravond nog.
Collecte aan de deur, 2 kleine jongetjes: "Goedenavond meneer... eh..." "Mevrouw!" "Nee, het is een man, dat zie je toch?!" ![]() Nou heb ik wel kort haar, maar verder lijk ik toch niet op een man. Bovendien had ik een rok aan. ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ontopic Nee
|
Op de chat schijnen mensen nogal moeite te hebben wat "mitchuhl" nou voor iets is. Zo merk ik dus snel dat meisjes op de chat sneller aanspraak hebben door jongens dan andersom.
Verder geen real-life problemen ![]()
|
Verwijderd
|
mijn haren groeiden altijd heel weinig, dus had ik altijd korte krullen tot ik ongeveer 7 jaar oud was, toen zag ik er wel een beetje uit als een jongetje. gelukkig had ik altijd broekrokken enzo aan, dat voorkwam verwarring. toen ik een jaar of 4 was ging ik een keer met mijn vader mee naar zijn werk en zat ik de hele tijd te klieren. toen we weggingen zei die man "en neem dat vervelende jongetje de volgende keer maar niet meer mee!" dat heb ik em nogsteeds niet vergeven.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Nee, soms wel aan de telefoon voor een vrouw, neem thuis altijd op "Marc (en dan mijn achternaam)" en dan lijken ze aan de andere kant van de lijn Marc vaak voor mevrouw aan te horen
![]() ![]()
|
Ik had toen ik klein was altijd kort haar, stekeltjes enzo
![]() ![]() Ik had ook altijd een zwembroek aan, badpakken vond ik maar vervelend. dus zwembroek + kort haar = een leuk schattig jongetje de laatste jaren heb ik er geen last meer van ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik word wel altijd voor een vrouw aangezien... gelukkig... maar op me werk (echt HEMA) heb ik nog al eens problemen met meneer/mevrouw... maar nog erger het probleem.. u/je... je hebt van die jonge mensen die er oud uit zien en anders om... maar ja dat is weer wat anders... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is me nog nooit gebeurd... misschien vroeger toen ik ooit eens kort haar had, maar dan ben ik het vergeten. Ik heb dan ook lang haar, dan hebben ze het niet vaak mis
![]() (wel op de telefoon aangezien voor mijn moeder. "Met Nienke." "Ja goedendag, mag ik uw man ook even?" ....."Mijn vader?" die lui: ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Verhalen & Gedichten |
Weten jullie nog... Vlooienband | 146 | 02-12-2004 13:50 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Wrevel Ieke | 0 | 13-02-2004 09:04 | |
De Kantine |
Groot Moppentopic [1] Negrotiator | 82 | 16-01-2004 07:44 | |
Algemene schoolzaken |
Leraar-anekdotes-citaten ArieP | 37 | 29-07-2003 22:21 | |
Lifestyle |
[Daar issie weer!:] Wat voorn opmerkingen heb jij allemaal te horen gekregen... Verwijderd | 364 | 18-04-2003 09:58 |