Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2003, 21:11
Koning
Koning is offline
Ik eet heel veel.. ik ben 15 en ben al 120 kilo.. ik ben depressief en ik denk dat dat invloed heeft op mijn eetgedrag.. ik eet vaak heel veel. ik denk dat ik een emotionele eter.. dus dat ik eet als ik me slecht voel.. heeft iemand daar een naam voor??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2003, 21:20
Marcade
Marcade is offline
Ik weet niet wat de naam is; maar weet wel dat er een naam is
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 21:24
Verwijderd
ehh bedoel je dit: Binge Eating Disorder

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=410507
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 21:24
Verwijderd
BED: Big Eating Disorder, volgens mij...op de site van sabn is daar wel informatie over te vinden. Maar of het echt BED is, kan alleen een arts vaststellen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Heb ik een Eetbuienstoornis / Binge Eating Disorder?
Eetbuienstoornis wordt meestal aangeduid met de Engelse naam Binge Eating Disorder (BED), of soms met 'Compulsive Overeating', dwangmatig eten. Het verschil tussen deze twee is dat er bij BED sprake is van (vr)eetbuien, waarbij snel zeer grote hoeveelheden worden gegeten, terwijl bij Compulsive Overeating er sprake is van een meer gelijkmatige spreiding over de dag. Deze eetstoornissen lijken in veel opzichten op anorexia en boulimia. De lichamelijke effecten kunnen verschillen, maar de sociale en psychische aspecten tonen veel overeenkomsten. BED kan leiden tot gebrek aan essentiële stoffen (zoals vitamines, mineralen), en het uit balans raken van de natrium/kalium huishouding. Dit zijn heel gevaarlijke effecten.
BED is veel meer dan alleen soms een frustratie "wegeten". Het kan je hele leven gaan overheersen, en dan wordt het tijd om er iets aan te doen, en steun en hulp te zoeken voor je probleem. Als je een eetbuienstoornis hebt, zul je jezelf in veel van de onderstaande punten herkennen. Als je aan veel van de genoemde criteria voldoet, en zeker wanneer je de eerder genoemde lichamelijke verschijnselen herkent, is het belangrijk dat je hulp zoekt. Maar ook als je geen duidelijke lichamelijke klachten hebt, is het verstandig in te grijpen. Hoe eerder je hulp zoekt, hoe groter de kans op genezing.
Van sabn.nl. Kun jezelf natuurlijk ook opzoeken...maar goed, misschien hebben anderen er op deze manier ook nog wat aan ed.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 07:34
Verwijderd
Ik wil wel 20kg van je hebben. Deal?

Argh. Bij mij is het juist andersom. Als ik me rot voel, kan ik niet meer eten. Ik had vroeger dan ook perioden waar ik soms weken heel weinig at.

Als ik me beter voel, word ik meestal ook zwaarder, omdat ik dan automatisch weer meer ga eten.

Maar euhm, je schrijft dat je depressief bent. Is dit al vastgesteld door een professionele instantie of niet?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 13:11
Fantôme
Fantôme is offline
stel dat Sync BED zou hebben... dan staat er in dat stukje dat je er hulp voor moet zoeken, moet hij, voordat hij hulp zoekt hiermee eerst naar de huisarst om te bevestigen dat hij dit zou hebben dan? Of kan hij gelijk ergens terecht?
Sync... ik weet niet goed wat ik moet zeggen, maar sterkte drmeej, je gaat het vast redden!!!
Oud 01-04-2003, 14:50
Big Brother
Big Brother is offline
het klinkt lullig maar als je 15 bent en 120 kilo weegt en zelf aangeeft dat het door eten en depressie komt, dan kan je er zo terecht zonder eerst naar de dokter te gaan lijkt me
als je niet zou weten waar het door komt, dan kan je een van die speciale ziektes hebben en dan kan je wel beter langs de dokter, maar dat is hier niet het geval
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 15:02
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Naar de dokter stappen is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ben ook veels te zwaar, wat komt doordat ik gewoon niet kan stoppen met eten totdat alles op is. Zelfs als ik zo veel heb gegeten dat ik bijna over m'n nek ga blijf ik doorproppen. Het is niet altijd zo makkelijk om toe te geven dat je een probleem hebt en als je een ontzettende boeren *pieeeeep* dokter hebt stap je daar ook niet zo gemakkelijk naar toe....
Oud 01-04-2003, 15:57
knak
knak is offline
Citaat:
Sync schreef op 30-03-2003 @ 22:11:
Ik eet heel veel.. ik ben 15 en ben al 120 kilo.. ik ben depressief en ik denk dat dat invloed heeft op mijn eetgedrag.. ik eet vaak heel veel. ik denk dat ik een emotionele eter.. dus dat ik eet als ik me slecht voel.. heeft iemand daar een naam voor??
ik doe dat ook best vaak maar ik ben niet dik ofzo, alleen stevig. een andere naam dan emotionele eter kan ik ook niet bedenken eigenlijk, sorry.
groetjes knak
Oud 01-04-2003, 18:14
Miss Helena
Miss Helena is offline
Als ik me slecht voel eet ik als n bezetene en val af als n bezetene
Oud 01-04-2003, 18:55
Verwijderd
ik heb wel vreetbuien, vooral als ik me klote voel.....

maar niet zo erg als jij ....

sterkte!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten