Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2003, 19:08
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik ben gisteren naar een toneelstuk geweest in de Amsterdamse Stadsschouwburg dat ging over mensen die over Van Gogh gingen praten na zijn dood.

Ik vond het echt martelend saai en slecht. Wie heeft het nog meer gezien en vind dat ook of vond het juist goed?
Advertentie
Oud 22-03-2003, 15:13
metzondernix
metzondernix is offline
Avé! Van Gogh door Zuidelijk Toneel Hollandia?? Ik ga d'r wel heen, hier in Eindhoven. Volgens mij is ie helemaal niet saai, maar ik heb 'm natuurlijk nog niet gezien. Kun je uitleggen wát je precies saai vond? Misschien begreep je het stuk gewoon niet. Of zat er te weinig actie in?
Oud 23-03-2003, 15:30
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik begreep t wel, maar er zat/zit totaal geen actie in. De dialogen zijn gewoon te langdradig.

Hoor ik t ff als je bent geweest? Of komt t daar voorlopig niet?
Oud 01-04-2003, 20:42
metzondernix
metzondernix is offline
Ik heb 'm ook gezien, helaas was Betty Schuurman ziek! Echt balen, ze hadden op korte termijn een vervangster geregeld, maar die termijn was zo kort dat het mens geen tijd had gehad om haar tekts goed te leren! BALEN!! Stond ze daar met dat script op het podium VOOR TE LEZEN!! Laat het dan helemáál niet doorgaan!
Maar goed. Ik vond Daniël Boissevain en Aus Greidanus jr. ERG goed, het verhaal vond ik ook echt niet saai, en wat mij betreft... Nou, jij moet maar niet naar VRIJDAG gaan als je dit al te weinig actie vond. Je had DE VAL VAN DE GODEN moeten zien. Of de LEENANE TRILOGIE. Je moet de wat ruwere verhalen uitzoeken als je actie wil zien. Bij toneelstukken als VRIJDAG, VAN GOGH en DE ONVERSCHILLIGEN gaat het meer om de tekst dan om de actie. Toch is het spel altijd goed.
Oud 02-04-2003, 15:49
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
mmmja...ieder zn keus

ik ben sowieso niet zo'n toneelfreak...en zelfs mn ckv-lerares vond het saai

grappig een speler met het script in zn hand op het toneel
Oud 02-04-2003, 22:43
scala
scala is offline
bij ons in het theater is het stuk gecanceld, vanwege te weinig belangstelling 20 mensen maar
Oud 03-04-2003, 11:30
metzondernix
metzondernix is offline
Aaah lullig man! Het is echt een goed stuk hoor... Maar nou ja. Je had eigenlijk Wündertoll moeten zien, ik wet niet meer door welke theatergroep.... Maar die was echt geweldig. Hij duurde niet te lang en er zat geen zwaarbeladen filosofische gedachte achter ofzo, gewoon puur vermaak. Heerlijk!

Trouwens... Je moet naar "Nazi Kung Fu Sex Bitches With Rottweilers And The Search For The Lost Cord" van Jonghollandia! Ik heb geen idee waar die over gaat maar de titel is wel gaaf... En in hun stukken zit altijd wel veel actie en vooral ook humor.

Als je de goede stukken uitzoekt, wordt je vanzelf een toneelfreak, geloof mij maar!

Regels voor berichten