Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2003, 17:28
Gatara
Gatara is offline
Ik haal m toch maar weer aan (want het blijft toch zorgelijk):
Noord-Korea

------
123 Teletekst zo 06 apr
Felle oorlogsretoriek uit N-Korea

SEOUL Als de VN-Veiligheidsraad besluit
om sancties tegen Noord-Korea in te
stellen,zal dat land dat opvatten als
een oorlogsverklaring.Een woordvoerder
van de regering liet verder weten dat
Pyongyang de mobilisatie afkondigt als
de raad woensdag de nucleaire crisis
met Noord-Korea op de agenda plaatst.

Noord-Korea heeft gezegd elke resolutie
van de VN te negeren.Door de oorlog in
Irak heeft de VN zichzelf buitenspel
gezet.Het wil de crisis alleen in
direct overleg met de VS bespreken.

De VS bewandelt juist de multilaterale
weg en hoopt dat Noord-Korea via de
V-raad tot de orde wordt geroepen.
Oud 06-04-2003, 17:39
geen punt.
geen punt. is offline
Irak zat fout, Noord Korea zit helemaal fout. Die wijzen echt iedere resolutie af, niet alleen met een afwijzing, maar doen daar ook een dreigement bovenop. Dat land mogen ze van mij van de kaart af halen. Trouwens, er is daar, net als het geval was bij Irak, al oorlog, maar is er een zogeheten wapenstilstand, volgens mij.
Oud 06-04-2003, 17:39
k28
k28 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 06-04-2003 @ 18:28:
Ik haal m toch maar weer aan (want het blijft toch zorgelijk):
Noord-Korea
<knip>
De VS bewandelt juist de multilaterale
weg en hoopt dat Noord-Korea via de
V-raad tot de orde wordt geroepen.
Precies hetzelfde als in de kwestie Irak dus. Ik zie het best nog gebeuren dat wanneer de VS Irak min of meer onder controle hebben, ze doorgaan naar Korea.
tja..
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 17:52
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
k28 schreef op 06-04-2003 @ 18:39:
Precies hetzelfde als in de kwestie Irak dus. Ik zie het best nog gebeuren dat wanneer de VS Irak min of meer onder controle hebben, ze doorgaan naar Korea.
tja..
Juist niet hetzelfde:
verschil is namelijk dat de VS nu WEL via internationale wegen per definitie wilt onderhandelen en geen moment denkt aan militair ingrijpen (momenteel althans), terwijl dat bij de kwestie Irak andersom te zijn.
Oud 06-04-2003, 17:53
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
meelman schreef op 06-04-2003 @ 18:39:
Trouwens, er is daar, net als het geval was bij Irak, al oorlog, maar is er een zogeheten wapenstilstand, volgens mij.
Noord korea vs zuid korea bedoel je?
Oud 06-04-2003, 17:55
NN
NN is offline
Gaat Bush de hele wereld rond? Afghanistan, Irak, ik hoorde al wat negatieve geluiden over Iran en Syrië, Noord-Korea en bemoeien met Israël wil hij waarschijnlijk ook wel.......
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 17:57
k28
k28 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 06-04-2003 @ 18:52:
Juist niet hetzelfde:
verschil is namelijk dat de VS nu WEL via internationale wegen per definitie wilt onderhandelen en geen moment denkt aan militair ingrijpen (momenteel althans), terwijl dat bij de kwestie Irak andersom te zijn.
Het is in zoverre hetzelfde dat de VS het bij Irak in het begin ook via de VN probeerde te regelen, maar uiteindelijk toch zelf het heft in hand nam. Ik verwacht hier niks anders, tenzij de VN wraak wil / zich wil bewijzen na hun Irak-afgang.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 18:23
Martian
Martian is offline
Citaat:
Juist niet hetzelfde:
Daarom vertrouwt N-Korea ze ook voor geen meter. En terecht.
Oud 06-04-2003, 18:37
Nate
Nate is offline
Zucht...

Ten eerste: Waarom, in godsnaam, zou een land zich aan resoluties opgesteld door een organisatie waar het land niets mee te maken heeft, houden? Wat voor boodschap heeft Korea aan de VN? Welke Kim heeft ooit gezegd mee te doen met die narigheid? N. Korea moet zelf weten wat ze doen. Ik zou 'sancties' en wat al niet ook opvatten als oorlogsverklaring. Ik zou 't niet pikken. Korea wordt geleid door Kim Il-Sung als eeuwige leider en Kim Jong-Il als plaatsbehoudend staatshoofd, en door niemand anders. Wie daar verandering in wil zien moet het vooral proberen te rechtvaardigen bij de rest van z'n vriendjes, maar val dan niet terug op ongemaakte afspraken.

De VS is, ná de slachting die ze zowel in Noord als in Zuid Korea hebben aangericht in de jaren '50, al jarenlang het enige obstakel voor een re-unificatie van groot Korea. Doordat de amerikaanse invloeden in de moderne Zuid Koreaanse cultuur zo sterk aan de oppervlakte liggen, is het onmogelijk om een herreniging in werking te stellen op de huidige toer. Voor alllen die iets anders schijnen te denken: Beide Korea's willen maar wat graag samen. Alleen volgens onze VN kan dat niet. Volgens de VS kan dat niet. Noord Korea is immers slecht. Ja, Kim Jong-Il is een verschrikkelijke dictator, weg met de zogenaamde 'Democratic People's Republic of Korea'.

In m'n aars. Praat niet over dingen waar je geen verstand van hebt, zeker niet als het een gevoelig subject als deze betreft.
Oud 06-04-2003, 18:39
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
De VS ebruikt de VN alleen maar als het voor hen goed uitkomt. Er is nou eenmaal no nooit een vnresolutie eweest die negatieve evolen voor de VS heeft gehad.
Oud 06-04-2003, 18:40
geen punt.
geen punt. is offline
Mag ik jullie er aan herinneren dat Noord-Korea een van de gevaarlijkste landen voor de hele wereldbevolking is? We mogen blij zijn als de VS hen ontwapend dmv een oorlog. Dat land is echt heel erg gevaarlijk en een oorlog tegen N-K zou zeker rechtvaardiger zijn dan die tegen Irak.

Weten jullie wel tot wat N-K in staat is?

Ja, de VS is ook gevaarlijk, ik weet wat jullie gaan zeggen, maar het verschil is dat de VS het kwaad met kwaad uit de wereld wil helpen en dat landen als Noord-Korea en Irak het goede met kwaad uit de wereld willen helpen.
Oud 06-04-2003, 18:43
Blitzkrieg Bop
Citaat:
Nate schreef op 06-04-2003 @ 19:37:
Zucht...

Ten eerste: Waarom, in godsnaam, zou een land zich aan resoluties opgesteld door een organisatie waar het land niets mee te maken heeft, houden? Wat voor boodschap heeft Korea aan de VN? Welke Kim heeft ooit gezegd mee te doen met die narigheid? N. Korea moet zelf weten wat ze doen. Ik zou 'sancties' en wat al niet ook opvatten als oorlogsverklaring. Ik zou 't niet pikken. Korea wordt geleid door Kim Il-Sung als eeuwige leider en Kim Jong-Il als plaatsbehoudend staatshoofd, en door niemand anders. Wie daar verandering in wil zien moet het vooral proberen te rechtvaardigen bij de rest van z'n vriendjes, maar val dan niet terug op ongemaakte afspraken.

De VS is, ná de slachting die ze zowel in Noord als in Zuid Korea hebben aangericht in de jaren '50, al jarenlang het enige obstakel voor een re-unificatie van groot Korea. Doordat de amerikaanse invloeden in de moderne Zuid Koreaanse cultuur zo sterk aan de oppervlakte liggen, is het onmogelijk om een herreniging in werking te stellen op de huidige toer. Voor alllen die iets anders schijnen te denken: Beide Korea's willen maar wat graag samen. Alleen volgens onze VN kan dat niet. Volgens de VS kan dat niet. Noord Korea is immers slecht. Ja, Kim Jong-Il is een verschrikkelijke dictator, weg met de zogenaamde 'Democratic People's Republic of Korea'.

In m'n aars. Praat niet over dingen waar je geen verstand van hebt, zeker niet als het een gevoelig subject als deze betreft.
Sorry Nate, maar N-Korea is ook lid van de VN. (zie: www.un.org) ze hebben zich dus ook gewoon aan de afspraken van het VN-Handvest te houden...
Oud 06-04-2003, 18:43
Verwijderd
Noord-Korea is een veel reëlere dreiging dan Irak. Saddam zou het nooit in zijn hoofd halen om zelfstandig een oorlogsverklaring aan de VS te doen, of enige andere militaire actie tegen de VS te ondernemen behalve in het geval wat zich nu voordoet, waarin ze zelf worden aangevallen. Daar heeft Irak ook de militaire capaciteit niet voor.

Noord-Korea heeft óók jarenlang VN-sancties genegeerd maar daar is nooit iets tegen ondernomen. Een paar cameraatjes in een nucleaire reactor is alles wat er is gedaan. Die camera's zijn verwijderd onder het oog van de 'vrije wereld'. Ook daar is niets aan gedaan. Nu is Noord-Korea in staat om met een lange-afstandsraket de westkust van Amerika te bereiken, en ze zijn zeker in staat om dat te doen. Kim Jong-Il is krankzinnig genoeg om ook daadwerkelijk een raket op de VS af te schieten omdat hij zich in het nauw gedreven voelt, meer dan Saddam ooit deed.

Dus het kan nog leuk worden in de zeer nabije toekomst.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 18:46
Nate
Nate is offline
Citaat:
meelman schreef op 06-04-2003 @ 19:40:
Ja. Weet jij het ook?

Citaat:
Ja, de VS is ook gevaarlijk, ik weet wat jullie gaan zeggen, maar het verschil is dat de VS het kwaad met kwaad uit de wereld wil helpen en dat landen als Noord-Korea en Irak het goede met kwaad uit de wereld willen helpen.
Jij snapt er niet zoveel van. Wat de VS, Irak, Iran of Zuid-Bhutan uit de wereld willen hebben interesseert mij niets. Echter, Noord Korea is een onafhankelijk land. Een land dat weigert mee te doen aan internationale verdragen. Een land dat geen officieel westerse erkende democratie in werking heeft. Een land dat een dode leider heeft. Een land dat geen enkele vorm van aggressiviteit of geweld heeft geuit jegens welk ander land dan ook, sinds de Korea-oorlog. Een vredig land. Het probleem met dit land ligt bij jou, en niet bij Korea.
Oud 06-04-2003, 18:46
Blitzkrieg Bop
Citaat:
Mag ik jullie er aan herinneren dat Noord-Korea een van de gevaarlijkste landen voor de hele wereldbevolking is? We mogen blij zijn als de VS hen ontwapend dmv een oorlog. Dat land is echt heel erg gevaarlijk en een oorlog tegen N-K zou zeker rechtvaardiger zijn dan die tegen Irak.

onderbouw je posts eens met arumenten, dat discussiert wat leuker....

Waarom is nkorea zo gevaarlijk?
Nou? Tot wat zijn ze allemaal in staat?
Waar baseer je het op dat de VS "goed" is en de rest "slecht"??
Oud 06-04-2003, 18:51
Nate
Nate is offline
Citaat:
duyvel schreef op 06-04-2003 @ 19:43:
Sorry Nate, maar N-Korea is ook lid van de VN. (zie: www.un.org) ze hebben zich dus ook gewoon aan de afspraken van het VN-Handvest te houden...
Dat begrijp ik. Echter, overweeg dan ook dit:

- Diezelfde VN erkend N. Korea als een potentiele vijand van zichzelf
- Diezelfde VN heeft geen problemen met de term 'axis of evil', ook al betreft het hier zijn eigen leden
- Diezelfde VN sluit toekomstig militair ingrijpen tegen zijn eigen leden niet uit

Waarom, precies, moet een lidstaat van de VN hier vrede mee hebben? Ik kan me voorstellen dat je het hier dan maar gewoon bij laat. Als je eigen 'clubje' zo over je spreekt, en z'n feestjes zonder jou geeft, dan zou ook ik weinig boodschap hebben aan dat clubje.
Oud 06-04-2003, 18:52
Blitzkrieg Bop
Citaat:
nare man schreef op 06-04-2003 @ 19:43:
Noord-Korea is een veel reëlere dreiging dan Irak. Saddam zou het nooit in zijn hoofd halen om zelfstandig een oorlogsverklaring aan de VS te doen, of enige andere militaire actie tegen de VS te ondernemen behalve in het geval wat zich nu voordoet, waarin ze zelf worden aangevallen. Daar heeft Irak ook de militaire capaciteit niet voor.

Noord-Korea heeft óók jarenlang VN-sancties genegeerd maar daar is nooit iets tegen ondernomen. Een paar cameraatjes in een nucleaire reactor is alles wat er is gedaan. Die camera's zijn verwijderd onder het oog van de 'vrije wereld'. Ook daar is niets aan gedaan. Nu is Noord-Korea in staat om met een lange-afstandsraket de westkust van Amerika te bereiken, en ze zijn zeker in staat om dat te doen. Kim Jong-Il is krankzinnig genoeg om ook daadwerkelijk een raket op de VS af te schieten omdat hij zich in het nauw gedreven voelt, meer dan Saddam ooit deed.

Dus het kan nog leuk worden in de zeer nabije toekomst.
Daarom vind de VS de we van de diplomatie belanrijker dan bij Irak. Als ze aanvallen en N Korea een paar kernkoppen op L.A. afschiet, zijn de spreekwoordelijke rapen gaar.....
Oud 06-04-2003, 19:02
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Nate schreef op 06-04-2003 @ 19:51:
Dat begrijp ik. Echter, overweeg dan ook dit:

- Diezelfde VN erkend N. Korea als een potentiele vijand van zichzelf
- Diezelfde VN heeft geen problemen met de term 'axis of evil', ook al betreft het hier zijn eigen leden
- Diezelfde VN sluit toekomstig militair ingrijpen tegen zijn eigen leden niet uit

Waarom, precies, moet een lidstaat van de VN hier vrede mee hebben? Ik kan me voorstellen dat je het hier dan maar gewoon bij laat. Als je eigen 'clubje' zo over je spreekt, en z'n feestjes zonder jou geeft, dan zou ook ik weinig boodschap hebben aan dat clubje.
Ten eerste hebben ze er toch tenminste gedeeltelijk schuld aan dat ze bij de "axis of evil" zijn getrokken, ten tweede kunnen ze toch ook uit de VN stappen? Bovendien hebben ze zich niet aan de clubregels gehouden.
Oud 06-04-2003, 19:05
Blitzkrieg Bop
Citaat:
Diezelfde VN erkend N. Korea als een potentiele vijand van zichzelf
Is dat ooit officieel gezegt door de VN dan?

Citaat:
Diezelfde VN heeft geen problemen met de term 'axis of evil', ook al betreft het hier zijn eigen leden
Dat was een uitspraak van Bush, niet van de VN. Ik denk ook dat de VN niet bij machte is om daar iets tegen te beginnen. Een hoge VN official (ben zn naam even kwijt) zei wel dat hij "dat soort bewoordinen liever niet binnen de unilaterale orgranisatie hoorde vallen" Maar wat kan de VN er concreet tegen ondernemen?

Citaat:
Tsja... Als NKorea resoluties schend en zich niet aan enkele belangrijke bepalingen binnen de VN houd, dan lijkt me logisch dat de V raad zn verantwoordelijkheid oet nemen/

Citaat:
Als je er eerst voor zorgt dat je vriendenroepje je uitkotst omdat je constant aar onverantwoord gedraagd, is het loisch dat ze zich op een gegeven moment teen je keren.

Eienlijk zou Noord Korea ook geen lid meer van de vn ogen zijn, de vn ag alleen een lidstaten weigeren of eruit gooien geloof ik...
Oud 06-04-2003, 19:07
Verwijderd
Noord Korea moet zich gewoon aan afspraken houden. Anders kan je verwachten dat er sancties vallen. En dat is dan ook terecht. Dat Korea die dingen als een oorlogsverklaring ziet slaat gewoon nergens op.
Met andere woorden: wij maken afspraken maar we hoeven ons er zelf niet aan te houden..
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 19:09
Gatara
Gatara is offline
Citaat:

Je schijnt het te weten: hoe gevaarlijk is N-K? En waaruit blijkt dat?
Oud 06-04-2003, 19:28
Nate
Nate is offline
Citaat:
duyvel schreef op 06-04-2003 @ 20:05:
Is dat ooit officieel gezegt door de VN dan?

Dat was een uitspraak van Bush, niet van de VN. Ik denk ook dat de VN niet bij machte is om daar iets tegen te beginnen. Een hoge VN official (ben zn naam even kwijt) zei wel dat hij "dat soort bewoordinen liever niet binnen de unilaterale orgranisatie hoorde vallen" Maar wat kan de VN er concreet tegen ondernemen?

Tsja... Als NKorea resoluties schend en zich niet aan enkele belangrijke bepalingen binnen de VN houd, dan lijkt me logisch dat de V raad zn verantwoordelijkheid oet nemen/

Als je er eerst voor zorgt dat je vriendenroepje je uitkotst omdat je constant aar onverantwoord gedraagd, is het loisch dat ze zich op een gegeven moment teen je keren.

Eienlijk zou Noord Korea ook geen lid meer van de vn ogen zijn, de vn ag alleen een lidstaten weigeren of eruit gooien geloof ik...
De hele VN is een lachertje. Ze kunnen niets tegen niemand beginnen, kunnen niemand weigeren of verwijderen, zijn niet bij machte hun eigen lidstaten onder controle te houden. Zowel aan Amerikaanse zijde als aan, zo je wilt, Koreaanse. Als de VN dan wel ineens staat te popelen met sancties als een land als N. Korea het wat bont maakt, dan is de hele organisatie in mijn ogen onofficieel al lang opgedoekt. Zeg nou eerlijk, wat heeft ons aller VN tegenwoordig nog te zeggen? Zoals blijkt, niet veel. het is een excuus om landen aan de ketting te leggen, wat gebruikt danwel misbruikt wordt waar het de machtiger lidstaten uitkomt. Denk maar niet dat de stem van N. Korea ooit iets heeft uitgemaakt in de VN. En ik kan je verzekeren dat alles precies zo was, ook voordat N. Korea zich 'minder' begon te gedragen.

Her en der wordt geschermd met de VN als wapen, maar het is een lege huls vol beloften. Ik hoop dat die VN nou eens eindelijk opflikkert.
Oud 06-04-2003, 19:58
k28
k28 is offline
Citaat:
Nate schreef op 06-04-2003 @ 20:28:
Her en der wordt geschermd met de VN als wapen, maar het is een lege huls vol beloften. Ik hoop dat die VN nou eens eindelijk opflikkert.
en dan, als de VN weg is? Dan gaat iedereen zijn gang en wordt het één dikke puinzooi. De VN moet niet weg, maar veranderen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 20:15
Blitzkrieg Bop
De VN moet inderdaad eerder veranderen dan weg. Maar hoe verander je een orgranisatie die eigenlijk machteloos is en door de rootmachten misbruikt wordt???? Lijkt me nogal en onmoelijke opeve. De permanente leden willen hun vetorecht niet opgeven, en ze zullen ook niet toestaan dat kleinere landen even veel macht krijen als ij... De VN is eigenlijk slachtoffer van zijn eien orranisatie eworden... jammer... het idee was mooi...
Oud 06-04-2003, 22:28
Gatara
Gatara is offline
We zouden vanaf Europa een alternatieve volkerenbond kunnen oprichten die meer macht heeft dan de VN - steeds meer uitbreidend naar andere continenten (Rusland, China en de VS er later bij betrekkend).
Oud 06-04-2003, 22:40
Suqeunse
Suqeunse is offline
om te beginnen: De VN moet oprotten ( slaaf van de VS )

Als ik die president van N-K was zou ik echt helemaal niks aantrekken van de wereld... ik zou alvast, nu dat de VS in oorlog is, mijn leger dubbel vergroten.. dienstplicht invoeren voor mannen van 20 of ouder ..... Meer kernwapens gaan maken...
waarom allemaal dit? omdat

* De VS bijna 100% zeker N-K gaat aanvallen na Irak!
* Voorbereid zijn. en niet als Irak onvoorbereid!

dus kom maar op. ik heb niks te verliezen...

oorlog is begonnen:

ALLE kernbommen gooien op VIJANDIGE landen... en op Amerika natuurlijk.... daarna massale transportatie van troepen RICHTING amerika. en afmaken die handel in hun EIGEN land, !

Nou kga slapen teveel gefantaseerd

maar dit zou ik echt doen, zal die grote bek van bush leren.
Oud 06-04-2003, 22:45
k28
k28 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 06-04-2003 @ 23:28:
We zouden vanaf Europa een alternatieve volkerenbond kunnen oprichten die meer macht heeft dan de VN - steeds meer uitbreidend naar andere continenten (Rusland, China en de VS er later bij betrekkend).
hmm..ik denk dat je zo juist nog meer versnippering maakt, een Europees land zit dan al bij 3 verschillende clubs (VN, EU, nieuwe bond) ; denk niet dat dat werkt. Ik zou juist liever zien dat Europa naar buiten toe treedt als één machtsblok zodat ze ook daadwerkelijk invloed kunnen uitoefenen. Economisch gezien lukt dat al aardig, nu politiek nog.
De problemen binnen de VN komen door het gebrek aan eensgezindheid tussen de Europese landen en door de overdominantie van de VS. Het eerste is op te lossen als gezegd, het tweede zal hoop ik een gevolg worden van de verandering bij het eerste probleem.
Zolang de VS hun dominantie kunnen behouden door draaikonterij bij de andere partijen zal het een zooi blijven.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 22:50
Blitzkrieg Bop
Citaat:
Gatara schreef op 06-04-2003 @ 23:28:
Mooie ideeen allemaal, maar t aat niet werken. De europese landen kunnen nu al geen ezamelijk standpunt bedenken over Irak. Hoe moet dat gaan als ze een soort van Europese Buitenland Strategie moetten bedenken et zn allen??
Juist de illusie dat Europa goed kan samenwerken en een unie is maakt Europa zwak. Door die zogenaamde samenwerking lijkt Europa nu zwak en verdeeld, zonder Europese Unie had de VS de tegenstem van bijv. Frankrijk en Duitsland als twee belangrijke tegenstemmen gezien, en niet als onderdeel van een versplinterde Europese stem.
Hou maar op met die mooie internationale samenwerkin overal, de wereld heeft al lang bewezen daar voorlopig no niet aan toe te zijn.
Oud 06-04-2003, 22:52
k28
k28 is offline
Citaat:
Suqeunse schreef op 06-04-2003 @ 23:40:

Als ik die president van N-K was zou ik echt helemaal niks aantrekken van de wereld... ik zou alvast, nu dat de VS in oorlog is, mijn leger dubbel vergroten.. dienstplicht invoeren voor mannen van 20 of ouder ..... Meer kernwapens gaan maken...
<knip>

oorlog is begonnen:

ALLE kernbommen gooien op VIJANDIGE landen... en op Amerika natuurlijk.... daarna massale transportatie van troepen RICHTING amerika. en afmaken die handel in hun EIGEN land, !

Wow, het geheime script van Rambo 4: Return of the Splateowgh!!

Ik mis alleen het 'en er is maar 1 man die hen kan stoppen!'-gedeelte.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 22:54
k28
k28 is offline
Citaat:
duyvel schreef op 06-04-2003 @ 23:50:
Hou maar op met die mooie internationale samenwerkin overal, de wereld heeft al lang bewezen daar voorlopig no niet aan toe te zijn.
heb je gelijk in, maar het kan wel een doel voor later zijn; dat er iets moet veranderen is duidelijk lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 22:56
Martian
Martian is offline
Citaat:
k28 schreef op 06-04-2003 @ 23:52:
Wow, het geheime script van Rambo 4: Return of the Splateowgh!!

Ik mis alleen het 'en er is maar 1 man die hen kan stoppen!'-gedeelte.

TETETETEEEE....TETETEEE!!
Oud 06-04-2003, 23:16
Blitzkrieg Bop
Citaat:
k28 schreef op 06-04-2003 @ 23:54:
heb je gelijk in, maar het kan wel een doel voor later zijn; dat er iets moet veranderen is duidelijk lijkt me.
Inderdaad, het zou echt een lange termijn project oeten zijn.
Ik vind de VN wel heel erg geschikt als overkoepelende orgranisatie voor humanitaire zaken.. Zoals unicef, amnesty, WHO, WFP, WNF dat soort dingen. En wie weet vloeit daar over enkele tientalle jaren een mooi samenwerkinsverbond uit wat ook echt werkt!
Oud 06-04-2003, 23:29
k28
k28 is offline
Citaat:
duyvel schreef op 07-04-2003 @ 00:16:
Inderdaad, het zou echt een lange termijn project oeten zijn.
Ik vind de VN wel heel erg geschikt als overkoepelende orgranisatie voor humanitaire zaken.. Zoals unicef, amnesty, WHO, WFP, WNF dat soort dingen. En wie weet vloeit daar over enkele tientalle jaren een mooi samenwerkinsverbond uit wat ook echt werkt!
amen.

een mooie gedachte om vredig de nacht mee in te gaan
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 23:30
dystopia
dystopia is offline
Wel achterlijk om een slaaf te laten oprotten en de slavendrijver z'n gang te laten gaan. Wat is er gevaarlijker de oorzaak of het gevolg? Uiteindelijk de oorzaak want daarmee pak je het gevolg ook aan. De VN is juist niet een slaaf van de VS omdat de VN niet naar de VS pijpen heeft gedanst.

Citaat:
Juist niet hetzelfde:
Hmm ik denk dat ik hiervoor de reden wel weet: tegen Iraq kon de VS zelf optreden zonder al teveel consequenties (note: republikeinse ministers interesseren zich niet zo voor een 'paar' burgerslachtoffers). Er was geen gevaar voor de burgerbevolking. De angst voor aanslagen zijn ongegrond. Bij N-Korea werkt zo'n full scale attack niet omdat N-Korea wel WMD's bezit net als men dit ook niet kon doen tegen de Sovjet Unie destijds.
Oud 07-04-2003, 11:05
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Suqeunse schreef op 06-04-2003 @ 23:40:

waarom allemaal dit? omdat

* De VS bijna 100% zeker N-K gaat aanvallen na Irak!
* Voorbereid zijn. en niet als Irak onvoorbereid!

dus kom maar op. ik heb niks te verliezen...

oorlog is begonnen:

Nou kga slapen teveel gefantaseerd

maar dit zou ik echt doen, zal die grote bek van bush leren.
Ja, kanker over de hele wereld. Dat lijkt me een geslaagd plan.
Je bent ziek in je hoofd. Meld je in Barneveld voor vrijwillige preventieve ruiming a.u.b.

Kap eens met die anti-VS uitspraken. Dat hoort hier vooralsnog niet thuis volgens mij. De enige die in mijn ogen de VS bij deze crisis betrekt is N. Korea zelf. Ik geef Nate groot gelijk op veel punten. Het liefst zou ik gewoon hebben dat niemand zich bemoeit met N.Korea en dat iedereen vredig verderleeft. Toch is de dreiging dat N.Korea kernwapens in de rondte gaat slingeren reëel in mijn ogen, en moet die dreiging weggenomen worden. Het lijkt mij dat militair ingrijpen juist de situatie escaleert, maar diplomatieke wegen lijken bij voorbaat door N.Korea niet te bewandelen. Ik ben benieuwd wat er komen gaat...
Oud 07-04-2003, 13:37
Nate
Nate is offline
Ach, als Nederlander hoeft niemand zich voorlopig zorgen te maken als het N. Korea als agressor betreft. Samen met China, Rusland, en enkele zuidoost-aziatische landen onderhouden wij nog altijd de beste contacten met de Kims, zij het niet officieel erkend.
Oud 07-04-2003, 17:10
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Iedereen die er zo van overtuigd is dat N-korea bommen gaat gooien wanneer de VN/VS ze niet met rust laat.

Waarom zouden ze?
Oud 07-04-2003, 18:00
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
Gatara schreef op 06-04-2003 @ 20:09:
Je schijnt het te weten: hoe gevaarlijk is N-K? En waaruit blijkt dat?
Ja, hallo hoor, loop maar weer weg voor de problemen, bagatelliseer ze maar weer, negeer ze maar, laat maar lekker doen totdat die leider daar straks zin heeft om kernwapens te ontwikkelen en om raketjes op Amerika af vuurt. Maarja, raketten op Amerika, wat zou jij, en een boel anderen die schijnbaar Noord-Korea als lievertje beschouwen en Amerika als vijand, blij zijn als Amerika nu eens gebombardeerd wordt! Dat land is zo slecht... en jullie blind.

Móet ik zoiets onderbouwen? We weten allemaal dat N-K zich NIET aan de verdragen houdt, wapens in bezit heeft die ze DREIGEN te gebruiken als bijvoorbeeld Japan een of andere spionsateliet de lucht in doet...

Tja, als jullie zeggen dat ze niet gevaarlijk zijn, geef daar dan maar eens argumenten voor!
Oud 07-04-2003, 19:04
Nate
Nate is offline
Citaat:
meelman schreef op 07-04-2003 @ 19:00:
Ja, hallo hoor, loop maar weer weg voor de problemen, bagatelliseer ze maar weer, negeer ze maar, laat maar lekker doen totdat die leider daar straks zin heeft om kernwapens te ontwikkelen en om raketjes op Amerika af vuurt. Maarja, raketten op Amerika, wat zou jij, en een boel anderen die schijnbaar Noord-Korea als lievertje beschouwen en Amerika als vijand, blij zijn als Amerika nu eens gebombardeerd wordt! Dat land is zo slecht... en jullie blind.

Móet ik zoiets onderbouwen? We weten allemaal dat N-K zich NIET aan de verdragen houdt, wapens in bezit heeft die ze DREIGEN te gebruiken als bijvoorbeeld Japan een of andere spionsateliet de lucht in doet...

Tja, als jullie zeggen dat ze niet gevaarlijk zijn, geef daar dan maar eens argumenten voor!
Als Japan een spionagesatteliet lanceert, dan wil dat zeggen dat zij vanaf dat moment een vrij compleet beeld van het Noord Koreaanse militaire doen en laten hebben, een blueprint van alle strategische locaties, enzovoorts enzovoorts. Precies de reden waarom de oorlog in Irak verloopt zoals het is. Dat is dus een bedreiging voor N. Korea, en niet voor iemand anders. Dat jij dat niet ziet ontgaat me even, maar enfin, je draait wel meer dingen om zo te zien.

Noord Korea, zoals ik al eerder zei, is geen agressor. Ze onthouden zich van goede internationale contacten en zijn niet bepaald gastvrij. Korea blijft graag Korea, zónder invloeden van weten-zij-veel-waar. Dat mag blijkbaar niet? de DPRK vormt geen directe bedreiging voor de rest van de wereld mits niet in de positie van pispaal gedwongen. Da's alles.
Oud 07-04-2003, 20:19
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
meelman schreef op 07-04-2003 @ 19:00:

1. Ja je moet het onderbouwen want wij nemen niet zomaar iets aan omdat het gezegd wordt door iemand die meelman heet.
2. als het slechts om het schenden van verdragen gaat, het in het bezit hebben van wapens gaat en het gebruiken van die wapens uit zelfverdediging (want dat is het), dan kan ik Israel ook als een ontzettend kwaad land bestempelen. Maar nu ga ik zeker te ver volgens jou? Dus daarom stel ik mijn vraag nogmaals: wat maakt Noord-Korea nu werkelijk zo gevaarlijk?
Oud 07-04-2003, 21:40
Suqeunse
Suqeunse is offline
Citaat:
M n M schreef op 07-04-2003 @ 12:05:
Ja, kanker over de hele wereld. Dat lijkt me een geslaagd plan.
Je bent ziek in je hoofd. Meld je in Barneveld voor vrijwillige preventieve ruiming a.u.b.

Kap eens met die anti-VS uitspraken. Dat hoort hier vooralsnog niet thuis volgens mij. De enige die in mijn ogen de VS bij deze crisis betrekt is N. Korea zelf. Ik geef Nate groot gelijk op veel punten. Het liefst zou ik gewoon hebben dat niemand zich bemoeit met N.Korea en dat iedereen vredig verderleeft. Toch is de dreiging dat N.Korea kernwapens in de rondte gaat slingeren reëel in mijn ogen, en moet die dreiging weggenomen worden. Het lijkt mij dat militair ingrijpen juist de situatie escaleert, maar diplomatieke wegen lijken bij voorbaat door N.Korea niet te bewandelen. Ik ben benieuwd wat er komen gaat...
Kanker op gozer, hou je comentaar voor je aub!
Ik ben anti-VS ja, so what?

ooit gehoord van vrije meningsuiting? zoek het op in een woordenboek!
Oud 08-04-2003, 00:09
Nate
Nate is offline
Citaat:
Suqeunse schreef op 07-04-2003 @ 22:40:

Het overgrote deel van dit forum is anti-VS, en laat dat al in alle topics merken. Probeer anders de zaken eens objectief te bekijken, los van om welke landen het hier nu echt gaat. Los van het feit dat Bush aan het hoofd van de VS staat. Bekijk 't eens gewoon als een land vs. land conflict. Zonder vooroordelen.

Ik wed dat je dat niet kunt.
Oud 08-04-2003, 10:55
*Burning water*
*Burning water* is offline
Ik hoop dat de VN zich niet door Noord-Korea laten voorschrijven wat op de agenda te plaatsen.
Oud 08-04-2003, 11:22
k28
k28 is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 08-04-2003 @ 11:55:
Ik hoop dat de VN zich niet door Noord-Korea laten voorschrijven wat op de agenda te plaatsen.
Ik denk dat ze niet veel anders kunnen. Zogauw een land dreigementen uit of in (groot) conflict dreigt te raken met een ander land zal de VN zich ermee moeten gaan bemoeien.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 12:16
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
k28 schreef op 08-04-2003 @ 12:22:
Ik denk dat ze niet veel anders kunnen. Zogauw een land dreigementen uit of in (groot) conflict dreigt te raken met een ander land zal de VN zich ermee moeten gaan bemoeien.
In het artikel staat: Een woordvoerder van de regering liet verder weten dat Pyongyang de mobilisatie afkondigt als de raad woensdag de nucleaire crisis met Noord-Korea op de agenda plaatst.

Daar doelde ik op. De VN moet zich niet door dit dreigement onthouden van een actie, of sancties.
Oud 08-04-2003, 12:52
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Suqeunse schreef op 07-04-2003 @ 22:40:

Misschien ben ik ook wel anti-VS. Helemaal niets mis mee.
Ik had kritiek op jouw post omdat jij er kennelijk voor bent om kernwapens in te zetten. Als ik ergens namelijk tegen ben, is dat het wel.
Oud 08-04-2003, 14:14
Nate
Nate is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 08-04-2003 @ 13:16:
In het artikel staat: Een woordvoerder van de regering liet verder weten dat Pyongyang de mobilisatie afkondigt als de raad woensdag de nucleaire crisis met Noord-Korea op de agenda plaatst.

Daar doelde ik op. De VN moet zich niet door dit dreigement onthouden van een actie, of sancties.
Dus... Je bent voor 'actie' in Korea, maar tegen hetzelfde in Irak?

En, nogmaals, ook jij begrijpt het niet. Wie maakt er precies het dreigement in deze kwestie, de VN of N. Korea? Juist. De VN wil hier sancties ondernemen, Korea niet. Doet de VN niets dan doet Korea ook niets. Dus elk 'dreigement' waar hier over te spreken valt komt van 'geallieerde' zijde.

Laatst gewijzigd op 08-04-2003 om 14:16.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 15:04
k28
k28 is offline
Citaat:
Nate schreef op 08-04-2003 @ 15:14:
Dus... Je bent voor 'actie' in Korea, maar tegen hetzelfde in Irak?

En, nogmaals, ook jij begrijpt het niet. Wie maakt er precies het dreigement in deze kwestie, de VN of N. Korea? Juist. De VN wil hier sancties ondernemen, Korea niet. Doet de VN niets dan doet Korea ook niets. Dus elk 'dreigement' waar hier over te spreken valt komt van 'geallieerde' zijde.
Ben ik niet met je eens. Als N-Korea een raket afvuurt over Japan heen als 'test' vind ik dat redelijk provocerend. Hetzelfde geldt voor het opeens verwijderen van die camera's. Niet dat die camera's zoveel voorstelden, maar het is het principe dat erachter zit. Als ze doorgaan met dit soort, in mijn ogen, onnodige acties vind ik het niet meer dan logisch dat de VN het punt op de agenda zet. Als die Koreanen dan zo overspannen zijn dat ze meteen een mobilisatie afkondigen zegt dat genoeg over hen. Ben het met burning water eens dat de VN zich door dit soort dreigementen niet moet laten onthouden om het op de agenda te zetten.
Iets op de agenda zetten is nog altijd wat anders dan een oorlog verklaren!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 16:11
Nate
Nate is offline
Citaat:
k28 schreef op 08-04-2003 @ 16:04:
Ben ik niet met je eens. Als N-Korea een raket afvuurt over Japan heen als 'test' vind ik dat redelijk provocerend. Hetzelfde geldt voor het opeens verwijderen van die camera's. Niet dat die camera's zoveel voorstelden, maar het is het principe dat erachter zit. Als ze doorgaan met dit soort, in mijn ogen, onnodige acties vind ik het niet meer dan logisch dat de VN het punt op de agenda zet. Als die Koreanen dan zo overspannen zijn dat ze meteen een mobilisatie afkondigen zegt dat genoeg over hen. Ben het met burning water eens dat de VN zich door dit soort dreigementen niet moet laten onthouden om het op de agenda te zetten.
Iets op de agenda zetten is nog altijd wat anders dan een oorlog verklaren!
Ja, maar dat kennen we. 'Iets op de agenda' resulteert nooit in een vriendelijk gesprek. Daarnaast, kijk eens op de kaart naar Korea; zoals je ziet is er niet zoveel keus wat het afvuren van raketten betreft. 'T was toch over Japan, niet erop? Atoomproeven op Mururoa destijds vond ik ook redelijk provocerend, hmm? Als we daar allemaal boodschap aan gaan hebben, dan vind ik een militair budget hoger dan dat van de overige top-9 tezamen ook provocerend. Een land dat 50 jaar geleden fascistische ideeën had, tja, dat kunnen we dan natuurlijk ook niet helemaal meer vertrouwen. En so what, die raket over Japan, Japan was immers het land dat Korea altijd heeft willen bezetten.

See where I'm going to? Als de hele wereld zo snel op z'n teentjes getrapt is, dan wordt het een mooie boel.
Oud 08-04-2003, 16:12
Verwijderd
Citaat:
k28 schreef op 06-04-2003 @ 18:39:
tja..
ja als ze toch bezig zijn, laten ze dan ook dat land ff plat gooien
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten