Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
verschil is namelijk dat de VS nu WEL via internationale wegen per definitie wilt onderhandelen en geen moment denkt aan militair ingrijpen (momenteel althans), terwijl dat bij de kwestie Irak andersom te zijn.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Zucht...
Ten eerste: Waarom, in godsnaam, zou een land zich aan resoluties opgesteld door een organisatie waar het land niets mee te maken heeft, houden? Wat voor boodschap heeft Korea aan de VN? Welke Kim heeft ooit gezegd mee te doen met die narigheid? N. Korea moet zelf weten wat ze doen. Ik zou 'sancties' en wat al niet ook opvatten als oorlogsverklaring. Ik zou 't niet pikken. Korea wordt geleid door Kim Il-Sung als eeuwige leider en Kim Jong-Il als plaatsbehoudend staatshoofd, en door niemand anders. Wie daar verandering in wil zien moet het vooral proberen te rechtvaardigen bij de rest van z'n vriendjes, maar val dan niet terug op ongemaakte afspraken. De VS is, ná de slachting die ze zowel in Noord als in Zuid Korea hebben aangericht in de jaren '50, al jarenlang het enige obstakel voor een re-unificatie van groot Korea. Doordat de amerikaanse invloeden in de moderne Zuid Koreaanse cultuur zo sterk aan de oppervlakte liggen, is het onmogelijk om een herreniging in werking te stellen op de huidige toer. Voor alllen die iets anders schijnen te denken: Beide Korea's willen maar wat graag samen. Alleen volgens onze VN kan dat niet. Volgens de VS kan dat niet. Noord Korea is immers slecht. Ja, Kim Jong-Il is een verschrikkelijke dictator, weg met de zogenaamde 'Democratic People's Republic of Korea'. In m'n aars. Praat niet over dingen waar je geen verstand van hebt, zeker niet als het een gevoelig subject als deze betreft.
|
Mag ik jullie er aan herinneren dat Noord-Korea een van de gevaarlijkste landen voor de hele wereldbevolking is? We mogen blij zijn als de VS hen ontwapend dmv een oorlog. Dat land is echt heel erg gevaarlijk en een oorlog tegen N-K zou zeker rechtvaardiger zijn dan die tegen Irak.
Weten jullie wel tot wat N-K in staat is? Ja, de VS is ook gevaarlijk, ik weet wat jullie gaan zeggen, maar het verschil is dat de VS het kwaad met kwaad uit de wereld wil helpen en dat landen als Noord-Korea en Irak het goede met kwaad uit de wereld willen helpen.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Noord-Korea is een veel reëlere dreiging dan Irak. Saddam zou het nooit in zijn hoofd halen om zelfstandig een oorlogsverklaring aan de VS te doen, of enige andere militaire actie tegen de VS te ondernemen behalve in het geval wat zich nu voordoet, waarin ze zelf worden aangevallen. Daar heeft Irak ook de militaire capaciteit niet voor.
Noord-Korea heeft óók jarenlang VN-sancties genegeerd maar daar is nooit iets tegen ondernomen. Een paar cameraatjes in een nucleaire reactor is alles wat er is gedaan. Die camera's zijn verwijderd onder het oog van de 'vrije wereld'. Ook daar is niets aan gedaan. Nu is Noord-Korea in staat om met een lange-afstandsraket de westkust van Amerika te bereiken, en ze zijn zeker in staat om dat te doen. Kim Jong-Il is krankzinnig genoeg om ook daadwerkelijk een raket op de VS af te schieten omdat hij zich in het nauw gedreven voelt, meer dan Saddam ooit deed. Dus het kan nog leuk worden in de zeer nabije toekomst. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Waarom is nkorea zo gevaarlijk? Nou? Tot wat zijn ze allemaal in staat? Waar baseer je het op dat de VS "goed" is en de rest "slecht"??
||
Citaat:
- Diezelfde VN erkend N. Korea als een potentiele vijand van zichzelf - Diezelfde VN heeft geen problemen met de term 'axis of evil', ook al betreft het hier zijn eigen leden - Diezelfde VN sluit toekomstig militair ingrijpen tegen zijn eigen leden niet uit Waarom, precies, moet een lidstaat van de VN hier vrede mee hebben? Ik kan me voorstellen dat je het hier dan maar gewoon bij laat. Als je eigen 'clubje' zo over je spreekt, en z'n feestjes zonder jou geeft, dan zou ook ik weinig boodschap hebben aan dat clubje.
||
Citaat:
||
Citaat:
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Eienlijk zou Noord Korea ook geen lid meer van de vn ogen zijn, de vn ag alleen een lidstaten weigeren of eruit gooien geloof ik...
|
Verwijderd
|
Noord Korea moet zich gewoon aan afspraken houden. Anders kan je verwachten dat er sancties vallen. En dat is dan ook terecht. Dat Korea die dingen als een oorlogsverklaring ziet slaat gewoon nergens op.
Met andere woorden: wij maken afspraken maar we hoeven ons er zelf niet aan te houden.. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Her en der wordt geschermd met de VN als wapen, maar het is een lege huls vol beloften. Ik hoop dat die VN nou eens eindelijk opflikkert.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
De VN moet inderdaad eerder veranderen dan weg. Maar hoe verander je een orgranisatie die eigenlijk machteloos is en door de rootmachten misbruikt wordt???? Lijkt me nogal en onmoelijke opeve. De permanente leden willen hun vetorecht niet opgeven, en ze zullen ook niet toestaan dat kleinere landen even veel macht krijen als ij... De VN is eigenlijk slachtoffer van zijn eien orranisatie eworden... jammer... het idee was mooi...
|
om te beginnen: De VN moet oprotten ( slaaf van de VS )
Als ik die president van N-K was zou ik echt helemaal niks aantrekken van de wereld... ik zou alvast, nu dat de VS in oorlog is, mijn leger dubbel vergroten.. dienstplicht invoeren voor mannen van 20 of ouder ..... Meer kernwapens gaan maken... waarom allemaal dit? omdat * De VS bijna 100% zeker N-K gaat aanvallen na Irak! * Voorbereid zijn. en niet als Irak onvoorbereid! dus kom maar op. ik heb niks te verliezen... oorlog is begonnen: ALLE kernbommen gooien op VIJANDIGE landen... en op Amerika natuurlijk.... daarna massale transportatie van troepen RICHTING amerika. en afmaken die handel in hun EIGEN land, ! Nou kga slapen teveel gefantaseerd ![]() maar dit zou ik echt doen, zal die grote bek van bush leren.
||
![]() |
Citaat:
De problemen binnen de VN komen door het gebrek aan eensgezindheid tussen de Europese landen en door de overdominantie van de VS. Het eerste is op te lossen als gezegd, het tweede zal hoop ik een gevolg worden van de verandering bij het eerste probleem. Zolang de VS hun dominantie kunnen behouden door draaikonterij bij de andere partijen zal het een zooi blijven. |
![]() |
||
Citaat:
Juist de illusie dat Europa goed kan samenwerken en een unie is maakt Europa zwak. Door die zogenaamde samenwerking lijkt Europa nu zwak en verdeeld, zonder Europese Unie had de VS de tegenstem van bijv. Frankrijk en Duitsland als twee belangrijke tegenstemmen gezien, en niet als onderdeel van een versplinterde Europese stem. Hou maar op met die mooie internationale samenwerkin overal, de wereld heeft al lang bewezen daar voorlopig no niet aan toe te zijn.
||
![]() |
Citaat:
Ik mis alleen het 'en er is maar 1 man die hen kan stoppen!'-gedeelte. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() TETETETEEEE....TETETEEE!!
||
Citaat:
Ik vind de VN wel heel erg geschikt als overkoepelende orgranisatie voor humanitaire zaken.. Zoals unicef, amnesty, WHO, WFP, WNF dat soort dingen. En wie weet vloeit daar over enkele tientalle jaren een mooi samenwerkinsverbond uit wat ook echt werkt!
||
![]() |
Citaat:
een mooie gedachte om vredig de nacht mee in te gaan ![]() |
![]() |
||
![]() |
Wel achterlijk om een slaaf te laten oprotten en de slavendrijver z'n gang te laten gaan. Wat is er gevaarlijker de oorzaak of het gevolg? Uiteindelijk de oorzaak want daarmee pak je het gevolg ook aan. De VN is juist niet een slaaf van de VS omdat de VN niet naar de VS pijpen heeft gedanst.
Citaat:
||
Citaat:
Je bent ziek in je hoofd. Meld je in Barneveld voor vrijwillige preventieve ruiming a.u.b. Kap eens met die anti-VS uitspraken. Dat hoort hier vooralsnog niet thuis volgens mij. De enige die in mijn ogen de VS bij deze crisis betrekt is N. Korea zelf. Ik geef Nate groot gelijk op veel punten. Het liefst zou ik gewoon hebben dat niemand zich bemoeit met N.Korea en dat iedereen vredig verderleeft. Toch is de dreiging dat N.Korea kernwapens in de rondte gaat slingeren reëel in mijn ogen, en moet die dreiging weggenomen worden. Het lijkt mij dat militair ingrijpen juist de situatie escaleert, maar diplomatieke wegen lijken bij voorbaat door N.Korea niet te bewandelen. Ik ben benieuwd wat er komen gaat... ![]()
|
Ach, als Nederlander hoeft niemand zich voorlopig zorgen te maken als het N. Korea als agressor betreft. Samen met China, Rusland, en enkele zuidoost-aziatische landen onderhouden wij nog altijd de beste contacten met de Kims, zij het niet officieel erkend.
||
Citaat:
![]() Móet ik zoiets onderbouwen? We weten allemaal dat N-K zich NIET aan de verdragen houdt, wapens in bezit heeft die ze DREIGEN te gebruiken als bijvoorbeeld Japan een of andere spionsateliet de lucht in doet... Tja, als jullie zeggen dat ze niet gevaarlijk zijn, geef daar dan maar eens argumenten voor!
||
Citaat:
Noord Korea, zoals ik al eerder zei, is geen agressor. Ze onthouden zich van goede internationale contacten en zijn niet bepaald gastvrij. Korea blijft graag Korea, zónder invloeden van weten-zij-veel-waar. Dat mag blijkbaar niet? de DPRK vormt geen directe bedreiging voor de rest van de wereld mits niet in de positie van pispaal gedwongen. Da's alles.
||
Citaat:
2. als het slechts om het schenden van verdragen gaat, het in het bezit hebben van wapens gaat en het gebruiken van die wapens uit zelfverdediging (want dat is het), dan kan ik Israel ook als een ontzettend kwaad land bestempelen. Maar nu ga ik zeker te ver volgens jou? Dus daarom stel ik mijn vraag nogmaals: wat maakt Noord-Korea nu werkelijk zo gevaarlijk?
||
Citaat:
Ik ben anti-VS ja, so what? ooit gehoord van vrije meningsuiting? zoek het op in een woordenboek!
||
Citaat:
Ik wed dat je dat niet kunt.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Daar doelde ik op. De VN moet zich niet door dit dreigement onthouden van een actie, of sancties.
||
Citaat:
![]() Misschien ben ik ook wel anti-VS. Helemaal niets mis mee. Ik had kritiek op jouw post omdat jij er kennelijk voor bent om kernwapens in te zetten. Als ik ergens namelijk tegen ben, is dat het wel.
||
Citaat:
En, nogmaals, ook jij begrijpt het niet. Wie maakt er precies het dreigement in deze kwestie, de VN of N. Korea? Juist. De VN wil hier sancties ondernemen, Korea niet. Doet de VN niets dan doet Korea ook niets. Dus elk 'dreigement' waar hier over te spreken valt komt van 'geallieerde' zijde.
Laatst gewijzigd op 08-04-2003 om 14:16. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Iets op de agenda zetten is nog altijd wat anders dan een oorlog verklaren! |
![]() |
||
Citaat:
See where I'm going to? Als de hele wereld zo snel op z'n teentjes getrapt is, dan wordt het een mooie boel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|