Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2003, 15:51
Anouk4life
Anouk4life is offline
Ik heb echt een heel groot probleem, een vriendin van me heeft een beste vriendin. Die vriendin van haar is in het verleden vaak verkracht, en die man heeft naaktfoto's en dreigt die op internet te zetten. Dus heeft ze nu nog steeds tegen haar wil in sex met hem. Die vriendin van me zit hier erg mee en weet niet wat ze moet doen, als ze het verteld is ze zeker die vriendin kwijt, maar dit kan niet langer!
Weet iemand iets ajb?
Oud 29-03-2003, 15:58
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Pliesie, aangifte doen? Als die vent ook nogeens naakfoto's van een minderjarig-meisje heeft gemaakt moeten daar bewijzen van zijn. (negatieven/op z'n computer)
Oud 29-03-2003, 16:04
Quiana
Quiana is offline
Politie idd. Die vriendin zal misschien onwijs kwaad
worden, maar uiteindelijk word ze er alleen
maar beter van lijkt me.
Denk dat ze zelf ook wel zal inzien dat er iig ièts
moest gebeuren achteraf.
Oud 29-03-2003, 16:07
Evito
Evito is offline
Misschien moet ze het aan haar vader vertellen. Dan lossen dat soort zaken zichzelf op. Tenminste, als ik die vader was.

Anyways, de politie is de beste oplossing. Naaktfoto's op internet is altijd nog minder onterend dan seks met zo'n vieze smeerlap.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 18:28
Fantôme
Fantôme is offline
jeej
nou, zoals iedereen zegt, de politie dus!!
die man wordt als het goed is dan wel veroordeeld voor verkrachting... als je ook verteld van die naaktfoto's zal de pliesi dat ook wel kunnen voorkomen denk ik zo.
echt, hier kan ze niet mee blijven rondlopen
ik weet hoe erg het is als je 1 keer verkracht wordt, laat staan meerdere keren tegen je zin in sex hebben met zo'n vent...
heel veel sterkte!! *knuffel*
Oud 29-03-2003, 18:31
Verwijderd
ik zou dus echt wel aangifte gaan doen!
die goorlap moet de bak in ofzo!
z'n hele zaakje dr af hakken!

sterkte !!!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 18:35
saartjeh
saartjeh is offline
Ik vraag me af wat erger iz, foto's op t internet of seks met een of andere creep. Ga naar de politie samen met je vriendin en haar vriendin, ze kan wel wat steun gebruiken denk ik.
Suc6 dr mee.
Oud 29-03-2003, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Anouk4life schreef op 29-03-2003 @ 16:51:
en die man heeft naaktfoto's en dreigt die op internet te zetten.
Mag dat zonder haar toestemming?
Bovendien is zij minderjarig.
Ik vraag me af wie er meer last mee krijgt. Een man die een minderjarige verkracht of het slachtoffer.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 22:17
Nona
Nona is offline
Politie, absoluut. Maar ze moet wel zorgen dat ze zijn echte naam weet en volledig adres waar die ook staat ingeschreven enzo, want daar willen dat soort types nog weleens over liegen.

Ik zou hem bovendien ook nog eens heel hard slaan en zn ballen er heel langzaam af draaien zodat hij het nooit meer doet, maar begin daar maar niet aan. Veel te gevaarlijk.
Oud 29-03-2003, 22:55
Sleepingsun
Sleepingsun is offline
Mij zal je niet snel horen zeggen dat het het beste is naar de politie te gaan, omdat die weg mij heel hard en moeilijk lijkt en ik er normaal gesproken ook wel in geloof dat tijd een uitweg zal brengen..
Maar bij deze situatie vraag ik het me heel sterk af, ja tijd zal een uitweg brengen voor het meisje,
maar zeker niet de goede.. Daarom ben ik het met de rest eens, politie!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 23:50
MazeMouse
MazeMouse is offline
Verkrachters zouden ze van mij rustig het hele handeltje mogen laten verwijderen. (om het subtiel te zeggen)

Maar laat hier de politie maar op los. Ze zal heus wel genoeg psychologische en lichamelijke aanwijzingen hebben dat hij haar verkracht. En de negatieven en de PC zullen ook helemaal doorzocht worden.

Zorg dat je zelf weet waar die man woont.
Ze zal je in het begin haten dat je het hebt verteld maar dat zal ook wel bijtrekken als ze ziet dat jou 'verraad' haar heeft gered.
Oud 30-03-2003, 08:18
Verwijderd
Als ze het verteld is ze zeker die vriendin kwijt...? Waarom? In eerste instantie zal ze het niet leuk vinden, maar ze realiseert zich zelf denk ik ook wel dat dit niet goed is en niet langer zo kan. Ik denk dat één van jullie toch hulp in moet schakelen, desnoods samen met dat meisje...laat haar naar haar ouders gaan, naar haar huisarts, iemand op school en/of de politie. Of laat haar desnoods eerst de kindertelefoon of een anderen instantie bellen, dat kan anoniem.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 13:53
Anouk4life
Anouk4life is offline
Najah iedereen zegt politie, en dat zei ik ook. Maar die vriendin van mee weet het allemaal als enige, en als die het verteld aan wie dan ook is ze voor eens en altijd het vertrouwen kwijt!
Wie weet wat die vriendin zichzelf dan aandoet, of het meisje dat verkracht is. Dat is het probleem vooral, het vertrouwen dat ze kwijtraakt.
Oud 02-04-2003, 16:44
rooddraakje
rooddraakje is offline
Omdat alleen die vriendin van je t weet moet het juist aan mensen verteld worden.. of ouders of politie...
Anders gaat t maar door. En dit moet gewoon stoppen..
Die vriendin zal achteraf zeker inzien dat het juist goed was om t te vertellen.
Bovendien moet die man NIET zijn gang kunnen blijven gaan....
Het is voor iedereen beter als meer mensen (vooral volwassenen) het te weten komen en er wat aan kunnen doen...

Mijn advies is: Actie! Ga dingen regelen met die vriendin van je. Jullie moeten er niet alleen mee blijven rondlopen!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 00:25
idmind
idmind is offline
Citaat:
Anouk4life schreef op 29-03-2003 @ 16:51:
Ik heb echt een heel groot probleem, een vriendin van me heeft een beste vriendin. Die vriendin van haar is in het verleden vaak verkracht, en die man heeft naaktfoto's en dreigt die op internet te zetten. Dus heeft ze nu nog steeds tegen haar wil in sex met hem. Die vriendin van me zit hier erg mee en weet niet wat ze moet doen, als ze het verteld is ze zeker die vriendin kwijt, maar dit kan niet langer!
Weet iemand iets ajb?
Deze vorm van chantage wordt door de politie heel zwaar aangepakt. Ten eerste de pedo die dit doet gaat de bak in en ten tweede wordt hij afgemaakt door de mede gedetineerden. De politie heeft de middelen om de foto's nooit op internet te krijgen.

Gebruik deze middelen.

Sex tegen je wil in is heeel erg slecht. Dat mag nooit gebeuren!!.

Ik wil je zelfs (en je vriendin) persoonlijk komen helpen om er legaal een eind aan te maken. Aan deze situatie. Mail me maar: idmind@icqmail.com
Reageren

Regels voor berichten