Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bij mij staan de maanden in en cirkel. Januari staat links en linksom gaat het dan door met de andere maanden. Lekker vaag ![]() |
![]() |
|
Ja heel erg. Als iemand 'kat' zegt, dan zie ik zo'n beest voor me. Ook ranzige dingen zie ik voor me. Ook als ik iets geleerd heb en het niet meer weet, probeer ik de blz voor me te zien in de hoop dat ik het nog ongeveer kan lezen ed...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik kan het dan vaak ook nog lezen ook. ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() alleen weet ik dan alsnog het antwoord niet ![]() hmzz, ik denk dat het verder wel meevalt. ik fantaseer er dan niet zo over. maar plaats meer bekende beelden door elkaar heen. (bijv. ik ken een paard, en ik ken een persoon. die elkaar nog nooit hebben gezien, maar die zie ik dan samen. maar plaats daar niks nieuws bij)
|
Globaal gezien heb je drie mogelijke voorkeuren:
Voor gedetailleerdere informatie verwijs ik je graag naar de afdeling 'psychologie' in de bibliotheek.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Het hangt ervan af...
Ik geloof niet dat ik heel erg visualiseer als men me over dingen vertelt, maar wel als ik lees of zo. Dat kan iid erg teleurstellend zijn, bijvoorbeeld als je dan de verfilming van een boek ziet.....
|
Ik heb het ook andersom, dat als iemand me iets uitlegd dat ik het pas begrijp als ik me er iets bij voor kan stellen, bij natuurkunde mis ik dat dus, dat kan ik me niet visueel voorstellen en daardoor kan ik het maar niet begrijpen. Bij scheikunde heb ik daar geen last van doordat daar juist alles heel visueel wordt uitgelegd. Is best irri trouwens.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Met de maanden, maar ook met de dagen van de week. Ik zie het jaar als een soort cirkel en nu zie ik dus een halve cirkel met december (die valt er vanaf eigenlijk), januari, februari, maart, april. En dat heb ik dus ook met de dagen van de week, alleen is dat niet echt een cirkel, meer een lijn.. vaag.. ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ja heb ik wel heel erg. Ik stel me altijd dingen voor als mensen een situatie aan mij voorleggen. Irritant als je dan achter komt dat iets er heel anders uit ziet ofzo.
|
Ja natuurlijk, ik denk dat de mens heel visueel ingesteld is, zeker in deze tijd, televisie en internet spelen een grote rol. Nu komt de trend van mms, foto's versturen via je mobiel, het kan niet op
![]() Maar goed ik ben zeker wel visueel ingesteld, zeker bij boeken bijvoorbeeld, ik zie het allemaal voor me ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() mja representatief zijn voor een deel van de bevolking is niet makkelijk hoor conan, dat moet je niet onderschatten ![]()
|
Ik heb t vooral bij boeken, maar dat vind ik nogal irritant, want dan komt dr later weer informatie waardoor t allemaal niet blijkt te kloppen, en moet ik mn hele beeld veranderen
![]() En bij mensen weet ik meestal wel hoe ze eruit zien, maar vaak ook niet, dan heb ik iemand even niet gezien en denk ik echt van: heuh, zag die er zo uit??? Ik onthoud muziek wel heel snel, kan meteen dingen uit mn hoofd spelen enzo, en stemmen onthoud ik ook wel, dus ik zal wel een soort van mengeling zijn ![]()
|
jep aardig veel... bijvoorbeeld de maanden die heb ik in een bepaalde kalender van vroeger nog steeds in mn hoofd zitten...met de kleuren van de bladzijdes erbij
en ook als ik iets voor school voor een proefwerk moet leren, en op het proefwerk iets niet meer weet, zie ik vaak nog precies de bladzijde voor me waar het stond... en natuurlijk ook bij dingen die verteld worden, daar creeer ik altijd een beeld van, maar over t algemeen is mijn beeld dan helemaal verkeerd ![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 | |
Lichaam & Gezondheid |
het wondermiddel dat alles kan genezen Verwijderd | 74 | 21-01-2010 11:58 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
geloof, hoop, liefde Gerlinda | 126 | 12-05-2009 06:32 | |
Psychologie |