Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2003, 13:51
Trisia
Trisia is offline
Na jaren opgescheept te hebben gezeten met een ietwat merkwaardige tandarts (zo'n tandarts die hele verhalen tegen je gaat vertellen terwijl die in je mond bezig is en die dan ook nog verwacht dat je antwoord geeft op zijn vragen), heb ik eindelijk een nieuwe tandarts(oude ging met pensioen). Ik heb er een aantal malen op aangedrongen bij die tandarts dat ik dacht een beugel nodig te hebben. Maar hij vond dit niet nodig. Nu dacht ik, dat is mooi, die nieuwe tandarts, vraag ik meteen een doorverwijskaart naar de orthodontist. Mijn moeder was extra verzekerd dus dacht ik dat dat geen probleem zou opleveren. Jammer toch wel dat die nieuwe tandarts me vertelde dat ik wat eerder met die beugel had moeten zijn, omdat ik nu alle kosten zelf zou moeten betalen! Dat is toch belachelijk. Ik ga wel een brief schrijven naar naar de verzekering waarin ik de situatie uitleg, want ik ben net 4 maanden 18, maar ik denk dat het weinig zin heeft. Iemand hier die er ook ervaringen mee heeft? Misschien als je particulier verzekerd bent, dat het dan wel wordt vergoed?

Ps. Mijn nieuwe tandarts vindt het wel nodig
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2003, 13:54
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Ik wete niks van verzekeringen . . . alleen dat ik een ambtenaren verzekering heb en nu alles wordt vergoed . . . sommige verzekeringen zullen het vast wel vergoeden, alleen de vraag is dan welke
Oud 09-04-2003, 13:57
AvA AdoRe
AvA AdoRe is offline
ik heb hetzelfde... zodra je 18 bent.. wordt het )*#$)*#$&#
iK moet nu ook een beugel krijgen en alles zelf betalen.. ik ben over 2 maanden 18.. , maar ik heb een beetje een ander probleem.. ik ben verzekerd in america een world wide insurance..
(als je afvraagt waarom america? ik woonde op curacao en verzekering daar is niet te vertrouwen)
Hun willen hetniet vergoeden en ik kan het niet zomaar stoppen.. als ik het neit stop kan ik hier in nederland niet verzekerd worden.
in april stopt die en dan kan ik me hier verzekeren en dan ben ik al te laat.. dus.. yeps... ik ga het ook zelf moeten betalen
Oud 09-04-2003, 13:58
AvA AdoRe
AvA AdoRe is offline
Citaat:
~*Mad^Athlete*~ schreef op 09-04-2003 @ 14:54:
Ik wete niks van verzekeringen . . . alleen dat ik een ambtenaren verzekering heb en nu alles wordt vergoed . . . sommige verzekeringen zullen het vast wel vergoeden, alleen de vraag is dan welke
ik heb echt van alles en iedereen gebeld.. er is geen ene verzekering die het voor het zelfde bedrag vergoed.. als dat je onder 18 was..
Oud 09-04-2003, 13:58
Qamra
Qamra is offline
Ik weet wel dat ik op mijn 18e een andere verzekering nodig heb die ik waarschijnlijk zelfs zou moeten betalen.. Maar mijn ouders betalen dat

En ik ga binnenkort hoop ik ook aan de beugel (ligt eraan hoeveel moeite ik ervoor moet doen.. ik laat geen kiezen trekken en ik wil er niet langer dan een jaar tot 1,5 jaar aan vast zitten)
Oud 09-04-2003, 14:08
Verwijderd
De standaard verzekeringen vergoeden het idd maar tot je 18e...moet je een duurdere verzekering nemen die het wel (gedeeltelijk) vergoed...dure grap
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 18:26
GRRR
GRRR is offline
sommige verzekeringen vergoeden 75% van de ortho kosten. vgz bijvoorbeeld met hun jongeren+ verzekering. van andere ben ik niet op de hoogte. je kan ook altijd nog je ouders vragen het geld voor te schieten, het is nml hun verantwoordelijkheid dat je scheve tanden hebt. hadden ze maar niet moeten copuleren.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 18:32
Rocksaan
Rocksaan is offline
zover ik weet, met onze verzekering iig, zolang het voor onderhoud oid en niet alleen om cometische redenen gaat wordt het vergoed.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 18:55
Verwijderd
Hangt (uiteraard) helemaal van je verzekering af. Ik kan me voorstellen dat het ziekenfonds het niet vergoed. Als je particulier verzekerd bent hangt het af van de polis die jij hebt.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 19:11
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
GRRR schreef op 09-04-2003 @ 19:26:
sommige verzekeringen vergoeden 75% van de ortho kosten. vgz bijvoorbeeld met hun jongeren+ verzekering. van andere ben ik niet op de hoogte. je kan ook altijd nog je ouders vragen het geld voor te schieten, het is nml hun verantwoordelijkheid dat je scheve tanden hebt. hadden ze maar niet moeten copuleren.
Ik wou net gaan quoten 'goh een serieuze reply van Grrr' maar nee
Reageren

Regels voor berichten