Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2003, 17:54
kiwitjuhhh
kiwitjuhhh is offline
hey mensjuhs! keb een vraagie. een aantal maanden geleden had ik een relatie..... dit heeft een korte 2 maanden geduurd en is uitgegaan omdat ie me sloeg!!!!!! nou telkens als k m zie(hij woont om de hoek) trekt ie me mee en probeert me te zoenen.... hij smst en mailt en belt heel vaak en zegt dat ie me terug wil!!! ik ben nog steeds verliefd op m (ondanks alles) maar durf niet naar m terug... wat moet k nou????? help!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2003, 17:57
Verwijderd
dat je nog vraagt wat je moet doen zeg.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 18:14
Verwijderd
zeggen dat hij moet oprotten omdat je anders iets verschrikkelijks met hem zal doen. (ouders laten opbellen naar de zijne, als hij echt gemeen wordt politie)

wat een eikel, dat jullie het oneens zijn, en dat je elkaar gaat uitschelden oke, maar hij mag NOOIT zomaar slaan.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 18:23
Drizzt
Drizzt is offline
Niet te snel oordelen, je weet niet WAAROM hij sloeg en in welke situatie. Mijn ex-vriendin heeft me wel eens geschopt, dat heb ik haar ook vergeven.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 18:31
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Drizzt schreef op 05-04-2003 @ 18:23:
Niet te snel oordelen, je weet niet WAAROM hij sloeg en in welke situatie. Mijn ex-vriendin heeft me wel eens geschopt, dat heb ik haar ook vergeven.
lichamelijk geweld is ALTIJD HOE DAN OOK FOUT! Situatie maakt geen flikker uit, je gaat gewoon niet iemand slaan, punt uit! En je kan zo iemand ook niet veranderen! Laat hem in de stront zakken en maak wat moois van je eigen leven!
Hij is jou niet waard als hij je slaat!
Oud 05-04-2003, 18:32
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 05-04-2003 @ 19:14:
maar hij mag NOOIT zomaar slaan.
Nergens staat dat t zomaar was
Oud 05-04-2003, 18:34
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Qimm schreef op 05-04-2003 @ 19:31:
lichamelijk geweld is ALTIJD HOE DAN OOK FOUT!
En als t uit zelfverdediging is dan
Oud 05-04-2003, 18:36
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
lichamelijk geweld is ALTIJD HOE DAN OOK FOUT! Situatie maakt geen flikker uit, je gaat gewoon niet iemand slaan, punt uit! En je kan zo iemand ook niet veranderen! Laat hem in de stront zakken en maak wat moois van je eigen leven!
Dit klopt niet helemaal hoor.

o ja, en let niet teveel op mijn sig.
Oud 05-04-2003, 18:38
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
niet zo generaliseren altijd.. misschien houd ze wel van een stevige spankbeurt zo op z'n tijd. SM typje, who knows.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 18:40
Greenfly
Greenfly is offline
helaas heeft iedereen dat welles..
1 keer toen ik net 3 dagen geleden mn pols gebroken had en op mn vriendin (nu ex), die op een bankje zat, afliep gaf ze me een schop op die arm waardoor ik viel en een dubbele breuk en een scheur in mn bot had.. dat heb ik haar natuurlijk nooit vergeven..
maar ik vind als het niet te hard was en niet in je gezicht ofzo dat het wel te vergeven moet zijn..
Oud 05-04-2003, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Dus mijn vriend is mij ook niet waard?

Ik sla mn vriend. Soms. Ik vind hem verschrikkelijk lief, maar hij kan me ook ontzettend op mn zenuwen werken. Ik weet dondersgoed dat het niet kan en mag, maar ik doe het toch. Er is gewoon geen andere manier om hem te kwetsen als we ruzie hebben zeg maar. Dan kan je wel zeggen dat lichamelijk geweld fout - hoe dan ook - maar ondanks dat ik hem sla (of aan zn haren trek, of schop of zo) hou ik niet minder van hem en hij ook niet van mij. En achteraf besef ik ook heel goed hoe fout ik zit, ik kan mezelf er alleen niet toe zetten om dat op dat moment te denken...

Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 18:43
poesiefox
poesiefox is offline
Mijn vriend slaat me al helemaal niet meer zo vaak als vroeger, nouja, in ieder geval niet meer zo hard, en ook alleen nog maar als ik het verdien...

Dat is wat alle mishandelde vrouwen zeggen. Zij gaan het veroeilijken, maar er is niks te vergoeilijken. Hij houdt zijn handen maar netjes thuis.

Hij zal nooit veranderen, zo'n gedragspatroon zit erin.

Goed dat je het uit hebt gemaakt. Vergeet hem. Sla hem voor zijn bek als hij weer terugwin-pogingen onderneemt. Dan weet hij ook eens hoe het voelt.
Oud 05-04-2003, 18:45
Greenfly
Greenfly is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 05-04-2003 @ 19:43:
Mijn vriend slaat me al helemaal niet meer zo vaak als vroeger, nouja, in ieder geval niet meer zo hard, en ook alleen nog maar als ik het verdien...

Dat is wat alle mishandelde vrouwen zeggen. Zij gaan het veroeilijken, maar er is niks te vergoeilijken. Hij houdt zijn handen maar netjes thuis.

Hij zal nooit veranderen, zo'n gedragspatroon zit erin.

Goed dat je het uit hebt gemaakt. Vergeet hem. Sla hem voor zijn bek als hij weer terugwin-pogingen onderneemt. Dan weet hij ook eens hoe het voelt.
mee eens
Oud 05-04-2003, 18:46
Last Resort
Last Resort is offline
et kan aan mij liggen hoor mensen, maar ik vind het hoogst vreemd als je je partner slaat/schopt, al is het maar alleen als je boos bent ofzow. En ff ontopic, je moet echt niet naar hem teruggaan, heb je geen eigenwaarde ofzow???
Oud 05-04-2003, 18:47
Verwijderd
Ik kan mijn vriend echt aanvliegen, omdat hij me echt kwaad kan krijgen als hij dat wil. Dat betekend niet dat ik hem heel erg stom vind ofzo, ik weet niet wat het wel betekend en ik weet ook dat ik op zo'n moment wel behoorlijk stom bezig ben, maar dat betekend niet dat ik hem niet waard ben...
Ik denk dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen slaan zonder reden, slaan met gegronde reden (uitlokken, zelfverdediging etc) en echt super hard meppen of gewoon petsen.

Wanneer het echt hard meppen zonder reden is, denk ik dat er wat mis is en dan ben je beter af zonder die persoon.
Is het echt hard meppen met reden, dan moet je er meer eens over praten en kijken of die reden in het vervolg vermeden kan worden.
Is het petsen zonder reden, ook praten met elkaar.
Is het petsen met reden, tja... weer praten en kijken of die reden in het vervolg vermeden kan worden...

(Met hard meppen bedoel ik; je voelt het naderhand nog flink gloeien.
Met petsen bedoel ik; het doet eventjes pijn, je schrikt, maar meer niet.)
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 05-04-2003 @ 19:47:
Ik kan mijn vriend echt aanvliegen, omdat hij me echt kwaad kan krijgen als hij dat wil. Dat betekend niet dat ik hem heel erg stom vind ofzo, ik weet niet wat het wel betekend en ik weet ook dat ik op zo'n moment wel behoorlijk stom bezig ben, maar dat betekend niet dat ik hem niet waard ben...
precies
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Berserker_nl schreef op 05-04-2003 @ 19:46:
et kan aan mij liggen hoor mensen, maar ik vind het hoogst vreemd als je je partner slaat/schopt, al is het maar alleen als je boos bent ofzow. En ff ontopic, je moet echt niet naar hem teruggaan, heb je geen eigenwaarde ofzow???
Dat verschilt dus echt per persoon. Mijn vriend en ik zijn mensen die gewoon flink gaan 'stoeien' wanneer we echt ruzie hebben. Dat heeft niets met eigenwaarde of niet te maken, meer met hoe je in elkaar zit... tja, zo doen we dat gewoon wanneer we echt ruzie hebben. (Bij minder 'echt' ruzie blijft het meestal bij wat schreeuwen en praten ).

Overigens werken we er wel aan, we willen het natuuurlijk zo veel mogelijk voorkomen, dat 'gestoei'.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 18:50
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 05-04-2003 @ 19:47:
Ik denk dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen slaan zonder reden, slaan met gegronde reden (uitlokken, zelfverdediging etc) en echt super hard meppen of gewoon petsen.

Wanneer het echt hard meppen zonder reden is, denk ik dat er wat mis is en dan ben je beter af zonder die persoon.
Is het echt hard meppen met reden, dan moet je er meer eens over praten en kijken of die reden in het vervolg vermeden kan worden.
Is het petsen zonder reden, ook praten met elkaar.
Is het petsen met reden, tja... weer praten en kijken of die reden in het vervolg vermeden kan worden...

(Met hard meppen bedoel ik; je voelt het naderhand nog flink gloeien.
Met petsen bedoel ik; het doet eventjes pijn, je schrikt, maar meer niet.)

Dat bedoel ik, "mijn vriend slaat me alleen als ik het verdiend heb, en dan nog niet eens echt hard."

Kwaad=meppen/petsen toegestaan?

Kun je niet beter met de deur slaan?
Oud 05-04-2003, 18:53
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 05-04-2003 @ 19:50:
Als je boos op hem bent, zal hij daar niet van onder de indruk bent. De deur trouwens ook niet, maar dat terzijde.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 18:53
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 05-04-2003 @ 19:50:
Dat bedoel ik, "mijn vriend slaat me alleen als ik het verdiend heb, en dan nog niet eens echt hard."

Kwaad=meppen/petsen toegestaan?

Meppen is nooit toegestaan, zou ik zeggen. Maar de ene situatie lijkt me toch wat serieuzer dan de andere...
Petsen, tja... is ook niet goed, maar daar valt iig - vind ik dan - nog over te praten.

Met de deur slaan is altijd beter, natuurlijk Of lekker een rondje-blok gaan rennen, allemaal beter Probeer het ook gewoon zo veel mogelijk te voorkomen!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 18:55
Verwijderd
als ik dit allemaal lees voel ik me echt heel slecht en fout...
Met citaat reageren
Da wizzZ
Da wizzZ is offline
Citaat:
Drizzt schreef op 05-04-2003 @ 19:23:
Belachelijk, als je geslagen wordt, wordt je niet 1 keer geslagen. Dan wordt je meerdere keren geslagen. Die kerel moet opdonderen. Nooit zo'n iemand terug nemen. Er is echt wel beter dan dat soort types dat verzeker ik je!!!
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
laat m lekker in de stront zakken.

meisjes sla je niet, en al zeker niet als het je vriendin is. (stoeien mag wel )
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 19:03
Verwijderd
Niet aan beginnen.... (tja wat moet je er meer over zeggen?)
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 19:25
Grafdansertje
Grafdansertje is offline
Dat je nog verliefd op hem ben na zoiets.....
stoeien oke maar hij sloeg je egt om je pijn te doen...
Je ben bij hem weggegaan en dat was een goeie zet... Als je naar hem terug gaat krijg je er cker spijt van ... want zoals je het beschrijft zijn zn terugwinacties ook niet heel zachtaardig...
Gewoon een knietje als ie het nog een keer doet dan heb je gemiddeld 5 sec om los te komen en een halve minuut voorsprong met rennen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2003, 19:59
Verwijderd
Citaat:
als ze erom uit gemaakt heeft zal het wel een goede reden zijn he, je maakt t niet voor niks uit, als je iemand echt leuk vind
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 20:15
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 05-04-2003 @ 19:55:
als ik dit allemaal lees voel ik me echt heel slecht en fout...
En terecht. Een vriendin die mij ook voor de eerste keer slaat, kan per direct oprotten.
Oud 05-04-2003, 20:35
Dminor
Dminor is offline
Keihard onderuit trappen natuurlijk.
Oud 05-04-2003, 20:36
Urnie
Urnie is offline
Dat is kut voor je!
Gewoon oprotten met die gast.
Oud 05-04-2003, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef op 05-04-2003 @ 19:34:
En als t uit zelfverdediging is dan
uiteraard is het dan toegestaan, maar het feit dat jij geslagen wordt is weer fout.

fysiek geweld is de dwaasheid van de mens
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 20:47
Evito
Evito is offline
Citaat:
hij sloeg me!!!
Hard??
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 22:04
wietsie
wietsie is offline
Ik zou er nie meer over nadenken...
een jongen die je slaat is fout! om wat voor reden dan ook!
Oud 05-04-2003, 23:16
ssjpan
ssjpan is offline
Je moet op je verstand afgaan. ligt er wel aan aan hoe en waarom hij je sloeg natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 23:25
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 05-04-2003 @ 19:53:

Met de deur slaan is altijd beter, natuurlijk
Weet je wel hoe zwaar een deur is?
En weet je wel hoe hard zo'n ding kan aankomen?
Of hoelang het duurt voordat je zo'n deur in je eentje uit die voegen hebt getilt???

Okee, nu even serieus... als klein kind wilde ik ook nog wel eens een keer slaan... mijn moeder heeft me daar toen een keer een opdonder voor gegeven (met woorden, niet met daden)... sindsdien doe ik dat nooit meer. (weet niet meer hoe jong ik toen was hoor )

Any way, kinderen leren meestal wel sneller als volwassenen, maar het is dus wel af te leren.

In het geval dat in dit topic word gemeld heb ik eigenlijk wel mijn twijfels... vooral vanwege zijn hardnekkige acties om je terug te krijgen... lijkt wel alsof hij je wilt hebben om de controle over je te hebben, omdat hij weet dat hij het kan. (omdat hij fysiek sterker is?)

Zekere voor het onzekere... hij wilt je terug??? Laat hem er dan iets voor doen. Op dit moment lijkt hij mij te gewelddadig, laat hem maar naar een psych gaan en als die psych zegt, dat hij weer in orde is... dan kan je misschien terug gaan naar hem. Maar eerder echt niet, voor je eigen bestwil.
Oud 05-04-2003, 23:46
Verwijderd
Citaat:
Maar als een meisje een jongen schopt is dat toch anders dan dat een jongen een meisje schopt.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 09:41
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
perseus schreef op 05-04-2003 @ 23:46:
Maar als een meisje een jongen schopt is dat toch anders dan dat een jongen een meisje schopt.
vinnik het zelfde, oke er is krachtverschil maar de daad blijft het zelfde! Als je ruzie hebt betaat er ook nog iets als praten of lekker een week negeren ofzo.
Oud 06-04-2003, 10:50
FloatAZiggy
FloatAZiggy is offline
De topicopener heeft.

1. Ze niet allemaal op een rijtje
2. Spoort niet

Conclusie : Bullshit
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 06-04-2003 @ 10:41:
vinnik het zelfde, oke er is krachtverschil maar de daad blijft het zelfde! Als je ruzie hebt betaat er ook nog iets als praten of lekker een week negeren ofzo.
Tja, naar mijn idee is het niet hetzelfde. Ik heb eigenlijk geen enkele vriendin die mij echt pijn zou kunnen doen door me een schop te verkopen .
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 13:06
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
perseus schreef op 06-04-2003 @ 11:42:
Tja, naar mijn idee is het niet hetzelfde. Ik heb eigenlijk geen enkele vriendin die mij echt pijn zou kunnen doen door me een schop te verkopen .
Het gaan ook om het idee, het getuigt niet van beheersing als je je afreageert, om wat voor reden dan ook, op de vriend(in). Koop dan zo'n bokszak ofzo!
Oud 06-04-2003, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef op 05-04-2003 @ 21:15:
En terecht. Een vriendin die mij ook voor de eerste keer slaat, kan per direct oprotten.
Alsof ik niet weet hoe fout het is!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 16:09
wietsie
wietsie is offline
Op zich denk ik wel dat het voor jongens minder pijnlijk is als een meisje hem slaat/ schopt enz. dan andersom, maar het idee erachter is gewoon fout... waarom zou je het met 'geweld' oplossen? we hebben nie voor niks een mond gekregen om het uit tepraten of je kan elkaar ook negeren en het daarna uitpraten ofzo.. ik ben van mening dat je daar veel meer mee oplost!
Oud 06-04-2003, 16:53
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
wietsie schreef op 06-04-2003 @ 16:09:
Op zich denk ik wel dat het voor jongens minder pijnlijk is als een meisje hem slaat/ schopt enz. dan andersom, maar het idee erachter is gewoon fout... waarom zou je het met 'geweld' oplossen? we hebben nie voor niks een mond gekregen om het uit tepraten of je kan elkaar ook negeren en het daarna uitpraten ofzo.. ik ben van mening dat je daar veel meer mee oplost!
hee zeg, niet mijn post overtypen
Oud 06-04-2003, 17:07
Verwijderd
Ik kan, als ik me toch al niet fijn voelde, plotseling uitvallen en dan m'n vriend duwen of slaan, al sla ik nooit hard en duw ik ook niet hard. Gisteren mocht ik dat van mezelf niet, en schreeuwde ik tegen hem. Hij schrok zich rot, wist nauwelijks dat ik kón schreeuwen. Het ligt er dus maar net aan.
Daarbij gebruiken mannen slaan vaak als een teken van macht, en is het bij vrouwen meer een uiting van machteloosheid. Net zoals huilen en schreeuwen, maar dan lichamelijk pijnlijk in plaats van geestelijk. Het doet trouwens geen pijn als ik iemand sla.

Maar, kiwitjuhhh, als jij het met je vriend uitmaakte omdat hij je sloeg, dan moet je consequent blijven. Bovendien sleept hij je steegjes in om je te zoenen, dat vind ik ook niet echt sympathiek over komen. Het lijkt hem alleen om het zoenen en zo te gaan. Je bent wel nog verliefd op hem, maar een verliefdheid, daar kun je zo overheen komen. Ga leuke dingen doen en vergeet 'm.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 17:11
wietsie
wietsie is offline
Citaat:
Qimm schreef op 06-04-2003 @ 17:53:
hee zeg, niet mijn post overtypen
sorry zo was het niet bedoeld... maar ik denk er precies zo over als jij, maar het kwam er idd wel uit alsof ik het had overgetypd ofzo... surry!
Oud 06-04-2003, 17:12
wietsie
wietsie is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 06-04-2003 @ 18:07:
Maar, kiwitjuhhh, als jij het met je vriend uitmaakte omdat hij je sloeg, dan moet je consequent blijven.
idd.. je heb het niet voor niets uitgemaakt!
Oud 07-04-2003, 00:47
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 06-04-2003 @ 18:07:
Het doet trouwens geen pijn als ik iemand sla.
Nou, dan ben jij beter in slaan dan mij, want ik heb er al een keer mijn vuisten aan opengehaald... euhm... ja... laat maar

Anyway, voor de grap zacht slaan of een schopje tegen de schenen geven kan geen kwaad... en dan bedoel ik ook echt alleen zo'n klapje of schopje die meer op een duwtje lijkt dan iets anders... zo iets dat wel eens gewoon bij stoeien gebeurt ofzo .

Ow, nu weet ik weer wat ik verder wilde vertellen, was het eventjes vergeten

Een mond heb je gekregen om mee te praten? (iemand zei dat), waarom kunnen dieren dan niet praten?
Oud 07-04-2003, 09:37
liefkindje
liefkindje is offline
Niet weer aanmaken!!!'

Je hoort je vriendin niet te slaan!!!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 09:40
GoddeS
GoddeS is offline
er niet intrappen...
als hij je geslagen heeft slaat ie je de volgende keer weer..
bel de politie als ie je weer mailt of smst.. hij is je niet waard..

* LOSER *

cheers
Oud 07-04-2003, 14:54
wietsie
wietsie is offline
Citaat:
Pletterprater schreef op 07-04-2003 @ 01:47:
Ow, nu weet ik weer wat ik verder wilde vertellen, was het eventjes vergeten

Een mond heb je gekregen om mee te praten? (iemand zei dat), waarom kunnen dieren dan niet praten?
dat zei ik volgens mij dieren kunnen niet praten omdat ze een bek hebben (ja ik weet het een paard heeft een mond ) en ze spreken een eigen taal die wij nie kunnen verstaan
Oud 07-04-2003, 14:56
Verwijderd
:/
Hij sloeg je. Dat moet toch genoeg zeggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten