![]() |
|
[B]Internet-aanval legt 400.000 websites plat
Uitgegeven: 2 april 2003 16:27 AMSTERDAM - Een aanval op de servers van de Nederlands-Amerikaanse internetprovider Dot TK heeft dinsdag meer dan 400.000 websites platgelegd. Hackers bestookten de provider voor websites eindigend op .tk met zoveel informatie dat de drie hoofdservers buiten bedrijf raakten. Dot TK heeft inmiddels een oplossing voor het probleem gevonden. De provider heeft aangifte gedaan bij de politie in Amsterdam en San Francisco. Dot TK heeft drie zogenaamde 'rootservers' in bedrijf voor de eilandengroep Tokelau in de Stille Oceaan, dat de domeinnaam .tk hanteert. Als iemand een website eindigend op .tk wil bezoeken (bijvoorbeeld audi.tk of vw.tk) zoekt zijn computer eerst contact met een van de drie rootservers van Dot TK. Twee servers staan in Amsterdam, een in San Francisco. Totaal staan bij DOT TK meer dan 400.000 domeinnamen geregistreerd, waarvan 80.000 in Nederland. Bij de zogenaamde DDOS-aanval werden de computers bestookt met miljoenen pakketjes informatie over het internet. Die raakten daardoor overbelast. "De aanval is nog steeds gaande, maar de websites zijn weer bruikbaar. We laten uitzoeken wie hier achter zit", zegt algemeen directeur J. Zuurbier van Dot TK. Hij noemt DDOS-aanvallen "een terroristische misdaad van de 21e eeuw". Bron: http://nu.nl/news.jsp?n=128706&c=50 Wat vinden jullie hier nou van dan? Vinden jullie het ook zo'n terroristische misdaad?
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Je belast niet alleen de server, maar met name de switch die d'r voor hangt. Dikke kans dat je daardoor niet alleen de site die jij wil pakken, maar zo nog een stel andere meepakt. Zal je hostbedrijf ook lekker vinden. Dan vind ik defacen nog een betere methode, áls je dan echt zo nodig een site uit de lucht wilt halen. Maar ik ben over 't algemeen geen voorstander van dit soort maatregelen. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Defacen is idd een stuk leukre, een hoop packets erop loslaten is ook geen hol aan.. Defacen, editten etc van de website is een stuk leuker.. McLaren for president ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
On-topic: Jammer, dan. Aan .tk-domeinen mis je toch niet veel. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik kan me geen geldige reden voorstellen voor een grote DDoS aanval. Dergelijke aanvallen gebeuren vaak zonder boodschap; wat bereik je ermee dan, vraag ik me af. De DDoS aanval op de DNS Rootservers vind ik wel een ander verhaal. Als zulke zaken nooit zouden gebeuren zou het fundament van het internet slap genoeg zijn voor een terroristische aanslag, waarbij het hele internet lam gelegd kan worden, voor een bepaalde tijd.
Tegen een sterke DDoS aanval valt ook vrij weinig te doen, blackholen, dan houdt het wel op. En dan wachten tot de aanval afgelopen is. Als je dan werkelijk een politieke boodschap achter wilt laten, is defacen helemaal niet zo'n verkeerde methode, mits je daarbij niet onnodig veel schade veroorzaakt. D.w.z. je laat de htdocs intact, enkel een nieuwe page of een redirect oid.
||
Citaat:
Ddos opzich is gewoon lame. Je moet er wel wat vanaf weten maar als je dan al ruig wil zijn deface de site dan. kun je direct de reden achter laten. |
![]() |
|
Mensen, ik ben niet bekend met de vaktermen van de HackerZ.
WTF is defacen... :-) En wt houdt DDos precies in? Dat is toch een dos aanval? Dus BIOS hacing ofzo? OF zoiets, als dat je pingt naar een ip, maar dat ej dana ee nheleboel informatie verzendt teleksn... Explain me , please. ![]()
||
Citaat:
defacen is het veranderen van een website door er bijv een mededeling van jou op te zetten DoS = denial of service simpel gezegt gewoon de host helemaal laten flippen door bijv heel veel connections te openen ofzo |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Denial of Service is het zovaak opvragen van de service (b.v. een webpagina) dat deze onbereikbaar wordt, of de verantwoordelijke server zelfs crasht.
Een DDoS is een Distributed Denial of Service attack, waarbij er vanaf meerdere computers/IPs de server wordt aangevallen. Tegen zo'n aanval is weinig te doen dan de server af te sluiten, of de packets te blackholen (weggooien, niets mee doen). Defacen is het cracken van de http service zodat je je eigen pagina ervoor in de plaats kunt zetten, met b.v. een politieke boodschap. Zo is de site van de RIAA meerdere malen gedefaced, met links naar KaZaA etc., daar kan ik persoonlijk wel om lachen. ![]()
|
![]() |
DDoS = lameste iets ooit, en dat ze dat op .tk afvuren, boeit me geen zak. Of een pagina nou in 20 seconden ingeladen is of NIET inlaad, maakt daar toch niets uit ^^
![]() Wat ik me echter wel afvraag is waarom de IP's van de rootservers niet zijn gewijzigd, mss. is dat later wel gedaan. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
|