Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2003, 14:22
SaturdayNightFever
SaturdayNightFever is offline
Ik heb dus ook erg veel last van al die rotzooi, maar wil even weten wat men hier zoal voor proggie's ertegen gebruikt.
Ik gebruik zelf Spamnet van Cloudmark en werkt opzich wel goed, maar zijn er nog betere voor mensen met andere ervaringen??

Ps. Voor spamnet kan je naar deze site gaan, als je nog geen goeie filter hebt kunnen vinden:

http://www.cloudmark.com/products/spamnet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2003, 14:23
Martin
Martin is offline
Ik laat de boel filteren door de mailserver. Kost mij geen dataverkeer.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 14:40
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
spam is je eigen schuld. Je krijgt echt niet zomaar van de ene o de andere dag 10 spammailtjes per dag. Als je je email overa weggeeft krijg je dat. Ik gebruik mn hotmail voor dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 14:45
LB06
LB06 is offline
In mn Hotmail heb ik de filter op paranoide gezet, waardoor alles in ongewenste post wordt gedumpt, behalve de afzenders uit mijn veilige lijst of adresboek. In het begin even werk, maar als je eenmaal een mooi lijstje hebt opgebouwd met betrouwbare adressen, krijg je alleen de goede mails nog maar in je inbox.

Nadeel is dat als iemand via via aan mijn mail is gekomen en mij wil mailen (niet wil spammen), heeft diegene erg veel kans dat ik zijn/haar mail gewoon met de echte spam naar het oneindige stuur. Ik doe meestal nl. niet de moeite om mijn 100 spam-mails die ik per dag krijg, te gaan bekijken of er niet toevallig iets nuttigs bij zit.

Bij mn Chello adres krijg ik nooit spam. *klopt af*
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Dr HenDre schreef op 04-04-2003 @ 15:40:
spam is je eigen schuld. Je krijgt echt niet zomaar van de ene o de andere dag 10 spammailtjes per dag. Als je je email overa weggeeft krijg je dat. Ik gebruik mn hotmail voor dat soort dingen.
bij hotmail krijg je soms al spam als je net aangemeld bent
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 15:21
Verwijderd
Citaat:
LB06 schreef op 04-04-2003 @ 15:45:
In mn Hotmail heb ik de filter op paranoide gezet, waardoor alles in ongewenste post wordt gedumpt, behalve de afzenders uit mijn veilige lijst of adresboek. In het begin even werk, maar als je eenmaal een mooi lijstje hebt opgebouwd met betrouwbare adressen, krijg je alleen de goede mails nog maar in je inbox.

Nadeel is dat als iemand via via aan mijn mail is gekomen en mij wil mailen (niet wil spammen), heeft diegene erg veel kans dat ik zijn/haar mail gewoon met de echte spam naar het oneindige stuur. Ik doe meestal nl. niet de moeite om mijn 100 spam-mails die ik per dag krijg, te gaan bekijken of er niet toevallig iets nuttigs bij zit.

Bij mn hccnet adres krijg ik nooit spam. *klopt af*
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 15:25
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
LB06 schreef op 04-04-2003 @ 15:45:
In mn Hotmail heb ik de filter op paranoide gezet, waardoor alles in ongewenste post wordt gedumpt, behalve de afzenders uit mijn veilige lijst of adresboek.
Zo heb ik het ook, maar het is idd wel jammer dat de mailtjes die van niet bekenden krijgt direct in je junkmail folder komen. Ik neem overigens wel de moeite om die allemaal ff door te lezen, omdat er regelmarig toch iets belangrijks bij zit.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 15:31
Octopus
Octopus is offline
Ik heb XS4All en zij hebben zelf een spamfilter. 'T werkt erg goed moet ik zeggen
Oud 04-04-2003, 17:13
Lausteen
Lausteen is offline
dat hotmail filter suckt, als iemand iets naar 2 personen stuurt waaronder jou, wordt t al gefilterd. en de helft komt er toch nog doorheen. Die 15 spammailtjes die ik krijg, daar neem ik wel ff de moeite voor om dat weg te gooien.

En op mn "echte" adressen krijg ik geen spam
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Ufke schreef op 04-04-2003 @ 16:19:
bij hotmail krijg je soms al spam als je net aangemeld bent
...zeker als je adres met Dutch begint. *kreeg meteen zo'n 25 spammailtjes per dag*

Ik heb dat Hotmailfilter dan wel op hoog staan (niet op exclusief), maar dat helpt inderdaad nauwlijks. Ik gooi twee keer op een dag mijn mailbox leeg
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 19:11
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 04-04-2003 @ 15:40:
daar vraagt hotmail om, of je informatie wilt ontvangen over bepaalde onderwerpen, als jij zonder te lezen op ok klikt vind ik niet gek dat je dan spam krijgt. Lezen is ok een kunst
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 19:49
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 04-04-2003 @ 20:11:
daar vraagt hotmail om, of je informatie wilt ontvangen over bepaalde onderwerpen, als jij zonder te lezen op ok klikt vind ik niet gek dat je dan spam krijgt. Lezen is ok een kunst
Onzin. Als je bij Hotmail al die dingen uitklikt en je mailadres _nooit_ ergens ingevuld hebt, heb je alsnog een grote kans dat je spam binnenkrijgt.
Probeer maar uit.

Hotmail is gewoon een broeinest van spam.

Overigens doe ik niets aan spam. Ik verwijder het als het binnenkomt en dat gaat goed genoeg. Geen filter werkt beter dan mijn eigen ogen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 19:55
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef op 04-04-2003 @ 20:49:
Onzin. Als je bij Hotmail al die dingen uitklikt en je mailadres _nooit_ ergens ingevuld hebt, heb je alsnog een grote kans dat je spam binnenkrijgt.
Probeer maar uit.

Hotmail is gewoon een broeinest van spam.

Overigens doe ik niets aan spam. Ik verwijder het als het binnenkomt en dat gaat goed genoeg. Geen filter werkt beter dan mijn eigen ogen.
dan vraag ik me tog echt af, waarom ik hoogstens 2 spammailtjes per dag krijg gewoon bij hotmail
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 09:49
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 04-04-2003 @ 20:55:
dan vraag ik me tog echt af, waarom ik hoogstens 2 spammailtjes per dag krijg gewoon bij hotmail
Zo zuinig ben je anders niet op je hotmail-adres: eminem_henri@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 09:59
snarl
snarl is offline
jullie wisten het vast al lang, maar hoe raarder je naam hoe minder spam. ik heb een keer het adres "ditiseenlangemeeladres@hotmail.com" gehad en daar kreeg ik dus nooit spam, maar als je gewoon je naam gebruikt word je volgens mij doodgespamd. ik heb nu fijn een raar adres dus niet zo veel spam.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 16:01
wabbit
wabbit is offline
Citaat:
mithril schreef op 05-04-2003 @ 10:59:
jullie wisten het vast al lang, maar hoe raarder je naam hoe minder spam. ik heb een keer het adres "ditiseenlangemeeladres@hotmail.com" gehad en daar kreeg ik dus nooit spam, maar als je gewoon je naam gebruikt word je volgens mij doodgespamd. ik heb nu fijn een raar adres dus niet zo veel spam.
true true, met een voornaamachternaam@hotmail.com wordt je doodgegooit met spam

mijn oplossing tegen spam??

een betaalde e-mail + viruscanner + antispamfilter op serverniveau
Oud 05-04-2003, 19:12
bam
bam is offline
Citaat:
wabbit schreef op 05-04-2003 @ 17:01:
true true, met een voornaamachternaam@hotmail.com wordt je doodgegooit met spam

mijn oplossing tegen spam??

een betaalde e-mail + viruscanner + antispamfilter op serverniveau
soms krijg ik zelf email van mn eigen email adres maar dan met een andere @ provider :/

ze gaan echt elke lettercombinatie langs, als men een email terug krijgt, dat het bericht niet verzonden kon worden, wordt de naam geschrapt in de lijst
Oud 05-04-2003, 20:30
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
LB06 schreef op 05-04-2003 @ 10:49:
Zo zuinig ben je anders niet op je hotmail-adres: eminem_henri@hotmail.com
ga jij mijn inbox volspammen
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 11:23
Orion
Orion is offline
Citaat: