Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2001, 20:54
Make Yourself
Make Yourself is offline
ja als je dit onderwerp hoort, denk je gelijk --> psychologie.
Maar ik wil graag weten wat de lichamelijke gevolgen zijn ervan (op langere termijn dan)..
misschien issur nx bijzonders maar jah.. wou ik ff weten.. alvast bedankt..
Oud 06-12-2001, 05:49
Verwijderd
Littekens, bloedvergiftiging, ontstoken wonden, enz. enz. enz. Tis gewoon niet goed. Maar dat wist jezelf ook al. Tis ook lichamelijk niet goed, je lichaam is er niet op gemaakt om verminkt te worden.
Oud 06-12-2001, 07:06
Make Yourself
Make Yourself is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Littekens, bloedvergiftiging, ontstoken wonden, enz. enz. enz. Tis gewoon niet goed. Maar dat wist jezelf ook al. Tis ook lichamelijk niet goed, je lichaam is er niet op gemaakt om verminkt te worden.
dat snapte ik.. maar ik wist gwoon nie precies wat er nou kon gebeuren.. maar bedankt voor de reactie iig
Oud 06-12-2001, 20:08
Littekens zijn het ergste denk ik. Die draag je je hele leven met je mee, ook al vervagen ze iets. Ik heb ook nog een litteken staan, al meer dan 6 jaar... als leuk souvernirtje uit mn jeugd...
Tegen littekens heb je calendulan (als het goed is), dat vervaagt het ietsje, en hansaplast schijnt nu ook litteken vervager te verkopen.
Ontstoken wonden enz. is heel gevaarlijk, met een bloedvergiftiging ben je nog verder van huis.

Het beste is een alternatief te vinden op het snijden. Er zijn mensen die elastiekjes om hun arm doen en dan 'afschieten'. Zo voel je wel wat, maar maak je jezelf niet kapot. Het beste is je af te reageren op andere dingen. Denk aan (vecht)sport, een boksbal ophangen in je kamer, een kussen in elkaar slaan met een knuppel, enz.

Ik ben ermee gekapt om mezelf pijn te doen (jaren terug), dat kan dus. Mijn moeder blijft het daarentegen doen, en dat was mijn reden om te stoppen. Ik wil niet op mijn 56e onder de littekens zitten...

Cat
Oud 06-12-2001, 21:17
Make Yourself
Make Yourself is offline
Citaat:
Darkcat schreef:
Littekens zijn het ergste denk ik. Die draag je je hele leven met je mee, ook al vervagen ze iets. Ik heb ook nog een litteken staan, al meer dan 6 jaar... als leuk souvernirtje uit mn jeugd...
Tegen littekens heb je calendulan (als het goed is), dat vervaagt het ietsje, en hansaplast schijnt nu ook litteken vervager te verkopen.

van un vriendin heb ik 'vaseline' of hoe je ut oowk schrijft gekregen, werkt oowk heel goe..

Ontstoken wonden enz. is heel gevaarlijk, met een bloedvergiftiging ben je nog verder van huis.

Het beste is een alternatief te vinden op het snijden. Er zijn mensen die elastiekjes om hun arm doen en dan 'afschieten'. Zo voel je wel wat, maar maak je jezelf niet kapot. Het beste is je af te reageren op andere dingen. Denk aan (vecht)sport, een boksbal ophangen in je kamer, een kussen in elkaar slaan met een knuppel, enz.

Ik ben ermee gekapt om mezelf pijn te doen (jaren terug), dat kan dus. Mijn moeder blijft het daarentegen doen, en dat was mijn reden om te stoppen. Ik wil niet op mijn 56e onder de littekens zitten...

Cat

kweet nog nie hoe ik er meej kan stoppen.. vrienden willen me helpen ensow.. daar heb ik wel geluk meej..denkik
Oud 07-12-2001, 05:47
Verwijderd
Calendula helpt iets tegen littekens, ik gebruik het altijd als ik een wondje heb ofzo, maar echt vervagen doet het niks. Die Litteken vervaag pleisters zijn iets van 50,-, die koop je dus niet zo maar ff.
Oud 07-12-2001, 06:44
Make Yourself
Make Yourself is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Calendula helpt iets tegen littekens, ik gebruik het altijd als ik een wondje heb ofzo, maar echt vervagen doet het niks. Die Litteken vervaag pleisters zijn iets van 50,-, die koop je dus niet zo maar ff.
neej idd die pleisters koop je oowk nie 1-2-3 maar owkeej... kep hier thuis nog heel veel Calendula liggen..
Oud 09-04-2003, 20:19
hellion
hellion is offline
helpt er eigelijk wel iets goed tegen littekens...snee ook.half jaar terug geprobeerd te stoppen en met hulp van mijn ouders en vrienden lukte het...niet gelijk...ben nu eigelijk pas week gestopt...maar durf echt niet in een shirt te lopen enzow...kweet ut, heb het zelf veroorzaakt maar schaam me er nog dood voor...

als iemand echt iets goeds ertegen heeft laat het me aub weten

alvast bedankt he
Oud 09-04-2003, 20:35
Verwijderd
Waarom een topic van 1,5 jaar oud uppen...? Voor Make Yourself misschien ook niet zo prettig om deze topic weer te zien staan. Er staan zat recentere topics over (soms alleen) littekens ed, daar staan al dingen in die je waarschijnlijk best kunt gebruiken.
Oud 09-04-2003, 20:51
Nona
Nona is offline
Het verbaast me echt hoeveel mensen zich snijden. Behalve op dit forum ben ik het eigenlijk weinig tegen gekomen!
Oud 09-04-2003, 20:52
TemperMan
TemperMan is offline
Zelfs ik leef er jammergenoeg nog door
Oud 09-04-2003, 20:58
iebke*
iebke* is offline
ik denk het ergste van al zyn de littekens. Myn arm staat namelyk vol, zowel myn polsen, als langst de bovenkant, van myn hand tot myn elleboog, ik heb er heel veel spyt van, maar elke keer als ik die littekens zie (het zyn erge littekens --> scheermesje) denk ik eraan terug... Hoe kon ik nu zo dom zyn...!

Het beste wat je kan doen is stoppen met snyden, geloof my, het kan, het ik my ook min of meer gelukt, ik heb geleerd dat als je problemen hebt erover moet praten, niet snyden, van snyden kryg je littekens enzo, van praten niet!!! probeer gewoon te stoppen echt waar !!
Oud 09-04-2003, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 09-04-2003 @ 21:51:
Het verbaast me echt hoeveel mensen zich snijden. Behalve op dit forum ben ik het eigenlijk weinig tegen gekomen!
Of je weet het irl niet van die mensen, ik denk dat mensen op inet er eerder voor uitkomen dan irl. En d'r zitten hier meer mensen dan jij irl kent, denk ik. En misschien zijn ze hier wel gecentreerd (of is het geconsentreerd ofzo?) (iig in dit soort topics), zou ook best kunnen.
Oud 10-04-2003, 07:40
BELLEKE
BELLEKE is offline
Citaat:
Make Yourself schreef op 05-12-2001 @ 21:54:
ja als je dit onderwerp hoort, denk je gelijk --> psychologie.
Maar ik wil graag weten wat de lichamelijke gevolgen zijn ervan (op langere termijn dan)..
misschien issur nx bijzonders maar jah.. wou ik ff weten.. alvast bedankt..
l

littekens.. en t is nog te zien met wat je snijdt.. maar kan ook best zijn (weet k....) dat je er uitslag door krijgt....
Oud 10-04-2003, 10:18
Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline
slotje ?

ja, no offence maar bij veel mensen kan dit topic als een trigger werken, dan gaan ze zich misschien beginnen snijden
niet zo'n goed idee me dunkt dusseh ...
Oud 10-04-2003, 15:23
Verwijderd
ja, ik las elders op het forum dat topics met dit onderwerp niet meer mogen? lijkt me inderdaad dat het voor sommige mensen als een trigger kan werken==>slotje?
Oud 10-04-2003, 15:27
Muizzz
Muizzz is offline
littekens zijn idd wel erg ja, ik heb er zelf ook veel maar nu ben ik ermee gestopt.
ik heb 1 groot litteken. 11 hechtingen, zorg dat het bij jou niet zo ver zal komen.
Oud 10-04-2003, 20:24
ekki
ekki is offline
inderdaad, slotje.

Regels voor berichten