![]() |
|
Littekens zijn het ergste denk ik. Die draag je je hele leven met je mee, ook al vervagen ze iets. Ik heb ook nog een litteken staan, al meer dan 6 jaar... als leuk souvernirtje uit mn jeugd...
![]() Tegen littekens heb je calendulan (als het goed is), dat vervaagt het ietsje, en hansaplast schijnt nu ook litteken vervager te verkopen. Ontstoken wonden enz. is heel gevaarlijk, met een bloedvergiftiging ben je nog verder van huis. Het beste is een alternatief te vinden op het snijden. Er zijn mensen die elastiekjes om hun arm doen en dan 'afschieten'. Zo voel je wel wat, maar maak je jezelf niet kapot. Het beste is je af te reageren op andere dingen. Denk aan (vecht)sport, een boksbal ophangen in je kamer, een kussen in elkaar slaan met een knuppel, enz. Ik ben ermee gekapt om mezelf pijn te doen (jaren terug), dat kan dus. Mijn moeder blijft het daarentegen doen, en dat was mijn reden om te stoppen. Ik wil niet op mijn 56e onder de littekens zitten... Cat |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
helpt er eigelijk wel iets goed tegen littekens...snee ook.half jaar terug geprobeerd te stoppen en met hulp van mijn ouders en vrienden lukte het...niet gelijk...ben nu eigelijk pas week gestopt...maar durf echt niet in een shirt te lopen enzow...kweet ut, heb het zelf veroorzaakt maar schaam me er nog dood voor...
als iemand echt iets goeds ertegen heeft laat het me aub weten alvast bedankt he
|
ik denk het ergste van al zyn de littekens. Myn arm staat namelyk vol, zowel myn polsen, als langst de bovenkant, van myn hand tot myn elleboog, ik heb er heel veel spyt van, maar elke keer als ik die littekens zie (het zyn erge littekens --> scheermesje) denk ik eraan terug... Hoe kon ik nu zo dom zyn...!
Het beste wat je kan doen is stoppen met snyden, geloof my, het kan, het ik my ook min of meer gelukt, ik heb geleerd dat als je problemen hebt erover moet praten, niet snyden, van snyden kryg je littekens enzo, van praten niet!!! probeer gewoon te stoppen echt waar !!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
littekens.. en t is nog te zien met wat je snijdt.. maar kan ook best zijn (weet k....) dat je er uitslag door krijgt....
|
slotje ?
ja, no offence maar bij veel mensen kan dit topic als een trigger werken, dan gaan ze zich misschien beginnen snijden niet zo'n goed idee me dunkt dusseh ...
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
jezelf snijden muddercutter | 7 | 18-02-2015 14:29 | |
Psychologie |
[stelling] Het idee snijden komt voor de behoefte! Verwijderd | 17 | 07-06-2002 21:20 | |
Psychologie |
tips om niet te snijden.... punk mae | 35 | 06-03-2002 21:15 | |
Psychologie |
Is snijden in? Proud | 14 | 04-03-2002 13:08 | |
Verhalen & Gedichten |
Snijden! !poisonmind~ | 7 | 18-09-2001 16:10 |