Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
thnx @ n00dles..dat komt grotendeels neer op mijn eigen interprentatie. Ik snap alleen nog niet waarom die producer ( ? ) werd gefoceerd om camille rhodes te kiezen voor zn film. "This is the girl". huh I'm getting realy mixed up here, want de actrice camille zag er heel anders uit dan de geheugenverlies-camille. Is het niet dat Diana in haar droom Camille in twee persoonlijkheden splitst? argh ik moet die film nog een keer zien.
|
![]() |
|
Daar zit de maffia achter ofzo..
KOmt toch ook nog een stukje invoor met soort van gangsters.. Vond het igg wel een toffe film.. Heb hem weliwaar maar 1 keer gezien (mss een keertje over nieuw kijken om alles een beetje in volgorde te zetten).. Maja het is een film van Lynch en die gaan meestal over het onderbewustzijn enzo.. Dat zie je in deze film ook weer terug komen.. De doos met de sleutel is de weg van het onderbewustzijn naar de realiteit.. Net zoals de snelweg in Lost Highway..
|
hehehehe, nou ja ok dan. Het is alweer een tijdje geleden dat ik de film heb gezien, maar ik waag toch een poging.
[EDIT] Maar eventjes een spoiler van gemaakt
Spoiler
Ik denk dat dit de juiste is, ik heb ook ooit een website op internet gelezen die het bevestigde, en persoonlijk vind ik het de meest logische verklaring voor de hele film. Maar je staat er vrij in er anders over te denken natuurlijk ![]()
Laatst gewijzigd op 11-08-2003 om 15:04. |
![]() |
|
Deze film van Lynch vind ik nog wel redelijk te begrijpen trouwens. Zodra je realiseerd dat het grootste deel van de film een droom is valt het kwartje vanzelf en kan je de meest rare gebeurtenissen wel plaatsen.
Eraserhead daarentegen snap ik de ballen van ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Lynch gebruikt vaak bepaalde aspecten in een film die je moet opvatten als signalen.. Films van Lynch gaan ook verder als films, je moet het zien als een soort van boek of soms zelfs als een schilderij ofzo.. Vrij voor intrepretatie en zonder een echt einde.. Zoals elk (of bijna elk) goed boek eindigd met een open eind..
|
Zo open vond ik het einde eigelijk niet
![]() Maar inderdaad, alleen de beelden en scenes en sets geven al zoveel informatie over de gehele situatie in dezelfde vorm als schilderijen dat doen. Vooral bij Eraserhead zitten er echte kunstwerken tussen de scene's.
||
![]() |
Citaat:
het zijn geen echte spoilers, maar aangezien sommige mensen er nogal gevoelig voor zijn...
Spoiler
|
![]() |
|
Wat overigens ook nog een leuk detail is:
Spoiler
Ik had hem eergisteren voor de derde keer gezien, hij heeft het tot mijn nummer 1 films allertijde geschopt (tot nu toe) ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Alleen ik heb de film daarna niet meer gezien ![]() Maar zal het nog eens een keertje gaan doen..
|
Sidenote over lynch:
Hij maakt de films soms zo dat ze net niet kunnen kloppen. Zoals Lost Highway. Toch weet hij altijd geweldige sfeerbeelden neer te zetten en beklemmende sfeer op te zetten. De aandacht blijft altijd bij de film, althans, van de mensen die die films kunnen waarderen. Dat vind ik wel knap, dat je veel moet nadenken en bijblijven en toch gefascineerd blijft kijken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Jup helemaal gelijk in..
Het zijn ook werkelijkl films die iets in je los maken.. Films die ook afwijken van de standaard.. Als ik het zo bekijkt, zijn de films van Lynch mss realitischer dan de meeste andere films.. Omdat Lynch het onbewustzijn van de mens wilt uitdrukken in zijn films.. Iets wat heel sterk mee speelt in onze levens, waar eigenlijk (naar mijn mening) soms te weinig aandacht voor wordt aangeschonken..
|
![]() |
|
|