Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2003, 15:12
twim
twim is offline
Hier ff mijn theorietje.
Mensen die beginnen met roken vallen meestal (veel) af. Natuurlijk afhankelijk van hoe hun postuur is als ze beginnen.

Waardoor vallen die mensen af?
Doordat de nicotine het metabolisme versnelt en het hongergevoel weg neemt.

Als mensen stoppen met roken kunnen ze nicotinepleister/kauwgum gebruiken. Hierin zit nicotine die hun drang naar een sigaret wegneemt.

Stel ik ga die kauwgums ook kauwen zou ik dan daardoor hetzelfde effect krijgen als met roken. alleen zonder de nadelen???
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 15:41
Verwijderd
Veel mensen roken ook uit verveling, als je je verveelt steek je een sigaret op. Als je gestopt bent en je verveelt je ga je eten. Daarvoor rookte je als je je verveelde, dat is het verschil. Dus, ga maar kauwgom kauwen, ik vrees dat 't niet veel zal helpen..
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 15:42
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
CL schreef op 12-04-2003 @ 16:41:
Als je gestopt bent en je verveelt je ga je eten. Daarvoor rookte je als je je verveelde, dat is het verschil.
Niet iedereen gaat eten uit verveling.
Oud 12-04-2003, 15:52
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
Betamethason schreef op 12-04-2003 @ 16:42:
Niet iedereen gaat eten uit verveling.
't ging ook over "veel mensen"
Oud 12-04-2003, 17:08
poesiefox
poesiefox is offline
Nicotine is de drug waar rookverslaafden het op doen. Zonder hun shotjes gaan ze zich bijzonder klote voelen, lichamelijk en geestelijk. Het wegnemen van het hongergevoel is maar een neveneffect, dus als je wilt afvallen kun je maar beter een ander medicijn gebruiken wat je metabolisme versnelt, maar waarvan je minder afhankelijkwordt.

Nicotine is een hele gemene verslaving waar je heel erg moeilijk weer vanaf komt.
Oud 12-04-2003, 17:18
twim
twim is offline
't was eigenlijk meer nieuwsgierigheid dat ik dit wou weten, niet echt om te gaan doen. Want ik wil/ga binnekort stack gebruiken.

Maar omdat ik hier laatst aan dacht wou ik eens weten of het kon en wat jullie ervan dachten.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 17:34
WackfordSqueers
WackfordSqueers is offline
Citaat:
Neophyte schreef op 12-04-2003 @ 16:12:
Hier ff mijn theorietje.
Mensen die beginnen met roken vallen meestal (veel) af. Natuurlijk afhankelijk van hoe hun postuur is als ze beginnen.

Waardoor vallen die mensen af?
Doordat de nicotine het metabolisme versnelt en het hongergevoel weg neemt.

Als mensen stoppen met roken kunnen ze nicotinepleister/kauwgum gebruiken. Hierin zit nicotine die hun drang naar een sigaret wegneemt.

Stel ik ga die kauwgums ook kauwen zou ik dan daardoor hetzelfde effect krijgen als met roken. alleen zonder de nadelen???
Ik vind het een hele mooie theorie. Je kunt een aantal dingen bedenken die je theorie bedenkelijk maken:
In een pleister zit alleen nicotine, je weet echter niet welke stof het is die je metabolisme versnelt, stel dat het bevoorbeeld een structuur in de teer is, dan zou het dus niet helpen.

Verder kun je je afvragen of mensen die stoppen met roken en pleisters gebruiken niet toch aankomen, oftewel, dan zou het geen verschil maken.

Maar: ik vind het een leuke theorie, en iegnelijk zou iemand het eens uit moeten proberen!

groeten,

Sebastiaan

Regels voor berichten