Citaat:
Neophyte schreef op 12-04-2003 @ 16:12:
Hier ff mijn theorietje.
Mensen die beginnen met roken vallen meestal (veel) af. Natuurlijk afhankelijk van hoe hun postuur is als ze beginnen.
Waardoor vallen die mensen af?
Doordat de nicotine het metabolisme versnelt en het hongergevoel weg neemt.
Als mensen stoppen met roken kunnen ze nicotinepleister/kauwgum gebruiken. Hierin zit nicotine die hun drang naar een sigaret wegneemt.
Stel ik ga die kauwgums ook kauwen zou ik dan daardoor hetzelfde effect krijgen als met roken. alleen zonder de nadelen???
|
Ik vind het een hele mooie theorie. Je kunt een aantal dingen bedenken die je theorie bedenkelijk maken:
In een pleister zit alleen nicotine, je weet echter niet welke stof het is die je metabolisme versnelt, stel dat het bevoorbeeld een structuur in de teer is, dan zou het dus niet helpen.
Verder kun je je afvragen of mensen die stoppen met roken en pleisters gebruiken niet toch aankomen, oftewel, dan zou het geen verschil maken.
Maar: ik vind het een leuke theorie, en iegnelijk zou iemand het eens uit moeten proberen!
groeten,
Sebastiaan