Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2003, 12:12
Verwijderd
(Ik zie zoveel topics over haar en kapsels ed hier, dat ik dacht dat het hier wel mocht...als het niet mag, verplaats het dan ajb ergens waar het wel hoort ('k zou niet weten waar dan, maar goed ).)

Hoe doe je dat? Hoe zorg je er voor dat het niet uit zakt (ik heb onwijs stijl haar)? (vast spuiten kan natuurlijk altijd, maar dat is ook niet echt mooi als het te veel is ed) En iemand ook foto's van mooie (opgestoken, mag event. ook andere mooie) kapsels?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2003, 12:18
Roos
Roos is offline
Dat is echt al 100x geweest maar goed

Als je krullen/slag hebt: wassen, mousse erin knijpen, zachtjes fohnen. Dan een staart maken en de plukken erom heen vastzetten.
Dan je hoofd goed heen en weer schudden. De plukken die dan losvallen, opnieuw vastzetten. Dan blijft het heel lang stevig zitte.

Als je slap haar hebt, wordt het moeilijker. Voor meer grip op je haar zou ik ook mousse aanraden. Verder een beetje touperen (een pluk pakken, met een dunne kam tegen de haargroeirichting in "vegen"). Daarna een staart maken (dat zit i.i.g. stevig). Dan zachtjes fohnen. Schuifspeldjes zijn niet echt stevig, maar wel het mooist. Je kan ook van die klik-speldjes nemen.
En veel haarlak gebruiken

Je kunt ook eerst krullen zetten met hotsticks ofzo, maar vaak pakt dat niet goed op slap haar. Daar heb ik verder ook echt geen verstand van

Ik heb laatst het (hele slappe) haar van een vriendin gedaan en dat kreeg super veel volume door dat touperen.

En oefening baart kunst
Oud 07-04-2003, 12:23
Gwen.
Gwen. is offline
Ik toupeer het achterop mijn hoofd een beetje, en zet dan alles gewoon vast met clipjes, soms draai ik een plukje nog enigzins maar niet altijd. Maar ik denk niet dat ik een duidelijke antwoord kan geven, het is meer een kwestie van doen en ligt ook heel erg aan hoeveel haar je heb en wat voor haar. Ik heb bijvoorbeeld niet zo'n dikke bos en een beetje slag, dus kan ik met inimini clipjes aan de slag, maar als je meer haar hebt houden die natuurlijk niks vast.
Oud 07-04-2003, 12:24
poesiefox
poesiefox is offline
Mijn haar is nogal lang, dus ik maak een staart, maar zonder elastiekje. Dan draai ik de staart totdat hij vanzelf op een knot spiraalt, en daar zet ik twee hele grote spelden in, dwars op elkaar. Ik smeer er nooit wat in. Hij zakt soms wel wat uit, maar dat is alleen maar leuker. Als ik hem s'avonds uitdoe, heb ik krullen. Maar die zakken heel snel weer uit.

Je kunt ook een lage staart maken zonder elastiekje, die draaien en dubbelklappen naar boven, en daar een grote kappersklem opzetten.
Oud 07-04-2003, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 07-04-2003 @ 13:18:
Dat is echt al 100x geweest maar goed
Zo vaak kom ik hier niet. Met links van topics waar tips ed instaan en vervolgens een slot ben ik ook tevreden. Als ik maar weet hoe ik het moet doen. En het liefst foto's ed heb, dan kan mijn schoonmamma het event. nog doen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 12:53
Roos
Roos is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-04-2003 @ 13:28:
Zo vaak kom ik hier niet. Met links van topics waar tips ed instaan en vervolgens een slot ben ik ook tevreden. Als ik maar weet hoe ik het moet doen. En het liefst foto's ed heb, dan kan mijn schoonmamma het event. nog doen.

Oke, ik vind dit er echt niet uitzien , maar je ziet wel het principe: eerst verstevigen met mousse, dan touperen en pluk voor pluk vastzetten.

(die uitgroei ook echt... )
Reageren

Regels voor berichten