Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2003, 17:51
geen punt.
geen punt. is offline
Hey,

Tja, ik hou nogal van vage rockbandjes met zeer goede muziek. Zo een is dus ook Ozma, Amerikaans bandje, in Nederland totaal niet bekend, nog geen singles uitgebracht enzo, wel twee albums: Rock & Roll Part 3 en The Double Donkey Disc. Beide vind ik erg goed, echt super. Hun muziek klinkt een beetje als Weezer, maar met hun nieuwe cd 'Spending time on the borderline' overtreffen ze Weezer zelfs. Dat nieuwe album komt 6 mei uit Heel misschien komt de single 'Bad Dogs', met lyrics als 'all bad dogs go to doggy hell' als videoclip in Nederland uit...

Het bekendst zijn ze geworden met nummers als Domino Effect, Baseball en Battlescars. Ook hebben ze het deuntje van Tetris omgezet in hun versie en de acoustische versie van Game Over is erg populair. Ze maken zowel goede muziek (drums, gitaar, bass => hele goede solo's), als goede songteksten, die erg veel beeldspraak en meer van dat soort geintjes bevatten. Als je geinteresseerd bent moet je even op http://mp3.com/ozma kijken voor wat mp3's.

Het lijkt met niet, maar heeft hier iemand ooit van gehoord?
Oud 06-04-2003, 19:16
NERD
NERD is offline
Citaat:
meelman schreef op 06-04-2003 @ 18:51:
Tja, ik hou nogal van vage rockbandjes met zeer goede muziek.
Ik moet de eerste op dit forum nog tegenkomen die over zichzelf stelt dattie van bandjes houdt die slechte muziek maken...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 20:01
86dagreed
86dagreed is offline
He meelman. Wat een arrogantie zet jij hier neer zeg. Gadverdamme. "Ik hou van vage rockbandjes' OW JA?! Is ozma vaag? Een band die in oor en aardschok ( toch 2 goed gelezen tijdschriften in alternatief nederland) een beoordeling gekregen hebben.

'het lijkt me niet, maar kent iemand ze?'

Gossie toch, op dit forum zitten niet mensen die oppervlakkig naar muziek luisteren, maar dieper graven en moeite doen om bands te ontdekken, dus zo'n opmerking slaat echt nergens op.

Ozma vind ik een weezer-kloon die totaal niets toevoegt aan de 'vage alternatieve' scene in de VS. In Nederland dus ook niet. Weezer kan je niet tippen, en een goede rip-off vind ik ze ook niet.
Oud 06-04-2003, 20:12
qghp
qghp is offline
ik ken maar een paar nummers van ze, stelt niet echt heel veel voor al zeg ik het zelf, wel leuk om een keer te luisteren maar ik zou nooit een album van ze kopen
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 20:46
battlestar
battlestar is offline
klinkt turks, als in: broodje ozma

maar nee, als ik 86dagreed zo hoor, vind ik het niet de moeite waard om het te gaan downloaden.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 20:51
Verwijderd
bah.. want:
Citaat:
86dagreed schreef op 06-04-2003 @ 21:01:

Ozma vind ik een weezer-kloon die totaal niets toevoegt aan de 'vage alternatieve' scene in de VS. In Nederland dus ook niet. Weezer kan je niet tippen, en een goede rip-off vind ik ze ook niet.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 21:45
machina82
machina82 is offline
Citaat:
He meelman. Wat een arrogantie zet jij hier neer zeg. Gadverdamme. "Ik hou van vage rockbandjes' OW JA?! Is ozma vaag? Een band die in oor en aardschok ( toch 2 goed gelezen tijdschriften in alternatief nederland) een beoordeling gekregen hebben.

Gossie toch, op dit forum zitten niet mensen die oppervlakkig naar muziek luisteren, maar dieper graven en moeite doen om bands te ontdekken, dus zo'n opmerking slaat echt nergens op.

wie is hier arrogant, wie spreekt hier weer voor hele groepen, meneer der führer
Oud 06-04-2003, 22:56
Carn
Carn is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 06-04-2003 @ 23:53:
wat ben jij toch een ongelovelijke idioot.
elke keer als ik iets post voel jij de neiging om dat weer eens af te gaan zeiken.

Ga een rookworst vreten man.
en ga samen een boom knuffelen, stel kleuters!
Oud 06-04-2003, 23:15
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Carn schreef op 06-04-2003 @ 23:56:
en ga samen een boom knuffelen, stel kleuters!
ok. ok. Ik haal mijn post weg voor we hier weer gezeik krijgen

ps . gebruik mijn quotes niet tegen mij
Oud 06-04-2003, 23:21
Carn
Carn is offline
dat is mijn quote.
Oud 06-04-2003, 23:25
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Carn schreef op 07-04-2003 @ 00:21:
dat is mijn quote.
poepaap.

Heb je ozma al geluisterd?
Oud 07-04-2003, 18:29
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

wie is hier arrogant, wie spreekt hier weer voor hele groepen, meneer der führer=>precies
86dagreed:
Tja, lekker respect hebben voor andermans smaak... gatverdamme wat een irritant, arrogant mannetje ben jij zeg... Volgens mij kennen hier echt maar 3 mensen Ozma ofzo hoor, dus is niet zo vreemd dat ik zeg 'vaag bandje', want dat zijn ze zeker. Het is echt niet zo bedoeld van 'jullie zijn zo oppervlakkig en kennen het vast niet', in tegendeel... Jij voelt je in ieder geval meteen aangesproken en dat zegt genoeg, afschieten zulk soort mensen.

Ik heb nog een leuke aanrader voor je, kwal: Loser van 3 doors down, maar ach, dat nummer heb je natuurlijk al lang he...
Reageren

Regels voor berichten