Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En ik vind het naïef om te zeggen dat je totaal niet beïnvloed wordt door je omgeving. (dat bedoel ik trouwens in het algemeen, niet aan ShoarmaSchaap gericht) Iedereen past zich wel in een bepaalde mate aan.
|||
Citaat:
En wat is dan jezelf zijn? Als jij het fijn vind om iets voor andere te doen is dat een stukje van jezelf, maar ergens anders is dat niet hoe jij zelf bent. Je bent te tegenstrijdig om in deze samenleving jezelf te kunnen zijn. Als je helemaal jezelf zou willen zijn zou je de wereld naar jou hand moeten kunnen maken, maar als je dat niet zou willen omdat jij niet zo bent ben je toch niet jezelf ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
hum leuk onderwerp .
Waarom zou je gewoon niet altijd jezelf zijn. Als je je eigen aan alle (ongeschreven) regels en wetten zou moeten houden dan blijft er weinig echt karakter van je over, ik bedoel verschil moet er zijn. Maar durf jezelf te zijn want dan voel je je eigen op je gemak ( temminste ik ). En inderdaad soms moet je je eigen aanpassen ( te vaak) maar doe dit dan op een manier waarbij je karakter niet veranderd. Dus tog jezelf bent ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
1. Wanneer je opgroeit zonder mensen om je heen, met andere woorden -> niet, of beter gezegd: voor een piep klein deel. Het eten wat wij bij voorbeeld eten, is door anderen gemaakt. De kleren die we dragen zijn door anderen gemaakt. De huizen waar we in wonen zijn door anderen gemaakt. Alles wat we weten, hebben we geleerd van anderen, of van boeken, die door anderen zijn geschreven. En dit alles via een taal die door anderen is gemaakt. Het aandeel 'zelf' in 'jezelf' is dus behoorlijk klein, maar die is er wel/kan er wel zijn. Maar wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat we allemaal een product zijn van onze omgeving, of we het nu willen of niet. 2. Wanneer je even niet meedoet aan het toneelspel wat we allemaal voor een groot deel van de dag spelen -> je gedragen 'zoals het hoort' en zoals van je verwacht wordt. Het spel van blootgeven of juist verborgen houden, enz. Dan kom je in de richting van wat utopia5 ook al zei. Heej doei! Veel geluk! fil |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
jezelf zijn houdt in dat je niet met de stroom meeloopt; dat je niet mode- of merkkleding gaat dragen alleen om er bij te horen, maar dat je dingen koopt die je echt daadwerkelijk leuk vind, of dingen doet die je ook echt leuk vind. Een tijdje was Streetdance bijv. nogal de mode, en ik ken zat mensen die op streetdance gingen om 'er bij te horen'. Het heeft nix te maken met weinig vrienden of asociaal zijn. Alhoewel ik moet zeggen dat zoals iemand hier al zei dat mensen zich automatisch aanpassen aan hun leefomgeving, maar dat is meer om de rust en orde te bewaren. Je kan bijv. moeilijk in een superchiq restaurant in je mottenjas en gatenbroek komen aanzetten.
![]()
|
Als je je gedrag, denken, doen en laten niet meer laat beinvloeden door de aanwezigheid van andere mensen. Of zelfs van de invloed van andere mensen. Ga dus niet je gedrag veranderen als je een meisje superleuk vind, want je komt jezelf geheid tegen. Raar.
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Greetz Kenny (die hiermee hoopt duidelijk te maken dat je werkelijk ALTIJD jezelf bent, zelfs bij blootstelling aan je diepste angsten.) |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
ik ben nu mezelf...
zit in mn eentje. met een zak nibbit die in recordtempo leeg gaat en een fles cola en ook nog is een reep chocola achter de pc te schranzen. en ondertussen wanhopig te wachten tot die telefoon van mij eindelyk gaat rinkelen... ik ben nu mezelf.. (beetje wanhopig ypje dus ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() zo is het toch? stukjes zijn gekopiereerd van anderen, maar aanpast aan jezelf tot een uniek plaatje.
Laatst gewijzigd op 25-03-2003 om 16:44. |
![]() |
|
ik denk dat je enkel jezelf bent, als je alleen bent.
maar zelfs dan... soms weet ik in mezelf dat ik me iets voorspiegel en men ogen sluit voor bepaalde zaken, dat ik niet eerlijk ben met mezelf, dus eigelijk ben ik mezelf dan niet. jezelf zijn is moeilijk, omdat je zelf soms niet weet wie 'jezelf' is...
|
![]() |
ik ben mezelf, als ik me helemaal op mn gemak voel en meestal heb ik later zoiets van 'jah wat ze nu gezien hebben dat ben ik nou echt' dus tis een beetje moeilijk te zeggen wanneer ik dat nou precies ben. Als ik mensen heel erg goed ken, dan ben ik meestal wel mezelf.. maar ik weet niet precies, op school ben ik lang niet altij dmezelf, dan behoor je soms op bepaalde momenten dingen te zeggen. Maar op internet ben ik al weer veel sneller echt mezelf.. maar dan heb je weer het probleem hoe mensen het interpreteren.
Ik denk dus dat je pas achteraf kunt zeggen of je echt jezelf bent geweest.. als is, als je ergens op een feestje bent en je bent daarna waar thuis en dat je er dan over nadenkt... als het een beetje duidelijk is tenminste.... doegdoeg! |
![]() |
|
je bent altijd wel jezelf. maar met de ene persoon heb je het over ander soorten onderwerpen als met de ander. maar (ten minste zo gaat het bij mij heh) je zegt wel altijd hoe je er zelf over denkt dus ben je jezelf. en als je iemand napraat dan is dat tog omdat je het gewoon met die persoon eens bent.
||
Citaat:
Sluit de vagina aan op een soort buis en laat dat kind uit de baarmoeder die buis in glijden, dan knip je snel de navelstreng door en laat je dat kind in een hok zitten dat aansluit op die buis. Daar krijgt ie borstvoeding via een machine en daarna als ie ouder is eten en drinken enzo. Dus nu zie je maar weer dat het ook in het echt kan |
![]() |
|
![]() |
je bent jezelf omdat er geen ander is zoals jouw
je bent niet jezelf omdat je door je omgeveing beinvloedt wordt, en dus alijd blijft veranderen je bent meer jezlef als je je eigen keuzes maakt over leven, en die keuzes zijn tot stand gekomen door dat je veel bent veranderd
|
Jezelf zijn is altijd zo. Door simpelweg 'te zijn' ben je jezelf. Maar belangrijk is ook of je je wel jezelf voelt. Als je dingen doet of denkt die naar jou mening niet bij jou passen, dan voel je je niet jezelf, maar je bent natuurlijk wel jezelf.
We moeten in deze discussie vooral onderscheid maken tussen 'jezelf zijn' en 'jezelf voelen'
|
Ik kan alleen mezelf zijn als ik bij mensen ben die me echt goed kennen
![]() ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Bijna iedereen is op verschillende momenten een verschillend mens. Ben je met vrienden, doe je anders dan als je bij familie bent, of bij je suffe klasgenootjes
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
E-cursus Vrouwen versieren jjohan | 3 | 09-01-2010 19:52 | |
Psychologie |
jezelf zijn tartaarsaus | 5 | 24-12-2009 00:53 | |
Psychologie |
jezelf zijn *4 | 8 | 24-08-2005 22:54 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Jezelf zijn Sappie | 76 | 15-06-2005 15:48 | |
Psychologie |
Ben je jezelf voor of na het orgasme (jongens) Rerisen Phoenix | 13 | 06-04-2003 05:16 | |
De Kantine |
Trots op jezelf zijn! Amidala | 44 | 07-08-2002 21:44 |