Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Tuurlijk als je al die troep bekijkt van accijnzen dan zullen ze misschien verlies draaien. Of misschien break even gezien het aantal gevallen van Longkanker en andere ziektes die je er van krijgt zal dalen. Ze kunnen ook de accijns nog eens verhogen met 200% en dan zou iedereen die door blijft paffen flink wat geld kwijt zijn (en dus de kas spekken) En iedereen die stopt daardoor gezonder leven met dus minder kans op die longkanker die ze het ziekenhuis in duwt en dus ook daar op besparen. (en dan zul je zien, roker stopt met roken en denkt langer te leven. Neemt een hap van een koekje, verslikt zich, stikt en overlijd ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
weet je he die reclames mogen tog nie van "rook deze soort sigaretten" maar die reclames van "rook sigaretten niet" mogen wel en de meeste mensen trekken zich er niks van aan van rook het niet maar ze zien wel over dus (tegen) sigaretten reclame dus komen ze sneller op het idee om te roken dus dan krijgt de regering haar accijns wel binnen denk ik sow
|
![]() |
|
de roker kost de staat echt veel meer dan zij aan accijns verdient heb ik mij laten vertellen (of ergens gelezen of bla, iig meen ik te weten dat het voor de staat duurder is als mensen wel dan dat ze niet roken...)
Maar aan de andere kant: als iedereen nu zou stoppen met roken gaan de inkomsten van de staat in 1x flink achteruit, terwijl de uitgaven aan rokers niet in 1x verdwijnen... dus het is voor de staat ook niet goed als iedereen tegelijk stopt met roken... (zou wel originele manier zijn van regering pesten ![]()
|
Maar wie is dan "dé roker"? Je kunt toch niet aannemen dat een roker de staat een X bedrag aan geld gaat kosten? Je weet alleen zeker dat 'ie de staat geld oplevert, maar er zijn ook zat mensen die heel hun leven roken en de staat echt niet meer kosten dan niet-rokers.
Stel dat iemand 50 jaar lang een pakje sigaretten van, laten we zeggen, €3,20, per dag rookt. Dan kost hem dat in totaal €58.400. Laten we zeggen, 70% accijns, dan verdient de staat dus €40.880 aan die persoon. Maar wie zegt nou dat die persoon de staat meer kost dan dat, alleen omdat 'ie rookt?
|
in mijn geval bedoel ik met "de" roker alle rokende mensen in nederland; die leveren de staat een bepaald bedrag op, en kost de staat een bepaald bedrag, en ik heb dus gehoord of gelezen of whatever dat dat tweede bedrag groter is dan het eerste...
dus de gemiddelde roker (die niet irl bestaat, wat meestal het geval is met gemiddelden...) kost de staat meer dan hij haar oplevert.
|
![]() |
NOU BEKIJKEN HET IS VAN DIT PUNT, ALS MENSEN GEEN TABAK MEER GAAN KOPEN, HEBBEN ZE WEER GELD OVER EN DIE STEKEN ZE UITEINDELIJK TOCH WEER IN DE ECONOMIE WAARDOOR DE WELVAART ENZO OOK WEER OMHOOG GAAT. dAAR HEEFT DE REGERING ZEKER BAAT BIJ, EN ZE BESPAREN WEER FLINK OF DE KOSTEN DIE ROKENDE MENSEN MET ZICH MEEBRENGEN, EN IK VIND HET GOED DAT DE CAMPANGE TEGEN HET ROKEN HEEFT, ZOU TOCH HEEL SLECHT ZIJN ALS DE REGERING HET GELD BOVEN DE MENSEN VERKOOS, DUS OM JE VRAAG TE BEANTWOORDEN..
hET ROKEN LEVERD GELD OP. |
![]() |
|
ik heb niet alles gelezen, maar ik vind dat roken geld KOST.
Niet alleen individueel, maar ook de regering. -Je moet sigaretten kopen. (niet goedkoop!!) -De ziekenhuizen staan al bol van het werk en dan komt er nog iemand bij die kanker heeft ofzo, omdat hij/zij rookt. -Al die campagnes kosten ook geld. -Er moeten hele bossen voor worden geruimd. -Het vervuild het milieu. Kost ook weer iets om het op te knappen. -... -... Meer weet ik ff niet.....
|
10 euro??? Ik heb eerder al voorgesteld om het 20 euro te maken. 1 euro per kankersticky. Let maar eens op hoe weinig mensen er dan nog roken en hoe weinig mensen er dan nog beginnen met roken.
![]() Bovendien zou het stoppen met roken ook heel wat beter voor de natuur zijn, levert ook weer geld op. Niet alleen luchtvervuiling, maar vooral ook de uitputting van de grond bij plantages enzovoort. Heb ik ooit eens iets over gelezen.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
|