Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2003, 13:12
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Hoort eigenlijk misschien niet eens hier, maar goed.

Het is echt 'grappig' om te zien hoe sommigen mensen hun leven vergooien...
Wat ik nu zag...
Een jongen en meisje met de kinderwagen.
Meisje van een jaar of 17.
Jongen (vaak buitenlands type; niet discriminerend bedoeld...): jaar of 20, moeilijk in te schatten maar goed.

't meisje huppelt vrolijk achter de kinderwagen en terwijl ze praat met die jongen (die iets achter haar loopt) kijkt ze schuin even opzij om te laten weten dat ze tegen hem praat.
Die jongen, met een stalen gezicht, absoluut geen emoties, geen glimlach naar 't meisje, geen blik op 't kind, maar eerder een afstand zodat 't lijkt alsof ze niet bijelkaar horen.
Echt zo van "jesus, wat heb ik gedaan"

Gwaahaha!
'k vind het wel een beetje zielig voor 't kind. "mama, waarom is papa weggegaan?" :/

Zal er ook nog even een vraagstelling bijdoen anders wordt 't topic zosnel gesloten
*kijkt vriendelijk naar forumbaasjes*

Wat vinden jullie? Zou het niet beter zijn dat je pas kinderen mág krijgen wanneer je getrouwd bent, en/of een (vastgesteld) aantal jaar bijelkaar bent. Juist om te zorgen dat de kans kleiner wordt dat 't kind zich gaat afvragen waar papa is?

Laatst gewijzigd op 12-04-2003 om 13:15.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2003, 13:15
Veenbes
Veenbes is offline
Dus...?
Oud 12-04-2003, 13:15
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
Veenbes schreef op 12-04-2003 @ 14:15:
Dus...?
zie aanpassing lieve schat.
Oud 12-04-2003, 13:17
Verwijderd
misschien was het haar kind niet..en misschien was die jongen een gewone vriend

als mijn zus over een paar weekjes is bevallen zal ik ook wel met een kinderwagen door de stad gaan lopen of over straat.. dan denken misschien ook wel mensen van goh kijk dat meisje hoe oud zou ze zijn en ze loopt al met een kindje..op die leeftijd, maargoed ik weet dan beter
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 13:21
Verwijderd
mwaoh... je hebt wel een punt, maar domheid laat zich niet leiden natuurlijk - tienerzwangerschappen kun je gewoon niet uitbannen. En het is hun eigen beslissing. Al vind ik het zwak dat jongens dan vaak weglopen van hun vriendin... alsof zij het niet veroorzaakt hebben, ze hebben zelf toch ook gezond verstand? En dat kind is evengoed van hem!

*boos*
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 13:24
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 12-04-2003 @ 14:17:
misschien was het haar kind niet..en misschien was die jongen een gewone vriend

als mijn zus over een paar weekjes is bevallen zal ik ook wel met een kinderwagen door de stad gaan lopen of over straat.. dan denken misschien ook wel mensen van goh kijk dat meisje hoe oud zou ze zijn en ze loopt al met een kindje..op die leeftijd, maargoed ik weet dan beter
Het gaat mij ook meer om het kinderen krijgen op vroege leeftijd...en niet zo zeer om het stel met de kinderwagen. (en dan nog, waarom die sacherijnige blik van die jongen? das nou nie echt iets om vrolijk van te worden. meisje was (dus) duidelijk verliefd en verblind dat ze enkel maar de leuke dingen aan em zag/ziet )
Oud 12-04-2003, 13:36
Evito
Evito is offline
Waarom vergooien ze hun leven? Omdat ze niet meer uitkunnen, niet meer rond kunnen neuken? Flauwekul.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 13:41
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
Evito schreef op 12-04-2003 @ 14:36:
Waarom vergooien ze hun leven? Omdat ze niet meer uitkunnen, niet meer rond kunnen neuken? Flauwekul.
Op die leeftijd is het vrij 'normaal' ja dat je dat doet. Misschien niet alles zo letterlijk maar goed. Je bent nog in de ontdekkingsfase. En ik denk niet dat het dan verstandig is om dan al kinderen te krijgen.
Oud 12-04-2003, 13:45
Thomas
Thomas is offline
Waarom zijn er altijd van die mensen die andere personen in hun vrijheden willen beperken? Dat meisje moet zelf die keuze kunnen maken, zoals zij dat goed acht. Daar hebben andere mensen totaal niets over te zeggen.

En wat about je leven vergooien? Misschien is dat meisje wel gelukkiger dan jij bent, misschien is haar dochter wel helemaal niet en misschien is woont haar dochter dan wel bij haar moeder. Je moet niet je mond opentrekken voordat je weet waar je daadwerkelijk over praat.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 13:53
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
Wawl schreef op 12-04-2003 @ 14:45:
1) Waarom zijn er altijd van die mensen die andere personen in hun vrijheden willen beperken? Dat meisje moet zelf die keuze kunnen maken, zoals zij dat goed acht. Daar hebben andere mensen totaal niets over te zeggen.

2) En wat about je leven vergooien? Misschien is dat meisje wel gelukkiger dan jij bent, misschien is haar dochter wel helemaal niet en misschien is woont haar dochter dan wel bij haar moeder. 3) Je moet niet je mond opentrekken voordat je weet waar je daadwerkelijk over praat.
1) Omdat ik niet geloof dat een meisje in de ontdekkingsfase een kind kan opvoeden, dus het kind er de dupe van wordt.
En wat is er mis met regels hanteren? Een meisje an 15 mag ook niet met een 18 jarige naar bed, officieel gezien dan. Meerderjarig-minderjarig-principe.

2) Het ging er ook niet zo zeer om of het kind nu wel of niet háár kind was (het verhaal staat alleen als voorbeeld aangegeven. 't gaat mij daarom ook meer om de uiteindelijke stelling die ik neerzette)

3) Leer lezen voordat je reageert.
Oud 12-04-2003, 14:14
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
TheOneWhoLeft schreef op 12-04-2003 @ 14:12:
Het is echt 'grappig' om te zien hoe sommigen mensen hun leven vergooien...
Wat ik nu zag...
Een jongen en meisje met de kinderwagen.
Meisje van een jaar of 17.
Jongen (vaak buitenlands type; niet discriminerend bedoeld...): jaar of 20, moeilijk in te schatten maar goed.

Wie zegt jou dat het niet gewoon een zus was die haar ouders had beloofd met 'de kleine' op stap te gaan en dat die vriend van r eigenlijk zin had om alleen met haar te zijn
Oud 12-04-2003, 14:43
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Sithan schreef op 12-04-2003 @ 15:14:
Wie zegt jou dat het niet gewoon een zus was die haar ouders had beloofd met 'de kleine' op stap te gaan en dat die vriend van r eigenlijk zin had om alleen met haar te zijn
Idd..
En als het kind wel van haar was,
dan is het eerder triest, niet grappig oid.

Citaat:
TheOneWhoLeft schreef op 12-04-2003 @ 14:12:
Wat vinden jullie? Zou het niet beter zijn dat je pas kinderen mág krijgen wanneer je getrouwd bent, en/of een (vastgesteld) aantal jaar bijelkaar bent. Juist om te zorgen dat de kans kleiner wordt dat 't kind zich gaat afvragen waar papa is?
En als er nou een ongelukje tijdens de sex
is terwijl ze nog niet getrouwd zijn,
het meisje geen abortus wil plegen, maar ook niet kan trouwen?
(moet je niet min. 18 zijn om te trouwen oid?)
Tja, ik weet het niet, vind niet dat er iets
dat je dwingt om te trouwen omdat je zo graag kinderen wil..
Ook een verplicht aantal jaren samenzijn vind
ik een beetje.. raar, 'nog 1 jaar, en we mogen een kindje'.

Naja, begrijp het misschien ook niet helemaal..
Oud 12-04-2003, 15:11
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
Sithan schreef op 12-04-2003 @ 15:14:
't doet er niet toe of dát kind nou wel of niet van hen was.
Zoals ik al eerder zei, 't gaat om de vraagstelling, daar kwam ik op toen ik hen zag lopen.
Oud 12-04-2003, 15:18
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
TheOneWhoLeft schreef op 12-04-2003 @ 14:53:
3) Leer lezen voordat je reageert.
Erg leuk. Ik lees juist perfect. Mijn mening is dat dit meisje dat gewoon zelf moeten weten en zelf de verantwoordelijkheden van haar al dan niet bewuste daden moet dragen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 15:19
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
Betamethason schreef op 12-04-2003 @ 15:43:
1) Idd..
En als het kind wel van haar was,
dan is het eerder triest, niet grappig oid.

2) En als er nou een ongelukje tijdens de sex
is terwijl ze nog niet getrouwd zijn,
het meisje geen abortus wil plegen, maar ook niet kan trouwen?

3) (moet je niet min. 18 zijn om te trouwen oid?)

4) Tja, ik weet het niet, vind niet dat er iets
dat je dwingt om te trouwen omdat je zo graag kinderen wil..
Ook een verplicht aantal jaren samenzijn vind
ik een beetje.. raar, 'nog 1 jaar, en we mogen een kindje'.

Naja, begrijp het misschien ook niet helemaal..
1) Daar kiest/kiezen ze zelf voor, nietwaar? Ze hoeven niet persé sex te hebben, dus de risico's zijn voor eigen 'rekening'.

2) Zie ook 1. Tevens zou abortus dan verplicht moeten worden. Of wie aan sex doet moet zich maar elke zoveel maanden verplicht testen? (en wie gaat dat betalen, ook hun, zie weer 1))

3) Ja, tenzij je toestemming hebt/krijgt van de koningin. (toch?)
En 18 is toch wel een aardige leeftijd om iets vasts te beginnen voor een 'levenslange liefdesrelatie'. (Vandaar dat 'ze' waarschijnlijk voor 18-jaar kiezen?)

4) Je moet het ook aan de zonnige kant zien...namelijk dat men bewuster kan omgaan met het krijgen en opvoeden van kinderen.
Bovendien heb je dat nu toch ook met sex. Als je 15 bent, nog een jaar en ik mag met 'iemand' naar bed zonder dat het verboden kan worden.
"Of nog een jaar en ik mag brommer rijden!"
En "nog een jaar en we mogen trouwen"
Oud 12-04-2003, 15:23
Sithan
Sithan is offline
Om ff te reageren op je stelling...

Ik ben het er volkomen mee eens...je ziet vaak genoeg uit wat voor gezinnen de losgeslagen jeugd afkomstig is...juist degene waar ze in verwaarloosd worden omdat de ouders te jong zijn om uberhaupt enigszins te snappen hoe belangrijk een goede opvoeding en een zeker en vaststandig gezin is.

Laatst gewijzigd op 12-04-2003 om 15:25.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 15:32
Verwijderd
Ach ja. Laatst zag ik 't ook weer in de trein: meisje van hooguit jaar of 17-18, gouden ketting en leren jack, kind drentelt erachteraan, 'vader' in trainingsbroek en met glimmende kokosmat...'nee Jeremy, daar mag je niet aanzitten'.

OMFG
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 16:00
Verwijderd
Als ik zoiets zie - en vermoed dat zij werkelijk de moeder is enzo - dan denk ik altijd van "ik hoop maar dat het goed gaat". Je weet ook nooit hoe zoiets tot stand komt. Misschien werd ze per ongeluk zwanger (condoompjes scheuren wel eens bijv) en is ze tegen abortus. Weet jij veel.

Maar om er nou om te lachen? Nee.

En tsja, misschien past ze ook alleen op het kind en is het niet eens van haar. Dan vindt zij het kind misschien helemaal geweldig ("hij is zo lief!" enzo) en de jongen vindt het kut dat het kind alle aandacht krijgt en loopt er maar stom bij..
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 18:03
*mystery*
*mystery* is offline
zou best kunnen zijn dat je mij hebt gezien... wat heel veel mensen namelijk vergeten is dat niet iedere jongere die met een kinderwagen loopt ook gelijk een kind hééft. ik heb bijvoorbeeld een broertje van 6 maanden en ik pas heel vaak op een kindje van 9 maanden. verder heb ik ook nog een nichtje van 11 maanden, dus je ziet mij regelmatig achter een kinderwagen lopen. mijn vriend is vaak bij me en van buitenlandse afkomst. hij schaamt zich er een beetje voor om bij me te lopen met een kinderwagen, omdat mensen zoals jij ons dan gelijk aankijken alsof ie van ons is. de laatste tijd hebben we er beiden vooral schijt aan hoe mensen kijken, wij nemen over een jaar of tien wel kinderen. ondertussen kunnen we nog lang genoeg oefenen met al het kroost van anderen
Oud 12-04-2003, 18:06
Verwijderd
Waarschijnlijk ging dat meisje wandelen met haar broertje of zusje of neefje of nichtje of oppaskindje, en nam ze haar vriend mee, en voelde haar vriend zich ongemakkelijk, en keek hij daarom zo vreemd.
En nee, ik vind dat je daarvoor niet getrouwd hoeft te zijn
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 18:09
*mystery*
*mystery* is offline
Citaat:
Wawl schreef op 12-04-2003 @ 16:18:
Erg leuk. Ik lees juist perfect. Mijn mening is dat dit meisje dat gewoon zelf moeten weten en zelf de verantwoordelijkheden van haar al dan niet bewuste daden moet dragen.
ahum... en de man heeft helemaal geen verantwoordelijkheden? hij heeft ook een bijdrage geleverd hoor!!!

en dan nog wat, over die bullshit dat jongeren geen kinderen op zouden kunnen voeden... drie van mijn vrienden onder de 20 hebben allemaal een kind (en één heeft er twee). allemaal voeden ze hun kinderen heel goed op. ze hebben gewoon hun eigen ideëen van opvoeden en die kinderen worden echt goed opgevoed. ik heb ook echt respect voor ze, want als je zo vroeg een kind krijgt heb je echt geen tijd meer voor jezelf. je geeft er heel veel voor op! ik zou het niet kunnen, dus ik bewonder ze wel! misschien moeten jullie daar ook is aan denken...
Oud 12-04-2003, 18:20
Buffy
Buffy is offline
ikzelf vind dat je met kindjes moet wachten tot je samenwoont of getrouwd bent. maar dat wil niet zeggen dat het niet goed kan gaan. bij mij in de straat wonen sinds 2,5 jaar een meisje en een jongen. ze waren resp. 16 en 18 toen ze uit huis gingen, omdat het meisje in verwachting was. ze hebben echt een paar weken op aardappelkistjes gezeten en op een matras op de grond geslapen,gewoon omdat ze totaal geen geld hadden. die moeilijke tijd hebben ze al overleefd; en ze hebben nu samen ene zoontje, echt een lief ding. ze zijn nog steeds bijelkaar en hoewel ze wel eens ruzie maken (welk stel niet, tegenwoordig) wonen ze nog steeds gelukkig in hun flatje. ik zie de jongen regelmatig met zijn zoontje fietsen en hij ziet er echt gelukkig uit. ook als hij met zijn vriendin en zoontje over straat loopt, zie je dat ze heel gelukkig zijn met zijn 3tjes. nee, ik zie het niet snel gebeuren dat hij zijn gezin verlaat
Oud 12-04-2003, 18:44
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ik denk dat je gelijk hebt.
Oud 13-04-2003, 11:39
sientjuh
sientjuh is offline
Het lijkt me dat een groot deel van de tienermoeders die jij op straat rond ziet lopen er niet bewust voor gekozen hebben een kind te krijgen, naja dat kan ik me niet voorstellen dus iig...
Dus dan zou je volgens jouw stelling geen seks mogen heb tot je zoveel jaar bij elkaar bent, het lijkt me dat dat niet echt te controleren is allemaal en dat niemand zich aan zo'n regel zou houden, naja oke, bijna niemand
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 12:45
Ariëlle
Ariëlle is offline
Offtopic: @Sithan: is jouw avater een coronale doorsnede van de hersenen????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2003, 14:28
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
nee ik vind niet dat ze moeten wachten,een vriend van verwacht een kindje in september(hij's 19),ongelukje gehad of zo maar aan de manier hoe hij nu al spreekt over z'n kindje toont echt dat ie een geweldige pappa gaat worden (schattig als je hem er zo ultra-enthousiast over hoort spreken trouwens )
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 14:52
huytuneng
huytuneng is offline
Citaat:
sientjuh schreef op 13-04-2003 @ 12:39:
Dus dan zou je volgens jouw stelling geen seks mogen heb tot je zoveel jaar bij elkaar bent, het lijkt me dat dat niet echt te controleren is allemaal en dat niemand zich aan zo'n regel zou houden, naja oke, bijna niemand
Hij had het volgens mij over geen kinderen mogen krijgen, dat valt wel te controleren alleen dan te laat...
Leuk idee, maar dat gaat niet werken, omdat je te laat bent als het kind er al is. Wat wil je dan gaan doen? Dan krijgen we misschien chinese toestanden.
Kortom: hoe moet dat geregeld gaan worden?
Oud 13-04-2003, 21:03
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 12-04-2003 @ 16:32:
Ach ja. Laatst zag ik 't ook weer in de trein: meisje van hooguit jaar of 17-18, gouden ketting en leren jack, kind drentelt erachteraan, 'vader' in trainingsbroek en met glimmende kokosmat...'nee Jeremy, daar mag je niet aanzitten'.

OMFG
volgens mij is een kokosmat toch iets anders
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten