Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2003, 21:28
*Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
(Ik weet niet of dit topic hier wel hoort, zo niet..verplaats het dan ajb naar waar het wél hoort )

Anyways, de titel lijkt me duidelijk (Voor de niet zo slimmen: dat je bijvoorbeeld met 4 vriendinnen samen een etage huurt in de (studenten)stad waar jullie alle 4 gaan studeren )

Een vriendin van mij lijkt dit namelijk serieus wat omdat zij er zelf een beetje tegenop ziet om ineens alleen in een nieuwe, grote stad te zijn met veel onbekende mensen enzo. Ik weet niet wat ik over denk. Aan de ene kant ben ik het met haar eens, het lijkt me ook eeeeeeecht veeeeet gezellig ( Feestuuuh ), maar aan de andere kant.. Het lijkt me ook juist zo leuk nieuwe huisgenootjes te hebben en met nieuwe mensen om te gaan die juist niet al jaren mn vriendinnen zijn*..nouja, ik weet het dus nog niet

Hoe denken jullie hierover?

*niet dat ik mn vriendinnen dan laat vallen (NO WAY!), maar ik wil ook heel veel nieuwe mensen leren kennen!
Advertentie
Oud 01-04-2003, 08:38
Sirenie
Sirenie is offline
Lijkt mij niet zo leuk, want je moet toch nieuwe vrienden zoeken en een zelfstandig leven leiden. En op een gegeven moment wordt het toch minden lijkt mij, die vriendschap, want het schijnt dat je verandert als je gaat studeren.
Oud 01-04-2003, 08:50
Quistnix
Quistnix is offline
Citaat:
Sirenie schreef op 01-04-2003 @ 09:38:
..want het schijnt dat je verandert als je gaat studeren.
*knikt beamend*

Ik ben ongeveer de helft van mijn vrienden kwijtgeraakt toen we allemaal op kamers gingen en gingen studeren. Nu zit ik op kamers met 1 huisgenoot die ik nauwelijks zie, en ondanks dat ik hier ongelooflijk luxe zit wil volgend jaar wel ergens op kamers met wat meer studenten om me heen, niet voor het feesten want ik ben niet zo'n feestganger, maar gewoon voor de gezelligheid. Te veel feesten tijdens de studie is trouwens niet zo'n goed idee heb ik al in de praktijk gezien..

En vaak kennen in het begin van de studie maar heel weinig mensen elkaar, dus nieuwe contacten maak je snel genoeg.

Q.
Oud 01-04-2003, 08:51
Sirenie
Sirenie is offline
Citaat:
Quistnix schreef op 01-04-2003 @ 09:50:
*knikt beamend*

Ik ben ongeveer de helft van mijn vrienden kwijtgeraakt toen we allemaal op kamers gingen en gingen studeren. Nu zit ik op kamers met 1 huisgenoot die ik nauwelijks zie, en ondanks dat ik hier ongelooflijk luxe zit wil volgend jaar wel ergens op kamers met wat meer studenten om me heen, niet voor het feesten want ik ben niet zo'n feestganger, maar gewoon voor de gezelligheid. Te veel feesten tijdens de studie is trouwens niet zo'n goed idee heb ik al in de praktijk gezien..

En vaak kennen in het begin van de studie maar heel weinig mensen elkaar, dus nieuwe contacten maak je snel genoeg.

Q.
Ik ben trots op je
En waarom ben je niet online
Oud 01-04-2003, 08:53
Verwijderd
Een vriendin van mijn zus heeft dat gedaan, met drie vriendinnen. Ze deelden de keuken en badkamer, en op den duur ging het gewoon niet meer zo lekker. Ze zagen elkaar elke dag, en daar kwam toch wat spanning mee... dus op een gegeven moment zijn er twee ergens anders gaan wonen, dat hielp al behoorlijk... Maar ja, je weet natuurlijk niet hoe je daar zelf mee om gaat, dus je weet pas of het wat wordt wanneer je het probeert.

Mijn zus woont zelf in Amstelveen, en héél veel vrienden van haar ook. Ze wonen niet op dezelfde etage, maar wel allemaal dicht bij elkaar, dus ze kunnen zo afspreken en in twee minuutjes elkaar zien... dan zit je niet continu op elkanders lip, maar tóch zit je dicht bij elkaar. Én je leert nieuwe mensen kennen omdat je dus apart woont - maar toch een beetje bij elkaar dus je kan altijd op elkaar terugvallen, als dat nodig mocht zijn
Oud 01-04-2003, 14:12
Esmée
Esmée is offline
Ik ga als alles doorgaat volgend jaar wel bij een vriendin in huis wonen, die nu al in Leiden studeert waar ik volgend jaar ga studeren, maar dat is meer omdat ik allang blij ben dat ik een relaxte kamer heb gevonden in het centrum. Als ik met alleen maar vriendinnen zou moeten wonen, zou ik het niet doen, want ii heb ontzettend behoefte aan nieuwe mensen. Maar die vriendin waarbij ik in huis ga, daar wonen nog 10 anderen (die ik niet ken) bij in huis dus dan is het wel in balans zeg maar.
Oud 01-04-2003, 15:09
Sithan
Sithan is offline
Nu zie je meestal alleen de leuke kanten van een vriendschap en vrienden...als je dag en nacht bij elkaar woont zie je ook veel mindere dingen en ga je op den duur ergeren aan elkaar, wat ten koste kan gaan van de vriendschap...dus nee als je t mij vraagt is dat absoluut geen goed idee...
Oud 02-04-2003, 13:28
ringpower
ringpower is offline
ik moet toegeven............het is natuurlijk super....maar is het niet leuk om ook nieuwe mensen te ontmoeten.......je vriendinnen kan je natuurlijk ook nog gewoon zien als jullie in dezelfde stad verblijven....maar goed kijk zelf maar even...kzal er goed over nadenken...en feestuh....ik denk niet dat je daar straks veel tijd voor hebt....tenminste, tligt er aan of je gaat studeren of nie.

nou groeten ralph
Oud 03-04-2003, 10:54
Ellennnn
Ellennnn is offline
Lijkt me echt erg gezellig maar volgens mij is studeren en op kamers gaan niet alleen een nieuwe opleiding maar ook echt een nieuwe stap en ervaring voor de toekomst. Daar hoort het leren kennen van nieuwe mensen en op eigen benen staan ook bij. Als je echt goeie vriendinnen bent dan blijf je dat ook wel, ook al studeer je niet allemaal in dezelfde stad. Ik ga ook in mn eentje naar Groningen en ik ga echt niet zeggen dat ik dat niet eng vind want ik vind het gewoon doodeng maar het hoort er denk ik gewoon bij. Het lijkt me erg leuk met vriendinnen maar ik doe het niet. Is voor mij ook niet echt bevorderlijk voor mijn leergedrag denk ik...
Oud 03-04-2003, 11:00
*Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Citaat:
Ellennnn schreef op 03-04-2003 @ 11:54:
Lijkt me echt erg gezellig maar volgens mij is studeren en op kamers gaan niet alleen een nieuwe opleiding maar ook echt een nieuwe stap en ervaring voor de toekomst. Daar hoort het leren kennen van nieuwe mensen en op eigen benen staan ook bij. Als je echt goeie vriendinnen bent dan blijf je dat ook wel, ook al studeer je niet allemaal in dezelfde stad. Ik ga ook in mn eentje naar Groningen en ik ga echt niet zeggen dat ik dat niet eng vind want ik vind het gewoon doodeng maar het hoort er denk ik gewoon bij. Het lijkt me erg leuk met vriendinnen maar ik doe het niet. Is voor mij ook niet echt bevorderlijk voor mijn leergedrag denk ik...
Elluuuuuuuh Ook al zo lekker aan het nix doen hier?

Nu even weer ontopic: Jullie hebben allemaal wel gelijk, zo denk ik er ook wel over eigenlijk
Oud 03-04-2003, 11:18
Ellennnn
Ellennnn is offline
Citaat:
*Sneeuwmuts* schreef op 03-04-2003 @ 12:00:
Elluuuuuuuh Ook al zo lekker aan het nix doen hier?

Nu even weer ontopic: Jullie hebben allemaal wel gelijk, zo denk ik er ook wel over eigenlijk
huhuh joe no mie!!!!

het is trouwens niet zo dat ik graag mn vriendinnen kwijt wil, zo leek het toen ik mijn reply las, maar het lijkt me gewoon geweldig om een eigen nieuw leven te beginnen en ik weet zeker dat mijn vriendinnen daar in passen
Oud 06-04-2003, 12:01
sunflouwer
sunflouwer is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=411876

kan wel samen toch?
Oud 06-04-2003, 13:19
*** is offline
vanwege nieuwe mensen zou ik 't niet laten, die kom je toch wel genoeg tegen. Verder weet je tenminste een beetje wat je van je vriendinnen kan verwachten, met nieuwe huisgenoten moet je nog maar zien of je 't kan vinden en of je sowieso al door de keuring heenkomt om in aamerking te komen voor de kamer... Aan de andere kant kan 't mooie vriendschappen verpesten als je teveel op elkaars lip zit...
Oud 06-04-2003, 18:27
*Kloontje*
*Kloontje* is offline
volgens mij is het niet alleen een groot feest, maar vooral errug moeilijk te realiseren...er is hoge kamernood, t is al lastig genoeg om in je eentje een kamer te vinden laat staan voor een paar vriendinnen tegelijk!
Oud 11-04-2003, 18:07
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Quistnix schreef op 01-04-2003 @ 09:50:
Te veel feesten tijdens de studie is trouwens niet zo'n goed idee heb ik al in de praktijk gezien..

Joh

En ik zou gewoon in je eentje een kamer zoeken. Is goedkoper, gaat sneller, en is waarschijnlijk minstens zo gezellig.
Oud 12-04-2003, 13:43
Alpha #1
Alpha #1 is offline
ik denk dat het vooral in het begin wel fijn is. Je hebt dan tenminste iemand die je kent enzo. Maar 4 vind ik wel weer erg veel.

Maar waarom denkt iedereen toch dat je zo geen andere mensen ontmoet? Ik bedoel, je gaat naar verschillende scholen/opleidingen en zo ontmoet je toch ook genoeg andere mensen!

Mij lijkt het wel wat maar niet voor het feesten, gewoon om iemand te hebben die je goed kent en waar je op kunt vertrouwen en heen kan gaan als je je shit voelt.
Oud 13-04-2003, 07:34
Cartosa
Cartosa is offline
Ik zit ook met vrienden op kamer op dit moment, ga volgend jaar alleen maar dat is meer omwille van de locatie ed.
Dit jaar was het idd steeds 'feestuh' maar mn vrienden studeren elk wat anders en je leert zoiezo wel nieuwe mensen kennen hoor.

Regels voor berichten