Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Uhuh, met een beetje praten kom je er vaak wel uit. En anders wil een advocaat nog wel helpen.
Bij mij staat ook zo'n clausule in het contract. Maar als ik me daar echt aan zou moeten houden, dan zou ik nooit meer in de IT kunnen werken! "Soortgelijk werk" beschrijft in mijn geval de hele branche. Wel, vergeet maar dat een rechter dat toe zou staan ![]() |
![]() |
|
Een dergelijke beding is alleen van belang als je voormalig werkgever schade ondervind. Dat betekend dus dat je specifieke kennis van hun bedrijf meeneemt naar een concurrent en die daar tegen hen gebruikt, of eventueel een klantenkring meeneemt.
Zoals gezegd geldt een dergelijk beding dus alleen voor mensen met specifieke kennis. Stel dat zij een eigen product hebben, en jij kennis over de chemische samenstelling bezit, dan verbied een dergelijk beding dat jij bij een concurrent gaat werken om die samenstelling te kopiëren. Voor winkelpersoneel is het derhalve op voorhand uitgesloten dat een dergelijk beding zinnig is, en als Sabon medewerkers dat laat tekenen dan zijn ze daarmee een van de meest onkundige en onfatsoenlijke werkgevers van het land. Dat ze je willen verbieden bij de Etos te werken is natuurlijk de grootste bullshit, en iets dat het voor de rechter nooit droog zal houden. Daag ze maar uit hard te maken waarom zij er schade van ondervinden. Sabon is een beautywinkel voor het hoger marktsegment, de Etos is een drogist. Daarop zinkt hun bewering al. Sterker nog, wat voor gestoorde boekhouder zou zoiets durven beweren? De geest van het concurrentiebeding is voorkomen van schade aan hun bedrijf, en niet het verwerven van controle over jouw doen en laten. Alle bepalingen die daar van afwijken zijn hoogst twijfelachtig. Aan hen om voor jou te bewijzen dat ze schade lijden, als ze jou willen verbieden ergens te werken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Klopt, maar ik was wel al achttien toen ik het contract tekende.
Ik begon bij Sabon als verkoopmedewerkster maar deed uiteindelijk begeleiding & verkooptraining van het nieuwe personeel. Maar dit lijkt me hardly een bedrijfsgeheim, gezien het feit dat de verkoopmethode bij Sabon hetzelfde is als bij Lush etc., en dat de productinformatie vrij beschikbaar is (onderkant van het potje ![]() Heb er anderhalf jaar gewerkt, en vind het nu nogal vervelend dat ik voor mijn inzet op zo'n klotemanier word beloond. Ik heb me even ingelezen en het blijkt dat ik, als ik in mijn zoeken naar een baan/loon gehinderd word door de regeling van Sabon en ik hierdoor 'onder mijn niveau moet werken' ik van mijn ex-baas aanvulling op mijn loon kan krijgen (zodat het op het niveau van Sabon komt). Ik denk dat ik maar de eigenaar van het bedrijf rechtsstreek erover ga bellen om het lief & aardig op te kunnen lossen. Maar als dat niet lukt: bij wie moet ik voor zoiets terecht? Ik bedoel, waar zit in godsnaam de rechter? Nooit eerder mee in contact gekomen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Heb jeal op internet beetje rondgesurfd of er wat te vinden is??
Kijk eens op www.szw.nl , www.studentenwerk.nl , www.randstad.nl, forum.werk.nl ...weet ik het???? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Concurrentiegedoe contract kruizer | 12 | 21-05-2007 23:01 |