Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Zie ook mijn eerste reply in http://forum.scholieren.com/showthre...ight=asymptoot
|
![]() |
Een assymptoot is niets anders dan een lijn (waarde) die nooit bereikt word.
Y = 1/x bijvoorbeeld. Als je X = 123294932480324832049 invult, dan is Y = 0,000000000000000000001 ofzo. Heel erg klein dus, maar het zal nooit exact 0 worden. Dan is 0 dus de assymptoot van Y=1/x hopelijk zo helemaal duidelijk?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
volgens mij heeft 1/x ook x=0 als assymptoot, maar dat weet ik niet zeker Laatst gewijzigd op 11-04-2003 om 10:45. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dus in de functie 1/x is De X-as en de Y-as de assymptoot. De waarde die je berekend, is de waarde waar hij i.d.d naartoe gaat, maar hij bereikt um nooit. Alleen meestal beschouwen we 0,00000000000000000000001 wel als 0, echter theoretisch Komt hij er nooit. Je kunt geen waarde voor X kiesen waardoor de functie Exact 0 wordt. Je zult zien dat als je de Functie 1/x plot in een programma, dat de Richtings cooficient steeds kleiner wordt.
||
![]() |
Citaat:
Log0 bestaat niet. Die wortel weer ik niet meer precies. Ik twijfel of dat bij x=2 wel een assmptoot is. Het is wel zo dat voor elke waarde van x<2 er een Error als antwoord is. Eens even zoeken in mijn boek.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Enige wat ik in mijn boek kan vinden is dit:
Verticale assymptoot vind je als de Noemer 0 is, en de teller juist niet 0 is. Horizontale assymtoot vind je, als X gaat naar Plus of Min oneindig. ==== Ik heb nog naar die wortel zitten kijken, maar kan het niet vinden. Zover ik weet heeft de functie Wortel(x) geen assumptoot. Dat kun je ook zien als je het tekend. Het gaat niet naar een lijk toe. Het begint bij de coordinaat 0,0 en dan gaat hij eerst stijl weg, en daarna steeds minder stijl. Alleen een Echt assymtoot, een waarde waar hij naartoe gaat is er niet. Bij logaritme is er wel een assymtoot, namellijk bij y=0. Welke waarde voor X je ook kiest, je zult NOOIT op de y-as kunnen komen. Vraag je leraar maar eens of Wortel(x) een assymtoot heeft, en of ln(x) een assymtoot heeft. Laat hem dat ook uitleggen. Dan zul je zien dat wortel(x) geen assymtoot heeft.
|
![]() |
Ik loop nogsteeds te lullen. Beide 2 hebben GEEN assymtoot.
Ze hebben beide een Limit, een beperkt bereik. y=wortel(x) zal nooit een X en/of Y waarde hebben die negatief is. Y=ln(x) x moet altijd groter dan 0 zijn, en y kan elke waarde aannemen. Beide hebben geen assymptoot. ze benaderen namelijk geen waarde. Ze moeten altijd aan de voorwaarde voldoen zoals de vorige post zij, anders is het (volgensmij) geen assymptoot.
||
![]() |
Citaat:
(dus bij 1/(x+2) zou dat bij X = -2 zijn) Dat zijn de enige regels die kan vinden in mij HBO wiskunde boek ![]() Dus dan zou dat volgensmij i.d.d. gelul zijn. Anders leg die 2 regels voor aan de leraar, zegt dat het uit een HBO wiskunde boek komt van blz 53. De gegevens van het boek, waarmee hij het zou moeten kunnen lenen/huren/kopen: ISBN:90-395-0529-2 titel: Wiskunde voor hoger beroepsonderwijs Deel1 geschrven door: John S. Berry Edward Graham Peter J.E.M. Van der Velden Anthony J.P. Watkins
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik zit met de LN nogsteeds te twijvelen, kan de grafiek zo niet in me hoofd visualiseren........ Die lijn begint stijl en eindigt redelijk vlak (maar nooit geheel, dus geen horizontale assymptoot). i.d.d de y-as is WEL een assymptoot....., hoe kleiner X wordt (1 x10^-100) wordt Y steeds groter. K ik snap het weer :-)
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |